Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Jayden ja dat zou nooit onze naam worden ook...

Mijn man twijfelt meer over Eli dan ik... Hij vindt het ouderwets.
quote:satire schreef op 28 februari 2010 @ 11:59:

Hoe spreek je Siobhan uit?Zjevauwn, ik vind het nog steeds een waanzinnig mooie naam.
Ries. ik vind Elias mooi en dan als roepnaam Eli ( ielaai )
Tibbe vind ik leuk! Ken ook een Tip, maar dat vind ik dan weer minder. Wat vind je van Pelle? vind ik ook een naam in dezelfde categorie.

Cian vind ik dan weer wat minder.
Tibbe vind ik meer een hondennaam Cato vind ik trouwens wel heel leuk voor een meisje hahaha...

Elias vind ik weer wat meer zwaar/serieus/volwassen dan Eli.

Siobhan, is daar niet het gevaar dat mensen niet weten hoe uit te spreken en te schrijven? moet je kind altijd spellen...
@ries, eli vind ik wel leuk!

Wat vind je trouwens van de naam Ilay?

(in het engels spreek je eli ook uit als ilay)
Prachtig! De avonturen van Piet Pelle op zijn Gazelle, een artistiek prentenboekske voor kinderen van 8 tot 80 jaar.

Sorry, sommige associaties laten zich niet onderdrukken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Zat zelf al te zoeken op Elai! Vind ik dan mooier.
Mijn oudste dochter heet Iris.

Ik wilde haar, destijds, eigenlijk liever Isis, Isa, Ira of Chaia noemen. Maarja, it takes two to tango.

Iris was een net compromis, en ik sta er nog steeds vierkant achter, gelukkig wel zeg haha.

Als tweede en derde namen vond ik Eline, Elise, Frederique, Mathilde en Christiane mooi. Klassiek, en wat langer ook. Vond ik mooi. En ik wilde graag meerdere namen. En in eerste instantie liever niet vernoemen, want ja, naar wíe dan wel....

De vader vond er geen drol aan helaas. Dus kwamen we uit op Davina en Nadia. Toch vernoemd

Davina is vernoemd naar mijn nichtje die rond die tijd is overleden. En Nadia is vernoemd naar mijn marokkaanse halfzusje.

Kortom, mijn oudste heet: Iris, Davina, Nadia.

En ze noemt zich tegenwoordig: Ierz, of Ira

Mijn middelste wilde ik persé Roos of Rosa of Roisin noemen.

Ik heb nog uitstapjes gemaakt naar Nimué en Avalon, maar vond deze namen, behalve schitterend, ook te ver gezocht.

Ook Morgaine en Guinevere, of gewoon Gwen vind en vond ik mooi.

Omdat ik een nichtje heb die Rosa heet, heb ik eerst mijn tante om toestemming gevraagd. Dit omdat wij erg veel contact met hen hebben, en mijn tante, mijn peetante is.

En ik toch geen gedoe wilde. Het was allemaal niet zo heel officieel hoor. Maar ze voelde zich vereerd.

En welke naam we ook op ons lijstje zette destijds, we kwamen steeds weer terug op Rosa.

Omdat het kort is, internationaal, vrouwelijk, tijdsloos.

Rose, Roos, Roisin ik vind het allemaal evenmooi.

Net als Leah, Anna, Zara, Sterre, Merel, Linde....

We hebben een tijd geprobeerd een andere naam ipv Rosa te bedenken. We kwamen niet veel verder dan Jasmijn en Madelief

Rosa is een echte Rosa. Een prachtig bloemenmeisje.

Haar tweede naam is Annaleah. Een karakter uit de eerste roman die mijn man schreef en die ik van hem las toen ik net in verwachting was van Rosa.

Ik vond haar zo'n sterke vrouw, en de naam zo schitterend. Dat ik toen, daar, ter plekke tegen mijn, toen nog vriendje, tegenwoordig man, zei; als we een dochter krijgen, dan krijgt ze iig als tweede naam: Annaleah.

Hij voelde zich vereerd en gevleid.

Zo doende heet de tweede dochter: Rosa Annaleah.

En toen werd ik zwanger van de derde.

Na Iris en Rosa was het een soort van logisch om door te gaan in de flora en fauna.

Maar ja...we hadden al 2 bloemen, en het zou wel een beetje te veel een bloemenperk worden met nog een Madelief, Fleur of Jasmijn erbij.

En een jongen, wat moesten we, als het ineens een jongen bleek te worden? Zo eentje met een piemel weet je wel...

Teun? Thijmen? Espen, Ceder? Wat heb je nog meer in bloemen, kruiden en bomen in uitspreekbare jongensvariant?

We kwamen er niet uit.

Alles wat ik mooi vond, vond manlief niks, en andersom.

Behalve 1 naam: Merlijn, die we beiden; wel okee vonden.

Niet dat dat hem nu was, maar hij was okee..

Voor een meisje hadden we de eerste weken: Mathilde Eline Isabella.

Later werd dit veranderd in Linde Norah Josefien ( Ik weet het nog precies, hoe erg haha)

En nog later kwamen man en ik uit op de namen: Merel Sterre Sophia

En we hebben nog Annefleur Juliette Sarah gehad, en Anne-Sarah Elise Charlotte.

On the end kregen we bij de 20 weken echo te horen dat onze Merel een piemeltje had, en moesten we ineens radicaal het roer omgooien.

Weg Charlotte, Emma en Sophie, hallo: Viggo, Merijn, Josja en Fedde.

En toen?

Toen werd Tristan van tafel gejast, evenals; Tycho, Thor, Thijmen, Rubin, Silver, Milan, Dante, Kai, Abel, Ivan, Boris, Roman, Vito, Samuel, Benjamin, Sebastiaan, Elijah, Jonah, Ian, Mats, Rens, Maxe, Jelle, enz die door het raam werden gekukeld. En na 35 weken zwangerschap kwamen we weer terug bij Merlijn.

Maar ja....

We zijn ons gaan verdiepen in de betekenis van deze naam, en kwamen weer eens zijn oorspronkelijke schrijfwijze tegen; Myrddin.

Deze naam hadden we in het begin al langs zien komen, maar het was te appart voor ons, dus weg ermee. Soms kwam ie weer terug, maar nooit voor heel lang.

Maar nu ineens begonnen zowel ikzelf, als manlief, deze originele naam van Merlijn de tovenaar, uit de mythologie van King Arthur en de ridders van de ronde tafel, toch ineens behoorlijk de moeite waard te vinden.

We zijn ons in de uitspraak gaan verdiepen, het verhaal. En jawel, Myrdin was de naam.

Maar dan dus vereenvoudigd gespeld. En op zijn Nederlands uitgesproken, en niet op zijn Keltisch.

Toevalligerwijs had ik, vlak voor ik wist dat ik weer in verwachting was, een boek gekregen van mijn man over Koning Arthur.

Ik was dit boek net opnieuw aan het lezen. En had net de Mists of Avalon uit, toen we definitief ons hart verloren aan de naam Myrdin.

En Myrdin it is!!

Myrdin heet verder voluit: Myrdin Floran. Floran is een zelfgefabriceerd samenvoegsel van Florian en Joran.

En heeft dan toch weer iets van de flora en fauna in zich, wat ons al die tijd zo insprireerde.

Zodoende de naamskeuzes van onze Kinderen.

Zodoende heten ze:

Iris, Rosa en Myrdin!

Ha!!
Pelleboer de weerman
quote:Star schreef op 28 februari 2010 @ 14:18:

Pelleboer de weerman

Ik dacht nog 'ik hou me in en beperk me even tot Piet Pelle', maar Pelleboer schoot mij ook al even te binnen.

Hij zat er altijd naast, ik geloof dat daar zelfs eens een (dubbelzinnig) liedje over is gemaakt waar hij zelf aan mee heeft gewerkt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:satire schreef op 28 februari 2010 @ 11:59:

Hoe spreek je Siobhan uit?Shivawn.
Ik vind de naam Hidde wel mooi.
Leuk geschreven Zoyla!
Wat een prachtig verhaal Zoyla! Print het uit en laat het je kinderen later lezen...
trouwens pelle vind ik persoonlijk ook niet prachtig, maar paste wel naast Tibbe vond ik
Tsjee Zoyla dat is bijzonder hoe jullie tot die naam zijn gekomen!
Leuke namen Zoyla!

Siobhan vind ik ook leuk, maar dan krijg je dat mensen het niet kunnen uitspreken.

Saoirse vind ik prachtig hoe het er uit ziet zeg maar, maar uitspraak niet zo (seersja). Wel mooie betekenis (vrijheid).

Ik ken overigens een Sjeela :-S . Daar erger ik me dan weer aan. Spel het dan gewoon normaal, denk ik dan.
Dankjullie wel zeg, wat lief!

Ik vind de namen Reva, Terra, Lillie en Ambra ook zo mooi.

Maar nee, niet voor ons.

Er komen hier sowieso geen kindertjes meer...Helaas.....

Ik heb nog zoveel ongebruikte namen 'over', je zou er een elftal mee kunnen vullen, wat zeg ik? Wel 2!!
Saoirse vond vriend mooi. En Orlagh ook. :puke:
Zoyla: wat een prachtig verhaal! Wij vinden Merlijn ook een supergave naam! Hoe spreek je Myrdin uit? Gewoon mir-din?
quote:Catooo schreef op 28 februari 2010 @ 15:34:

trouwens pelle vind ik persoonlijk ook niet prachtig, maar paste wel naast Tibbe vond ik Ik vind Pelle juist heel leuk. Ik ken een grappig kereltje die zo heet. Positieve associaties dus. Tibbe vind ik ook leuk. Lekker vrolijk!
Myrdin spreek je idd uit als Mir-din.

Pelle vind ik niet zo,

Melle wel.

Of Nune. Dat vind ik ook een schattige naam.
Maar Nune klinkt meer als een meisjesnaam vind ik.. wel mooi, maar doet me denken aan Nine.

Dat vind ik ook bij Rune/Rhune, erg mooie naam maar niet zo 'jongensachtig', daarom staat hij op mijn lijstje ook bij de meisjesnamen

Myrdin vind ik ook prachtig!
Ik zoek ook een leuke jongensnaam. Maar ik kom nog niet echt verder hier;-) Er staat zoveel.... Ik wil wel een beetje een stoere naam, maarja, wat is stoer. Ik heb wel een Kindernamengids gedownload, gewoon gratis (misschien ook iets voor jullie). Staat heeeeel veel in. Ik ga die eerst maar eens helemaal doorspitten denk ik. Dan kom ik misschien nog wel eens bij jullie terug voor tips. Want die zijn er hier genoeg te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven