Tochtstrips of iets anders?

28-02-2010 16:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in Brabant hebben we weer een weerswaarschuwing te pakken i.v.m. de wind. Het waait inderdaad ontzettend want de deuren staan binnen te klapperen. Alle ramen zijn dicht, de buitendeuren goed gesloten maar je voelt de wind gewoon binnenwaaien. Wat kan ik daar nou aan doen, werken tochtstrips wel? Of is er een beter alternatief?

Buiten dat het gewoon ergerlijk is zijn ook m'n stookkosten om te huilen. Het gaat om een jaren '50 woningbouwhuis, dubbel glas, kunstof kozijnen. Hoe houd ik die wind buiten?
gewoon oprolde handdoeken neerleggen..
Tochtstrips zijn fantastisch, als je ze gebruikt waarvoor ze dienen. Kan uit jouw verhaal niet opmaken waarvoor je ze precies wilt gebruiken. Ik heb laatst een tochtstrip geplakt in de kier tussen de tuindeuren en het kozijn, werkt als een tierelier.
Ja, daar weet ik eigenlijk te weinig van om antwoord op te kunnen geven .. Waar plak je die dingen uberhaupt? En waar koop ik ze?

Volgens mij komt het meeste via de bijkeuken (niet geisoleerd)binnen, naar de keuken toe, en die komt weer uit in de gang.
staat je gulp soms open ?
sorry geintje.....was een schot in open eh " deur"
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Maar het is natuurlijk handig om eerst precies te voelen waar de tocht vandaan komt, voor je naar de bouwmarkt gaat.
quote:noahtb schreef op 28 februari 2010 @ 17:12:

Ja, daar weet ik eigenlijk te weinig van om antwoord op te kunnen geven .. Waar plak je die dingen uberhaupt? En waar koop ik ze?

Volgens mij komt het meeste via de bijkeuken (niet geisoleerd)binnen, naar de keuken toe, en die komt weer uit in de gang.

Je plakt die dingen daar waar het tocht. Je moet dus wel last hebben van 'aanwijsbare tocht'. Even naar de bijkeuken lopen en 'voelen' waar de ergste tocht vandaan komt, raam/deur? Dan check je de boosdoener op kieren. Een deur bijvoorbeeld kan op de drie zijde van het 'kozijn' worden afgeplakt, alle zijden behalve die waar hij hangt. En dan dus niet op de deur zelf plakken, maar in het kozijn, op de plek waar de deur hoort te sluiten, maar waar nu de kier zit.

Je hebt verschillende maten en diktes. Is er sprake van een ernorme, zichtbare kier, dan kies je de dikste. Valt het mee, kies je een dunne. Niet te dik, want dan krijg je je deur niet meer dicht...

Succes!!
Gewist. ,.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ja, het komt voornamelijk uit de schuur kwam ik achter.. Die is totaal niet geisoleerd en grenst aan de keuken.

Ik denk dat de schuur isoleren sowieso handig is, er gaat veel warmte verloren en komt kou binnen..
Tocht kun je ook goed opsporen door met een brandende kaars rond te lopen. Sta hier en daar stil en kijk hoe het vlammetje zich gedraagt, als het tocht buigt het af in tegenstelde richting als waar de tocht vandaan komt.
Oh, dat is een hele goede tip! Dat ga ik een proberen, dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven