reality-check

28-02-2010 22:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen, ben nieuw op dit forum en nieuw in forumland. Ben al een poosje aan het meelezen en lees nu in een post van iemand het woord "reality-check".

Ben na een relatie van 5 jaar sinds een aantal maanden weer vrijgezel en heb afgelopen week een fantastische rollercoasterweek met een erg leuke man gehad. Maar ...hij is collega, (te) jong, en goddank ( ) voor een aantal weken naar het buitenland voor zijn werk.

Ik ben echt een ontzettend wijf (as in " lust en liefde op een hoop gooien en mezelf heel goed voor de gek kunnen houden") en wat begon als een heerlijk weekje lusten botvieren op iemand die dat ook wel kon gebruiken, ben ik intussen zeer verliefde gevoelens aan het ontwikkelen. We hebben afgesproken dat dit mooie avontuur nu voorbij is (een hele verstandige beslissing, op mijn initiatief genomen om hem zijn vrijheid te geven op zijn reis) maarrr intussen heb ik dagdromen over wanneer hij terug komt en wat we dan allemaal gaan doen..

Ik heb een reality-check nodig om te kijken of ik overmand ben door hormoon en lust of dat ik daadwerkelijk diepere gevoelens voor hem heb/ ontwikkel... Tips?
Het is als vrouw heel normaal dat je door seks meer gevoelens gaat ontwikkelen voor de man in kwestie.

Het lijkt erop dat je zelf goed weet dat je verliefd bent, maar ergens toch hoopt dat je 'overdrijft'?

Goed dat je het afgekapt hebt. Als jij die gevoelens nu al hebt, worden ze steeds maar heftiger als je ermee verder gaat. Als hij niets meer wilt, stopt het beter hier en nu!
Ik hoop inderdaad zelf dat het lust was en ik het los kan laten. Er zijn teveel (in mijn beleving) hobbels op de weg; leeftijdsverschil, hij is collega, het kan een hoop gedoe veroorzaken als het scheef loopt (ik verliefd, hij niet of andersom) Alleen hij is wel erg leuk en bezit zo'n beetje alle eigenschappen die ik stiekem toch op een soort mentaal lijstje heb staan en hij ruikt lekker en hij zoent lekker en.. hij lijkt voor geen meter op mijn ex wat ik op zich al een hele positieve eigenschap vind
quote:Waahoe schreef op 28 februari 2010 @ 22:38:

We hebben afgesproken dat dit mooie avontuur nu voorbij is (een hele verstandige beslissing, op mijn initiatief genomen om hem zijn vrijheid te geven op zijn reis)

Je wilt een reality check?

Komt ie.

Mijn idee hierover is, dat jij niet aangaf dat het mooie avontuur nu voorbij is zodat hij lekker vrij was op zijn reis, maar omdat je dacht dat hij zou zeggen; "Nee, vrouw van mijn dromen, ik heb je nu gevonden en ik laat je nooooooooooit meer gaan".

Kortom. Dingen zeggen die je niet meent is heel dom. Dat is de realiteit.
Hoe lang blijft hij op reis? Zijn je collega's op de hoogte?

Neem even de tijd om te kijken hoe je ertegenover staat, maar geniet wel dat je deze gevoelens weer kan hebben.

En hoe denk je dat het zal zijn als je weer samen moet werken? Lijkt me moeilijk als je gevoelens zo blijven, is er een mogelijkheid binnen het bedrijf elders te gaan werken indien nodig?

Zo een hele hoop vragen maar die kunnen wel wat verduidelijking geven.
quote:Waahoe schreef op 28 februari 2010 @ 22:50:

Ik hoop inderdaad zelf dat het lust was en ik het los kan laten. Als jij dat hoopt ga je het loslaten, ipv je vermoedelijke verliefdheid voeden. Er zijn teveel (in mijn beleving) hobbels op de weg; leeftijdsverschil, hij is collega, het kan een hoop gedoe veroorzaken als het scheef loopt Dus kies je ervoor om het niet te voeden. Dan is het probleem ook opgelost. Door het topic te openen voedt je het trouwens ook. Niet dat ik het niet vermakelijk vindt, maar je houd jezelf voor de gek. Waarom? Wil je eigenlijk tips hoe je hem voor je kunt winnen? Niet willen, er zijn namelijk allemaal hobbels. Je moet er niet eens aan willen beginnen. Begin dáár eens mee. (ik verliefd, hij niet of andersom)quote:Alleen hij is wel erg leuk en bezit zo'n beetje alle eigenschappen die ik stiekem toch op een soort mentaal lijstje heb staan en hij ruikt lekker en hij zoent lekker en.. hij lijkt voor geen meter op mijn ex wat ik op zich al een hele positieve eigenschap vindZo, dat heb ik even voor je doorgestreept, want er zijn veel te veel hobbels. Dus daar moet je je niet mee bezig houden.
Ach, dromen en hopen mag altijd. Waahoe, je hebt het heel leuk verwoord, met humor. Volgens mij ben je nuchter genoeg om hiermee om te gaan. Geniet van het positieve gevoel dat het je geeft. Hij is jouw rebound-man en daar is niks mis mee.
@ Madhe: dank je wel voor je reactie: ja, ik open dit topic idd omdat ik er nog even over wil dromen/ kletsen.. You're right

Wilde ik horen dat ik de vrouw van zijn dromen ben? Beetje scary, maar lijkt me heerlijk. Ik heb nu mijn verstand laten spreken en niet mijn gevoel. Mijn gevoel wilde nog heel lang lekker met hem in bed liggen... Ik heb niet het idee dat ik dingen zei die ik niet meende. Naast dat hij de vrijheid heeft op zijn reis (en om zijn ook nig niet zo lang geleden relatie verder te verwerken) heb ik nu ook de vrijheid om zonder " zou hij nog smsen" te bekijken wat ik voel. Afstand letterlijk en figuurlijk.

@ Cola... Mijn collega's weten van niks en dat wil ik voorlopig zo houden. Mochten er allerlei vervelende situaties ontstaan dan zou ik wel naar een andere vestiging kunnen

@ notebook: dank voor je compliment. Ik ben blij dat ik weet dat ik weer verliefd kan worden en heb dan ook erg van afgelopen week genoten
quote:Waahoe schreef op 28 februari 2010 @ 23:14:

@ Madhe: dank je wel voor je reactie: ja, ik open dit topic idd omdat ik er nog even over wil dromen/ kletsen.. You're right

Zeg dat dan ook, lijkt me handig voor de reacties die je krijgt.

En zeg tegen hem dan niet dat dit 'mooie avontuur' ten einde is. Dat is gewoon dom. Dan had je je topic ook kunnen noemen; "Hoe creeër je onduidelijkheid, lees hier, ik vertel het je".

Wilde ik horen dat ik de vrouw van zijn dromen ben? Beetje scary, maar lijkt me heerlijk. Bovenstaande is weer van toepassing. Heel scary trouwens, als je na een week zoiets wilt horen. Dan weet je niet eens wat jij van hém vindt. Ik heb nu mijn verstand laten spreken en niet mijn gevoel. Mijn gevoel wilde nog heel lang lekker met hem in bed liggen... Ik heb niet het idee dat ik dingen zei die ik niet meende. Naast dat hij de vrijheid heeft op zijn reis (en om zijn ook nig niet zo lang geleden relatie verder te verwerken) heb ik nu ook de vrijheid om zonder " zou hij nog smsen" te bekijken wat ik voel. Afstand letterlijk en figuurlijk.

Je bekijkt niet wat je voor hem voelt, je voedt vanalles.

Als je wilt weten wat je voor hem voelt, zul je in contact moeten staan zodat je hem kunt leren kennen en dán na kunt gaan hoe of wat.

Jij bent bezig met het allerlekkerste recept voor teleurstellingen. Denk je niet dat je beter even kunt wachten met het voorverwarmen van de oven? Misschien is het wel een magnetronmaaltijd.
Madhe: scherpe pen heb je, ik schrik ervan, enfin; vroeg om tips en die krijg ik. Ik ga er s een nachtje over slapen
quote:Madhe schreef op 28 februari 2010 @ 23:30:

[...]

Je bekijkt niet wat je voor hem voelt, je voedt vanalles.

Als je wilt weten wat je voor hem voelt, zul je in contact moeten staan zodat je hem kunt leren kennen en dán na kunt gaan hoe of wat.

Jij bent bezig met het allerlekkerste recept voor teleurstellingen. Denk je niet dat je beter even kunt wachten met het voorverwarmen van de oven? Misschien is het wel een magnetronmaaltijd.
Oef, herkenning hoor, al is het inmiddels honderd jaar geleden.

Ik wilde ook zó graag begeerd worden en van iemand houden en de vrouw der dromen zijn, dat ik mezelf ook een paar keer bezeerd heb aan iemand die verder geen plannen met me had.

Het hoort bij je mens zijn hoor, het gaat ook weer over. Probeer een beetje te relativeren. Iemand wensen die jou niet wil hebben is zonde van je tijd. Kijk terug op de leuke tijd, op de goede seks, op de lol en de fun en koester dat.

'Zegen' het en laat het dan los.

Ik ben niet van de zweeftheorieën maar een vriendin leerde me dit, dus zegenen en dan loslaten, hardop zeggen en het werkt voor mij!

Ik doe het met van alles. Ik spreek het toe, geef het mijn goedkeuring, en stuur het dan weg.

Al is het maar een psychologisch trucje (want dat is het), het helpt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven