Vrienden

01-03-2010 09:55 12 berichten
Ik vraag me wel eens af
anoniem_98260 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 00:00
95.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echte vrienden heb je alleen op forums. (fora voor sommigen.)
Sinds ik weg ben uit Nederland weet ik wie mijn allerbeste vrienden zijn. En dat zijn er welgeteld drie. Ik ken een hele hoop andere mensen en heb een goed contact met deze anderen, maar met deze drie is het anders. Daarbij voel ik altijd de behoefte wat van me te laten horen, ben ik benieuwd naar wat zij doen en andersom ook.
Och, ik heb meer dan genoeg aan man, kinderen en mijn ouders. Daarnaast een gezellige doe-dingen-vriendin en twee moeders van het schoolplein waar ik mee omga. Dan zit mijn knip vol.

Wat dat betreft zijn vriendinnen echt een toevoeging in mijn leven, zo niet...dan kieper ik ze vrij snel mijn leven weer uit.
quote:HansHier schreef op 01 maart 2010 @ 10:07:

Echte vrienden heb je alleen op forums. (fora voor sommigen.)Dat lijkt me best eenzaam...
Ik heb 6 goede vrienden/innen. Aan hen weet ik ook wat ik aan ze heb en zij aan mij. Ze zijn een toevoeging. En hopelijk ik ook aan hun leven. Oppervlakkige kennissen doe ik niet aan...
Ik heb 3 goede vriendinnen, en verder een heleboel mensen die een beetje tussen vriend-en-kennis inhangen omdat het altijd supergezellig is als ik ze spreek, en ik ook best persoonlijke dingen met ze deel, maar die ik gewoon niet zo vaak zie en we een beetje uit elkaar gegroeid zijn.
*even tellen*

Ik heb 4 goede vrienden, 4 gewone vrienden en een heleboel kennissen.

Of iemand een goede vriend van me is, hangt van de mate af waarop je op iemand kunt rekenen als er (écht) iets is. Ik op diegene, maar diegene ook op mij.
Ik heb 6 hele goede goede vriendinnen, 10 "gewone" vriendinnen en de andere vrienden staan wat verder weg.
Ik heb een vriendinnengroepje met 4 vriendinnen (goed), dan nog een stel waarmee ik en vriend bevriend zijn (ook goed) en een vriendin waarmee ik altijd oppervlakkig omging, werd wat beter en nu weer wat minder (kan nog alle kanten op).

Verder wat kennissen waar we af en toe mee omgaan. Vroeger had ik veel vrienden, maar dat heb ik uitgedund en daar ben ik erg blij mee.
Ik heb een groepje van 4 vriendinnen waarvan ik er 2 beste vriendinnetjes noem en die andere 2 goede. Dan heb ik nog 1 goede vriendin die hier weer buiten staat. En 1 beste vriend. Dan nog een hoop kennissen. Ik vind het leuk om veel mensen om me heen te hebben. Maar puntje bij paaltje, wie er altijd voor me zijn is mijn familie. Die zijn mijn aller beste vriend!
'k heb vorig jaar een heftige periode achter de rug. Op het vrienden- (en eigenlijk deels ook familie-)vlak heb ik steun gehad van wie ik het niet verwachtte, maar het omgekeerde is helaas ook waar: De meesten waarvan ik dacht dat ze het dichtst bij stonden hebben het behoorlijk af laten weten. De achterliggende redenen waren overigens soms begrijpelijk, maar toch voel ik me er nog steeds (1 jaar later) rot over als ik er aan denk.

Vele jaren geleden had ik, om dezelfde reden, een moeilijke tijd had, en toen waren ze er wel voor me. Misschien had ik deze keer wel te veel verwacht? Of dachten ze: de eerste keer ging het toch ook uiteindelijk goed? (dat was wel mede dankzij hun steun).

Ook vind ik het moeilijk om hierover te beginnen.

Als iemand nog goeie ideeen heeft? Of een soortgelijk verhaal of van 'de andere kant'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven