En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
MV, Offtopic is helemaal geen problem, het is goed om ff te spuien! En nu zijn we benieuwd naar die foto's natuurlijk, die zie ik vanavond .

Miek, wat naar van Loki, ik duim dat het gewoon een reactie is op de enting.

Meiden, nog een voor jullie.
Goed dat je gaat Miek. Het komt geregeld voor dat kittens na de eerste inenting wat ziekjes voelen. De meeste fokkers hanteren ook vaak dat ze een week na de inentingen pas weg mogen. Dus het zou heel goed kunnen, stress en die inenting. Maar ik had het ook laten checken hoor. Als er was is dan kan je er maar beter snel bij zijn. Klinkt verder wel goed dat hij speelt en eet en verder niet er ziek uitziet. Nou maak je niet teveel zorgen alsjeblieft. Het kan ook een bloedvaatje geweest zijn die bij het niezen kapot ging. Hou ons op de hoogte. Kijk maar meteen als je om half 3 thuis bent hoe het met hem is. Zal aan je denken vanavond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben al meteen gaan googlen (al werkt dat soms nog meer op de stress) dus ik snapte al dat het bloed van een kapot adertej kan zijn.

Ik stuur mezelf nooit naar de dokter (behalve toen ik een acute blaasontsteking had) maar bij de katten ga ik gelijk. Als ze wat ouder zijn herken ik hun gedrag wel, maar bij zo'n kleintje weet je het nooit, en inderdaad kan het heel snel gaan. Ik vond hem ook aan de dunne kant maar de da zei al dat dat normaal is, zeker bij een siamees kitten.

Hij begint trouwens steeds meer de siamezen trekjes te openbaren, oa het miauwen. Als hij rondloopt heel veel, als je hem wakker maakt, heel lief, al zo'n tikkeltje schorrig. Hij begint ook steeds meer te spinnen, ook al zo lief.

Moet er niet aan denken dat er iets mee gebeurd, ben nu al helemaal verzot op dat monster. Ik ben al een armband kwijt die hij 'snacht met spelen van mn arm heeft gekregen, maar dat maakt allemaal niet uit.....

Fijn dat ik hier even mn bezorgdheid kan spuien en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte,....
I can do anything i want, and so can you....
Miek, ik leef mee!

We horen graag hoe het er mee gaat!

Sterks ( <----- de overtreffende trap van 'sterkte')
Mag ik ook meedoen?

Mijn naam is Anneke, ik heb een hok vol van alles en nog wat.

Een man, 4 kids (pubers), 12 vissen (schoolgaand), een langharige hangbuik teckel en een blonde toffeldragende golden retriever (tweetalig opgevoed) en 2 kittens. Wij wonen met dit hele beestenspul in Calgary (Canada).

We zijn allemaal gek op onze blubs, woefs en miauws. Hoewel het een gekkenhuis kan zijn kunnen we ook spreken over georganiseerde chaos. Precies zoals ik het wou, al vanaf dat ik een puber was.

Ik zal morgen eens verder gaan inlezen in jullie beestenspul.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Tuurlijk mag je meekleppen over je schoolgaande vissen. Dáár ben ik namelijk héél benieuwd naar. Hoe doe je dat? Gaan ze 's ochtends ook met de schoolbus mee?

Heb je ook foto's? Wij zijn hier gek op foto's van de beesten. Daar mag best mee gespammed worden hoor. Géén probleem.
Ha, een nieuwe tetteraar, welkom Annekeg! En nog een overzeese tetteraar ook! Veel succes met inlezen

Miek, ik had precies hetzelfde met Puk: die had dus ook een reactie op zijn laatste enting en de stress van het vlak daarna hier komen! Puk heeft toen een flinke antibioticakuur gekregen (vraag of ze zo'n langwerkende in kunnen spuiten - is wel duurder maar scheelt een hoop gehannes met pillen of druppels geven bij zo'n kleintje). Puk kreeg verder metacam (ontstekingremmer/pijnstiller) en zalf voor zijn waterige oogjes mee. Hij had het ook wel heel erg hoor, hij was echt snotverkouden en zat met zijn bekje open te ademen. Hopelijk valt het bij Loki mee!

Ha, bedenk me ineens dat Puk eerst vloeibare antibiotica meekreeg en dat is wat speekselvormend. Dus zat 'ie met een enorme Sinterklaasbaard (want dat spul was wittige vloeistof) in de vensterbank alles onder te schuimen. Ik heb toen vrij boos de dierenarts teruggebeld en heb toen met korting die langwerkende antibiotica kregen.

Succes ermee en een knuffel voor snotterende Loki!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zo, nu ff reageren op de rest:

Leo, wat naar van je pijnaanval nou weer! Doe idd rustig aan (ik vind de post van Ratteke om 7.45 erg goed, die mag ik zelf ook wel uitprinten en boven mijn bed hangen! ) en las Leo-tijd in. Hoe moeilijk dat ook is, ik nap je heel erg goed. Je wilt vanalles maar je kan het niet. En dat is zoooo frustrerend (ben je ook een tikje perfectionistisch aangelegd??).

MV, balen dat je vannacht werd wakker gebeld en dan nog niet eens weten door wie. Grrr. Ik hoop zo voor je dat ze donderdag toch nog iets zien op de foto!!
Dank je voor de tip Olijf. Met loki valt het nog mee, hij niest alleen, maar ik zal vragen wat de mogelijkheden zijn. Geld is geen probleem. Gelukkig niet meer. Vroeger had ik weinig geld en dan moest ik weleens kattenbrokjes mee eten (bij wijze van dan) omdat mn katten voor alles gaan.

Ik zal even foto's oploaden en laten zien. Inclusief bloed. Valt ook wel weer mee, maar dat zag vriend vanmorgen waardoor ik weer paniekte, maar het ziet er wel vaag uit, allemaakl kleine spettertjes....

Bloedspettertjes op hoeslaken, ziet er best ernstig uit....

Neusje wassen

Met een hele geduldige Tijgertje op de achtergrond, zit uren voor de deur in de hoop dat ie vanzelf open gaat

Diep in slaap en Balthsar die niet weet wat ie ermee moet

Buikfoto in scene gezet (als in,. Loki erbij gelegd)
Miek, weet je zeker dat Lonki goed ontvlooid is? Vlooienpoepjes kunnen ook, als ze maar enigszins vochtig worden, van dit soort vlekjes achterlaten op een laken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mooie foto's Miek! Leuk om je ventje weer eens te zien. Dat bloed is wel meer dan dat ik verwacht had. Goed dat je gaat, kan je vanavond tenminste met een gerust hart gaan slapen. Niet zo piekeren meissie. Nu moet je nog 3 en een half uur wachten tot je aan de beurt bent.

En ik wilde heel graag mijn 3000ste posting vieren maar ik ben het vergeten en nu zit ik al op de 3015 ! Vanavond gebak!
Nee, het zijn geen vlooienpoepjes. Ik heb hem gecontroleerd en de vlekjes zijn ook groter, ik weet wat je bedoeld.

Ik zag net ook dat ie nog steeds last heeft van bloed bij zn neusje.

Ik zette trouwens net zn kooitje klaar en daar lag nog een speeltje in van zn oude huis die ik vergeten was om eruit te halen, en hij ging er helemaal in snuffelen met zn neus, zit er dus wel weer bloed aan. Maar goed, hij begon ook gelijk te knorren en terwijl ik dit tiep hangt ie in mn dreads dus erg ziek is ie niet, maar das alleen maar goed.
Loki zn neusje blijft trouwens wel bloeden, niet stromend maar wel constant zn rechtse neusgaatje wat nat is van bloed, kan het ook zien zitten. Is dat iets waarvoor ik eerder naar de dierenarts moet of kan dat wachten tot vanavond, zolang het niet ernstiger word, ik heb dat nog nooit gezien bij een kat namelijk. Of blijft het misschien bloeden omdat ie heel de tijd niest?

Advies iemand?
Waarschijnlijk heef hij z'n neusslijmvlies kapot/geïrriteerd geniest, waardoor het bloedt. Door het snot ziet het er (waarschijnlijk) erger uit dan het is. Agossie, arme Loki. Ik denk wel dat je er mee kan wachten tot vanavond. Bel anders even de DA voor je eigen geruststelling?
Klopt, is gewoon een gesprongen adertje door het niezen. Zo lang het niet stroomt, is het niets dat niet tot half zeven kan wachten. Veel succes en sterkte! Vanavond ben je hopelijk weer gerustgesteld.
Ik heb al volop op internet gekeken, ik snapte het van het adertje, maar had geen idee hoe dat eruit zag en hoe heftig dat was. DA bellen is goed idee.........wachtmuziek.............even gebeld. DA denkt dat het ook kan wachten tot vanavond, en dat het meestal erger is als het lijkt. Nou, ik wacht het even af, en maak zn neusje af en toe schoon, maar hij is veel te druk met spelen dus die heeft daar helemaal geen zin in. Hij is gelukkig wel lekker levendig...
Hij is lekker levendig dus dat scheelt in elk geval Miek, hou je ons op de hoogte ?
Jazeker, ik wil ook altijd graag weten of het goed afloopt als iemand anders iets met zn dier heeft.
Wat zijn jullie toch lief allemaal....

Wilde ik gewoon even zeggen.

Welkom Anneke!

Miek, ik ben benieuwd naar de uitslag van de DA.

Dank jullie voor alle steuntjes...Loki ligt nu achter me te slapen en spint volop. Ik kan mezelf zo verschrikkelijk druk lopen maken soms......
Miek, haal eens ff diep adem. En weer uit. En nog een keer. Poes doet het nog goed, speelt, spint en doet stoute kittendingen. Neem de adviezen hier ter harte en kalmeer. Je werkt jezelf zo helemaal een paniekaanval in.

Leo, heb je lekker rustig aan gedaan vandaag? Niet aan de poets geweest?

MV, hoe is het met jou? Gaat het nog na dat slechte nieuws van je dokter? Ik heb de hele dag aan je gedacht, wat het zou kunnen zijn. Waarom heb je zo'n pijn? Zitten er zenuwen bekneld? Ik hoop eigenlijk dat er op de foto's wat te zien is. Is er ook al eens een scan van je voeten en onderbenen gemaakt? Want pijn hebben en niet weten waar het vandaan komt lijkt me vreselijk. Ik weet waar mijn pijn vandaan komt, Leo ook. En jij niet en dat is niet eerlijk!
Miek, we snappen je bezorgdheid gewoon heel erg goed hier! En zeker met zo'n leuk jong ding wil je dat alles goed is en normaal...en gelukkig spint en speelt ie wel als anders. Probeer me ook even voor te stellen hoe Loki in jouw dreads hangt .
Wat zijn jullie druk geweest. Niet meer bij te benen.

Nou ja toch maar even proberen. Nek me niet als ik iemand vergeet.

Leo, waarom laat je niet lekker de boel de boel. Ik snap wel dat het soms moet, maar als je zo'n pijn krijgt, MOET je het zo af en toe eens rustig aan doen. 'k Heb het al vaker gezegd. Als ik dichterbij woonde kwam ik je een dagje helpen. Maar je woont een gruwelijk eind uit mijn buurt. Jammer genoeg.

Miek sterks (lees uitleg van Leo) met de poes. Ik hoop dat het meevalt. Het klinkt wel erg zielig. (Voor poes en ook voor jou).

MV Ik heb met steigende verbazing je post gelezen. Wat erg van je broertje. Je moet er toch niet aan denken dat dat je overkomt. (Zei zij die wel een beetje weet wat het is)

Annekeg welkom. Wat een leuke beestenbende bij jou. En zo ver weg. Canada heeft het wel erg goed gedaan op de OS.

Ik heb een vriendin in Canada wonen. In Ontario.

Maar ja Canada is "Big".
quote:Talkinghead schreef op 01 maart 2010 @ 17:38:

Miek, we snappen je bezorgdheid gewoon heel erg goed hier! En zeker met zo'n leuk jong ding wil je dat alles goed is en normaal...en gelukkig spint en speelt ie wel als anders. Probeer me ook even voor te stellen hoe Loki in jouw dreads hangt .Dan probeer ik te tiepen terwijl mijn hoofd naar achter word getrokken, maar omdat het ook weer zo schattig is en niet echt pijn doet mag ie het nog even doen
Hihi schoolgaande vissen:)

Wat een verhalen weer na een dagje werken! Miek je gaat al bijna naar de DA. Succes ermee. Scarlett heeft hier ook de boel ondergeniest met bloed en ik schrok me ook helemaal gek. Maar ik had toen nog geen ervaring met katten en was er dus ook niet van op de hoogte dat een 'simpel' gesprongen adertje tot de opties behoorde. Ziet er erger uit dan dat het is, maar dat weet je al:) Hopelijk is hij snel weer tiptop in orde!

Leo, moeilijk als je ineens zo'n aanval hebt. Ik kan me helemaal voorstellen dat het moeilijk is de boel de boel te laten want dat is bijna 'toegeven' (weet niet echt de juiste woorden te vinden).

Hoe is het met MV en Olijf?

Kat75: is het succes al naar het hoofd van MrB gestegen hihi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven