dilemma
maandag 1 maart 2010 om 11:34
Beste vivalezers ik zit echt met een groot dilemma.Ik heb al 8jaar een vaste relatie en ik woon al 2,5jaar samen.MAAR HELP!Ik ben al een half jaar verliefd op een ander.Deze andere jongen ken ik via mijn werk.Ik werkte in een winkel en hij kwam daar wel eens langs.Het klikte gelijk heel goed.Dus we gaven heel onschuldig elkaars msn.Ik zie hem nu niet meer,want ik heb nu ander werk.Hij heeft inmiddels een vriendin.Ik spreek hem regelmatig nog op msn.Dan is de chemie er weer.Ook van zijn kant.Ik heb hem nu een week niet gesproken en dat vind ik erg jammer.Als ik hem probeer te vergeten zoekt hij weer contact met mij.Ik hou heel veel van mijn huidige vriend en wil hem echt niet kwijt.We hebben het heel leuk samen.Hij weet dat ik met die jongen op msn zit.Hij heeft er geen problemen mee.Mijn vriend weet niet dat ik verliefd ben op die 8jaar jongere jongen en dat ga ik hem ook niet vertellen.Ik wil mijn vriend niet kwijt.Ik wil het contact met die jongen ook niet kwijt.Weet echt niet meer wat ik moet doen.Ik weet bijna zeker dat die jongen van de week weer op msn komt.Hij laat soms een week niks horen.Als hij wat laat horen beginnen de vlinders weer.
maandag 1 maart 2010 om 13:06
Ja maar het is zo gezellig schrijf je..
Ik heb van huis uit altijd meegekregen dat ja maar eigenlijk hetzelfde betekend als nee!
Dus als het antwoord is, dan moet je stoppen met de MSN man en jij schrijft,
ja maar het is zo gezellig, schrijf he eigenlijk, nee dat ga ik dus niet doen
Dus, je hebt je keuze gemaakt lijkt me
Je gaat lekker door op deze manier, wordt verliefder en verliefder (want dat weet je hè, dat verliefdheid wordt gevoed door aandacht??)
Tot het een keer misgaat...
Prima keuze hoor als dat is wat je wilt
Als je dat echter niet wilt dan is er maar 1 oplossing
Tegen de MSN meneer zeggen dat je afziet van verder contact en hem uit je MSN lijst haalt
Want nogmaals.../als verliefdheid niet gevoed wordt wordt het vanzelf minder en houdt het zelfs gewoon een keer op...
Iets anders kan ik er niet van maken in ieder geval!
Ik heb van huis uit altijd meegekregen dat ja maar eigenlijk hetzelfde betekend als nee!
Dus als het antwoord is, dan moet je stoppen met de MSN man en jij schrijft,
ja maar het is zo gezellig, schrijf he eigenlijk, nee dat ga ik dus niet doen
Dus, je hebt je keuze gemaakt lijkt me
Je gaat lekker door op deze manier, wordt verliefder en verliefder (want dat weet je hè, dat verliefdheid wordt gevoed door aandacht??)
Tot het een keer misgaat...
Prima keuze hoor als dat is wat je wilt
Als je dat echter niet wilt dan is er maar 1 oplossing
Tegen de MSN meneer zeggen dat je afziet van verder contact en hem uit je MSN lijst haalt
Want nogmaals.../als verliefdheid niet gevoed wordt wordt het vanzelf minder en houdt het zelfs gewoon een keer op...
Iets anders kan ik er niet van maken in ieder geval!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 1 maart 2010 om 13:21
quote:badsweetgirl schreef op 01 maart 2010 @ 11:41:
ja maar het contact met die ander is zo leuk en gezellig.Mijn vriend is vaak weg.Werken of vissen.Dan is het leuk om met die andere jongen op msn te zitten.O, je hebt last van aandachtstekort?
ja maar het contact met die ander is zo leuk en gezellig.Mijn vriend is vaak weg.Werken of vissen.Dan is het leuk om met die andere jongen op msn te zitten.O, je hebt last van aandachtstekort?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 maart 2010 om 13:23
maandag 1 maart 2010 om 13:25
Zoals hier boven al gezegd is: het gras is niet altijd groener bij de buren. Als je dit msn contact doorzet dan word je verliefder en is er geen houden meer aan.
En hoe had je het dan bedacht? Hij zn vriendin verlaten voor jou en dan meteen samen ergens een huisje zoeken? Zelfs als je kiest je bestaande relatie op te geven is het geen zekerheid dat het dan leuk blijft. De spanning is er vanaf, in principe zijn jullie dan allebei vreemdgegaan (kan je daar mee leven van zijn kant en die jouwe??) allebei geen woning meer (even vanuit gaande dat hij ook samenwoont en bij zn vriendin weggaat), kent elkaar face to face eigenlijk toch niet goed genoeg en jullie vergeten zomaar je ex dan echt niet. Zeker niet als je aangeeft dat je nog zoveel van je huidige vriend houdt. Je kan niet zomaar naar de volgende overstappen.
Kap met die MSN vriend en ga voor je relatie. Wees blij met wat je hebt. En zie die msn vriend als een leuke egoboost dat even leuk was.
En hoe had je het dan bedacht? Hij zn vriendin verlaten voor jou en dan meteen samen ergens een huisje zoeken? Zelfs als je kiest je bestaande relatie op te geven is het geen zekerheid dat het dan leuk blijft. De spanning is er vanaf, in principe zijn jullie dan allebei vreemdgegaan (kan je daar mee leven van zijn kant en die jouwe??) allebei geen woning meer (even vanuit gaande dat hij ook samenwoont en bij zn vriendin weggaat), kent elkaar face to face eigenlijk toch niet goed genoeg en jullie vergeten zomaar je ex dan echt niet. Zeker niet als je aangeeft dat je nog zoveel van je huidige vriend houdt. Je kan niet zomaar naar de volgende overstappen.
Kap met die MSN vriend en ga voor je relatie. Wees blij met wat je hebt. En zie die msn vriend als een leuke egoboost dat even leuk was.
maandag 1 maart 2010 om 13:28
maandag 1 maart 2010 om 13:31
Misschien moet je allereerts eens een gesprek aangaan met je vriend, waarin je niet direct hoeft te bekennen dat je verliefd bent, maar wel moet aangeven dat je het idee hebt dat jullie te weinig aandacht voor elkaar hebben, en dat jij merkt dat je gevoelig wordt voor aandacht van anderen, omdat je van hem niet meer het gevoel krijgt dat je bijzonder voor m bent.
Probeer dan weer leuke dingen samen in te plannen, en spreek ook een avond per week "samen-quality-time" af, avond die je vrijhoudt van afspraken met anderen en samen doorbrengt.
Als het met je vriend weer leuk en interessant is, heb je waarschijnlijk minder behoefte aan die ander, en kun je het contact makkelijk verbreken.
Door contact te houden voedt je je verliefdheid, en lieve woordjes uitwisselen op MSN is natuurlijk makkelijk als je allebei bezet bent en niet met elkaars vieze sokken en nare gewoontes wordt geconfronteerd.
Die andere jongen is trouwens niet zo into you als jij hoiopt, anders liet ie niet zomaar een week niks horen en was ie zeker geen relatie begonnen met een ander.
Probeer dan weer leuke dingen samen in te plannen, en spreek ook een avond per week "samen-quality-time" af, avond die je vrijhoudt van afspraken met anderen en samen doorbrengt.
Als het met je vriend weer leuk en interessant is, heb je waarschijnlijk minder behoefte aan die ander, en kun je het contact makkelijk verbreken.
Door contact te houden voedt je je verliefdheid, en lieve woordjes uitwisselen op MSN is natuurlijk makkelijk als je allebei bezet bent en niet met elkaars vieze sokken en nare gewoontes wordt geconfronteerd.
Die andere jongen is trouwens niet zo into you als jij hoiopt, anders liet ie niet zomaar een week niks horen en was ie zeker geen relatie begonnen met een ander.
maandag 1 maart 2010 om 14:34
Volgens mij is het allemaal wel duidelijk. Het enige wat je kan doen, is een keuze maken. En als je voor je vriend kiest, proberen de aandacht die je nu (misschien) mist bij je vriend vandaan te halen.
Wat ik wel apart vind is dat je hem alleen op msn spreekt (tenminste dat begrijp ik eruit). Mijn ervaring is dat msn en irl totáál niet hetzelfde is. Dus als je hem op msn zo vaak spreekt en dat het daar zo diep is, zegt niks; als hij je niet in het echt wil zien, is er ook niks (behalve een leuke msnflirt).
Wat ik wel apart vind is dat je hem alleen op msn spreekt (tenminste dat begrijp ik eruit). Mijn ervaring is dat msn en irl totáál niet hetzelfde is. Dus als je hem op msn zo vaak spreekt en dat het daar zo diep is, zegt niks; als hij je niet in het echt wil zien, is er ook niks (behalve een leuke msnflirt).
dinsdag 2 maart 2010 om 12:45
Ik ken hem toch al.ik ken hem uit de winkel waar ik gewerkt heb.Afspreken doen we expres niet.Hij weet dat ik relatie heb.Hij heeft ook relatie.Als we af zouden spreken zou niet goed zijn.Mijn vriend wil dat ook niet.Op msn prima, maar verder niet.quote:Primabella schreef op 01 maart 2010 @ 14:34:
Volgens mij is het allemaal wel duidelijk. Het enige wat je kan doen, is een keuze maken. En als je voor je vriend kiest, proberen de aandacht die je nu (misschien) mist bij je vriend vandaan te halen.