vriendin heeft verteld dat ze haar vriend bedriegd

01-03-2010 13:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb jullie hulp/mening/advies nodig.

Zaterdagavond waren mijn vriend en ik op een verjaardag van een vriend van ons. Wij hebben in onze oude woonplaats nog een vriendengroep en met de verjaardagen komen we met zijn allen bij elkaar. Toen ik even in de tuin stond (was erg warm en benauwd binnen dus even frisse neus halen) kwam een vriendin van me bij me staan. Ze had duidelijk teveel gedronken. Ze vertelde me dat ze een paar maanden geleden een leuke studiegenoot had ontmoet. Ze hadden en klik en zijn wat gaan drinken. Uiteindelijk hebben ze gezoend en zijn ze met elkaar in bed geland. Het probleem is dat ze een vriend heeft en dat is ook een vriend van mijn vriend en mij. Nu is het zo dat ze nog steeds af en toe met die kerel afspreekt. Haar vriend zit in het leger dus ook af en toe een week op oefening. Ze vertelde dat die studiegenoot dan wel eens bij haar blijft slapen enzo. Ik zit met dit verhaal in mijn maag en heb haar dit ook verteld. Nu merkt mijn vriend dat er iets met me is en dat ik iets voor hem verberg. Ik wil mijn vriend zo graag vertellen wat die vriendin mij heeft verteld omdat ik dit echt met iemand moet delen, haar vriend zien wij namelijk ook veel. Maar als ik dit aan mijn vriend vertel weet ik zeker dat hij naar die vriend van ons gaat om te vertellen dat zijn vriendin vreemd gaat. Oh wat ingewikkeld allemaal! Ik wil hier helemaal niet betrokken bij zijn en dat had ik haar eigenlijk zaterdag tegen haar moeten zeggen voordat ze met dit verhaal kwam, maarja dat is weer achteraf. Ik ben er al bij betrokken. Wat moet ik nou doen? Mijn vriendin de hand boven het hoofd houden en niks zeggen tegen haar vriend. Ik weet als het uit komt en hij weet dat ik dit wist is die vriendschap voorbij natuurlijk.

Als ik het hem wel vertel ben ik mijn vriendin kwijt. En eigenlijk heb ik het recht niet om hun 'relatie' kapot te maken op deze manier.

Als ik hier niks mee doe kan ik niet normaal doen als die vriend en vriendin bij ons zijn, ik weet wat zij heeft gedaan en dat vind ik gewoon heel erg.

Wat kan ik nu het beste doen? Wat ik ook ga doen ik doe iemand pijn. Ik hoop dat jullie wijze raad voor mij hebben.

Liefs Charley
quote:Charley04 schreef op 01 maart 2010 @ 14:00:

Ik vind dit toch erg moeilijk hoor. Ik denk dat ik gewoon met haar moet gaan praten ik moet wel. En ik kan niet van haar eisen dat ze het aan haar vriend verteld maar ze kan niet van mij verwachten dat ik mee ga met haar leugens. Toch?

wat ik al zei, ze neemt zelf dat enorme risico door het aan iemand te vertellen die ook nog eens heel goed met haar vriend bevriend is. Dat zij er over liegt en wil blijven liegen kan haar keus zijn maar ze kan en mag niet verwachten dat jij dat ook kan en wil. Dat is dan de pech dat ze het verteld aan iemand die ook nog eens bevriend is met haar vriend,

Jij kan er voor kiezen op haar in te praten, haar overtuigen er mee te stoppen of te bekennen (of het uit te maken dat is haar keus) Jij kan er voor kiezen het stil te houden zolang dat jou lukt, maar zeg wel dat je niet kan garanderen dat je dit voor je kan houden omdat je er vreselijk mee zit en niet blij bent dat ze jou in vertrouwen heeft genomen, zeg ook dat je bij directe vragen zeker niet gaat liegen,

In die zin is het aangeven dat je een geheim deelt van je vriendin maar er niet over mag praten een gevaar, want dan krijg je zeker directe vragen en wat doe je dan als je eigen vriend rechtstreeks aan je vraagt " gaat ze soms vreemd?" dan moet je ook nog tegen je vriend gaan liegen en dan ben je nog verder van huis.

Straks wil ze je ook nog gaan gebruiken als alibi. Mag jij gaan verklaren dat ze bij jou was omdat ze met haar minnaar wil afspreken.

Laat haar maar beloven dat ze er mee stopt en dat je er niets meer over wil horen of ze dat wel of niet doet is haar zaak maar dan ben jij verder wel van de last af.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ze had je niet in deze positie mogen brengen, maar daar verander je niets meer aan. Begin een gesprek met haar. Vind wat Sidhe zegt wel een goeie. Zet een datum tot wanneer ze de tijd heeft en daarna vertel jij het als zij het niet doet. Het is een heel vervelende situatie, maar jij moet nu kiezen wat je belangrijker vindt: Dat je vriend je straks nog vertrouwd en dat zijn vriend jou nog kan aankijken óf dat je het idee hebt dat je je vriendin hebt verraden.

Misschien respecteert ze uiteindelijk alleen maar van je dat je voor je principes en normen en waarden opkomt!

Hoe is het met jou en je vriend afgelopen Sidhe? Had je het hem verteld? Is die andere jongen nu nog vrienden met je/heeft hij je vergeven dat je gelogen/verzwegen hebt over zn ex??
ik ben er mee eens dat iemand wat in vertrouwen verteld dat ik mijn mond moet houden. Maar ze heeft helemaal niet aangekondigd wat ze wilde vertellen en dit had ik echt liever niet willen weten. En onze vriendschap ik altijd erg leuk, we zien elkaar regelmatig en het is altijd gezellig. Maar hiermee kan ik niet doorgaan. Ik hou van eerlijkheid ook al doe je daarmee iemand pijn. Ik ga dus met die vriendin praten en ik ga zeker niet verborgen houden voor mijn vriend. Dit mag niet tussen ons komen in te staan, ik weet hoe dierbaar die vriend voor mijn vriend is.
het is ook zo'n lastig dilemma omdat ze allemaal in een dezelfde vriendengroep zitten. Ik heb al meerdere groepen door dit soort dingen uit elkaar zien vallen.

Liever een aantal losse vrienden en vriendinnen dus.
wat zegt je gevoel?

wat is de vriendschap met die vriendin je waard? en de vriendschap met haar vriend? welke weegt zwaarder?

moet haar vriend weten dat ze vreemd gaat?

wil je eerlijk zijn tegen je eigen vriend en hem dus ook met hetzelfde "probleem" opzadelen?

en wat gebeurt er als jouw en haar vriend en later achter komen dat jij dit verzwegen hebt?

(ik denk dat ik het wel aan mijn vriend zou vertellen en met hem overleggen wat te doen... )
quote:Charley04 schreef op 01 maart 2010 @ 14:22:

ik ben er mee eens dat iemand wat in vertrouwen verteld dat ik mijn mond moet houden. Maar ze heeft helemaal niet aangekondigd wat ze wilde vertellen en dit had ik echt liever niet willen weten. En onze vriendschap ik altijd erg leuk, we zien elkaar regelmatig en het is altijd gezellig. Maar hiermee kan ik niet doorgaan. Ik hou van eerlijkheid ook al doe je daarmee iemand pijn. Ik ga dus met die vriendin praten en ik ga zeker niet verborgen houden voor mijn vriend. Dit mag niet tussen ons komen in te staan, ik weet hoe dierbaar die vriend voor mijn vriend is.prima oplossing lijkt me
quote:Bergje65 schreef op 01 maart 2010 @ 14:09:

De meesten hier verkondigen het vreemd te vinden dat de betreffende vriendin dit heeft opgebiecht. Ik vind van niet! Echte goede vriendinnen moeten dit soort dingen tegen elkaar kunnen zeggen. Let wel: alleen in vertrouwen! Dat betekent dus dat jij het niet mag en kunt doorvertellen. Hoezeer het ook op je maag drukt!

De vraag is dus eigenlijk: hoe hecht is je vriendschap met haar?In dit geval gaat het om een vriendin die ook bevriend is met haar vriend en dat vind ik dus wel heel egoïstisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 maart 2010 @ 14:14:

[...]

Ja, .... maarrrrrr ..... dan "hoor" je eerste te vragen of je een geheim bij haar kwijt kan, of ze het niet wil vertellen aan haar of aan jouw vriend. En dáárna drop je de bom.

Nu is het al weer heel lastig omdat TO ook loyaal is naar de vriend van haar vriendin. En in dit geval kun je niet aan beiden loyaal zijn. Eén er van gaat zich bedonderd voelen. In zo'n pakket mag je een vriend(in) niet eens brengen, vind ik.Natuurlijk heb je, in de basis, gelijk hiermee. Maar ja... we zijn allemaal niet zo Rooms als de Paus. Soms zitten ons dingen hoog die we kwijt MOETEN. Daar maken we ons toch allemaal wel eens schuldig aan? Als het dan een vriendin betreft (ook al betreft het een vriendengroep waar ook de partner bij betrokken is), vind ik dat dit soort "geheimen" best gedeeld mogen worden.
Uiteindelijk heb ik het contact met die vriendin laten verwateren. Haar ex is nog steeds bevriend met mijn vriend en ook ik kan met hem nog steeds goed opschieten. Mijn vriend en ik zijn nog altijd samen. Hij heeft me nooit wat kwalijk genomen omdat ik nooit tegen hem gelogen heb.

De vriendin neukt ondertussen alles wat los en vast zit. Terwijl hij nu gelukkig samenwoont met zijn huidige vriendin. Soort van happy end dus.
quote:Bergje65 schreef op 01 maart 2010 @ 14:33:

[...]

Natuurlijk heb je, in de basis, gelijk hiermee. Maar ja... we zijn allemaal niet zo Rooms als de Paus. Soms zitten ons dingen hoog die we kwijt MOETEN. Daar maken we ons toch allemaal wel eens schuldig aan? Als het dan een vriendin betreft (ook al betreft het een vriendengroep waar ook de partner bij betrokken is), vind ik dat dit soort "geheimen" best gedeeld mogen worden.Geheimen zijn prima als niemand er last van heeft. En dat heeft TO wel. Ben met je eens dat bij vriendinnen geheimen veilig zijn, maar dit gaat ook TO aan, dus niet te vergelijken.
quote:Bergje65 schreef op 01 maart 2010 @ 14:33:

[...]

Natuurlijk heb je, in de basis, gelijk hiermee. Maar ja... we zijn allemaal niet zo Rooms als de Paus. Soms zitten ons dingen hoog die we kwijt MOETEN. Daar maken we ons toch allemaal wel eens schuldig aan? Sorry, maar nee. Als ik iets kwijt zou moeten wat mijn partner niet zou mogen weten dan ga ik naar een vriendin die niets met mijn man heeft, maar in geen geval naar de helft van een bevriend stel; zo slim ben ik dan ook wel weer.

Als het dan een vriendin betreft (ook al betreft het een vriendengroep waar ook de partner bij betrokken is), vind ik dat dit soort "geheimen" best gedeeld mogen worden.Je mag ze best delen, maar je vraagt erom om ze uit te laten komen op die manier. En da's meestal niet de bedoeling van een geheim.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zoiets nooit verborgen houden voor mijn eigen vriend.

Ik heb geen geheimen voor hem, ook niet andermans geheimen.

Als iemand mij vertelt dat ze vreemdgaat, dan weet mijn vriend dat ook.

Dus in het geval van TO zou ik het gewoon aan mijn vriend vertellen. Dat hij er dan vervolgens iets mee gaat doen, daar kan ik niets aan doen dan....
beetje dom van die vriendin om jou hiermee op te zadelen. Ik zou haar gewoon zeggen dat je het tegen je vriend gaat vertellen, omdat je er mee zit. Dan kan zij ervoor kiezen om zelf nog schoon schip te maken
quote:Yraatje schreef op 01 maart 2010 @ 14:38:

Ik zou zoiets nooit verborgen houden voor mijn eigen vriend.

Ik heb geen geheimen voor hem, ook niet andermans geheimen.

Als iemand mij vertelt dat ze vreemdgaat, dan weet mijn vriend dat ook.

Dus in het geval van TO zou ik het gewoon aan mijn vriend vertellen. Dat hij er dan vervolgens iets mee gaat doen, daar kan ik niets aan doen dan....

Dat lijkt me alleen opgaan als al je vrienden weten dat jij ook hun geheimen deelt met je vriend.

Ik vind het anders nogal makkelijk om de verantwoordelijkheid voor acties die volgen uit jouw gedrag af te schuiven. Als jij weet dat jouw vriend actie gaat nemen als hij iets te weten komt wat JIJ hem vertelt, dan kun jij er dus wel degelijk iets aan doen, namelijk je mond houden. Dat WIL je niet en dat is je goed recht, maar het kan wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 maart 2010 @ 14:36:

[...]

Je mag ze best delen, maar je vraagt erom om ze uit te laten komen op die manier. En da's meestal niet de bedoeling van een geheim.En als dat je enige, allerliefste vriendin is? Dan zou je haar dus niks kunnen toevertrouwen? Vind ik onzin!
Misschien een tussenweg die ik ooit toepaste: vriendin vertelde me dronken dat ze een affaire had met eea hottie. In het diepste geheim natuurlijk. Ik zat daar behoorlijk mee, want mag haar man graag. Ben daarom nuchter met haar gaan praten en heb haar verteld dat ik mijn mond houd, maar alleen wanneer ze er mee stopte ik er NOOIT meer iets over zou horen. Ik weet niet of ze echt meteen met de affaire gestopt is, maar ze zegde me toe van wel. Ik heb er nooit meer iets over gehoord en de relatie met haar man is nu nog prima (voor zover ik kan beoordelen). Ik ben blij dat ik niets gezegd heb: zou niet willen dat haar relatie met haar man zou springen omwille van een domme fout van haar die ik dan naar buiten zou hebben gebracht.
quote:return_of_kreng schreef op 01 maart 2010 @ 15:14:

[...]

Dat lijkt me alleen opgaan als al je vrienden weten dat jij ook hun geheimen deelt met je vriend.

Ik vind het anders nogal makkelijk om de verantwoordelijkheid voor acties die volgen uit jouw gedrag af te schuiven. Als jij weet dat jouw vriend actie gaat nemen als hij iets te weten komt wat JIJ hem vertelt, dan kun jij er dus wel degelijk iets aan doen, namelijk je mond houden. Dat WIL je niet en dat is je goed recht, maar het kan wel.

Ik hou mijn mond niet tegenover mijn vriend, ook niet als ik weet dat hij er mogelijk actie op gaat ondernemen (wat ie nooit doet, maar goed...).

Ik ga mezelf niet zitten opvreten omdat een vriendin mij iets vertelt dat ik liever niet had willen weten...
Jouw partner heeft niet automatisch recht op jouw vriendin dr priveleven, alleen maar omdat ie toevallig iets met jou heeft. Niks zeggen dus.

Ik zou gruwelijk giftig worden als ik erachter kwam dat mijn vriendinnen alles aan hun vriendje doorvertelden.
quote:Bergje65 schreef op 01 maart 2010 @ 15:20:

[...]

En als dat je enige, allerliefste vriendin is? Dan zou je haar dus niks kunnen toevertrouwen? Vind ik onzin!

dan kun je het nog kwijt op een forum of in een chat met een onbekend iemand. Vertellen aan andere is het grootste risico dat vreemdgaan uitkomt als je dat ook nog eens doet aan de vriendin die notabene een partner heeft die met de bedrogen vriend bevriend is (pff wat een zin) dan ben je wel heel erg het gevaar aan het zoeken dat het uitkomt.

(en wat ik al zei dat is vaak ook de manier van mensen die vreemdgaan om het min of meer te bekennen)

Ik heb in een herkenbare situatie gezeten en had het er ook enorm moeilijk mee, dacht mijn vriendin dat hij een avondje weg was (hij zou stoppen met de minnares) wist ik van mijn man dat (die met de vreemdgaande vriend bevriend was) dat hij bij haar was die avond. Zit je bij je vriendin en spreekt ze uit "ik hoop dat hij het een beetje naar zijn zin heeft" dat is niet om aan te horen als je beter weet en je mond moet houden (waar mijn man op aandrong, die overigens vreselijk op de vreemdgaander heeft ingepraat)

Hoorde ik van haar dat hij echt voor zijn relatie koos wist ik van mijn man (die de minnares ook kon) dat zij wat anders had gehoord.

Het brengt je in een onmogelijke positie als je bij ze bent op bezoek, uitlatingen hoord waarvan je weet dat ze niet kloppen en gelogen zijn.

Uiteindelijk heeft hun relatie het gered en waren wij nog de gene waar even afstand van werd genomen. We wisten van de hele situatie te veel af maar dat was niet onze keus.

Toch heb ik ook veel geheim gehouden ook voor mijn man als dat werd gevraagd aan me, maar daarin kwam ik zelf niet in een loyaliteitsprobleem.

Een andere vriendin kon ik van de chat, ik wist dat ze vreemd ging, maar ik stond veel minder in nauw contact met haar man, dan is het veel makkelijker om je mond te houden en niet in vervelende situaties te komen. Ik vond het ook een lul van een vent die haar vreselijk behandelde.

Maar als je het echt kwijt wil zijn er echt wel mensen die wat verder van je relatie af staan, (collega's bv) en is het juist soms prettiger en veiliger dat te doen bij mensen die verder van je afstaan dan je beste vriendin.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Dring aan dat ze condooms gebruikt. Oordelen over hoe een ander met haar relatie omgaat leidt nooit tot wat goeds.
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het helemaal eens met Minny.

of liever, als ik weet van bepaalde vriendinnen dat alles met vriendlief wordt gedeeld, zouden die vriendinnen automatisch dalen op mijn vertrouwensladder, omdat ik dan alleen die zaken aan hen vertel die vriendlief ook mag weten. dan wordt de band met die vriendin net zo hecht als de band die ik met haar vrined heb, wat haar waarschijnlijk zou degraderen tot "kennis".
quote:return_of_kreng schreef op 01 maart 2010 @ 17:31:

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het helemaal eens met Minny.

of liever, als ik weet van bepaalde vriendinnen dat alles met vriendlief wordt gedeeld, zouden die vriendinnen automatisch dalen op mijn vertrouwensladder, omdat ik dan alleen die zaken aan hen vertel die vriendlief ook mag weten. dan wordt de band met die vriendin net zo hecht als de band die ik met haar vrined heb, wat haar waarschijnlijk zou degraderen tot "kennis".Helemaal mee eens
Ik wil graag jullie het vervolg vertellen. Het is wel redelijk uitgelopen op een drama.

Maandagavond heb ik die vriendin gelijk gebeld of ze wat wilde afspreken omdat ik wat wilde bespreken met haar.

Maandag ben ik bij haar langs geweest en ik heb haar verteld dat ik er erg mee zit wat ze me heeft verteld. Ze vertelde mij dat ze had gehoopt dat ze bij mij steun kon krijgen tijdens dit alles. Dus ze wilde er met mij over kunnen praten als ze weer met die andere jongen had afgesproken of als ze er over in zat. Ik zei dat ik daar niet aan mee wilde werken. Uiteindelijk nog een heel gesprek gehad en haar conclussie was dat we dan beter geen vrienden meer konden zijn. Dus ik ben boos, verward en ook wel verdrietig naar huis gegaan. Gisteravond kwam haar vriend ineens bij ons. Hij vroeg zich af waarom ik ineens geen vriendinnen meer wilde zin met zijn vriendin. Blijkbaar had ze het hele verhaal verdraaid. Ik heb toen eerlijk gezegd wat die 'vriendin' mij die zaterdagavond heeft verteld. Die vriend van ons begon enorm hard te huilen (echt hartverscheurend) en is uiteindelijk weer terug gegaan naar zijn vriendin. Vanochtend kreeg ik een smsje van die vriend dat het uit was en dat ze alles had opgebiecht vanacht. Omdat ze samenwonen komt hij voorlopig bij ons logeren. Pff wat heftig dat allemaal maar ik denk dat het zo moest zijn.
Ik denk dat je het juiste hebt gedaan!

Het was toch ergens wel een drama geworden. Sterkte en knap van je!
Fout van jouw vriendin om jou dit dilemma te geven. Ze had het ook anoniem hier op het Vivaforum kwijtgekunt. Dan hadden velen gezegd: " vreemdgaan kan toch niet, speel open kaart".

Voor de bedrogen vriend is het beter dat hij het nu weet dan over een jaar lijkt me, Nu kan hij tenminste stoppen met deze overspelige vriendin. Ook voor jouw, je vriend en jullie gemeenschappelijke vriend lijkt me dit beter, hoewel, het was beter geweest als die vriendin het zelf verteld had, maar goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven