En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Oh Delphi, spannend je soll. Fijn dat je hulp hebt van je professor. Wel spannend zo maar je klinkt vrij zelfverzekerd, heb je ook het idee dat het wel kan lukken? Zou wel een overwinning zijn.

Chipluik is duur maar ja, hopelijk wel rust voor je kat. Zou er wel van balen, maar de reden bij jou is zo overduidelijk.

Lekker Lé dat je even iets anders aan je hoofd had. Heb je het huishouden los kunnen laten?

Heb je leuke dingen in het vooruitzicht? Beginnen met het opdoeken van het muizenziekenhuis. Wat word ik daar triest van hihi. Ik ben niet geschikt voor Drente. Elke dag lijken op ruimen zou ik wel heel naar van worden.

Jouw arm ook weer beter dan laatst Poez?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je kunt als je een hyve account hebt daar lid worden..

(is top secret ...nee hoor maar wel afgesloten voor niet-leden)
Zo ziet het ziekenhuis van Lé er NIET uit

hyve account...check!
MV, mijn pols gaat uitstekend. Bijna geen last meer van, alleen als er warm water op komt is het nog gevoelig. Ik heb zelfs mijn horloge weer om.

Vandaag druk aan de gang met voorbereiden van Kitty's verjaardag. Vanmiddag getrakteerd op de sport, morgen op school. Nog even de dsi weer opladen

Vandaag zag ik haar weer na 1,5 week wintersport met pappa. En ik zweer , dat kind is 10 cm gegroeid. Heerlijk om haar weer thuis te hebben! Ze dook meteen op Poes3 en Poes4 en die vonden het ook fijn dat ze er weer was.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 01 maart 2010 @ 20:47:

Mv, dat laken triggerde mij ook. Ik heb veel dystrofie gezien in de tijd dat ik nog in de revalidatie werkte. Sommige artsen geloven er eigenlijk nog steeds niet echt in, vandaar dat ze er niet op zoeken. Die paarse tenen kan daar ook op wijzen. Heb je ooit een breuk of een verstuiking gehad? Heb je last van 'verkeerde' koude of warme sensaties in je voet?

Overigens ben je niet veel dichter bij huis met zo'n diagnose hoor, het is maar moeilijk behandelbaar. Al zijn er wel inzichten verkregen door de behandelwijze van een soort kruidenvrouwtje in Macedonië jaren geleden, mme Shinka.

Maar kaart het eerst eens aan bij je arts, misschien praat ik wel stierenpoep. Ik ben tenslotte geen arts.

Ja ik moet meestal met voeten buiten het dekbed slapen want een laken of iets erop doet al teveel pijn. Neuroloog weet het wel maar die zei niets. Ik heb stiekem mijn verwijsbrief gekopieerd zodat ik weet op welke ziektes ze mij hebben getest. Want ik kreeg niets te horen.

Ik heb ook bijv. vaak een soort zweetvoeten in de nacht, maar dan geen zweet maar net of er creme uit mijn voeten komt. Heel raar gevoel is dat.

Verder kunnen ze niet verklaren dat de pijn begint als ik al 5 min loop. En waar ze helemaal niets op zeggen is dat elke avond (onafhankelijk wat ik die dag heb gedaan) mijn voeten pijn gaan doen en dat is de nacht ook.

De doktoren die ik heb gehad hebben minder gezegd dan ik kan lezen op de verwijsbrief. Niets om vrolijk van te worden.

Maar ik moet naar het ziekenhuis donderdag middag dus ga even wat dingen opschrijven, want zomaar naar het ronde archief laten verwijzen heb ik ook geen zin in.
gezien!

En aangemeld!
quote:Poezewoes schreef op 01 maart 2010 @ 20:54:

MV, mijn pols gaat uitstekend. Bijna geen last meer van, alleen als er warm water op komt is het nog gevoelig. Ik heb zelfs mijn horloge weer om.

Vandaag druk aan de gang met voorbereiden van Kitty's verjaardag. Vanmiddag getrakteerd op de sport, morgen op school. Nog even de dsi weer opladen

Vandaag zag ik haar weer na 1,5 week wintersport met pappa. En ik zweer , dat kind is 10 cm gegroeid. Heerlijk om haar weer thuis te hebben! Ze dook meteen op Poes3 en Poes4 en die vonden het ook fijn dat ze er weer was. Ik moest wel lachen, ik was laatst een maandje in de war met Kitty haar verjaardag. En ik was zo beroerd en er lag sneeuw. Aangekleed, dacht, ga nog even naar de wc. Denk, huh, (op de wc er tegenover hangt een verjaardagskalender) ik vergis mij een maandje, snel uitgekleed en in bed gekropen toen. Dus kaart voor haar ligt al lekker warm klaar hier.
quote:mylenevalerie schreef op 01 maart 2010 @ 20:55:

[...]

Ik heb ook bijv. vaak een soort zweetvoeten in de nacht, maar dan geen zweet maar net of er creme uit mijn voeten komt. Heel raar gevoel is dat.

Verder kunnen ze niet verklaren dat de pijn begint als ik al 5 min loop. En waar ze helemaal niets op zeggen is dat elke avond (onafhankelijk wat ik die dag heb gedaan) mijn voeten pijn gaan doen en dat is de nacht ook.

Overmatige zweet- en/of talgafscheiding is een van de sympathische verschijnselen die op kan treden bij dystrofie. Ik zou hier serieus naar gaan vragen donderdag als ik jou was.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hier ook Hyve, check. Waar en onder welke naam kan ik die vinden, vind ik wel leuk, krabbelen, meer fotos...

Loki ligt heel de avond al te slapen, hij vond het weer verschrikkelijk om in de mand te moeten dus daar is ie moe van. Beetje bezorgd blijf ik wel, maar dat kan geen kwaad, maar het komt gewoon goed, lekker laten slapen, eten en knuffelen.
I can do anything i want, and so can you....
MV,is een second opinion in een academisch ziekenhuis iets?
ik zal even f5en voor de link?
Waarom gaat Guus altijd als een soort tochtstrip midden in de kamer liggen..?? Doen andere katten/poezen dat ook?
en gezien, ik ga me aanmelden
Yep Mittens hier ook van die gestrande walvissen (zo noemen wij ze)

quote:Mittens schreef op 01 maart 2010 @ 21:10:

Waarom gaat Guus altijd als een soort tochtstrip midden in de kamer liggen..?? Doen andere katten/poezen dat ook?

Dat doet Poef als het hoogzomer is, en hij heeft het warm.

Heb je vloerverwarming? Dat kan het ook zijn...
Hahaha, Bieb... inderdaad: gestrand is het goede woord
Biebelie, wat een geweldige foto's. Vooral die onderste
Bibi is onze obesitaskat
lekker zo, van die dikke buikjes. Tijgertje en Balthasar hebben die ook, en showen dat ze doen...
Dimitris ligt weinig op de vloer..liefst ligt hij op iemand.

Vond er nog een paar van de eerste zomer in Nederland...nog last van de ondervoeding en slechte haargroei:

Mijn hond doet dat ook, de sloerie. Alleen zij gaat dan gewoon lekker op de bank liggen. Veel zachter.

Ooh,wat ligt ze er heerlijk bij!

Verwende drol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven