En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier

Toulouse en O'Malley, 3 months "old"
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Resp. Blub 1, 2, 3 en 4 samen met Toulouse.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Wat een mooi koppie heeft Sanna. Leuke foto's!
Annekeg, wat een lieve dieren heb je....

Met Loki ging het vanmorgen heel goed. Zn neusje bloedde niet meer, en het niezen was ook minder. En je merkt nu ook echt dagelijks dat de situatie tussen de katten beter word, en dat Loki zich meer en meer op zn gemak gaat voelen. In het begin spinde hij bijna niet, nu als je hem maar aankijkt al, Loki duikt op elke kat die voorbij loopt, of ze het nu leuk vinden of niet, hij zorgt gewoon dat ze hem niet kunnen meppen. En hij begint steeds meer te miauwen, wat ik ook al zo schattig vind....
I can do anything i want, and so can you....
Goeiemorgen ladies.

Wat een enige foto's weer. Prachtig.

Ik heb van vermoeidheid zo geweldig goed geslapen, ben er helemaal vrolijk van. Ik moet zo mijn belastingspullen zoeken, vanmiddag komt er een man mijn aangifte doen. Ik krijg altijd de zenuwen van dat soort dingen maar het moet.

Ik hoop dat de rest ook een fijne dag heeft. Hier schijnt heerlijk het zonnetje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gelukkig dat Loki beter is, zal een opluchting voor je zijn.
Een hele opluchting. Ik ben vandaag ook gelijk een stuk vrolijker, het is nog even wachten op de zon, maar ik kan er weer helemaal tegenaan, na vorige week ziek te zijn geweest....
Poezz, ik heb nog wat pakjes met voetbalplaatjes. Nog iemand bij jou om blij mee te maken? Dan doe ik ze anders vandaag bij de kaart die straks op de bus gaat.
Leo heb je gisteren Tros Radar gezien. Het ging over die H2O mop die jij zo graag wilt. Het ding is niets waard. Je kunt het dan beter in een goede winkel kopen. Dan ben je misschien wel wat meer kwijt maar dan heb je ook wat. Kijk anders eens op MP, misschien staat er wel een 2ehandsje te koop.

Ik ga even bijlezen.
Guttegut meiden, ik kan niet even rustig een reuma aanval hebben he?

Jullie kalken meteen een paar pagina's vol!

Dat dit topic nog steeds zo hard gaat vind ik toch wel zo ontzettend leuk!

Die foto's weer, zalig om te zien....

De gestrande wavissen, whoehahahaha, geweldig.

Ook hier een paar obesipoezen hoor, poeh, Gijs, Kleine Kees en de Grote Dikke Berenpoes zijn ook van die lekkere moten.

Beer, als kitten.

Gijs, onze chiantifles op pootjes.....

Beer nu.

MV, dat zou wat wezen he? Als je dystrofie zou blijken te hebben?

Ik hoop dat je er snel, snel, snel op getest wordt!

Miek, fijn dat het beter gaat met Loki!

Hier is het nog steeds behelpen maar beter dan gisteren en tot mijn grote verrassing belde mijn man gisteren vanuit de auto, dat hij naar huis kwam en hij is vanmorgen pas om 7 uur weggegaan. Ik ben ontzettend blij dat hij gisteravond bij me was.

Jullie hebben gelijk, hulp moet ik aanpakken en dat doe ik dan ook. Leuk is het niet maar ik zal zorgen dat de vrouwen die me bij staan ook veel aan mij hebben.

Ik ben nog veel mensen vergeten he?

Nog maar even bijlezen en dan nog even reageren zo meteen.

Maar eerst......pillen!
quote:Zoebie schreef op 02 maart 2010 @ 08:41:

Leo heb je gisteren Tros Radar gezien. Het ging over die H2O mop die jij zo graag wilt. Het ding is niets waard. Je kunt het dan beter in een goede winkel kopen. Dan ben je misschien wel wat meer kwijt maar dan heb je ook wat. Kijk anders eens op MP, misschien staat er wel een 2ehandsje te koop.

Ik ga even bijlezen.

Damn woman!

Wat goed dat je gekeken hebt, ik ben het straal vergeten......

Maar niet doen dus begrijp ik?

Nah, dan maar gewoon met het Leifheit dweilsystem.
quote:eleonora schreef op 02 maart 2010 @ 08:47:

Guttegut meiden, ik kan niet even rustig een reuma aanval hebben he?

Jullie kalken meteen een paar pagina's vol!

Dat dit topic nog steeds zo hard gaat vind ik toch wel zo ontzettend leuk!

Die foto's weer, zalig om te zien....

De gestrande wavissen, whoehahahaha, geweldig.

Ook hier een paar obesipoezen hoor, poeh, Gijs, Kleine Kees en de Grote Dikke Berenpoes zijn ook van die lekkere moten.

[afbeelding]

Beer, als kitten.

[afbeelding]

Gijs, onze chiantifles op pootjes.....

[afbeelding]

Beer nu.

Wat heerlijk dat Wé nog is langsgekomen. Ik hoop dat de reuma aanval snel minder wordt lieverd. En je weet dat je een sterke vrouw bent, maar het is echt niet "zwak" om hulp te aanvaarden. Jij bent er altijd voor iedereen. Dus nu even Lé-tijd.

Oh die bovenste foto, wat een buikje, ik blijf die spikkeltjesbuikjes het leukste vinden.
Leo, wat een scheetje, die Beer, maar Gijs mag er ook wel wezen.

Eens kijken of ik nog iets in mijnalbum heb staan.......

Balthasar en Loki

Mijn mooierd

Nog zo'n mooie dame

zijn jullie ook allemaal zo overtrots op de beestjes? of trouwens, domme vraag, daar is sit forum er, omdat het hier gewaardeerd word als je maar blijft vertellen en spammen over de diertjes
Ik heb een beetje bijgelezen, maar nog lang niet alles. Ik lees in ieder geval dat een aantal schrijvers hier met gezondheid tobben. Ik wil in ieder geval iedereen sterkte wensen. Zelf heb ik 5 jaar geleden op all plaatsen in mijn arm botten gebroken en daardoor zijn ook een aantal zenuwen onherstelbaar beschadigd. Gelukkig aan mijn linkerhand.

Ik vind dit zo leuk zo'n beestentopic. Ben altijd gek geweest op beesten (nou ja niet alle beesten, ik ben als de dood voor spinnen!).

Ik zal de komende dagen verder gaan bijlezen. Ik werk vannacht ('t is hier nu nacht) bij de crisislijnen dus als het rustig is kan ik nog lekker forummen. Maar het is volle maan en dat heeft echt effect op het aantal telefoontjes.
Goedemorgen allemaal!

Wat een geweldige foto's allemaal! Als ik die kitten van Leo zie, dan wil ik er ook weer één!! Laatst hadden we het er over om nog een derde kat erbij te nemen en dan weer een kleine kitten. Maar we doen het (voorlopig) toch maar niet...weet ook niet of Guus en Bram het wel leuk gaan vinden, die hebben af en toe al moeite met elkaar

En dit weekend kwam er ook ineens een hond ter sprake....vriendlief wil héél graag een hond, maar ivm werk gaat het niet. Nu gaat hij dichterbij werken en ineens bedacht hij dat het dan misschien wel kan.

Ik weet het niet hoor...honden zijn zulke "handenbinders". Is met katten toch een heel stuk anders...

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
quote:Mittens schreef op 02 maart 2010 @ 09:34:

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik denk dat je er wel beiden achter moet staan. Juist omdat een hond m.i. meer vergt dan een kat. Overal je hond mee naar toe nemen. Elke dag 3 keer een half uur of uur wandelen.

Ik vind honden enig bij andere maar zou er zelf geen een willen. Maar ik ben echt een kattenmens. Ik zie veel "nadelen" bij het hebben van een hond. Maar als je echt gek bent op honden zal je die nadelen zelf niet ervaren. Ik zou alle voors en tegens opschrijven. En vergeet geen dingen/kosten als bijv. vakantie end.
Mijn vriend wilt ook graag een hond, maar twijfelt heel erg erover. Ik heb daar in zoverre inbreng in dat ik het prima vind zolang ie mn katten niets doet. Maar hij twijfelt omdat hij toch werkt en een pup zou willen, maar die moet je wel goed opvoeden. Dus zolang we er nog niet uit zijn nemen we geen hond. Want ze hebben wel meer tijd en aandacht nodig, als ze jong zijn in elk geval.
Mittens, een handenbinder? Tsja, dat zijn kinderen ook. (don't shoot me please) Je moet elke ochtend vroeg, dus óók in het weekend er vroeg uit om de hond uit te laten. En nee, in de tuin/balkon laten is géén uitlaten.

In het begin moet je zo achtelijk vaak met het beestje naar buiten om m pottytrained te krijgen. Dan heb je nog de pubertijd. Alles slopen, proberen de baas te worden over jou. Alle poep en piesongelukjes die er gaan komen. Thuiskomen en op de bank hangen is er niet meer bij, de hond moet uit. Je moet er elke dag zeker een half uur achter elkaar mee lopen, het beest ff lekker laten rennen.

Training vergt erg veel ruggegraat. (ik heb niet zo'n goeie) Nee is nee en consequent blijven. Als jij niet wilt dat ie op de bank gaat zal je dat altijd moeten blijven herhalen. Schooien, met die mooie hondeogen naar je boterham staren, of je warme hap 's avonds.

En trainen moet je anders zit je met een half opgevoede hond die de 'baas' is thuis. Kleine hondjes worden groot. De mijne weegt 32 kilo en als zij links wil en ik rechts ga ik toch echt naar links. Ik kan haar nog net houden maar ze is beresterk.

Daarnaast krijg je superbegroetingen als je thuis komt. Dat ze lekker naast je komt liggen op de bank (dat gevecht heb ik bewust verloren) en dan lekker kroelen en een paar dikke kussen in je oor krijgen... héérlijk! Lekker spelen met de bal of de flos is zo leuk.

Maar daar bestaat het niet alleen uit. Met honden moet je heel goed nadenken of je dit allemaal wel wilt. Uitslapen in het weekend kan je vergeten. Ik ben elk weekend de lul, ik kan al niet zo goed uitslapen dus doe ik de hond maar om 8 uur, half 9. Weer of geen weer. Sneeuw of geen sneeuw. Regen of geen regen.

Daar moet je vriend ook goed over nadenken.
quote:mylenevalerie schreef op 02 maart 2010 @ 08:29:

Poezz, ik heb nog wat pakjes met voetbalplaatjes. Nog iemand bij jou om blij mee te maken? Dan doe ik ze anders vandaag bij de kaart die straks op de bus gaat.Ja heel graag! Drie spaarders hier en ik koop ze er mee om Dus als er nog meer mensen voetbalplaatjes over hebben, dan heb ik tot de zomervakantie misschien wel brave kinders
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 02 maart 2010 @ 09:46:

[...]

Ja heel graag! Drie spaarders hier en ik koop ze er mee om Dus als er nog meer mensen voetbalplaatjes over hebben, dan heb ik tot de zomervakantie misschien wel brave kinders Ik heb nog 3 pakjes liggen. Geef je adres maar via hyves in een persoonlijk berichtje ok? Ik lees dat pas vanavond, geen hyves hier. Dan stuur ik ze op.
Lé, wat een fijne man heb je toch. Lief dat hij voor jou naar huis toe kwam. Naar om te horen dat je zo'n pijn heb lieverd. Ik ga je van de week weer eens even uitgebreid bellen.

Wat een krakkemikkig zooitje zijn wij. Hier ook al zo'n maandagochtendmodel. Door een pws (postwhiplashsyndroom) en een hms (hypermobiliteitssyndroom) heb ik chronische tennisarmen en ben ik erg gevoelig voor rug- en nekklachten, migraine en rsi. Gelukkig gaat het de laatste jaren heel erg goed, ik kom het overgrote deel van de dagen (zeker 29 van de 30 nu) zonder pijnstillers door. Dat is wel anders geweest. Maar ik heb geleerd me te beperken en hulp te accepteren. Sindsdien is het allemaal redelijk stabiel.

leuk, al die nieuwe foto's! Ik moet eigenlijk Kitty mee laten kijken op dit topic, die is dol op beestenplaatjes! Ik zal haar de foto's op de tetterhyves in ieder geval laten zien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oh ja ik ben ook beretrots en heel bezorgd over mijn beestjes.

Soms zeg ik wel eens; wat heb ik mijzelf aangedaan met 4 kinderen en zoveel beesten. Zoveel om mij zorgen om te maken. Gelukkig hebben de beesten geen rijbewijs dus hoef ik mij geen zorgen te maken over auto-ongelukken. Mijn zoon is het weekend in Vancouver geweest en is nu op de weg terug. Ik zit hier peentjes te zweten.
Dames, wat hebben jullie allemaal erg nare kwaaltjes aan jullie lichaam. Veel sterkte daarmee.

Dan mag ik blij zijn dat ik nergens last van heb, op af en toe een verkoudheid om griepje na, maar dat avlt in het niets bij waar sommige van jullie last van hebben.
Dank voor alle reacties!! Ik denk dat we het voorlopig toch maar niet doen.... gelukkig zijn we zelf ook zo nuchter en reëel dat we de "nadelen" er van inzien en dat we niet over één nacht ijs moeten gaan. Dat vroege opstaan maak ik me niet zo'n zorgen om, het feit dat je altijd naar huis móet (en dus niet bijvoorbeeld spontaan kan bedenken om vanuit je werk de hele avond op een terras te hangen) vind ik lastiger.

Ik ben zelf ook veel meer een kattenmens dan een hondenmens, maar ik kan me de lol van een hond wél heel goed voorstellen. Maar misschien is het leuker bij anderen...net als kinderen trouwens (don't shoot me now, haha)!

Dank voor jullie wijze woorden!

En ik sluit me aan bij Miek..ik knijp mezelf nog even in mijn handjes met mijn goede gezondheid!
Meiden, goedemorgen . Ik ben een dagje vrij dus lekker aan het teuten geweest (in bed nog ff tv kijken, heel relaxt). Inmiddels staat er een tuindeur open dus het huis vult zich met frisse lucht en de viervoeters lopen lekker in en uit, het zonnetje schijnt hier ook volop en voelt al een beetje warm aan zelfs.

Hier gelukkig goed nieuws over Loki, echt fijn dat zijn neusje niet meer bloedt Miek!

Leo, wat lief van man dat ie toch thuis was vannacht.

En Mylene helemaal lekker geslapen, dat scheelt meteen flink in hoe je je voelt denk ik.

Net als Miek koester ik na het lezen van jullie verhalen mijn lijf dat me tot nu toe tamelijk probleemloos in staat stelt te doen wat ik wil. Dat is niet iets waar ik vaak bij stil sta, gezondheid lijkt vaak zo vanzelfsprekend, zelfs voor iemand die samenleeft met een man met slijtage in zijn rug en de laatste tijd hardnekkige nekklachten (die schreef ik op zonder er over na te denken).

De zon heeft 1 nadeel: het is genadeloos zichtbaar dat de vloer hier iets mee aandacht nodig heeft dan een rondje stofzuiger. En de H2O mop hoef ik dus ook niet te bestellen, ik begrijp dat ik niet de enige ben die bij die telsellreclame wel eens verlekkerd blijf hangen met het idee dat het de oplossing is voor alle schoonmaakklussen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven