Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Gedsiederrie! Ik heb me toch een foeilelijke kaart ontvangen! En ik heb me niet in kunnen houden: heb me gal gespuwd bij de ontvanger. Hoe kun je nou een ugly postcard sturen met de tekst: I hope that the card is that you like als je zelf op je profiel zet dat je geen ad/free cards ontvangen wilt.

En wat blijkt: de verstuurder had de kaart dus ook nog ingescand... heb hem nog ff laten staan op mn profiel, zodat jullie hem ook nog ff samen met mij kunnen afkraken en dan gaat ie toch echt mn profiel af! Bah bah bah, mn dag is verpest
Hoi

bedankt voor de vertaling, ik dacht al dat het zoiets moest zijn.

groetjes
Welkom amanthis

Op http://www.pp-junkie.com/acties-pm-24.html

kun je gratis kaarten krijgen. Heeft zowiezo ook erg leuke, en betaalbare, kaarten in de webshop staan.

@JJ, ik ga even snel op je profiel kijken
@JJ: oh, is het zo erg?? Wat vervelend voor je dat je zo'n niet-leuke kaart hebt gekregen zeg.

Ik kreeg een Hurray uit Duitsland, en nieuw kaartje mag ook daar weer naartoe.
JJ: waar staat hij? Ik ben aan het zoeken via je profiel maar vind hem niet onmiddellijk.

edit: laat maar, heb hem. Maar idd, lelijke kaart!
Ik had laatst die 'naked cat'-kaart gestuurd van Idrukker.... en via mijn penvriendin hoorde ik, dat nadat hij/zij die kaart van mij had ontvangen er in het profiel stond: please, no naked cats

hahahhahah!
Ik had een kaartje uit Amerika in de bus. Een niet al te lelijke (maar verre van mooi) ad-kaart.
Snjókorn falla, á allt og alla
Whahaha no naked cats!

Wat opbeurend om te lezen dat jullie in ieder geval het ook een lelijke kaart vinden!
Welkom Amanthis.

JJ, ik ga ff naar je uglykaart kijken.

Oja, bij de Action nog gelpennen gekocht met kleurtje. Verder alle gekleurde pennen waren blauwschrijvend en deze dus niet. Daar moeten jullie wel opletten! Staat op de label waar ze hangen.
Stefanie, leuke avatar.

Ik heb hem gezien met commentaar. Hij is idd niet mooi JJ.

Ondertussen bij PC zie ik mijn naam voorbij komen!!! Krijg uit Duitsland/Usa/Finland/..../... Heel veel Nederlandse hurray's dus. Gewoon wachten. Maar nog geen hurray in mijn mailbox. bizar. Het was de kaart naar Rusland die al 53dagen onderweg was. Gelukkig maar aangekomen.
@Jokejacket: ik zie dat deze users ook bijna evenveel kaarten heeft verstuurd als dat hij dagen lid is.... ja zo kan ik het ook met van die gratis ad cards!

het is inderdaad een teleurstelling als je zo'n kaart krijgt!

Soms durf ik een kaart niet te versturen omdat ik hem zelf niet mooi/leuk genoeg vind. Schaam me dan al bij wijze van spreke voor als hij aankomt terwijl het vaak gewoon leuke kaarten zijn alleen niet zo mijn smaak (bijvoorbeeld als die vriend in amsterdam voor mij een stapeltje heeft gekocht, totaal andere smaak)

groetjes
steph dank je wel! Het is een hommel dat ik heb genomen hier thuis in mijn tuin, al zie je die hommel niet zo goed op een klein plaatje
Hey hey,

Ik had vandaag een kaartje uit Wit-Rusland, niet echt heel bijzonder maar evengoed wel leuk.

Verder niet veel te melden.

JJ, ik heb ook ff gekeken, zeker een ugly card!
ZOW! ik ben weer bijgelezen! haha die 70 pagina's kloppen dus bij lange na niet, keek gewoon niet goed.Helaas ben ik niet zo wijs als Tine, en begin ik er maar wijselijk niet aan om alles te beantwoorden maar in elk geval welkom aan allen die nieuw zijn

afgelopen vrijdag was ik in een tussenstop in Zwolle (moest overstappen en 20 minuten wachten) en ging daar een de bekende boekenwinkel binnen, daar 5 langwerpige kaarten gekocht met molens en tulpen :P vond het wel lekker degelijk hollands!

Owjah, heb weer een kaartje aangevraagd want had een Hurray binnen (1 van de 3 kaartjes naar amerika was aangekomen) en jullie raden noooooooooit waar mijn nieuwe kaartje heen moet...

idd naar Amerika... zou het tijdstip waarop je een kaart aanvraagt ook helpen? :P
quote:vrouw1968limburg schreef op 01 maart 2010 @ 16:56:

Welkom amanthis

Op http://www.pp-junkie.com/acties-pm-24.html

kun je gratis kaarten krijgen. Heeft zowiezo ook erg leuke, en betaalbare, kaarten in de webshop staan.

@JJ, ik ga even snel op je profiel kijkenLeuke kaarten kan je daar bestellen!
jokejacket: arme jij! De kaart is gewoon echt lelijk, stom en fantasieloos. Om te huilen en schande voor de verstuurder.

Leuke nieuwe avatar Stefanie

Jee Steph, na 53 dagen toch aangekomen! Ik heb ook een kaart onderweg naar Rusland ( dat 5 jarige jochie die kinderarbeid deed ofzo, een heel vaag profiel dat ik hier nog heb gepost). Al zijn kaarten doen er tot nu toe 55-60 dagen over. Vreemd hoor.

Hier niks aan hoeraatjes of kaarten.
Ja dat jongetje is vast druk met zijn werk.

Maar wat een vaag bedroefd profiel ... jongetje van 5 die aan kinderarbeid doet.

Vandaag een hurray vanuit Turkije.

Nog geen adres aangevraagd.

Dochter kreeg vandaag een envelop uit Belgie. Daarin zat een brief waarop foto's van zijn woonplaats afgebeeld. Ook nog een kaartje uit Gent ( niet zijn woonplaats) voor mama en een postzegel ( bijna net zo groot als een ansichtkaart) met daarop een voetbal gebeuren. Dochter helemaal blij, ze is helemaal gek op voetbal!
Chayuz: Leuk zeg van die grote kaarten met tulpen en molens!

C_estelle ook weer een kaartje dus. Lekker begin van de week toch!

Vanavond ff lekker rustig aan doen. Zojuist pas gegeten. Morgen hopelijk een leuker kaartje
Zal ik dan nu maar dat lelijke plaatje van mn profiel halen? :P

Ligaa: Bedankt voor je heerlijke reactie! Ik heb dus niks overdreven... beetje jammer dat de verstuurder vast niet zal reageren...
quote:varisha schreef op 28 februari 2010 @ 22:14:

Evelinemos wat is PostcardX???

Varisha, PostcardX was een jaar of 8 geleden een postcrossingbasis op internet waar vooral Amerikanen op ingeschreven stonden. Je kon onbeperkt adressen opvragen uit het bestand, maar er zaten geen regels achter. Zo kon je een ander adres vragen als het profiel je niet aanstond of kreeg je een adres dat je niet lang daarvoor ook al had gekregen. Je kon ook op naam zoeken.

Het idee achter PostcardX was niet het eenmalig sturen van een kaartje, maar het opgang brengen van een wisseling. Lang niet iedereen deed het, maar alleen al om te laten weten dat een kaartje aangekomen was, stuurden de meesten mensen een kaartje terug. Ook werden vaak kleine cadeautjes meegestuurd; zelfgemaakte boekenleggers, kleine schilderijtjes of leuke dingen om mee te knutselen.

Door het crashen van de website verdwenen regelmatig de profielen en moest alles weer overnieuw beginnen.

Kortom: een amateuristische voorloper van postcrossing.com

Met een groepje vriendinnen ben ik er een poos erg druk mee geweest.

Hier vandaag helemaal geen postcrossing-nieuwtjes. Helaas.

@JJ, Wat jammer dat je een lelijke kaart krijgt!

@alle nieuwe mensen, welkom!
@Miertje, veel sterkte voor de komende tijd.

@ alle nieuwe mee-schrijvers Welkom!

@Anita1973 uit welk deel van Zeeland kom je? Ik woon namelijk in een plaatsje tussen Goes en Middelburg in waar jaarlijks uitgebreid carnaval word gevierd.

@JJ het kaartje is toch niet super lelijk?? Niet echt mooi maar ik vind hem ook niet spuug lelijk. Wel kan ik me goed in denken dat je liever een ander kaartje had ontvangen uit Italy.

Hier 1 uitgebreide vriendelijke en vooral dankbare Hurray uit Roemenië na 4 dagen.

En een kaartje van de postcrossing-forum-meeting van afgelopen zaterdag! Leuk!!

Geen nieuwe adressen aangevraagd, doe ik pas weer aan het eind van de week.

Chrisy dan weet ik denk ik wel waar je woont hoor, hahaha

In mijn jeugd (oei wat klinkt dat oud) ook aardig carnaval gevierd daar.

Ik woon in het dorpje van de beroemde klokken zal ik maar zeggen.

Dus ook tussen Goes en Middelburg.

Hier vandaag helemaal geen postcrossing nieuws, helaas.

En oja, welkom voor de nieuwelingen!!!!
Oooh ik dacht, ik ga even naar de PC-site gaan, zie ik opeens dat ik 38 verzonden kaarten heb. Hmm dit klopt toch niet, kijk ik bij travelling, zijn er nog maar 2 kaarten onderweg. Hmm raar, geen hurray's gehad, kijk ik nog eens in mijn mail, heb k echt geen hurray's gehad. Iemand die een oplossing weet haha. Er zijn dus 2 kaarten geregistreerd maar ik heb helemaal geen hurray gehad, weet niet welk uur ze trouwens zijn geregistreerd, moet deze avond zijn. Maarbon Finland en Duitsland zijn aangekomen na 5 dagen! Nu nog de Filipijnen en de USA, eens die zijn aangekomen vraag ik weer adressen aan :-)
VrouwLimburg wat gemeeeeeen! Ik wacht nog steeds op Hurray's uit China..

Kobe, beterschap met je voedselvergiftiging.

Amanthis en Neferisis welkom hier..

JJ, ik heb even gekeken. Die kaart is echt super lelijk zeg! Hoe kunnen ze je dat nou aan doen.

Wat raar Stefanie! Misschien dat ze vanavond als nog komen in je mailbox? Ik heb er geen verklaring voor.

Vandaag weer een kaartje in de brievenbus! Weer uit Duitsland, dat is al de derde. Drie keer achter elkaar Duitsland. Wel een hele mooie hoor. Nog steeds geen Hurrays! Mijn kaart naar Duitsland is nu 50 dagen onderweg, de ontvangster is al 9 dagen niet meer online geweest. En mijn kaart naar Rusland is 33 dagen onderweg, zij is al 4 dagen niet online geweest. Al duurt Rusland altijd lang..

Slaap lekker allemaal!
juuf Rusland duurt idd steeds lang, bij mij ook, mijn kaart is de vorige keer aangekomen op 35 dagen, dus er is nog hoop Ik denk dat de mailtjes idd nog aankomen, we zullen zien hé :-) Nog 2 en ik mag er weer versturen van mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven