**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
nog even voor het schema: 8500 gram en 64 cm
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Goeiemorgen!!

Hier ben ik weer eventjes, druk, druk, druk met kinderen, werk, afhandelen erfenis, verjaardag gehad dus was even een drukke periode!

M'n verjaardag was erg gezellig: iedereen kwam lekker over de hele dag verspreid dus het was wel druk maar lekker druk! En 's avonds met vrienden lekker op de bank OS gekeken en de ochtend erna mocht ik lekker uitslapen tot half twaalf!!! Heeeerlijk! Had ook een leuk kadootje van manlief gekregen: een superdeluxe espresso-apparaat: echt heel mooi en erg lekkere koffie/espresso/cappuccino!

Ik ben best benieuwd wat Tom nu weegt, 8,5 kilo haalt ie niet! Wow wat een zwaar kereltje Nadine! We hoeven pas over 1,5 week naar het buro maar ik denk dat ie dan rond de 8 zit.

En gefeliciteerd bijna half-jarigen!! Gaat snel he? Hier lijkt het af en toe ook nog maar zo kort geleden dat ie geboren is en nu kruipt ie al bijna (alhoewel het meer zwemmen is)!

Met de bv gaat het nog steeds als een tierelier, dus zo knap is het van mij ook niet meer (wel bedankt voor de complimentjes hoor ;-b). Het kolven gaat goed, alleen de nachtvoedingen vind ik soms zwaar dus ik ga vanaf volgende week toch echt afbouwen en in de avond fv+rijstebloem geven: hopelijk helpt dat wat!

Dan moet ik me ook weer eens verdiepen hoe dat allemaal zit met flesvoeding, moet je met een half jaar nog water voorkoken of spa blauw gebruiken of doen jullie het gewoon met kraanwater (koud of lauw)? En wat voor merk enzo...volgens mij hadden we met dochter de gewone nutrilon, wat hebben jullie?

En dan inderdaad de hapjes he?! Leuk!! Ik ga beginnen met worteltjes, staat gewoon leuk voor de foto - zeker in combi met z'n peentjeshaar

Lies, een tandje!! Gelukkig dat jij geen bv geeft dan! Het ziet er vast geweldig uit!

O, ik word weggeroepen - tot later allemaal!
Goedemorgen!

Choca nog van harte gefeliciteerd! Best fijn als niet alle visite in een keer komt...Zo heb je zelf ook nog een beetje tijd om te kletsen.

Bij ons werd geadviseerd om het water niet voor te koken, maar gewoon kraanwater te gebruiken. Mag warm, maar mag ook opgewarmt worden...Hier op de veluwe hebben we dan ook super schoon water.

Thijs heeft gewone Nutrilon.

Vannacht mochten we doorslapen!! Wow waarschijnlijk weer eenmalig! maar goed....tot 5.30 geslapen.....toen nog gekletst samen in bed en nog van 6.30 tot 7.30 geslapen....

Net terug van de fysio. Ze heeft zijn hoofdje nog een keer opgemeten, omdat hij de vorige keer sliep. Toen was er niets veranderd...Nu wel...Het zag er beter uit...Hij zit nu op de grens...Ze zei zelf dat ze nu zelf ook zou twijfelen of ze het wel zou doen. Omdat ze het vertrouwen heeft dat het gewoon nog wel bijtrekt. Hij slaapt niet op zijn rug en zijn voorkeurshouding is weg....

Ik heb een week om erover na te denken, maar denk nu dat we het niet gaan doen. Het wordt ook zomer nu en ik zou ook geen petje op willen als het warm is...en als het echt nog bijtrekt vind ik het zonde....we gaan het er thuis van de week nog eens goed over hebben.

x
Gefelciteerd nog Choca!

Hier heb ik toch een overdreven Kees gehad vannacht!

Gisteravond fles gegeven om 9 uur, naar bed gebracht en vanmorgen kwam hij pas om kwart voor 9 weer! Je kan het natuurlijk ook gelijk overdrijven hahahaha
Ik gebruik trouwens gewoon kraanwater. Vanaf het begin al.

Linda: nou weet je natuurlijk helemaal niet meer at je moet doen

Misschien dan toch heel even afwachten nog? Zou natuurlijk geweldig zijn als het vanzelf minder gaat worden.
Ow wat lekker, doorslapen! Wat is dat ook alweer?

En wel heel overdreven van Kees inderdaad, had ie zakgeld nodig ofzo?

Lies en Linda, doen jullie dan warm kraanwater of koud en dan opwarmen?

En geven jullie alleen in de avondfles rijstebloem?
@ Choca, het mag allebei. wij gebruiken nu Nutrilon 2 standaard. Proficiat nog trouwens met je verjaardag! Rijstebloem idd alleen in de avondfles.

Wij zijn al over op de granenpap vanaf 6 mnd. Die geef je normaal in de ochtend, maar omdat het dooslapen nog niet echt wil lukken, bljiven we de pap voorlopig nog maar even 's avonds geven. Moet wel eerlijk zeggen dat het de laatste dagen beter gaat en we iig geen nachtvoeding meer hebben. Hij is rond 6 uur wakker dus dat heet officieel doorslapen, maar het zou fijn zijn als Luuk z'n dag pas om 7 uur begint! Hij krijgt overigens geen fles voor half 8 - 8 uur.

@ Linda, wat een twijfelgeval dan weer zeg... ik weet ook niet wat ik in jouw geval zou doen. Veel succes met je keus!

@ Lies, Lekker zeg zo lang slapen, dat zou ik ook wel eens willen!! En al een tandje, haha! Mijn ervaring bij de oudste was overigens dat bij het doorkomen van tanden, de nachten meestal ook wat trubbeliger waren, soms weer met een voeding.

Nu snel weer aan het werk! Daar wordt ik tenslotte voor betaald!
@ Choca: gefeliciteerd! Ik ga zometeen Nutrilon hypo-allergene opvolgmelk gebruiken. Heb ik bij de eerste ook gedaan. Mocht ze het niet lusten dan probeer ik wel andere merken hypo-allergeen.

Hier ook weer een 'doorslapertje'...

Ze werd om 500 uur wakker. Ik had haar zelf om 2230 wakker gemaakt, omdat ze nu al twee dagen rond 2300 kwam. En gelukkig werkte het nu ineens wel (wakker maken voor een voeding, zodat ze midden in de nacht niet komt).

Ze sliep daarna wel meteen weer in en ik heb haar om 715 wakker moeten maken, omdat ik anders met mijn werk in de knoei kom.

Maar ik kijk vanavond weer even hoe ze het doet en morgen ben ik vrij dus geef ik haar eten rond 1830 en dan zie ik wel hoe laat ze wakker wordt.

@Linda; oei ja dan is het twijfelen geblazen...

@Lies: een tandje!! Jee dat is ook snel hoor... :-)
Hebben die van jullie nog geen tandjes dan? Vergeleken bij de oudste 2 is hij inderdaad werl errug vlug. Maar echt last heeft hij er niet van.

Choca: gewoon gelijk de juiste temperatuur uit de kraan. Easy

En ik geef in de avond en de eerste ochtendfles rijstebloem.
Hier geen tandjes hoor....

Hier warm ik de fles op in de magnetron...en 's avonds 3 scheppen rijstebloem in de fles.

Hoe ziet jullie dagritme er nu uit? Ik merk dat het allemaal een beetje verschuift nu ik fruit en groentes geef.

7-8 fles 210 water

9 naar bed

10.30 fruit

11-12 fles 210 water

13.00 naar bed

15-16 fles 210 water

17.00 groentes

soms gaat hij nog even slapen...

19-20 fles 210 water en 3 scheppen rijstebloem

gister is hij van 11 tot 15 wakker geweest en vandaag heeft hij geslapen van 8.45 tot 9.40 en van 11 tot nu nog steeds....

dus echt vastigheid is het ook nog niet...

dus jij bent lekker uitgeslapen Lies?

x
Ik geef verder nog niks.. dus het ligt eraan hoe laat hij wakker wordt.

Vandaag en gisteren was:

9 uur fles 210 rijstebloem

slapen van 11 tot 12

11 uur fles 210

slapen van 14 tot 17

tussen 5 en 6 210

weer slapen en dan ligt het eraan hoe laat hij die rijstebloem krijgt. Meestal tussen 9 en 11

Maar als hij dan dus snachts nog komt dan krijgt hij een klein flesje van rond de 90

En ja... heerlijk geslapen. Schrok wakker van de oudste en dacht: ooooooooooo Kees neit gehoord, er zal toch niks mis zijn ZO denken we dan allemaal volgens mij.
Sorry.. niet echt ritme hier.... zal wel wat meer worden wanneer ze vast voedsel krijgt... al duurt dat meestal ook een week of drie ofzo voordat dat echt gebeurd.

De dagvoedingen liggen wel meestal rond hetzelfde tijdstip: 1030, 1430, 1830, maar daarvoor en daarna is het verschillend.

Na 1830 gaat ze zowieso in bad en naar bed.

Tussendoor slaapt ze 2x en meestal 's ochtends 2 of 3 uur en 's middags een uurtje. Maar op KDV is het vaak maar 2x een uur.
Ons ritme is:

7:00 fles 180+6

9:00 slapen in bed

10:00 liga+diksap of fruithapje

11:00 fles 180+6

12:00 slapen in bed

14:00 eruit

15:00 fles 180+6

16:30 groentehap

17:00 slapen in bed

17:30 eruit

19:00 bad, fles 210+7 met 2 scheppen rijstebloem en dan naar bed.

Natuurlijk wijken de tijden wel eens af omdat ze langer doorslaapt, en de laatste tijd nu ze zo rommelig slaapt krijgt ze 's nachts wel eens een flesje van 90+3+1 rijstebloem.
Jeetje ik word een klein beetje onzeker als ik die dagritmes hier allemaal lees. Wij zitten nog steeds op 5 flessen waarvan 3x210 en 2x 180 en in de ochtend probeer ik fruit, maar daar kijkt meneer nog erg bedenkelijk bij. En slapen is helemaal een feest met m.

Zijn afgelopen weekend een weekendje weggeweest met mijn familie en toen heb ik Finn 2 likjes softijs gegeven. Hij keek in eerste instantie heel smerig, maar daarna kreeg ik me toch een brede lach van m. Hij vond t om te smullen.
Hier gelukkig nog geen tandjes! Grappig dat de jongste als 1e tandjes krijgt!

Kwimmie, hier ook nog niet zo'n vast ritme hoor! De voedingen van 11-15-19 zijn wel redelijk stabiel en de rest wisselt regelmatig, meestal 7 en 23 maar ook nog vaak een om 3u en laatst nog eentje extra maar toen had ie vlgs mij een regeldagje.. Het slapen is ook niet meer echt op vaste tijden, op het kdv is het 1x 1,5u en dan nog wat dutjes gem 2-3x 30-45min. Thuis is het meestal wel iets meer maar ook dat wisselt!

Hoe is het met jullie gewicht trouwens? Hier nog steeds een kg of vijf-acht teveel

Lijnen lukt echt niet want ik heb zoveel trek 's avonds, maar als ik met bv gestopt ben ga ik het toch echt proberen... Ik voel me echt niet lekker in m'n lichaam nu

Dan wil ik ook echt een keertje extra gaan sporten, zwemmen of start2run ofzo.

Mijn target is om 1-4 te beginnen en dan 1-7 al zeker 5kg kwijt te zijn!

Ik ga nu lekker genieten van m'n bonbonblocje, tot later/morgen!
Lekker ijsje dus Kwimmie :-)

Heb jij ook al groente geprobeerd?

Wat doen jullie je kindjes trouwens vaak in bad! Hier meestal maar 3x per week, zie dat sommigen het elke dag doen!? Tom heeft best een droog huidje dus dat zou voor hem niet ideaal zijn...maar wel lekker om m moe te krijgen: hier ligt ie pas net een uurtje op bed want hij zat nog vol dolle pret
3 x per week? nee hoor, 1 a 2 keer is meer dan genoeg. Luuk heeft zooooooooooo'n droog huidje, dan is zo vaak badderen helemaal niet goed! CB gaf me groot gelijk!

Gewicht is hier ook knudde hoor!
Wow wat een ritme hier! Hier totaal geen ritme te vinden... en dan mag ik me nog wel pedagoog noemen...

Wij doen echt alles op verzoek...

Silje drinkt nu weer erg slecht. Ze is heel onrustig de laatste tijd. ze is ook verkouden. Slapen doet ze nauwelijks overdags de laatste twee maanden slaapt ze ongeveer een 30 min rond het middaguur. Wel is ze s avonds dan echt gesloopt en vanaf een uur of half zes ligt ze dan ook op bed en dan maak ik haar om een uur of 8 wakker voor haar laatste flesje. De laatste dagen slaapt ze s avonds ook erg onrustig en wil ze nog wel eens een uurtje bij ons komen zitten.

Wegens eczeem en een erg droge huid doen wij haar ook "maar" ongeveer 3x per week in bad.

Lieselotje heeft die van jou al tanden! Dat is erg snel zeg! Silje heeft nog geen tandjes hoor, al verwacht ik die wel binnenkort want ze is elke keer zo enthousiast aan het kauwen op alles.

Voor flesvoeding kan je gewoon kraanwater gebruiken, Choca.

Hoe gaat het met Bieteltje?!
Hier ook van het voeden/slapen op verzoek, Visje! Net zo gemakkelijk en als ie per se moet slapen, bijv tussen de middag als dochter slaapt en ik dat ook wil dan leg ik m dicht tegen me aan, voedt hem en dan valt ie voor 99% zeker in slaap.. Dus slapen is ook soms op mijn verzoek!

Nog een vraagje: ik heb al een paar dagen een zeurende pijn of zeurend gevoel rechtsonder in m'n buik. Dacht eerst aan eisprong maar dat duurt geen dagen toch? Het is niet heel pijnlijk maar wel bijna constant aanwezig. Twijfel over ha bellen - assistente kan me nooit helpen en is nogal bitchy en lukt me bijna nooit om ha aan de telefoon te krijgen dus dan moet ik echt een afspraak maken en dat is misschien weer overdreven als ik niet echt veel pijn heb. Wat zouden jullie doen?
Choca, doen ze bij jullie niet aan belafspraken? Hier wel hoor! En gewoon bitchy terug doen tegen de assistente! je belt toch zeker voor de HA!!! Je zou het nog een paar dagen aan kunnen kijken en anders net voor of net na het weekend ff gaan. Succes

Hier om 05.00 uur weer een 'nachtvoeding' na 4 nachten niet. Ik had zo'n goede hoop. Pfff.... het gaat me steeds meer tegenstaan. Hij probeert wel in slaap te komen, maar het lukt hem dan 's nachts om een of andere reden gewoon niet. Kun je nagaan, hij krijg 'savonds een papfles met granen(!!!)pap voor kindjes vanaf 6 mnd!!!! Ik geef hem echt alleen de fles zodat ie geen uren gaat huilen en wij ook nog een beetje kunnen slapen, maar voor de honger kan het gewoon niet zijn.....

Oh, de heren zijn wakker, ik ga ze maar eens uit bed plukken....
Eigen ha was op vakantie en ben vanochtend bij vervangende geweest (ik wilde morgen want nu met 2 kindjes erbij maar dat kon niet) en die was erg fijn en nam het gelukkig erg serieus. Moest meteen urine laten onderzoeken en daar zaten wat onstekingscellen in maar wel maar weinig dus net naar het zkh geweest om bloed te testen. Cito dus krijg straks al de uitslag, het bloed wordt getest op ontstekingscellen (blindedarm, blaas, eierstok) en op hcg (buitenbaarm.zw.schap ivm spiraaltje zou dat kunnen). Ik ben benieuwd en ook een btje zenuwachtig!

Vanochtend hele expeditie om te gaan stemmen in een school in de buurt, expeditie want straat opengebroken en twee kids, weinig parkeerplaats. Kun je ook in t ziekenhuis stemmen! Had me wel 45min gescheeld!

Jullie nog gaan stemmen?
Hoe laat geef jij die avondfles eigenlijk Nadine?

En met welke speen doen jullie de pap? Tom heeft voor de bv-flesjes nu sinds kort medium van Difrax dus neem aan voor de rijstebloemfles large? Of is zo'n 1-2-3 fijn?

Jojo, waarom doe jij straks hypoallergene fv? Ik hoorde dat het ivm preventieve werking na half jaar bv niet hoeft, behalve als kindje al aangetoonde allergien heeft... Maar iedereen zegt ook weer wat anders! Wij doen gewone omdat dat dus blijkbaar niet nodig is en omdat die gewone t gemakkelijkst verkrijgbaar is en ook in portieverpakking zit en... ha weer zo licht verteerbaar is en gewone wat meer verzadigd dus hoop dat dat t doorslapen wat bevordert... Hoop dat ie er tegen kan en het lekker vindt!

Dochter vond de ha destijds vies en de gewone wel lekker, maar rijstebloem kreeg ik er echt nier in! Daarna nog andere pap geprobeerd maar ze bliefde het allemaal niet totdat ik melkpapje met vanillesmaak probeerde: dat ging er in als koek (rook ook zo!)

Zou ik de schepjes rijstebloem langzaam opbouwen, hoe hebben jullie dat gedaan?

Wat een vragen hè? Krijg je weer met nieuwe fase!
Hij heeft het weer gedaan vannacht!!

21 uur fles van 210 + rijstebloem en vanmorgen pas weer om 8.15!!! Wat een schatje

Nou niet teveel gaan wennen, want kan vannacht weer anders zijn

Ik heb voor de pap de avant en dan de 3 standen speen speciaal voor pap (dikkere vloeistof). Gaat prima!

Ik heb het wel steeds ietsjes dikker gedaan.

Ook hier maar 2 x per week in bad, en dan met veel olie erin. Kees heeft ook een droog huidje.

EN.... 5 kilo teveel nog....

Heb net weekje Ibiza geboekt en wil over 7 weken toch wel iets van die rol rond mijn buik weghebben Maar aan de andere kant.... in mei gaan we voor de volgende dus ja.... what's the point (ga gelijk een stuk chocola halen hahahaha)
@ Choca, ik geef de laatste fles tussen 20.00 en 21.00 uur De tijden overdag schuiven nog wel eens omdat Luuk dan bijv. langer slaapt, vandaar... Wij doen 2-2,5 scheppen granenpap in de fles van 180+ 6 en die gaat meestal niet eens helemaal op. Ook met de 1-2-3 speen, die is echt voor dikkere vloeistoffen zoals pap. Pap dikt nl. nog in na het mengen en dan kun je tijdens het geven van de fles naar een grotere stand gaan zodat ze het makkelijker uit de fles krijgen.

Ik duim voor je dat je een goede uitslag van alles krijgt!!

@ Lies wat een zaligheid, ik ben echt jaloers!!

Nu snel het doopboekje in elkaar draaien en de uitnodigingen maken, de doop is al over 2,5 week!
Even een vraagje:

Wij gaan over 7 weken naar Ibiza. Ben al zo lang uit de kleine kinderen dus ik weet het niet meer zo goed

Maar.... wat neem ik voor wagen mee? Gewoon het onderstel van de kinderwagen met de maxi-cosi of een zo;n kleine buggy. En iemand dan suggesties voor zo'n buggy, merk enzo? of hij is dan nog te klein voor zo'n buggy? Hij is dan bijna 7 maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven