Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Heeh noahtb. Ik vind het een hele mooie brief. Ik wou dat ik zoiets van mijn ex zou krijgen. Zou zomaar iets kunnen zijn wat hij ook zou sturen. Eng hoeveel het hetzelfde is.

Maar snap dat de brief pijn doet. Het is nu echt afgesloten inderdaad. Hoop dat jullie je er allebei aan kunnen houden, want dit is eigenlijk wel een mooie afsluiter. Hij werkt aan zich zelf en hij hoopt dat jij gelukkig wordt. Tuurlijk blijft relatie beeindigen rot, maar had veel slechter en frustrerender kunnen aflopen met een heleboel gevoel.

Wou dat ik zoon mail terug zou krijgen als ik mn brief/mail/gesprek ooit ga doen. Maar nu nog even te bang voor de confronterende reacties.

Je hebt het goed gedaan noahtb!
Noathb Als ik heel eerlijk ben vind ik het een beetje laf. Lekker makkelijk om te zeggen dat hij het voor jou doet. Maar goed ik ben bevooroordeeld want ik heb ongeveer net zo'n brief gekregen, alleen een stukje langer en ik werd er heel boos van. Ik word er nu weer boos van!
Welkom Ruby, Sloopthard en Pacalle.

Wat fijn dat jullie hier (stilletjes) steun kunnen vinden. Liefdesverdriet is gewoon een heftige emotie. Vaak moet je daar van je omgeving na een paar weken wel weer van genezen zijn, terwijl als iemand overlijdt het allemaal erger is en je nog maanden mag huilen/zeuren/emotioneel zijn/niet kunnen afsluiten etc etc. Maar dit is nu ook eenmaal een rouwproces, doe het in je eigen tempo, het is een overlijden van je relatie. En als de omgeving je beu is, dan blijf je gewoon hier lekker van je afschrijven.

Pacalle, nu ik jouw verhaal lees hebben we nog meer overeenkomsten. Ook in mijn familie is veel gebeurd (ziekte/gezondheid) en daarbuiten heb ik nog veel meer meegemaakt, maar daar wil ik niet teveel over uitweiden.

Als je met me wilt "praten" mag je mij wel mailen hoor! Misschien kunnen we wat extra steun aan elkaar geven?

Ik wil alle anderen zeggen dat jullie goed en sterk bezig zijn!!

Voor nu stop ik even, lekker tv kijken en mezelf straks verwennen met een gezichtsmaskertje.

Uit mezelf al voorgenomen, maar las het net hier op de blog, hahaha.

Fijne avond allemaal!
Ow sorry, ben in de war met de post van zowel Ruby als Pacalle. Voor beide geldt het mailverhaal.

Pacalle; voor steun en sociaal contact.

Ruby; voor die extra bijkomende dingen.

Pffff....wordt zoveel geschreven hier ineens dat ik het allemaal door elkaar ga halen.

Maar wel fijn dat dit topic het zo goed doet!
Noah; hoe is het met jouw periode? Al wat gekomen of zit je nog steeds in onzekerheid?

Ik ben nu al weer 5 dagen overtijd na de laatste keer. Toen zat ik ook al in spanning want we hadden het niet veilig gedaan, waarvan ik wel dacht dat het veilig was, maarja....vanwege alle medicijnen dus niet. Nu ben ik een beetje bang dat de vorige ongesteldheid een soort tussenbloeding was???

Pffff......hoop maar dat het deze week komt, maar heb nog geen enkel voorgevoel daarbij..... Ben altijd zo regelmatig geweest de laatste 2 jaren. Hield het altijd bij. Nu dus bijna een week overtijd.... Gatver!!
Ik ben vandaag 5 dagen overtijd... Durf je te testen?

Er was hier net een (ex) vriendin, ik wilde eigenlijk testen maar durfde nog niet. Er is vast niets aan de hand. Geen reden om alles op gang te brengen.
Hey Brocoli, bedankt voor je lieve reactie.. Hoe gaat het met jou vandaag?

Sloopthard: Was het leuk met je vriendinnetje>

Zomaariets: Dat vind ik dus ook, laf. Liefde is egoistisch, als je van iemand houdt wil je daar bij zijn. No matter what, dan doe je alles wat in je macht ligt om de ander gelukkig te maken. Je denkt dat niet: die persoon is vast gelukkiger zonder mij. Bullshit reden vind ik het..
@noah hey meis had je mailtje ook gelezen, ik vind het ook wat dunnetjes hoor.. denk dat je het goed ziet.. mijn ex zei ook dat ik het zo moest zien dat hij het voor mij deed.. yeah right.. wat je zegt als je echt voor iemand gaat, ga je door het vuur! dan wil je zelf ook je best doen om de ander tegemoet te komen en vlucht je niet zo makkelijk weg.. pf... lastig blijft het wel he!? kon je dat stomme gevoel maar ff uitzetten..
en weet je ik sprak mijn ex van het weekend en heb zelfs gezegd dat ik nieuwe inzichten heb inmiddels van de dingen die ik anders zou doen.. zou ik gvd gewoon weer terugglijden in de relatie terwijl hij niks geen inzichten heeft opgedaan en niets heeft gezegd in de trant van ik ben ook stom bezig geweest, ik moet er ook voor vechten en wil ervoor gaan.. wat heb ik een bord voor mn kop zeg.. in dit soort gevallen moeten we echt voor ons zelf kiezen, het ligt niet alleen aan ons, het is nog altijd een "samen" de verantwoordelijkheid dragen en als 1 van de 2 dat niet wil dan houdt het op.. maar moeilijk is het wel.. je gevoel laat soms het heldere beeld zo vertroebelen dat je jezelf heerlijk voor de gek kunt houden. Vind het dus knap van je dat jij dit wil goed inziet en krachtig bent.
@ noahtb: ik kan de mail niet meer lezen, maar wat goed dat je hebt gezegd dat je niet zijn pshychiater bent. Maar wel heel naar dat je overtijd bent, kan het niet gewoon zijn van de stress? En nu maak je je er natuurlijk druk om en mijn ervaring leert dat je juist dan helemaal niet meer ongesteld wordt. Misschien toch nog even wachten en dan die test doen, dat schept in ieder geval duidelijkheid.

Mijn avondje met vriendinnetje was wel leuk, Maar ben eigenlijk niet zo'n leuk gezelschap nu. Wil eigenlijk alleen maar met een dekentje over mn hoofd in bed liggen en een beetje liggen snuffen. En heel dramatisch zwelgen denken dat het nooit meer goed komt (zo voelt het ook echt, alleen mn verstand weet dat het wel goed komt. Dat het een leerproces is etc) Maar het voelt niet zo. Ik mis hem.. En k kan gewoon niet geloven dat me telefoon nog steeds niet heeft gepiept en dat ie zich heeft gemeld met het feit dat dit een grote vergissing is. Ik kan het gewoon niet geloven dat we niet meer samen zijn. dat we dit weekend niet het hele weekend met elkaar gaan doorbrengen..

Maar goed, iedereen hier bedankt jullie hebben me goed door deze dag heen gesleept.
Oef... dit alles lezen doet echt pijn. Zoveel herkenning! Is het mogelijk: Kun je liefdesverdriet hebben, terwijl je relatie (nog) niet eens over is?

Voor iedereen hier:

én een dikke vette pluim voor alle dames hier die doorzetten en (wel) voor zichzelf kiezen!

(Sorry voor de inbraak...)
quote:noahtb schreef op 02 maart 2010 @ 20:14:

Hey Brocoli, bedankt voor je lieve reactie.. Hoe gaat het met jou vandaag?

Sloopthard: Was het leuk met je vriendinnetje>

Zomaariets: Dat vind ik dus ook, laf. Liefde is egoistisch, als je van iemand houdt wil je daar bij zijn. No matter what, dan doe je alles wat in je macht ligt om de ander gelukkig te maken. Je denkt dat niet: die persoon is vast gelukkiger zonder mij. Bullshit reden vind ik het..

Niet helemaal met je eens dat liefde egoistisch is. If you love someone, let them go. En ja is cliche en misschien dachten jullie exen (van noahtb en Sann zomaariets) ook alleen maar aan zichzelf en konden ze jullie er niet bijhebben zegmaar, maar misschien was het echt met het beste voor jullie in gedachten. Ken jullie exen natuurlijk niet en waarschijnlijk denk ik ook teveel aan mijn situatie in vergelijking. (hij ook zelf issues, maar mij de schuld ervan geven, dus omgekeerde) en is ook een lullige reden om het uit te maken. Dat hij aan zichzelf moet werken enzo en het je niet aan wil doen. Tuurlijk is dat een bullshit reden als je het zo hoort. Zeker als je zelf nog helemaal verliefd bent en alles wil doen om hem niet kwijt te raken. Dan vind je het niet erg om de therapeut te zijn en voor een zorgenkindje te zorgen.

Maar zoals Sann in dr laatste post zei liefde moet gelijkwaardig zijn! En dat betekend niet dat een alleen geeft en de ander alleen neemt. Zo hoort het niet. Als ik iets geleerd heb van mijn eigen ex relatie is het dat. Ik gaf alles en hij vocht dingen met zichzelf uit met mij als praatpaal en boksbal (niet letterlijk).

Dus ik had veel liever gehad dat hij mij dit niet langer wilde aandoen dan de reden die ik nu kreeg: Je bent toch niet leuk genoeg, ik ben te ingewikkeld voor jou om te begrijpen.. blabla...

Maar snap wel dat de reden die jullie exen geven niet eerlijk is tegenover jullie. Het is een reden waar je niets mee kan. Jij wil vechten en hij geeft op. Dat voelt ontzettend machteloos. And it sucks! Maar zo is het in ieder geval niet jouw schuld, de fout ligt bij hem en hij geeft het toe. Dat geeft toch iets van opluchting? Maakt deze afsluiting het niet makkelijker een plekje te geven en af te sluiten? Gis maar wat hoor, wil zeker niet jullie verdriet minimaliseren. Alles aan liefdesverdriet is niet eerlijk. Je rouwt inderdaad over het verlies van een persoon. Een persoon die niet dood is, maar er voor kiest om zonder jou verder te leven. Niet eerlijk!

Met mij gaat het verder ok.. Niet echt veel beter maar ook niet slechter. Ben veel aan het denken, maar niet meer echt boos of verdrietig. Vooral ook machteloos en bezig mezelf weer terug te vinden.. .Komt goed..

aan iedereen!!
wow brocoli ik vind je weer heel sterk en helder schrijven! helpt mij ook meis..
@colalight doe gerust je verhaal hoor! zie het niet als "inbreken"
Heeh colalightXX! Welkom en je breekt niet in hoor. Altijd leuk om te lezen dat er mensen ongemerkt met ons meeleven en er iets aan hebben. En ja je kan liefdesverdriet hebben voordat het over is. Je rouwt al om hoe je liever had gewild dat de relatie was en baalt dat het nu niet zo is. Uitmaken is nog veel definitiever en kutter, maar twijfel is iets waar je iets mee moet doen. Die is er niet voor niets.

@voor de dames die overtijd zijn. Waarschijnlijk is het stress, maar koop een test, geef elkaar je msn adres en doe m tegelijkertijd via een gesprek?? Heb je in ieder geval iemand anders die het met je meemaakt en verder zijn we hier om jullie te steunen.

@Sann. Goed dat je het nu wat helderder ziet. Jammer dat je er zo moest achterkomen, maar dit is een stap voorwaarts!! En hij gaat straks alleen maar in dezelfde fouten vallen en jij heb weer heel veel geleerd voor de volgende relatie. Uiteindelijk en nu al ben je veel verder dan hem!

@sloopthard. Wat goed dat je weg bent geweest met een vriendin. De eerste paar dagen heb ik bijna alleen maar gehuild en verdoofd naar de tv gekeken. En als die dagen bij jou ook komen dan mag dat natuurlijk. Maar veel afleiding zoeken is goed! Je doet het goed!
Ik ga nu eventjes heel hard huilen om jullie lieve berichten en kom daarna weer reageren..
@ Noahtb: alvast een dikke
Ook ik wilde vechten voor ons. Het maakt me helemaal niets uit dat hij zoveel problemen heeft, ik hou van hem, ben gelukkiger met hem dan zonder hem ondanks zijn problemen... maar hij gaf op. Had er de energie niet meer voor. En dat voelt erg machteloos ja! Ik wil niet wegvluchten voor problemen ik wil ze aanpakken, maar daar zijn er twee voor nodig. Dit gedeelte maakt het iets makkelijker om te accepteren.

Maar, het maakt het ergens ook weer wat moeilijker om te accepteren dat het over is. Ergens blijft de hoop toch lang sluimeren juist omdat het een reden is die niet over liefde gaat. Hij heeft het niet uitgemaakt omdat hij me niet meer leuk vindt, maar omdat hij niet meer kan. Misschien kan hij over een maand wel weer? Dat zeg ik zoooo vaak tegen mezelf! Terwijl ik weet dat ik niet moet blijven hopen. achja

hebben jullie dat ook, dat jullie zijn facebook/hyves/webpage o.i.d. blijven checken? Ik kan het niet laten! kijk er elke dag paar keer op. Toch een vorm van controle en toch een beetje in contact zijn met hem. Maar dit bevordert het verwerkingsproces nou niet echt heb ik het idee.
quote:brocoli schreef op 02 maart 2010 @ 21:37:

En ja je kan liefdesverdriet hebben voordat het over is. Je rouwt al om hoe je liever had gewild dat de relatie was en baalt dat het nu niet zo is. Uitmaken is nog veel definitiever en kutter, maar twijfel is iets waar je iets mee moet doen. Die is er niet voor niets.

@ Brocoli & Sann: Thanks meiden.

Zou hier graag mijn verhaal doen, maar ben bang voor herkenning! Brocoli slaat met het bovenstaande de spijker op zijn kop... en ook dat doet pijn!

Brocoli heeft het onderstaande eerder deze avond al gepost:

"... liefde moet gelijkwaardig zijn! En dat betekend niet dat een alleen geeft en de ander alleen neemt. Zo hoort het niet. ..." en "...Ik gaf alles en hij vocht dingen met zichzelf uit ..."

Zo herkenbaar! Vriendlief zit ff in een dip en keert momenteel volledig in zichzelf. Communicatie 0 komma 0.

Niet kunnen praten is al eerder het begin van het eind geweest voor ons... Alleen ging ik na een paar maandjes weer door de knieën voor alles wat hij beloofde. Hij leek het te begrijpen, zette zich echt in voor onze relatie... Het ging goed... Ging...

(Btw: bij ons spelen er ook nog kinderen uit een eerder huwelijk mee (van beide kanten))
Elke 15 min sprakks, of hij 's nachts thuiskomt, of hij 's ochtends thuis is, of hij rare krabbels krijgt... Ken z'n routine dus kan dat makkelijk checken, zielig he
nee niet zielig, je bent nog niet klaar om hem los te laten. Ik kan het ook nog niet en dat hoeft ook nog niet. Dat komt nog wel. Maar we kunnen wel een regel opstellen, iets van, niet meer dan een keer per dag kijken, of nog beter! Helemaal niet meer kijken! Alleen kan ik dat nog niet denk ik...
Ik ook niet We kunnen wel afspreken dat we ernaartoe werken om hem binnen 2 maanden uit onze lijst te gooien.
En ik snap ook niet hoe het kan dat je een relatie verbreekt terwijl je van de ander houdt! Misschien is dat makkelijker te begrijpen als je zelf problemen hebt, dat je dan anders tegen de situatie aankijkt? Dat alles dan minder mooi lijkt, minder moed om te vechten? Ikzelf heb nog nooit een relatie verbroken, gewoon omdat ik het niet kan als ik van iemand hou. Dan accepteer ik ook de mindere kanten, en dan ga ik het gevecht aan als dat nodig blijkt te zijn.
Is ook gewoon een domme lul smoes..
Sorry voor m'n korte antwoorden, ik zit ondertussen te chatten met een soort Korrelatie iets .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven