grammatica vraagje
woensdag 3 maart 2010 om 08:35
www.taaladvies.net zegt het volgende:
order [or·der], de en het, orders [or·ders], ordertje [or·der·tje]
Het (de ) kan dus allebei.
order [or·der], de en het, orders [or·ders], ordertje [or·der·tje]
Het (de ) kan dus allebei.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 3 maart 2010 om 08:36
En www.vandale.nl zegt het trouwens ook:
or·der de, het; v(m) en o -s 1 bevel: tot nader ~ tot later 2 opdracht, bestelling
or·der de, het; v(m) en o -s 1 bevel: tot nader ~ tot later 2 opdracht, bestelling
woensdag 3 maart 2010 om 08:43
woensdag 3 maart 2010 om 09:14
quote:Rik78 schreef op 03 maart 2010 @ 09:10:
Ik werk in Vlaanderen, dus ja, beetje aanpassen dan maar.
Mijn woordenschat is al een stuk breder nu met woorden als refter, poepen, marcelleke, ambetant enz enz:)
Ik vind het Vlaams een ontzettend leuke taal! Maar is poepen op zijn Vlaams iets anders dan poepen op zijn Nederlands?
Van de week ook een reclamespotje op de belg tegen gekomen: daar doen ze niet aan recyclen, maar aan ree-cie-kleren
Ik werk in Vlaanderen, dus ja, beetje aanpassen dan maar.
Mijn woordenschat is al een stuk breder nu met woorden als refter, poepen, marcelleke, ambetant enz enz:)
Ik vind het Vlaams een ontzettend leuke taal! Maar is poepen op zijn Vlaams iets anders dan poepen op zijn Nederlands?
Van de week ook een reclamespotje op de belg tegen gekomen: daar doen ze niet aan recyclen, maar aan ree-cie-kleren
woensdag 3 maart 2010 om 09:26
quote:himalaya schreef op 03 maart 2010 @ 09:14:
[...]
Ja hilarisch he?
En ze kennen ook geen tennis rackets, maar tennis raketten haha:)
[...]
Ja hilarisch he?
En ze kennen ook geen tennis rackets, maar tennis raketten haha:)
woensdag 3 maart 2010 om 09:26
quote:Rik78 schreef op 03 maart 2010 @ 09:11:
De context was:
Heb jij de order van de klant al gekregen?Deze zin is grammaticaal correct, maar ik zou de keuze voor 'de' of 'het' laten afhangen van wat in het taalgebied van de klant het meest gebruikelijk is. In Nederland is dat 'de'. Voor Vlaanderen weet ik het helaas niet.
De context was:
Heb jij de order van de klant al gekregen?Deze zin is grammaticaal correct, maar ik zou de keuze voor 'de' of 'het' laten afhangen van wat in het taalgebied van de klant het meest gebruikelijk is. In Nederland is dat 'de'. Voor Vlaanderen weet ik het helaas niet.
woensdag 3 maart 2010 om 10:16