Mode & Beauty alle pijlers

Slijtage naaldhakken

03-03-2010 22:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik uitga (Amsterdam) mag ik graag op naaldhakjes lopen. Ik wandel soms flinke afstanden en het probleem is dan natuurlijk dat je hakjes half zijn afgesleten door het lopen op de trottoirtegels. Dus elke keer weer naar de schoenmaker of nieuwe spijkerhakjes door je manlief eronder laten zetten. Mijn vraag is: bestaan er geen spijkerhakjes die i.p.v. een kunststof loopvlakje een stalen loopvlakje hebben? Mijn schoenmaker beweert van niet maar dat kan hij ook zeggen vanuit geldelijk belang. Ik zou graag aan het adres komen van een firma (postorderbedrijf) die een dergelijk product levert.

Vriendelijk dank,

Jece_er
De schoenmaker hier heeft ze wel...

Heb je natuurlijk niks aan, tenzij je in Drenthe woont, maar het bestaat dus wel degelijk!

Enig nadeel; het maakt een bijzonder irritant geluid...
Sommige hakken zul je met tap ijzers te lijf kunnen gaan, maar vrees dat dat bij de heel smalle hakjes niet gaat lukken. Maar informeer eens bij een site die tapijzers verkoopt.
hier ook een naaldhakken draagster hoor, en met stalen hakken, hebben we hier gewoon:) kop van noord holland trouwens..
quote:Jorina schreef op 03 maart 2010 @ 22:34:

Enig nadeel; het maakt een bijzonder irritant geluid...Zeg dat, je kan niet onopgemerkt meer over straat.
Die stalen hakken klinken alsof je hakken versleten zijn. Niet doen dus
Moet je wel je schoenen uitdoen bij parketvloeren. Ik zou het niet doen, tenzij je ze alleen bij het uitgaan draagt.
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik draag vrijwel altijd naaldhakken en gegarandeerd dat binnen 3 dagen de hakjes versleten zijn zowel bij (hele) dure als goedkope schoenen. Dus als iemand de gouden tip heeft.. Op die ijzeren ga ik niet lopen, klinkt als een paard.
Bij de schoenmaker er nieuwe hakken onder laten zetten. Die slijten ook, maar gaan in ieder geval langer mee dan de hakken die doorgaans door een fabrikant er onder worden geplakt.

Mijn naaldhakken krijgen gemiddeld 3 x per levensduur een nieuwe hak van mijn vriend de schoenmaker (hij herkent me inmiddels ook op straat)
Het is toch ook te belachelijk voor woorden dat ze geen hakjes maken van autobandrubber. Ik kan 140 per uur over de snelweg sjezen, een paar jaar lang met dezelfde banden maar een hakje onder een mooi schoentje is binnen no time weg.

Maak de hakjes van autoband en voila. Probleem opgelost.....
Hier ook iemand met stalen hakjes onder de naaldhakken. Ik vind het geluid wel wat irritant, maar stukken minder irritant dan dat van een hak die totaal is afgesleten (ik vind dat echt een ander geluid)
Ik loop op flatjes door de stad en wissel ze snel om voor mijn hakken als ik ergens bijna ben (uit mijn grote tas).

Beter voor mijn voeten en beter voor mijn hakken.

( heb nml ook nogal wat mooie schoenen met hakken die van leer bekleed zijn en die worden door kinderkopjes direct ontveld)
Ik heb deze link al eens gegeven, maar hier komt 'ie weer:

www.tsuji.co.uk

Twee soorten hakbeschermers, waarvan een paar je hakken beschermd dmv een plastic hoesje dat je over de hak schuift.
Hallo allemaal,

Op www.spijkerhakjes.nl kun je snel en voordelig hakjes bestellen, schoenmakerskwaliteit. Slijt uiteindelijk wel, maar is in ieder geval een stuk voordeliger dan elke keer naar de schoenmaker!

groetjes,

Margreet
Die bestaan wel en slijten niet.

Echter, loopt het niet zo fijn.

Het is veel gladder, dus veert totaal niet en tikt rete-irritant.
quote:hiltje schreef op 04 maart 2010 @ 07:44:

Ik loop op flatjes door de stad en wissel ze snel om voor mijn hakken als ik ergens bijna ben (uit mijn grote tas).

Beter voor mijn voeten en beter voor mijn hakken.

( heb nml ook nogal wat mooie schoenen met hakken die van leer bekleed zijn en die worden door kinderkopjes direct ontveld)Doe ik ook wel eens, pas de hakken op mijn werk aan (of in de trein als ik de blits wil maken bij de ingang )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven