Viva kattenvraagbaak deel 6

vrijdag 21 september 2007 om 22:52
@ dubiootje; kittens zijn leuk! als je de plek en energie hebt voor 2, zou ik het zeker doen. natuurlijk altijd afwachten wat je kat doet, of hij met ze op kan schieten, maar dat weet je eigenlijk nooit..
@ ambrosia: mooie foto! gaaf beeld ook
@ lovelylinny; zeker fijn dat de kittens uitvliegen. had sms van die vriendin van me, alles ging goed, ze had al brokjes gegeten. het andere poesje is vanavond opgehaald, was een heel aardig meisje, had vanmiddag nog de halve dierenwinkel geplunderd, en was meteen verliefd. heel leuk! Spotty zit dus ook op een goed plekje. en morgen onze Blinky in huis. was wel sneu om haar alleen achter te laten, mams was buiten, maar weet niet of het hummeltje zelf wel iets doorhad. morgen een grote dag voor haar, nieuw huis, grote poes, maar wel twee lieve baasjes (hoewel ik eerst moet werken... maar dan kan m'n vriend lekker met haar spelen en doen, hopelijk trekt ze naar hem toe, onze andere poes trekt meer naar mij toe, met knuffelen en lekker samenzitten. ben benieuwd.). ik hou jullie wel op de hoogte, binnenkort even nieuwe foto's maken, dan zal ik die ook plaatsen.
welterusten allemaal, fijn weekend!
@ ambrosia: mooie foto! gaaf beeld ook
@ lovelylinny; zeker fijn dat de kittens uitvliegen. had sms van die vriendin van me, alles ging goed, ze had al brokjes gegeten. het andere poesje is vanavond opgehaald, was een heel aardig meisje, had vanmiddag nog de halve dierenwinkel geplunderd, en was meteen verliefd. heel leuk! Spotty zit dus ook op een goed plekje. en morgen onze Blinky in huis. was wel sneu om haar alleen achter te laten, mams was buiten, maar weet niet of het hummeltje zelf wel iets doorhad. morgen een grote dag voor haar, nieuw huis, grote poes, maar wel twee lieve baasjes (hoewel ik eerst moet werken... maar dan kan m'n vriend lekker met haar spelen en doen, hopelijk trekt ze naar hem toe, onze andere poes trekt meer naar mij toe, met knuffelen en lekker samenzitten. ben benieuwd.). ik hou jullie wel op de hoogte, binnenkort even nieuwe foto's maken, dan zal ik die ook plaatsen.
welterusten allemaal, fijn weekend!
zaterdag 22 september 2007 om 11:36
Hé dubiootje, twee kittens zijn wel 10 keer zo leuk als 1!
Je moet het nu wel doen natuurlijk. Als de experts op dit forum ook zeggen neem 2 kittens dan heb je geen andere keus haha.
Ik heb in de opvang ( ben gastgezin) nu 5 kittens en een mamapoes.Ze zijn nu ongeveer 5 weken maar heb ze vanaf dat ze 4 dagen waren. Zo leuk!!
Eentje is nog wat kleiner want dat is een vondelingetje maar meteen geadopteerd daar mamapoes. Ik ga nu naar boven waar ze op een aparte kamer zitten. Zodra ik de deur open doe staken ze accuut hun spelletjes en haasten zich naar me toe. Dan willen ze allemaal op schoot. Smelt.
Je moet het nu wel doen natuurlijk. Als de experts op dit forum ook zeggen neem 2 kittens dan heb je geen andere keus haha.
Ik heb in de opvang ( ben gastgezin) nu 5 kittens en een mamapoes.Ze zijn nu ongeveer 5 weken maar heb ze vanaf dat ze 4 dagen waren. Zo leuk!!
Eentje is nog wat kleiner want dat is een vondelingetje maar meteen geadopteerd daar mamapoes. Ik ga nu naar boven waar ze op een aparte kamer zitten. Zodra ik de deur open doe staken ze accuut hun spelletjes en haasten zich naar me toe. Dan willen ze allemaal op schoot. Smelt.
zaterdag 22 september 2007 om 11:54
Ja doen!!! Als ik het financieel zou kunnen trekken had ik ook nog een kitten erbij genomen voor Bo Ghi. Met zijn 2e hebben ze echt een maatje. En ideaal uit 1 nest. Kan het ook niet mis gaan dat het niet klikt. DOEN!!!
Wat een vreselijke mooie foto is dat Ambrosia.
Yin, heb je Blinky al?
Wat een vreselijke mooie foto is dat Ambrosia.
Yin, heb je Blinky al?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 22 september 2007 om 13:06
zaterdag 22 september 2007 om 13:08
Ik via www.mijnalbum.nl
Zie een paar postings terug, toen heb ik gepost hoe je hier een foto kan plaatsen.
Zie een paar postings terug, toen heb ik gepost hoe je hier een foto kan plaatsen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 22 september 2007 om 13:48
Hoi kattenliefhebbers!
Wat een mooie foto's van al die katten hier!
Mijn vriend en ik willen ook graag een kat en we zitten eraan te denken een kitten bij het asiel te halen.
Maar nu heb ik eigenlijk een vraag. (ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als de vraag al eens eerder gesteld is!!) We wonen in een flat van 50 m2 met balcon. Nu weet ik dat dat niets uitmaakt voor kittens die niet gewend zijn om naar buiten te gaan. Dus dat kunnen we dan bij het asiel vragen.
Maar nu wilde ik eigenlijk weten, we gaan soms een weekendje weg. Kan je een kitten/kat dan alleen thuislaten ? (Het is meestal van vrijdagavond tot zondagmiddag, iets minder dan 48 uur dus). Of is het beter om de kat meetenemen ? Of bij iemand te laten logeren ?? Zal hij zich niet vervelen alleen thuis, of al z'n eten en drinken in één keer opeten ?
Het is niet elk weekend hoor, maar af en toe. (zeg maar één keer per 2 maanden).
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!
Wat een mooie foto's van al die katten hier!
Mijn vriend en ik willen ook graag een kat en we zitten eraan te denken een kitten bij het asiel te halen.
Maar nu heb ik eigenlijk een vraag. (ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als de vraag al eens eerder gesteld is!!) We wonen in een flat van 50 m2 met balcon. Nu weet ik dat dat niets uitmaakt voor kittens die niet gewend zijn om naar buiten te gaan. Dus dat kunnen we dan bij het asiel vragen.
Maar nu wilde ik eigenlijk weten, we gaan soms een weekendje weg. Kan je een kitten/kat dan alleen thuislaten ? (Het is meestal van vrijdagavond tot zondagmiddag, iets minder dan 48 uur dus). Of is het beter om de kat meetenemen ? Of bij iemand te laten logeren ?? Zal hij zich niet vervelen alleen thuis, of al z'n eten en drinken in één keer opeten ?
Het is niet elk weekend hoor, maar af en toe. (zeg maar één keer per 2 maanden).
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!
zaterdag 22 september 2007 om 14:29
Hey Razzmatazz, leuk dat je ook een kitten uit het asiel wil halen! Wij hebben ook een kitten uit het asiel gehaald (ze is al wel 3 maanden) en wij houden haar ook binnen omdat het heel goed kan zijn dat we naar een flat verhuizen zonder tuin. Geen probleem dus. Ik weet niet of je je kat zolang alleen kan laten, volgens mij moet dat niet echt een probleem zijn tenzij je het echt regelmatig doet, maar zo te lezen ben je dat niet van plan. Ik denk dat je je kitten beter niet uit logeren kan sturen voor zo'n korte periode, dat is veel heftiger dan dat je haar thuis laat. Desnoods vraag je iemand om even langs te gaan op zaterdag om haar even aandacht te geven en te contoleren of ze nog genoeg eten en drinken heeft. Dan moet het helemaal goed komen lijkt me!

zaterdag 22 september 2007 om 14:51
Tazzmatazz, je kan idd je kat dan beter thuis laten, levert toch veel stress op als je je katje uit logeren doet
Ik zou dan idd iemand even op zaterdag langs laten gaan, even een knuffel, en kijken of er nog genoeg water en eten staat.
Leuk dat je een katje uit het asiel gaat halen, er zitten er genoeg, ook kittens.
Ambrosia; mooie foto !!!!
Yin; wat lekker dat Spotty een goed huisje heeft gevonden, ben benieuwd hoe het gaat met Blinky !
En de overige kattenliefhebbers: wat is het gezellig hier ! Lekker praten over onze poezels !
Met Misty en Villo gaat het goed, Misty blaast niet meer, en laat zich af en toe helemaal "besnuffelen"
Gisteravond lagen ze met z'n tweetjes op de bank, wel nog een halve meter ertussen, maar het gaat vooruit !
Ik zou dan idd iemand even op zaterdag langs laten gaan, even een knuffel, en kijken of er nog genoeg water en eten staat.
Leuk dat je een katje uit het asiel gaat halen, er zitten er genoeg, ook kittens.
Ambrosia; mooie foto !!!!
Yin; wat lekker dat Spotty een goed huisje heeft gevonden, ben benieuwd hoe het gaat met Blinky !
En de overige kattenliefhebbers: wat is het gezellig hier ! Lekker praten over onze poezels !
Met Misty en Villo gaat het goed, Misty blaast niet meer, en laat zich af en toe helemaal "besnuffelen"
Gisteravond lagen ze met z'n tweetjes op de bank, wel nog een halve meter ertussen, maar het gaat vooruit !
zaterdag 22 september 2007 om 15:57
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4BUD8YH.jpg
Snotverdorie...het lukt niet!! Wil een plaatje en geen url...
Snotverdorie...het lukt niet!! Wil een plaatje en geen url...
olijfje_ wijzigde dit bericht op 22-09-2007 15:58
Reden: last van ernstige digibetes
Reden: last van ernstige digibetes
% gewijzigd
Ik ben mijn eigen bananenschil
zaterdag 22 september 2007 om 16:51
Hoi Razzmatazz
Een kat kun je in principe een weekend alleen laten. Echt leuk zal hij het niet vinden maar het kan wel. Het beste is wel om inderdaad op zaterdag iemand langs te laten gaan. Of je moet voldoende eten en drinken achterlaten. Maar een kitten vind ik toch wel een ander verhaal!
Zo'n diertje heeft echt wel aandacht nodig en moet zijn energie kwijt kunnen. Lekker spelen en knuffelen. Ik weet niet of je werkt? 's avonds misschien sociale verplichtingen en dan ook het weekend nog weg, waarvan 2 nachten. Daar wordt zo'n kleintje niet echt blij van. Dus dat zou ik in het begin echt niet meteen doen. Of je moet er 2 nemen. Als je vaak weg bent is dat voor de kittens altijd het leukst. Kun je het balkon evt afschermen? Kunnen ze toch buiten zitten. Is gezellig, zeker in de zomer.
Een kat kun je in principe een weekend alleen laten. Echt leuk zal hij het niet vinden maar het kan wel. Het beste is wel om inderdaad op zaterdag iemand langs te laten gaan. Of je moet voldoende eten en drinken achterlaten. Maar een kitten vind ik toch wel een ander verhaal!
Zo'n diertje heeft echt wel aandacht nodig en moet zijn energie kwijt kunnen. Lekker spelen en knuffelen. Ik weet niet of je werkt? 's avonds misschien sociale verplichtingen en dan ook het weekend nog weg, waarvan 2 nachten. Daar wordt zo'n kleintje niet echt blij van. Dus dat zou ik in het begin echt niet meteen doen. Of je moet er 2 nemen. Als je vaak weg bent is dat voor de kittens altijd het leukst. Kun je het balkon evt afschermen? Kunnen ze toch buiten zitten. Is gezellig, zeker in de zomer.
zaterdag 22 september 2007 om 16:56
Mijn Bram was ook wel eens een nachtje alleen
(hij lekker slapen de hele nacht en ik me maar schuldig voelen )
Daarom hebben we Luna in huis gehaald. Samen is het toch gezeilliger voor ze.
Als ik nu een nachtje weg ben missen ze me niet eens
Mijn vriend is overigens even met beiden op de weegschaal gaan staan. Bram weegt 4 kilo (klein katertje van +/- 4) en Luna weegt 6.2 kilo (
Luna is een gezellige dame die wel van een lekker hapje houdt, maar ik ben bang dat ze misschien te zwaar is?
(hij lekker slapen de hele nacht en ik me maar schuldig voelen )
Daarom hebben we Luna in huis gehaald. Samen is het toch gezeilliger voor ze.
Als ik nu een nachtje weg ben missen ze me niet eens
Mijn vriend is overigens even met beiden op de weegschaal gaan staan. Bram weegt 4 kilo (klein katertje van +/- 4) en Luna weegt 6.2 kilo (
Luna is een gezellige dame die wel van een lekker hapje houdt, maar ik ben bang dat ze misschien te zwaar is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 22 september 2007 om 17:05
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IOYUDYAQ.jpg
Luna
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQGPQHHP-1.jpg
Bram
Luna
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQGPQHHP-1.jpg
Bram
zaterdag 22 september 2007 om 17:17
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PT3JYGRX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOHJNTJH.jpg
Bram denkt "als ik nu in de wasmand ga liggen op de schone was, ziet het vrouwtje me niet"
ps; let even op het behang op de achtergrond
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOHJNTJH.jpg
Bram denkt "als ik nu in de wasmand ga liggen op de schone was, ziet het vrouwtje me niet"
ps; let even op het behang op de achtergrond
zaterdag 22 september 2007 om 17:50
Aah, Bram is ook een zwarte kater! Mooi, ik vind zwarte katten geweldig. Alle katten hier zijn leuk maar voor zwarte katten heb ik een zwak! Mijn ene kater (Fido) is dus ook zwart, een joekel van een beest en weegt 7,1 kg. Hem optillen is dus een kwestie van gewichtheffen... Joepie is juist te klein voor zijn ras maar weegt toch nog altijd 4,2 kg.
Het zijn 2 Burmezen, ooit per ongeluk aan begonnen met Fido. Ik wilde graag een zwart katertje en kwam via Internet aan hem. De mensen van wie hij was zeiden: het is een Burmees (wist ik veel wat dat was..) dus pas op waar je aan begint. En ik heb het geweten hoor: het zijn inderdaad katten met een flink karakter: ze hebben een neus voor 'problemen'. Echt geweldig en lachwekkend maar heb dus al wel twee keer mijn verzekering in kunnen schakelen wegens schade aan andermans huis, oeps.. Toen Fido 5 was hebben we Joepie erbij genomen. Een bruine dondersteen van nu 2 jaar. En ze zijn echt helemaal gek op elkaar, echt dikke vrienden. Joepie heeft een knikje in zijn staart, daarom wilde niemand hem hebben (want raskat) en konden wij hem voor een 'prikkie' kopen.
Hier nog 2 foto's van mijn donderstenen (maar ze zijn zooo lief en leuk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZWYHURJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRMI3A3F.jpg
Het zijn 2 Burmezen, ooit per ongeluk aan begonnen met Fido. Ik wilde graag een zwart katertje en kwam via Internet aan hem. De mensen van wie hij was zeiden: het is een Burmees (wist ik veel wat dat was..) dus pas op waar je aan begint. En ik heb het geweten hoor: het zijn inderdaad katten met een flink karakter: ze hebben een neus voor 'problemen'. Echt geweldig en lachwekkend maar heb dus al wel twee keer mijn verzekering in kunnen schakelen wegens schade aan andermans huis, oeps.. Toen Fido 5 was hebben we Joepie erbij genomen. Een bruine dondersteen van nu 2 jaar. En ze zijn echt helemaal gek op elkaar, echt dikke vrienden. Joepie heeft een knikje in zijn staart, daarom wilde niemand hem hebben (want raskat) en konden wij hem voor een 'prikkie' kopen.
Hier nog 2 foto's van mijn donderstenen (maar ze zijn zooo lief en leuk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZWYHURJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRMI3A3F.jpg
Ik ben mijn eigen bananenschil
zaterdag 22 september 2007 om 17:55
Whahaha
Geweldige foto's Olijfje
Bram en Luna zijn gewone 'ordiniaire' Europese kortharen uit het asiel.
Luna heb ik nu zo'n 4 maandjes en ze wordt steeds knuffeliger.
Vandaag ging ze zelf bij mijn vriend op schoot liggen en verliefd in zijn hand bijten (zachtjes)
Gelukkig kunnen B&L het goed met elkaar vinden.
Ze stoeien wel regelmaitg, maarm aken het latijd goed met een flinke poetspartij.
Geweldige foto's Olijfje
Bram en Luna zijn gewone 'ordiniaire' Europese kortharen uit het asiel.
Luna heb ik nu zo'n 4 maandjes en ze wordt steeds knuffeliger.
Vandaag ging ze zelf bij mijn vriend op schoot liggen en verliefd in zijn hand bijten (zachtjes)
Gelukkig kunnen B&L het goed met elkaar vinden.
Ze stoeien wel regelmaitg, maarm aken het latijd goed met een flinke poetspartij.
zaterdag 22 september 2007 om 17:56