Het grote aquariumtopic :)

04-03-2010 12:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was er nog niet, dus ik dacht: laat ik eens een topic openen voor mijn grote hobby: het aquarium

Ik houd al vissen sinds ik me kan heugen eigenlijk. Eerst braaf goudvissen en langzamerhand ook tropische vissen. Ik heb meegedaan aan keuringen, heb ook in de redactie van een aqua blad gezeten.

Momenteel ben ik wachtende op een bak van 1.20 die ik besteld heb. Als het goed is komt hij vrijdag of maandag en kan het grote feest beginnen.

Mijn goudvissen Harry Klein en Stefan Derrick verhuizen dan naar een grotere bak...een soortement doorschuifsysteem

Nog meer mensen met een aquarium hier? Lijkt me leuk erover te praten en foto's te bekijken

Dit is de bak waar nu nog wat guppen, danio's en een pleco inzitten.

Die gaan straks verhuizen naar de grote bak zodat Stefan en Harry een beter huis krijgen
Mijn droomhuis heeft een muur waar een groot, zoutwater aquarium in is gebouwd. Maar dit is meer omdat ik het mooi vind. Heb verder niks met vissen...vind ze een beetje saai!
Perfectionisme is niet perfect...
Ik wil ook heel graag vissen. Maar mijn man vindt het niks.
Vroeger altijd aquariums gehad. Op een geven moment wel 6 grote bakken in huis. Dat is weer langzaam afgebouwd tot niks Het kostte me teveel tijd en andere dingen vond ik net wat leuker. Wel altijd met plezier een aquarioot geweest.
Ben op dit moment Marktplaats aan het afspeuren voor een leuk 60 x 35 x 35 bakje voor onze goudvissen. Ze zitten nu in een te kleine glazen vaas, nadat de grote glazen bak bij schoonmaken is geknapt.

Deze visjes hebben we nu 4 jaar en ze groeien de pan uit. Tijd voor een leuke bak dus!

Vroeger had ik een aquarium met gupjes, heerlijk vond ik dat! Met mijn eerste samenwoonsel had ik dan ook een iets uitgebreider, tropisch aqarium. Niet zo groot hoor, en vooral neontetra's en dat soort spul. Maar wel heel leuk! Die bak is bij hem achtergebleven toen we uit elkaar gingen en pas 14 jaar later ben ik weer aan vissen begonnen. Gousvissen dus, die mijn dochter kreeg voor haar derde verjaardag. En ze doen het goed!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, ikke. Ik heb een aquarium "ge-erfd". Zat al in de muur gebouwd, 't ding is meer dan 2 meter lang en zo'n 50 cm hoog. Was er nooit zo kapot van, 't geeft mij zo'n afhaal Chinees gevoel, ik wil er al kwartjes in gooien .

Maar goed de kids leek het prachtig en manlief zag het ook wel zitten. Dus ik om de bocht, na eerst nog te hebben geopperd om er kreeften in te doen (de ene kant vd muur zit aan de keukenkant dus dat leek mij wel toepasselijk). Nu hebben we er cichlids in zitten. En 't is eigenlijk toch wel leuk. Behalve als het weer schoonmaaktijd is, bleh, dat zie ik dan weer niet zo zitten.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Oeps....

Gisteren zijn mijn vriend en ik begonnen met een aquarium! Helemaal leuk en heel jammer dat je dan een tijdje moet wachten voordat de bak klaar is voor visjes! Kan niet wachten.

Alleen... nu waren we gister iets te enthousiast begonnen en zijn we vergeten het grind schoon te spoelen..

Iemand enig idee of dit heel ernstig is? De bodemvoeding zit er namelijk ook al in en al het water en de plantjes ook.

Zou veel werk zijn om alles over nieuw te doen. Maar wat moet dat moet natuurlijk.

Ik hoop wat te horen bij dit grote aquarium topic wat helaas nog niet zo groot is. Ik heb vast nog een hoop vragen!
Ik heb een terrarium maar een aquarium kan ik heel mooi vinden!! Ik vind naar mijn boomkikkers kijken heel rustgevend, en dat zal met vissen hetzelfde zijn Leuk!
Hoi allemaal,

't Is nog erg rustig hier he.

M1984, ik heb helaas weinig verstand van vissen. Toen wij dit huis overnamen zat het aquarium er al ingebouwd.

Wij vonden het zonde om er niks mee te doen en hebben dus nu zomaar vissen. Wij hebben het grind niet gewassen en ze leven allemaal nog, behalve dan diegenen die in de pomp zijn gezwommen...en dat waren dus ook niet de slimsten
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:annekeg schreef op 17 maart 2010 @ 16:32:

Hoi allemaal,

't Is nog erg rustig hier he.

M1984, ik heb helaas weinig verstand van vissen. Toen wij dit huis overnamen zat het aquarium er al ingebouwd.

Wij vonden het zonde om er niks mee te doen en hebben dus nu zomaar vissen. Wij hebben het grind niet gewassen en ze leven allemaal nog, behalve dan diegenen die in de pomp zijn gezwommen...en dat waren dus ook niet de slimsten Wat voor vissen heb je dan?
quote:m1984 schreef op 10 maart 2010 @ 08:38:

Iemand enig idee of dit heel ernstig is? De bodemvoeding zit er namelijk ook al in en al het water en de plantjes ook.

Zou veel werk zijn om alles over nieuw te doen. Maar wat moet dat moet natuurlijk.

Nee, is niet erg, maar het blijft lang troebel.

Let wel: met grind kan je sommige vissen niet houden, vooral bodemvissen zoals de corydoras soorten vinden grover grind niet leuk..ze kunnen er zelfs aan sterven.

Naast je voedingsbodem is het handig er af en toe wat vloeibare voeding in te gooien....vraag maar eens bij een goede aquariumzaak en alsjeblieft..alsjeblieft verdiep je in de vissen die je wilt halen Koop niet iets omdat je het leuk lijkt.

maanvissen bijvoorbeeld hebben minstens 50cm waterhoogte nodig om uit te groeien..

Als je vragen hebt hoor ik het wel :P
@anneke

Jouw kat lijkt echt precies op de mijne.

Ik snap trouwens niet waarom mensen een aqua op de grond zetten..je ziet er amper wat van zo....plus dat de vissen steeds schrikken.
quote:Poezewoes schreef op 04 maart 2010 @ 21:14:

Ben op dit moment Marktplaats aan het afspeuren voor een leuk 60 x 35 x 35 bakje voor onze goudvissen. Ze zitten nu in een te kleine glazen vaas, nadat de grote glazen bak bij schoonmaken is geknapt.

Deze visjes hebben we nu 4 jaar en ze groeien de pan uit. Tijd voor een leuke bak dus!

Goudvissen hebben ongeveer 50 liter per stuk nodig. Je worden dan ook gemiddeld 25cm.

Hoe groter hoe beter en liever nog de vijver in.
Hoi Pannetje,

Ons huis in een split level. De vorige eigenaar (blijkbaar een vissengek maar geen pro) heeft het aquarium in de muur gebouwd tussen woonkamer en keuken. Dus in de woonkamer is het hoog en in de keuken laag. Zo dus (let niet op de troep):

Oh ja wij hebben African Cichlids.
quote:annekeg schreef op 18 maart 2010 @ 21:14:

[afbeelding]

Een ingebouwd aquarium is wel heel erg mooi.

Hoe kan je erbij dan?
quote:annekeg schreef op 18 maart 2010 @ 21:15:

Oh ja wij hebben African Cichlids.

Afrikaanse cichliden is prima hoor

Niemand praat in t Engels over zijn vissen
Ik woon in Canada dus praat hier in het Engels over mijn vissen, sorry, ik wist niet eens hoe die beestjes heten in het NL (cichliden, weer wat geleerd dan). Vissen blubben zelf ook Engels.

De bovenkant vd bak is goed bereikbaar, gewoon de lamper/glazen platen eraf halen en meer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven