Loungebank bezitters
vrijdag 5 maart 2010 om 09:00
Een eigen huis en een tuin op het zuiden wauw
Maar ja wat is nou slim om het aan te kleden, want de tuinsetjes vliegen om je oren nu.
Nog nooit een tuin gehad, dus wie helpt?
Zit je nou meer op een loungebank? En als ik die koop waar moet je op letten?
Of toch liever een tafel met stoelen? Wie helpt?
Ik neig meer naar een hoek lounge bank...
Wat hebben jullie allemaal in je tuin staan?
Maar ja wat is nou slim om het aan te kleden, want de tuinsetjes vliegen om je oren nu.
Nog nooit een tuin gehad, dus wie helpt?
Zit je nou meer op een loungebank? En als ik die koop waar moet je op letten?
Of toch liever een tafel met stoelen? Wie helpt?
Ik neig meer naar een hoek lounge bank...
Wat hebben jullie allemaal in je tuin staan?
vrijdag 5 maart 2010 om 09:16
Een loungeset is hardstikke leuk, alleen zitten er heel veel kussens bij die je wel ergens op moet bergen. En buiten eten doe je ook niet op een loungeset.
Een loungeset of een loungebank is leuk voor erbij.
Tegenwoordig heb je ook mooie ligbedden die het hele jaar buiten kunnen staan; geen gehannes meer met stretchers, twee stoelen ( een om op te zitten, de ander voor je benen ), of een badlaken in je gras en mieren op je lijf.
Een loungeset of een loungebank is leuk voor erbij.
Tegenwoordig heb je ook mooie ligbedden die het hele jaar buiten kunnen staan; geen gehannes meer met stretchers, twee stoelen ( een om op te zitten, de ander voor je benen ), of een badlaken in je gras en mieren op je lijf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:19
Wij hebben een hoekloungebank van steigerhout, ja, die kussenks is wel een kwelling, vooral met veel katten in de buurt, eten doen we er niet op, daar hebben we een soort picknick tafel voor staan, gewoon een houten tafel met 2 bankjes erbij.
En toch in de schuur ook nog huis tuin en keuken tuinstoelen, want die zitten toch het lekkerst.
En toch in de schuur ook nog huis tuin en keuken tuinstoelen, want die zitten toch het lekkerst.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:24
vrijdag 5 maart 2010 om 09:27
vrijdag 5 maart 2010 om 09:46
Ik heb een loungebank en twee lounge stoelen staan en de kussens opbergen is idd een drama. Er zitten 11 kussens bij ( eentje voor op de hocker) en die passen niet in de prachtig lelijke plastic opbergkist die nu voor jan lul in de tuin staat weg te rotten. Als het dus ineens gaat gieten liggen die kussens in mijn huiskamer en maken mijn kinderen er een spring-gil-schreeuw hal van.
Buiten dat ben ik er heel blij mee
Buiten dat ben ik er heel blij mee
vrijdag 5 maart 2010 om 09:54
quote:dangeensuus schreef op 05 maart 2010 @ 09:46:
Ik heb een loungebank en twee lounge stoelen staan en de kussens opbergen is idd een drama. Er zitten 11 kussens bij ( eentje voor op de hocker) en die passen niet in de prachtig lelijke plastic opbergkist die nu voor jan lul in de tuin staat weg te rotten. Als het dus ineens gaat gieten liggen die kussens in mijn huiskamer en maken mijn kinderen er een spring-gil-schreeuw hal van.
Buiten dat ben ik er heel blij mee Sorry, ik weet helemaal niks over tuininrichting (heb zelfs geen balkon!), maar jij bent zooooo grappig! Ook al in het topic over je prullenbak, whahaha!
Buiten dat ben ik er heel blij mee Sorry, ik weet helemaal niks over tuininrichting (heb zelfs geen balkon!), maar jij bent zooooo grappig! Ook al in het topic over je prullenbak, whahaha!
vrijdag 5 maart 2010 om 10:50
ik zelf heb een paar tuinstoelen, en een tafeltje..
nu ben ik ook in het bezit van een houten bankje, erg schattig (op straat gevonden) dat word mijn zomer project om die op te frissen en dan doe ik er wat kussentjes in en klaar..
een vriendin van mij wilde persee een schommelbank in haar tuin.. en ik mag elk jaar dat ding helpen in elkaar zetten en uitelkaar halen, echt een crime! zo lekker chill is het ook niet altijd die schommelbank want als je erin wil donder je naar achter en opstaan.......homaar! je mag er niet meer uit..
nu ben ik ook in het bezit van een houten bankje, erg schattig (op straat gevonden) dat word mijn zomer project om die op te frissen en dan doe ik er wat kussentjes in en klaar..
een vriendin van mij wilde persee een schommelbank in haar tuin.. en ik mag elk jaar dat ding helpen in elkaar zetten en uitelkaar halen, echt een crime! zo lekker chill is het ook niet altijd die schommelbank want als je erin wil donder je naar achter en opstaan.......homaar! je mag er niet meer uit..
vrijdag 5 maart 2010 om 11:02
quote:beter laat schreef op 05 maart 2010 @ 10:01:
@ dangeensuus : " de prachtig lelijke plastic opbergkist die nu voor jan lul in de tuin staat weg te rotten ".
Lang leve Marktplaats, maar dan moet je hem wel wat positiever omschrijven misschien......!
Te koop aangeboden:
In verband met prive-omstandigheden bied ik bij deze te koop aan: deze zeer zeldzame en in zeer goede staat verkerende van hoogwaardig kunststof vervaardigde opberg-unit in pakkende grijstinten . De unit is oersterk en past uitstekend bij uw zen-tuin.
De unit is multifunctioneel daar u de unit voor diverse doeleinden kunt gebruiken ( opbergen van uw tuingereedschap, tuinstoelkussentjes, of vervelende buurtkinderen)
Let op: de unit is bedoeld voor de kussens van uw lounge-set. Deze passen er echter nooit in. Ik heb geen vervelende buurkinderen, alleen vervelende eigen kinderen en zij zijn de unit ontgroeit.
Doe een leuk bod en deze hypermoderne doch basic ogende en onmisbare accessoire binnen de vinex-cultuur is voor jou.
@ dangeensuus : " de prachtig lelijke plastic opbergkist die nu voor jan lul in de tuin staat weg te rotten ".
Lang leve Marktplaats, maar dan moet je hem wel wat positiever omschrijven misschien......!
Te koop aangeboden:
In verband met prive-omstandigheden bied ik bij deze te koop aan: deze zeer zeldzame en in zeer goede staat verkerende van hoogwaardig kunststof vervaardigde opberg-unit in pakkende grijstinten . De unit is oersterk en past uitstekend bij uw zen-tuin.
De unit is multifunctioneel daar u de unit voor diverse doeleinden kunt gebruiken ( opbergen van uw tuingereedschap, tuinstoelkussentjes, of vervelende buurtkinderen)
Let op: de unit is bedoeld voor de kussens van uw lounge-set. Deze passen er echter nooit in. Ik heb geen vervelende buurkinderen, alleen vervelende eigen kinderen en zij zijn de unit ontgroeit.
Doe een leuk bod en deze hypermoderne doch basic ogende en onmisbare accessoire binnen de vinex-cultuur is voor jou.
vrijdag 5 maart 2010 om 12:22
goh dan moet ik die kist dus niet kopen, was er al naar aan het kijken, maar dat past dus niet.
Nah ja de zon is ook al weg, dus de tuinsetjes mood ebt ook langzaam weg bij de tuinbank piesende katten.
Al heb ik zelf geen kat of kinderen
Ik woon alleen, dus denk dat ik eerder op een loungebank lig dan dat ik aan een tafel zal gaan zitten, of niet?
Nah ja de zon is ook al weg, dus de tuinsetjes mood ebt ook langzaam weg bij de tuinbank piesende katten.
Al heb ik zelf geen kat of kinderen
Ik woon alleen, dus denk dat ik eerder op een loungebank lig dan dat ik aan een tafel zal gaan zitten, of niet?
vrijdag 5 maart 2010 om 22:38
zondag 7 maart 2010 om 12:02
Ik zit er ook aan te denken een loungehoekbank te kopen voor in de tuin. Iemand hier die er eentje van wicker heeft? Dat schijnt weerbestendig te zijn en dat heb ik wel nodig hier in mijn bostuin. De kussens zullen wel in de schuur moeten, maar het ding zelf moet in weer, wind en winter buiten blijven staan uiteraard en dan niet het jaar erop instorten.
zondag 7 maart 2010 om 19:43
Ik ga voor een picnic-tafel. Wilde eigenlijk ook zo'n lounge-set, maar met eten is dat totaal niet handig. En ik heb geen ruimte voor beide helaas. Het meest eten we toch buiten en dan is een picnic-tafel het handigst. Deze kan ook gewoon buiten blijven staan. Zo'n lounge-set kan wel buiten blijven, maar er gaat vocht in zitten en als dat bevriest is dat niet echt goed voor zo'n set. Bovendien wordt ie heel snel vies en dof van kleur als hij altijd buiten staat. Ik heb geen schuur waar zoiets in kan, dus ik moet iets hebben dat altijd buiten kan blijven staan. Kussens kan ik ook niet kwijt, staan nu achter de bank. Heb nu nog 2 gewone tuinstoelen en een plastic tafel, maar dat gaat dus weg straks. Heb in de zomer ook een fatboy in de woonkamer staan en die sleep ik vaak naar buiten toe. Ligt heerlijk!
maandag 8 maart 2010 om 20:26
Binnen eet ik ook altijd op de bank, dus denk dat ik er geen enkel probleem mee zal hebben om buiten op de loungebank te eten.
Heb wel 'n gewone tuinset en die staat op m'n terras. Maar mijn tuin is groot zat om nog ergens 'n gezellig zithoekje te creëren.
Ik vind deze helemaal geweldig:
http://www.tuinsetshop.nl ... n=com_virtuemart&Itemid=3
Nu nog 'ns gaan rondkijken of ik zo'n model ook nog wat goedkoper kan vinden ergens.
Heb wel 'n gewone tuinset en die staat op m'n terras. Maar mijn tuin is groot zat om nog ergens 'n gezellig zithoekje te creëren.
Ik vind deze helemaal geweldig:
http://www.tuinsetshop.nl ... n=com_virtuemart&Itemid=3
Nu nog 'ns gaan rondkijken of ik zo'n model ook nog wat goedkoper kan vinden ergens.
maandag 8 maart 2010 om 20:31
Dan moet je naar de Kwantum Elninjoo! Wij hebben er vorig zomer eentje gekocht die precies op de set van jouw linkje lijkt. Mooi geprijsd en de buren hadden hem al een jaar, dus we konden zien dat hij mooi blijft na een winter.
Alleen die kussens.... tja.. ze zijn groot, ze zijn lomp. Als het plotseling regent liggen ze inderdaad in de keuken en dat van die kinderen herken ik dan helemaal
Maar verder, heeeeerlijk zo'n loungeset. Ik wil niet meer anders!
Alleen die kussens.... tja.. ze zijn groot, ze zijn lomp. Als het plotseling regent liggen ze inderdaad in de keuken en dat van die kinderen herken ik dan helemaal
Maar verder, heeeeerlijk zo'n loungeset. Ik wil niet meer anders!
maandag 8 maart 2010 om 20:57
Wij hebben een driezitter trouwens dus daar kun je wel languit op liggen. En als je gewoon redelijk rechtop zit in de kussens en de hocker ervoor zet, kunnen je benen daar ook erg lekker op leggen. Dan weet je dat even.
Ik vind het in ieder geval een heerlijke bank. Maar als je echt die andere wil dan moet je dat natuurlijk doen! Ik heb nu alweer zin in de zomer. Lekker wijntje in de tuin, BBQ hmm!
Wij hebben deze, met hocker en nog 2 bijbehorende stoelen.
3-zits
Ik vind het in ieder geval een heerlijke bank. Maar als je echt die andere wil dan moet je dat natuurlijk doen! Ik heb nu alweer zin in de zomer. Lekker wijntje in de tuin, BBQ hmm!
Wij hebben deze, met hocker en nog 2 bijbehorende stoelen.
3-zits
maandag 8 maart 2010 om 21:05
maandag 8 maart 2010 om 23:55
Een hoekloungebank is heerlijk!
Ik (en vele anderen ) geniet daar echt van in de tuin zomers.
Ik vind het het ultieme relax gevoel, overdag in het zonnetje, maar ook de warme avonden met vrienden of gewoon gezellig saamjes met drinken en lekkers in je tuin hangen, kaarsjes aan.
Zo vreselijk gezellig op zo'n bank.
Nu is mijn tuin groot genoeg voor ook een tafel om aan te eten, maar was dat niet het geval dan won de loungebank het met grote voorsprong op de tafel in de tuin.
Eten doe je namelijk maar een bepaald moment op de dag, en hangen in je tuin kan je op ieder vrij moment.
De set zelf staat overigens het hele jaar door buiten, heb voor het winter seizoen wel een hoes, maar echt nodig is dat niet.
De hoes gebruik ik ook zomer voor een kleine regen bui zomers om hem met kussen even af te dekken.
Kussens gaan in het slechte seizoen naar de zolder.
Zomers is het idd wel een gehannes met kussens opbergen, gaan hier in de garage als ik het weer niet vertrouw (bijna altijd dus, het is Nederland ) , en het is een flinke stapel dus heb je best wat plek voor nodig.
Ik (en vele anderen ) geniet daar echt van in de tuin zomers.
Ik vind het het ultieme relax gevoel, overdag in het zonnetje, maar ook de warme avonden met vrienden of gewoon gezellig saamjes met drinken en lekkers in je tuin hangen, kaarsjes aan.
Zo vreselijk gezellig op zo'n bank.
Nu is mijn tuin groot genoeg voor ook een tafel om aan te eten, maar was dat niet het geval dan won de loungebank het met grote voorsprong op de tafel in de tuin.
Eten doe je namelijk maar een bepaald moment op de dag, en hangen in je tuin kan je op ieder vrij moment.
De set zelf staat overigens het hele jaar door buiten, heb voor het winter seizoen wel een hoes, maar echt nodig is dat niet.
De hoes gebruik ik ook zomer voor een kleine regen bui zomers om hem met kussen even af te dekken.
Kussens gaan in het slechte seizoen naar de zolder.
Zomers is het idd wel een gehannes met kussens opbergen, gaan hier in de garage als ik het weer niet vertrouw (bijna altijd dus, het is Nederland ) , en het is een flinke stapel dus heb je best wat plek voor nodig.