Loungebank bezitters

05-03-2010 09:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een eigen huis en een tuin op het zuiden wauw

Maar ja wat is nou slim om het aan te kleden, want de tuinsetjes vliegen om je oren nu.

Nog nooit een tuin gehad, dus wie helpt?

Zit je nou meer op een loungebank? En als ik die koop waar moet je op letten?

Of toch liever een tafel met stoelen? Wie helpt?

Ik neig meer naar een hoek lounge bank...

Wat hebben jullie allemaal in je tuin staan?
Van katten ofzo heb ik overigens nog geen last gehad op mijn kussens.
quote:Nina28 schreef op 08 maart 2010 @ 21:05:

Als je een loungeset koopt, zou ik in geen geval voor witte kussen gaan. Ze ogen mooi, maar worden heel snel vies.

Die van ons zijn naar een seizoen niet meer zo mooi, terwijl wij er heel zuinig op zijn geweest.

Verder is zo een loungbank heerlijk, geeft een vakantiegevoel in eigen tuin

Toch is donker niet praktisch. Dat wordt keiheet in de zon en dat doet zeer aan je billen als je er in je zomerse korte broek op gaat liggen.

En wit staat natuurlijk ook wel zonniger. Zal ze overigens wel (tenzij er 'n stabiele hittegolf is) elke avond in de schuur leggen. Lijkt me in 'n bostuin niet zo handig om ze buiten te laten liggen. Ook met 't oog op schijtende vogels enzo.
De IKEA heeft net in de folder allemaal tuinmeubels staan. Die dingen zijn erg snel weg (en goedkoop), dus wie weet een tip. Ze hebben zowel loungebanken als gewone tafels.

Ik heb een gewone tafel en een los ligbed (die ik overigens opberg, maar het hele jaar buiten zou kunnen laten staan).
Ik heb donkere kussens El, die worden echt niet keiheet in de zon dat je er niet op kan zitten hoor.

Het is van stof namelijk, dat werd enkel wat warm, maar keiheet kan het niet worden.
Elninjoo, kijk anders eens op marktplaats, daar heb je steigerhout hoek banken, kosten vaak nog geen 600,- en zijn weer bestendig
Wij hebben sinds een jaar of 2 een 3-zits loungebank met 2 hockers en 2 stoelen. Echt de aankoop van de eeuw geweest! Je zit op een bank (of stoel) veel lekkerder dan op een stoel en met eten is het ook geen probleem omdat we de 2 hockers (best grote dingen) als tafeltjes gebruiken. Alle benodigdheden voor een flinke bbq passen erop .

De handel staat hier het hele jaar buiten en blijft gewoon mooi. De kussens liggen 's winters in de schuur en bergen we in de zomer alleen op als het slecht weer dreigt te worden. Nooit problemen gehad met piesende katten eigenlijk.

Kortom: ik zou echt voor de loungebank gaan! Regel je er dan ook gelijk buitenzitweer bij?
quote:iry schreef op 09 maart 2010 @ 13:54:

Ik heb donkere kussens El, die worden echt niet keiheet in de zon dat je er niet op kan zitten hoor.

Het is van stof namelijk, dat werd enkel wat warm, maar keiheet kan het niet worden.Is de stof die op jouw kussens zit ook 'n mix met nylon? Dat staat bij die bank die ik had gezocht erbij met als voordeel dat ze makkelijk afneembaar zijn.
quote:zusenzo schreef op 09 maart 2010 @ 14:03:

Elninjoo, kijk anders eens op marktplaats, daar heb je steigerhout hoek banken, kosten vaak nog geen 600,- en zijn weer bestendigSteigerhout vind ik minder leuk dat die rotanlook van dat wicker. En ik wil gewoon nieuw spul. Bovendien moet je het bij MP ook nog zelf gaan ophalen, dus da's veel te veel gedoe.
Oh dat weet ik niet eigenlijk.

Maar ze zijn idd wel makkelijk schoon te maken.Evt vlekken zijn goed te verwijderen met een lauwwarmsopje.

Mijn bank komt gewoon ordinair van de blokker vandaan en kwalitatief top.

het onderstel staat in weer in wind buiten en ziet er nog altijd als nieuw uit.

De kussens berg ik wel binnen op, maar worden intensief gebruikt en liggen ook pal in de zon, geen verkleuringen of iets dergelijks en ook nog steeds als nieuw.

Ik heb hem nu twee jaar, ga nu het derde seizoen in ( ik wil weer zon!!!!! )
Moet zeker wel een mix van synthetische stof zijn, ander zou het verkleuren in de zon
Elninjoo bij marktplaats heb je haast geen particulieren meer, zijn allemaal bedrijven die thuis bezorgen.

Ik heb hele mooie wicker gezien voor 699 dus het is de moeite waard even te kijken
Bedankt voor de tip! Heb gelijk al even gemaild (of ze 'm ook met vierkante tafel hebben)

En zometeen na mijn werk ga ik even naar de Intratuin. Daar hebben ze ook 'n hoop aanbod en dan kan beter beoordelen wat ik hebben wil als ik ze kan uitproberen en ze irl kan bekijken.
Bij Intra 'n mooie set gezien! Maar alles bij elkaar wel ongeveer even duur als die eerste die ik had gevonden. Het is wel heel gaaf materiaal zodat het er als echte rotan uitziet ook al is het kunststof. De kussens zijn 'n soort van grijzig, wat in principe wel wat minder besmettelijk is dan dat wit.

Ze hadden ook all weather kussens van Applebee, maar die zijn onbetaalbaar. Dan komt 1 element met kussens op ruim 3 keer zo duur uit als de elementen inclusief normale kussens. Dan maar naar binnen met die dingen ipv dat ze fulltime buiten kunnen blijven.
Nou ik heb hem in huis hoor een heuse loungebank, wel een donkere.

Je hoort mensen knal dat ding buiten kan tegen weer en wind.

Is dat zo, of moet er een hoes omheen?

Wat een dilemma's met zo'n ding donkere kleur dus heet, vogelpoep pfff

En ik heb er 1 met wasbare kussens gekocht, kijk ik op het label staat er handwas???
Als je er eentje hebt van kunststof kan ie gewoon buiten zonder hoes.

Was gisteren in de stad en kwam langs 'n aantal woonwinkels die ook uitpuilden van de loungesets, maar ik blijf die van Intratuin mooier vinden. Je ziet heel veel van dat platte vlechtwerk, maar die bij Intra lijkt precies op echt rotan ook al is 't kunststof.
Wij hebben ooit een mega rond loungebed gekocht voor in de tuin, zoiets:

http://www.google.nl/imgr ... skwFnSxA0D72xCPPyG4g8mFQU=&h=502&w=876&sz=63&hl=nl&start=16&zoom=1&tbnid=JnhBrWuy15ja_M:&tbnh=84&tbnw=146&ei=yOzqT-CrMYqA-wbg48TBBQ&prev=/search%3Fq%3Drond%2Bloungebed%2Btuin%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1

Maar dan zonder dakje. Bij de Xenos hebben we 4 of 5 grote (1x1m) kleurige kussens erbij gekocht. Ligt heeeeeerlijk! Kussens gaan 's avonds weer naar binnen en het hele bed rollen we aan het eind van de zomer de schuur in, want het onderstel is van metaal, dat roest je anders onder je billen weg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven