Gezondheid alle pijlers

worden jullie altijd uitgerust wakker?

05-03-2010 09:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben nieuwsgierig hoe jullie wakker worden. Ik heb zelf namelijk altijd, ongeacht of ik er vroeg in lig of niet, moeite met opstaan. Ik wil altijd nog verder slapen en het voelt alsof ik ook echt die behoefte heb. Als de wekker gaat heb ik nooit het gevoel: ha! een nieuwe dag, ik voel me lekker uitgerust en ga er direct uit.

Ik moet me daarom altijd haasten 's ochtends.

Herkennen mensen zich hierin? Dus 's ochtends niet blijven liggen uit luiheid, maar omdat je het gevoel hebt alsof je echt nog verder moet slapen.
In de winter niet, dan wil ik liefst nog 'n kwartiertje blijven liggen. Maar als het buiten licht is en de vogeltjes fluiten dan kan ik er zonder wekker makkelijk uit om half 6.
Ik heb dat elke dag. Maar ja, ik wordt dan ook elke dag wakker gemaakt door dochter of zoon of beiden rond 6.15 uur.

Sorry, niet echt een constructieve reactie.

Ben je bang dat je een ziekte hebt, dat je daardoor zo moe bent?
Uitgerust?? Was het maar zo...
Ik heb de pest aan opstaan, en ben ook echt geen ochend mens. Als ik om kwart over acht op mijn werk moest zijn, ging mijn wekker om 7 uur, maar bleef ik tot half acht 'snoozen'.

Maar ja, dan krijg je een kind, en móet je er op een bepaalde tijd uit.

Tot nu toe gaat het me redelijk af, maar ik blijf het moeilijk vinden om in de avond op tijd naar bed te gaan, en 's morgens er vroeg uit te moeten.

Edit: Overigens maakt vroeg of laat naar bed gaan bij mij ook niets uit, alhoewel ik, als ik vroeg naar bed ga, in ieder geval niet de héle dag moe ben
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2010 @ 09:29:

In de winter niet, dan wil ik liefst nog 'n kwartiertje blijven liggen. Maar als het buiten licht is en de vogeltjes fluiten dan kan ik er zonder wekker makkelijk uit om half 6.Om half 6??? En hoe laat ga je dan naar bed gemiddeld?
Nee nooit. Ik word serieus waar meestal vermoeider wakker als dat ik was toen ik naar bed ging
Soms wil ik nog wel graag blijven liggen. Mijn wekker gaat om 6 uur en dan moet ik er ook echt uit. Maar als ik eenmaal uit bed ben dan ben ik ook wakker. Uitslapen lukt me ook niet echt. In het weekend ben ik er tussen 8 en half 9 er wel uit. Mijn vriend kan makkelijk tot 11, 12 uur blijven liggen en dan slaapt hij ook nog echt.
Nooit.
Ik had dat ook altijd, omdat ik zo'n rotwekker had die mij - naar mijn gevoel - me in de holst van de nacht wakker liet schrikken. Ik ben daarna met de gordijnen open gaan slapen en heb mijn ouderwetse wekker het raam uitgegooid en een aangenaam muziekje ingesteld op mijn telefoon om bij wakker te worden. Zo'n wake-up light zal eenzelfde effect hebben. Rustig wakker worden met opkomend zonlicht, dat zorgt voor een natuurlijker verloop van de melatomine. Als het pikdonker in je kamer is, dan denkt je lijf dat het nog nacht is.

Maar lately maakt ook dat weinig goed voor de uitgerustheid. Dat komt van mijn 4,5 maand oude baby die mij nog regelmatig roept voor een voeding, speen, verstopte neus oid. Maar da's een ander verhaal...
quote:dangeensuus schreef op 05 maart 2010 @ 09:34:

Nee nooit. Ik word serieus waar meestal vermoeider wakker als dat ik was toen ik naar bed gingDat dus.
Ik ben wel een ochtendmens Heb er geen moeite mee, met opstaan (sta om 6 uur op)

Ik kan wel uitslapen hoor, maar als ik eruit moet sta ik er ook zonder problemen naast

Wakker blijven 's avonds, daar heb ik pas moeite mee :(
Heel eerlijk gezegd word ik vrijwel nooit uitgerust wakker..
quote:Ka32 schreef op 05 maart 2010 @ 09:29:

Ik heb dat elke dag. Maar ja, ik wordt dan ook elke dag wakker gemaakt door dochter of zoon of beiden rond 6.15 uur.

Sorry, niet echt een constructieve reactie.

Ben je bang dat je een ziekte hebt, dat je daardoor zo moe bent?

Niet persé een ziekte, maar vroeg me af of het wel normaal was.

Ik ben altijd wel een uitslaper geweest omdat ik een avondmens ben. Kan heel moeilijk in slaap komen 's nachts. Maar ook als ik wel op een normaal tijdstip ga slapen heb ik het nog 's ochtends.

Als ik dan uit het werk kom 's avonds en ik plof even op de bank neer dan kan ik zo 2 uur achter elkaar slapen.
Als ik de reacties zo lees, dat is het dus ook een ding van avond en ochtendmensen.
Ik heb ooit eens van collega gehoord, dat je makkelijker opstaat als je 6, 7 of 8 uur slaapt, dan bijv 9, 10 of 11 uur. Of zoiets, in die richting.

Waar dat aan lag, dat weet ik niet meer.
quote:siesa schreef op 05 maart 2010 @ 09:31:

[...]

Om half 6??? En hoe laat ga je dan naar bed gemiddeld?In de winter gemiddeld meestal rond half 11, in de zomer kan dat half 12 zijn. In de zomer heb ik minder slaap nodig omdat het dan veel meer uren licht is.
Ik had altijd veel moeite met opstaan en alles, met name in de wintermaanden als het nog vrij lang donker blijft. Nu heb ik dat niet meer, ik heb een lichtwekker en dat werkt heel goed bij mij. Ik wordt rustiger en geleidelijker wakker en daardoor voel ik mij goed uitgerust. Ook als de wekker om 6 uur gaat als ik een vroege dienst heb.
Ik moet me iedere ochtend uit mijn bed slepen, als de wekker gaat voelt het net alsof ik nog zo diep in slaap ben (vooral 's winters). Uit jezelf wakker worden om half zes? Dat heb ik nog nooit meegemaakt...
Ik kan overigens niet uitslapen. Als ik echt heel moe ben en 't is ook nog 'ns donker want winter, dan kan 't een enkele keer voorkomen dat ik pas om 8 uur wakker word in 't weekend. Dat is voor mijn doen 'n gat in de dag slapen.
Nooit.
Ik heb ook zo'n wake-up light, en dat is wel prettiger dan een indringende piep van een wekker, maar toch voelt het alsof het midden in de nacht is...

Ik probeer wel 's avonds op tijd naar bed te gaan, tussen half elf en elf uur en val redelijk snel in slaap.
Echt nooit.. helaas.
Extreem uitslapen doe ik ook niet meer, tien uur is de max...
Uitslapen kan ik ook niet. Als ik al een keer rond de klok van 9 uur wakker word dan ben ik gesloopt en heb ik de hele dag knallende koppijn. Ik slaap nu gemiddeld zo'n 5 uur per nacht met de nodige onderbrekingen. Ben zeker een keer of 5,6 wakker per nacht. Gezellige boel hier hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven