En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:annekeg schreef op 05 maart 2010 @ 21:26:

" de dode poezen meegerekend?".

quote:Trouwens weet een van jullie hoe lang een kitten met zijn pootjes blijft "melken" 't Is zo lief om te zien. Onze O"Malley doet het erg grappig op de opstaande rand van zijn gestreepte mandje, wij zeggen altijd hij is weer aan het piano spelen.

Sommige poezen blijven het doen..

mijn Bibi van 9 doet het nog steeds,tot vervelends toe.
Even tussendoor, vanavond komt het vriendje van mijn zoon op TV bij Hart van Nederland. Met de opa die de uiltjes maakt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hart van Nederland: check!

hij staat hier al op de goed zender,zit Xfactor te kijken.

edit: dat klopt natuurlijk niet,Xfactor is op 4....hoe kom ik erbij?
Ratteke heb je wel eens van kunstenaresdat rare wijf Tinkebell gehoord?

Die heeft haar kat echt de nek omgedraaid en er een tassie van gemaakt.

Zieke trut! (zij dus)

Ratteke, wat een gemene opmerking. Gelukkig heb je het later uitgelegd.

Delphicat, gelukkig kon de leeftijd ermee door, anders was het ook heel gemeen.

MV en Biebelie, uiteraard ga ik hier flink spammen als mijn mereltje af is! (tot jullie me helemaal beu zijn. )

Het is voor mij ook echt even nodig om dit te doen. Ik ben al anderhalf jaar bezig met doorgaan alsof er niks aan de hand is. Het werkt niet. Het mozaieken is het begin, maar ik heb inmiddels mijn huisarts ook gevraagd om een doorverwijzing naar een psycholoog. Je kunt beter hulp zoeken voordat het slecht gaat.

Wat heb je leuke toekomstplannen Biebelie!

Maleficent Ik zap zometeen naar zes, zit nu nog bij X Factor.
quote:biebelie schreef op 05 maart 2010 @ 21:58:

Hart van Nederland: check!

hij staat hier al op de goed zender,zit Xfactor te kijken.das de verkeerde zender, Hart van Nederland komt op SBS6.
quote:biebelie schreef op 05 maart 2010 @ 22:04:

Ratteke heb je wel eens van kunstenaresdat rare wijf Tinkebell gehoord?

Die heeft haar kat echt de nek omgedraaid en er een tassie van gemaakt.

Zieke trut! (zij dus)

]]

:puke:

Was dat echt een kat???

Lokee, wat verdrietig voor jou, en je zussen, om zo snel achter elkaar je ouders kwijt te raken. Wat een enorm verlies.

En logisch ook, dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten. Doorgaan alsof er niks gebeurd is, dat was ook mijn methode toen mijn vader heel plotseling overleed. Dat is nu ruim elf jaar geleden, maar het doet nog steeds pijn. Vandaag is hij jarig.

Ik heb er uiteindelijk ook hulp bij nodig gehad, en bij mij uitte het zich weer op een heel ander vlak.

Vooral hulp zoeken, en probeer goed naar je binnenste te luisteren. Klinkt misschien wat vaag, maar het is wel belangrijk.

Biebelie en Lokee, die kunstenares heeft alleen gezegd dat ze haar kat heeft gedood voor een tas. Dat hoorde ook bij het kunstwerk als geheel, die opmerking. Het is niet waar. Dat heeft ze ook al vaak laten weten naderhand.

(Overigens vind ik de consternatie over dit verhaal altijd een beetje dubieus... ik weet dat het niet de bedoeling is om katten om te leggen, maar iedereen die een lekker stukje (kiloknaller)vlees op zijn bord legt is geen haar beter, of wel? Maar nu drijf ik af )
Hey tetteraars, ik lees lekker mee en geniet van alle mooie, grappige, esthetische en ontroerende verhalen. Ben een beetje uit mijn hum door werkgezeur, stelt eigenlijk niet zo veel voor maar heb ff weinig inspiratie om te tetteren. Dat komt hopelijk vast later dit weekend wel weer en dan open ik ook 2 tabbladen naast elkaar om te lezen en te reageren, was een goeie tip.

Maleficent, gecondoleerd met je oma

MV, wat een enorm gedoe met dat ziekenhuis, voor jou een

Splinter, top dat je mag blijven.

Meiden, ik knal er gewoon een in, voor iedereen die m goed kan gebruiken, en ook een beetje voor mezelf.
quote:delphicat schreef op 05 maart 2010 @ 22:23:

Biebelie en Lokee, die kunstenares heeft alleen gezegd dat ze haar kat heeft gedood voor een tas. Dat hoorde ook bij het kunstwerk als geheel, die opmerking. Het is niet waar. Dat heeft ze ook al vaak laten weten naderhand.

(Overigens vind ik de consternatie over dit verhaal altijd een beetje dubieus... ik weet dat het niet de bedoeling is om katten om te leggen, maar iedereen die een lekker stukje (kiloknaller)vlees op zijn bord legt is geen haar beter, of wel? Maar nu drijf ik af )

Maar ik eet ook geen dieren dus voel me niet geremd om over dit rare wijf me in te houden

Stel dat ze alleen voor de aandacht dit gezegd heeft....en de kat is wel op een naturlijke manier doodgegaan ...dan nog..

Dan vind ik haar nog steeds een zieke trut die tasjes en kinderspeelgoed maakt van dode dieren.

(en ja gewoon opzetten vind ik ook not done)
Dank voor de lekker knuffel, TH. Right back at you, die hug, werkgezeur is namelijk niet leuk! Maar nu is het weekend, dus kun je weer even lekker loskomen van stom gedoe op de vloer.

Hopelijk heb je een lekker weekend.
Talkinghead,deze is speciaal voor jou:

Okee Bieb, dan ben jij, als vegetariër, wel een (blauwe) haar beter
Ik heb nu gezapt naar 6!

Delphicat jij ook heel veel sterkte vandaag. Zo'n verjaardag is echt weer zo'n confronterend moment. (en je klinkt trouwens helemaal niet vaag, integendeel)

Talkinghead ik sluit me helemaal aan bij deze grouphug.

Iedereen hier heeft wel iets. Jij veel sterkte met je werkgezeur! Daar kun je knap ziek van worden..
goedenavond

Ik weet jet niet met nestjes. Misschien zou ik het zelf ook wel doen als ik geen twee katers had gehad. Bij de cavia's hebben we het ook gedaan en dat ging ook goed

Ik heb geen kattenkunst, alleen heelveel kikker kunst. Want daar ben ik gek van

Male, een dikke knuffel voor jouw

mittens veel plezier

en biebs, foei toch met mijn vinger in de cavia kon ik niet zo goed typen als nu (nu heb ik een vinger omhoog terwijl ik met de rest typ)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Maar hoe is het nou met Ottelientje, Its?
Ik zat me net te vervelen bij Xfactor dus wat foto's geupload die ik net gemaakt heb, niets bijzonders hoor.

Kane heeft een hele mooie kleur maar ik heb maar ooit 1 mooie foto van hem kunnen maken. Op foto's doet hij per definitie zijn ogen dicht terwijl hij van die mooie oranje ogen heeft. Of hij staat op de foto dat het lijkt of hij wit heeft, maar hij is overal egaal 1 kleur. Zal dus aan mij liggen dat ik hem niet mooi erop krijg. Qua kleur is hij zo mooi dus het wit is niet wit.

Ogen dicht, kleur vacht niet goed te zien. Zo gaat hij liggen als ik lief tegen hem praat, wil hij op zijn buik geaaid worden. Achterpootjes zijn zo schattig.

Het is een dommelig katje, ik krijg hem ook niet intelligent op de foto, en fotogeniek is hij ook al niet. Nou maar de beste eruit genomen. Hij is echt de liefste kat van de wereld, echt zo lief, maar lekker een dommelig katje.

Als je Bo aait dan pakt hij je hand vast met zijn pootjes er omheen. Zo van, die hand ben je even een uurtje kwijt. Dan moet ik kroelen, en stop je dan gaat hij zelf met je hand kroelen.

Als ik achter de pc zit of tv kijk dan wil Bo op je schoot liggen, zie onder foto, en dan moet het fleece dekentje over hem heen. Dus hier heel voorzichtig het dekentje opgetild toen ik hem voelde gapen onder de deken.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
met ottelientje gaat het redelijk. Ze is een stuk actiever, en er lijkt wat beweging te komen in een pootje. Ze eet wel goed (het is een verwen-weekend voor de caafjes). We kunnen dus niets meer doen als wachten en verwennen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lokee, Delphicat,

Je ouders verliezen is een zo verdrietige gebeurtenis. Delphicat sterkte voor deze dag, het is toch een dag met veel herinneringen. En Lokee, praat er over meis, zoals Delphicat al zei. Of voor sommigen helpt schrijven ook.

Het is nu al zo'n 20 jaar geleden dat mijn ouders overleden. Mijn vader overleed in de dagen na de geboorte van mijn zoon. Daarna heb ik ook hulp gezocht. Ik had lang het gevoel dat bij elk gelukkig moment een verdrietig moment hoorde. Mijn moeder overleed net na ons trouwen, anderhalf jaar voor het overlijden van mijn vader. Zoveel mixed emotions.

Waren jullie getrouwd, hadden jullie kinderen, toen jouw vader Delphicat en jouw ouders Lokee, overleden?

Mijn moeder heeft helaas mijn kinderen niet gekend en mijn vader heeft alleen het eerste jaar van mijn dochtertje meegemaakt. Ann
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Nou nog 1 verhaaltje voor het slapen gaan;

Kane denkt dat hij nog een kitten is. Toen lag hij ook altijd OP Bo. Maar dat kon qua gewicht. Maar Kane is nu groter en zwaarder dan Bo en dat heeft hij nog niet door.

Dit is nu op de bank maar dit gaat de hele dag door dat ze elkaar wassen. s'Ochtends ligt Bo bij mij en als ik wakker word dan komt Kane naar boven, als het niet te vroeg is, hij slaapt altijd uit. Ipv bij mij te kroelen gaat hij eerst vrijen bij Bo (zal van de week een keer een filmpje ervan maken). En dan pas ben ik aan de beurt.

Kittens weten niet dat het ook leuk is dat je de andere een wasbeurt geeft. Dat weet Kane nu. Die geeft even een mini wasbeurt om een heule heule grote van Bo te krijgen die slimmerik, nou dan is hij wel slim.

Gaat hij eerst op Bo zijn hoofd liggen dus dan zit ik te wachten tot Bo naar boven komt om lucht te happen.

Oke, dat werkt niet, dan maar Bo een mini wasbeurt geven, paar likjes en dan met zijn neus in de vacht van hem prikken om hem te stimuleren dat HIJ een wasbeurt krijgt;

Nou dan gaat Bo weer aan de gang met wassen, en altijd grondig he, poten om de kop van Kane heen, die er niet aan denkt om weg te gaan hoor. Hier ook grondig de binnenkant van Kane zijn oren;

En na al het wassen weer verder samen slapen;

Delphi lees nu pas (net niet goed gekeken) dat het vandaag de verjaardag van je overleden vader is.

Moeilijke dag...

Dan ben ik toch bog blij dat mijn vader er nog enigzins is....ik zo hem nog niet kunnen missen (al is zijn geest al vast vooruit vertrokken)

MV mooi weer en wat heerlijk dat gekroel!

Mal net Hart v Ned. gezien.

Wat een mooi jongetje is dat ook,hij heeft wel wat weg van jouw mooie Jonathan of zie ik dat mis.

En zo lief lachen :-)

Hoop dat opa straks veel hulp nodig heeft bij de uiltjes!!!
Ja blijft altijd pijnlijk de mensen te verliezen die het dicht bij je staan zoals je ouders. Lokee, Delph en Anneke allemaal een . Goed om hulp te zoeken als het moeilijk is om te verwerken. Om het een plek te gaan geven is het vaak prettig om daar met iemand over te praten. Het zal een van de zwaarste momenten in je leven zijn je ouder(s) te verliezen.
Owwww... jullie waren twee weken geleden zo lief toen Tunya kwijt was en daarna heb ik gewoon niks meer laten horen! Hectisch hectisch hectisch hier.

MV, wat een superlieve foto's! Wat een mooie kat zeg.

En itsme, ik zag het al ergens anders, arme Ottelientje... fijn dat het wel wat beter lijkt te gaan.

Kattenkunst hier in huis: nee, niks eigenlijk. Zelfs geen foto's van de katten. Oh nee, da's niet waar, er hangen er een paar boven ons bed. Wel gaaf hoor, dat mozaieken!

Hier staat alles in het teken van De Bevalling. Ons aanlopertje staat op springen (we durfden haar nog niet te laten steriliseren omdat ze nog niet echt van ons was en ze wellicht af en toe nog in haar oude huis kwam; we wisten toen nog niet dat ze zeer waarschijnlijk afkomstig is uit het huis van een zeer eenzame overleden man, een paar huizen verder). Ze is echt tonnetje rond en kan niet eens meer door het kattenluikje! Gelukkig heeft ze al een fijne plek gevonden waarvan we vrij zeker zijn dat ze daar gaat bevallen: een grote la onderin de kledingkast heeft een bodem van oude kleren en zachte dekentjes en staat een klein stukje open, net genoeg om erin te piepen. En die krabt ze elke dag wel een keertje om.

Lief is gisteren voor vier weken vertrokken naar zijn vaderland, dus die gaat de bevalling missen. Maar we hebben wel een voorspelling gedaan beiden: aantal, kleur en geslacht. Het is zo lief, je kunt de kleintjes echt in haar buik voelen bewegen! Zoooo spannend!
Dat is leuk, nieuwe kleine Tettertjes erbij. Probeer bij de bevalling te zijn Etos. Misschien is het haar eerste nestje en dat het niet zo makkelijk gaat. Beetje ingelezen hoe en wat? Ben benieuwd hoeveel, het is geen raskat he? Dan kunnen het er wel meer worden. Ik heb er nooit meer dan 4 gehad maar dat is meestal bij een raskat. Lijkt me geweldig 8 mooie gezonde wurmpjes te zien.

Warme kruik heb je al klaar liggen? Veel foto's maken hoor.

Ik heb er ook veel gemaakt, bij mij helaas in een tijdperk dat ik nog geen digitale camera had.

Jammer dat je niet weet wanneer ze gedekt is, anders had je het zo kunnen berekenen wanneer ze gekomen waren.

Succes en sterkte voor moederpoes. We horen het hopelijk snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven