En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Ach Annekeg, nu maak je me echt aan het huilen met je vragen... Geeft niet hoor, het is fijn als het er af en toe uit komt. Mijn vader is overleden vlak voordat mijn jongere zus zich verloofde (als eerste in het gezin). Mijn zwager heeft er altijd spijt van gehad dat hij hem niet eerder om de hand van zijn dochter had gevraagd.

Zus is nu getrouwd, met twee kinderen, en grote broer is onderhand ook getrouwd, ook twee kinderen. Mijn vader heeft dus nooit zijn kleinkinderen gezien, en mijn moeder is allenig oma, en heeft geen man meer om die vreugde mee te delen.

En dat vind ik zo af en toe (zoals nu) best verdrietig

Bij mij uitte het inslikken van dit verdriet zich trouwens in een eindeloos aanhoudend liefdesverdriet om een relatie die maar een paar maanden geduurd had, en waarbinnen ik voortdurend twijfelde aan mijn verliefdheid. Oftewel, de relatie stelde weinig voor, maar het verdriet daarvan heeft jaren geduurd.

Tot ik inzag dat het plotselinge verlies van mijn vader bij mij een houding teweeg had gebracht die weigerde zo'n plotselinge breuk te accepteren. Het was een lange-afstandsrelatie, en hij maakte het over de telefoon uit (kon ook niet anders).

En dat plotselinge, dat "een telefoontje en daarna zie je iemand nooitnooitvanjelevennooitmeer", dat kon ik niet accepteren. Dus bleef ik erom huilen. Terwijl ik eigenlijk om mijn vader huilde, van wie ik ook nooit afscheid heb kunnen nemen.

En nu huil ik weer.

Nou ja, dat is misschien maar goed ook.
voor jou Delphi. Mijn vader is ook overleden (ruim zeven jaar nu) en ik kan hem soms ook nog steeds zo hartverscheurend missen.

@MV: het is zeker haar tweede nestje. Toen ze vorig jaar bij ons binnen begon te lopen was ze aan het zogen. Daarom was ze ook op zoek naar voedsel, ze was brood- en broodmager. We hebben haar toen al meegenomen naar de DA; het ging goed met haar maar ze liet zich helemaal leeg drinken. De kittens hebben we nooit kunnen vinden helaas. Het is inderdaad een Europese korthaar, schildpad en lekker fel. We hebben haar wel zien paren trouwens (met de rode kater uit de buurt), op 10 januari als ik het goed heb onthouden. Ik verwacht de kittens daarom tussen dinsdag en zaterdag.

Ik weet wel zo'n beetje waar ik rekening mee moet houden en de DA (zit om de hoek) is op de hoogte. De komende week probeer ik zoveel mogelijk thuis te zijn en haar rust te geven ook. Ze slaapt sowieso als enige van de vier in een andere kamer dan de rest en daar is ook die la. Dus dat wordt de kraamkamer, waar ze lekker alleen kan zijn.

Oh en qua katjes: ik verwacht er vier en lief gaat voor vijf. We gaan het zien!
Haai Etosh,long time no getetter

Spannend die kleintjes!

Hopelijk maakt ze je wakker voor de bevalling of roept ze je erbij,het is zoooo mooi om mee te maken.

Ik weet nog van mijn nestjes hoe dik de aanstaande moedertjes kunnen zijn op het laatst.

Kwam laatst nog een foto tegen van de Belle moeder van Isabel,die stond op het laatst op knappen: een heel klein BritsKorthaarpoesje met 5flinke kittens!

MV,toevallig had ik dus wel een vrij groot nest voor een raskat.

Ook met Mickey (half pers) hebben we een nestje gehad,die had er ook 5 maar eentje gooide al vrij vlot naast haar nest.

Weer teruggelegd maar die bleek gewoon niet in orde en stierf heel snel (dezelfde dag)
Delphi,wat een verhaal..

Maar heel plausibel.

Je moet ergens met je onverwerkte verdriet naartoe.

Misschien wel even goed om nu te huilen en je er weer van bewust te worden hoeveel je vader voor je (heeft) betekend.
Biebelie, ik ben ook echt heel erg benieuwd! Ze is gelukkig door de maanden heen lekker aanhankelijk geworden. Ze zoekt me nu ook steeds op, wil knuffels en aandacht en ik verbaas me erover wat ze allemaal nog doet, met die dikke buik. Lief deed dinsdag iets in de kruipruimte en ze dook er zo achteraan om onder het huis rond te kunnen rennen! We houden haar wel in de gaten maar laten haar ook maar zoveel mogelijk. Ze voelt zelf vast wel wat kan en wat niet.

Maar de camera ligt zeker klaar!
Nog even een kittenfoto voor de gelegenheid:

Belle hier haar kroost aan het zogen (en Isabel zit raar op de rand)

Wat een prachtige katjes zeg! Oh ik vind BK's zooooo mooi... Lief en ik gaan wel eens naar kattenshows. Soms hangt daar een sfeertje waar ik niet zo van ben, maar het is wel erg leuk om al die rassen eens 'in het echt' te zien. Bengalen, sfynxen, ocelot, rex... echt geweldig leuk! En dan thuis weer heerlijk blij zijn met vier huis- tuin- en keukenkatten.

Wij gaan hier voor een wit lapje, een rooie, een zwarte en een schildpadje met witte sokken. Ik laat het weten!
Die heerlijke kattenfoto's van jou en MV, daar word ik weer een beetje blij van. Wat een prachtig gezinnetje, Bieb!

En Etosha, beloof je ons goed te spammen met kraamfoto's? Wat spannend lijkt me dat, zo'n zwangerschap by proxy
Ach Delphicat, eerst een dikke knuf, vind het echt rot dat ik je aan het huilen maak. Ik biedt je in ieder geval mijn virtuele schouder aan (die is best breed).

Ik kan zomaar ineens nog huilen bij muziek. Of als mijn kinderen het over opa en oma hebben terwijl zij ze nooit hebben gekend. Mijn kinderen "kennen" mijn ouders door mijn verhalen, wat dat betreft zijn ze nog echt bij mij (mijn ouders). Ik houd ze levend door over hen te praten.

Ik heb het altijd extra verdrietig gevonden omdat mijn ouders zoveel verdriet hebben gehad doordat zij geen kindertjes konden krijgen (ik ben geadopteerd) en toen ik opgroeide wou ik altijd zo graag dat mijn moeder bij de geboorte van mijn kindertjes aanwezig zou zijn. Ik had haar zo gegund dat ze dat van dichtbij had kunnen meemaken, en ze had zo graag bij mij willen "kramen". Het heeft niet zo mogen zijn...
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ja, we hebben wel getwijfeld hoor, of we haar toch zouden laten steriliseren en aborteren. Eigenlijk ben ik tegen nestjes, er zijn genoeg katten in de asiels. Eigen katten zijn ook allemaal asap onder het mes gegaan. Maar ja, van die kleine hummels... ik heb het altijd al een keer gewild en toen het zo in onze schoot werd geworpen... (nou ja, in die van haar dan!).

En ik ga zeker veel foto's maken want lief wil ze ook zien natuurlijk!
Annekeg, het geeft helemaal niet dat ik net zat te snikken door jouw vraag. Juist wel fijn.

Fijn dat je kinderen hun opa en oma toch kennen. En wat een groot verdriet moet dat zijn dat je moeder je kinderen niet heeft gekend. De ouders van mijn moeder zijn ook gestorven (vlak) voordat ze kinderen kreeg, en dat heeft mijn moeder altijd pijn gedaan.

Nou zitten we hier zo langzamerhand niet meer te tetteren, maar te snotteren... Nou ja, hoort er ook bij af en toe.

Jij weer een dikke knuf terug, Annekeg, en ook een knuf voor elke tetteraar die hem kan gebruiken
quote:Etosha schreef op 06 maart 2010 @ 00:00:

En ik ga zeker veel foto's maken want lief wil ze ook zien natuurlijk!Is die er niet bij dan? Dat is dan ook jammer....
Nee, hij is gisteren voor vier weken vertrokken naar Zuid-Afrika. Hij is net negen maanden geleden geëmigreerd en hij hield het niet meer van de heimwee.

Je past niet in dat mandje Sanna!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Robbedoezen![/img]

Hopper omringd door poezen.
Even wat foto's om weer terug te komen bij het tetteren!
Ann, wat een heerlijke foto's van hond en poes. Ik vind dat altijd zo leuk om te zien.

Etosha, je hebt straks hele kleine poesjes rondlopen! Wat een vooruitzicht. Jammer dat je vriend er niet bij kan zijn. Maar heimwee is soms slopend. Toen ik verhuisd ben ben ik bijna een jaar niet terug gegaan naar mijn oude woonplaats. Voor een verjaardag in de familie moest ik er toen doorheen rijden, toen ik de spoorbrug en de Peperbus zag moest ik wel huilen. Nu ben ik na 2 en een half jaar wel gewend. Maar terug zijn is altijd heerlijk. Mijn vrienden weer zien, weer winkelen in vertrouwde winkels. Mensen herkennen op straat en hoi kunnen zeggen tegen iemand, dat mis ik hier wel. Nog steeds.

Over twee weken ga ik weer!

MV, heerlijk die fotoverhalen van jou! Wat een knuffels zijn jouw katten, zowel naar jou toe als naar elkaar.

Delphi, big Ook mijn zwager zal zijn kleinkind niet zien opgroeien. Het jochie is net één jaar oud. De familieomstandigheden zijn niet denderend geweest, gelukkig is dit voor zijn dood uitgepraat. Sterkte meid.

Ik zal zo eens foto's nemen van mijn kunstkatten.
En dan gaat natúúrlijk mijn telefoon uit. Nog even wachten dus.
Etosh, ik bedenk me net dat ik van de week van een kennis een email kreeg of ik een nestje met kittens weet. Als je nog een goed huisje zoekt voor de aanstaande kittens dan moet je het maar even zeggen. Diegene is nu overal op zoek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

En nog eentje van Tara in de tuin

quote:Ratteke schreef op 06 maart 2010 @ 10:04:

[afbeelding]Die kat is mooi!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Etosha, ik weet ook nog iemand die een poesje zoekt.

Leuk hoor, een nestje! Het is echt een van de schattigste ervaringen in je leven, hahaha. Ben het helemaal eens met Leo; als je er bewust mee omgaat, is er niks mis mee. En soms krijg je het idd in de schoot geworpen, zoals Etosh. Ik heb even op die site gekeken van Kletsmajoor, maar ik ben dr al weer klaar mee als er met cijfers wordt gesmeten die puur uit de lucht zijn gelikt. 60 % van de kittens zou uiteindelijk in het asiel belanden. Hou toch op zeg. Ik weet dat de asiels vol zitten, maar zo vol.....

Ik ben idd bestookt MV, toen ik een paar jaar geleden een nestje had. Zelfs na herhaalde verzoeken om daar mee op te houden omdat het topic daar niet over ging, bleef men maar venijnig vuil spugen. Belachelijk. Ik had heel bewust gekozen voor een nestje, en toen ik de reden daarvan niet uit de doeken wilden doen werden ze helemaal giftig. Ja hallo, ik laat me niet ter verantwoording roepen.

Overigens vond ik het heel bijzonder dat Leo daar helemaal geen last van heeft gehad op haar topic over haar nestje.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:mylenevalerie schreef op 06 maart 2010 @ 10:06:

[...]

Die kat is mooi!!!

Dat is ook mijn pronkstuk! Die is over 20 jaar nog mooi.

De houten katten heb ik van de ex-schoonzus en ex-schoonmoeder van K. gekregen toen we samen een dagje weg waren. De leeuwinnekop is van K. die had hij al. En met de metalen kat kwam hij een keer aanzetten als cadeautje.
quote:Poezewoes schreef op 06 maart 2010 @ 10:06:

Etosha, ik weet ook nog iemand die een poesje zoekt.

Leuk hoor, een nestje! Het is echt een van de schattigste ervaringen in je leven, hahaha. Ben het helemaal eens met Leo; als je er bewust mee omgaat, is er niks mis mee. En soms krijg je het idd in de schoot geworpen, zoals Etosh. Ik heb even op die site gekeken van Kletsmajoor, maar ik ben dr al weer klaar mee als er met cijfers wordt gesmeten die puur uit de lucht zijn gelikt. 60 % van de kittens zou uiteindelijk in het asiel belanden. Hou toch op zeg. Ik weet dat de asiels vol zitten, maar zo vol.....

Ik ben idd bestookt MV, toen ik een paar jaar geleden een nestje had. Zelfs na herhaalde verzoeken om daar mee op te houden omdat het topic daar niet over ging, bleef men maar venijnig vuil spugen. Belachelijk. Ik had heel bewust gekozen voor een nestje, en toen ik de reden daarvan niet uit de doeken wilden doen werden ze helemaal giftig. Ja hallo, ik laat me niet ter verantwoording roepen.

Overigens vond ik het heel bijzonder dat Leo daar helemaal geen last van heeft gehad op haar topic over haar nestje.

Poez, het valt me hier sowieso op dat de ene forummer totaal tot op het bot afgebrand wordt en de ander niet. Hangt echt af van wie het is. Hele nare eigenschap hier. En als iemand de pik op je heeft ben je helemaal aan de beurt. Ik weet iig één iemand die mij niet mag en als ik ergens reageer krijg ik altijd de wind van voren op mijn postings.

Maar of je nou bewust of onbewust een nestje hebt, het is jouw verantwoordelijkheid. En het waarom wel of waarom niet doet er niet toe. Het gaat er om of je goed voor de poesjes zorgt. En dat zit met de dames hier wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven