En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Ginger lijkt behoorlijk op mijn Eo, maar heb gemerkt dat er een hoop zwart met wittige katten zijn die op elkaar lijken.

Oscar is ook heerlijk zeg! Och...
Hoi liefies, ik ben vandaag heerlijk naar de dierentuin geweest! Leuke plaatjes geschoten in Blijdorp en bij thuiskomst de poezen verteld dat er nog veeeeeeel grotere poezen bestaan die ze de groeten deden.

Wel lastig hier thuis: onze hoogzwangere dame jaagt echt steeds Tunya de tuin uit en zelfs de buurtuin. Ik heb haar nu opgesloten in een van de kamers, waar ze toch al vaak slaapt en ook haar nestje heeft gemaakt. Eten, drinken en kattenbak erbij. Ben net na een uurtje even gaan kijken en nu heeft ze rust en ligt ze lekker te slapen. Ze liet mij weer aaien en ik mocht ook weer haar buik voelen. Zo bijzonder! Iemand enig idee wanneer ze ophoudt met zo waaks zijn naar de andere katten? Tunya heeft er echt last van en staat vaak buiten voor het luikje omdat ze er niet in durft.
Ja inderdaad, viel mij ook al op dat ze op elkaar leken!

Die andere is ook een lekkertje zeg! Bolletje wol!

Ja Oscar... het was zo'n lieverd....Zo'n ontzettende kroelkont en kusjes geven op commando, een heerlijkerd!

Heb er veel verdriet om gehad toen ie overleed, was niet nodig geweest. Hij had blaasgruis wat ik nooit heb gemerkt omdat het zo'n stoere vent was die niets liet merken als ie pijn had..

Ik kwam terug van vakantie en toen lag ie half in coma op de grond.. Direct naar de DA en bleek dat zijn urninebuis verstopt zat met gruis.. Na de operatie is ie overleden..

Mijn vader had ze verzorgd tijdens mijn vakantie, die had ook niets gemerkt. Die was de dag ervoor nog een uur lang geweest en toen was er niets aan de hand..

Wat een drama was dat... Zal hem nooit vergeten...
Onze Hopper wordt dit jaar alweer 9, ik word daar soms zo angstig van. Onze teckel, vroeger thuis, is niet veel ouder geworden. Ik ben soms zo bang voor het moment dat....

Ik kan dat beessie nog niet missen, nooit niet, en ik weet dat het "normaal" is en dat dit natuurlijk een keer gaat gebeuren maar het maakt mij soms zo verdrietig als ik er aan denk. Het is gewoon zo'n lief beest.

Een jaar of wat geleden lagen we met z'n allen in de tent te slapen, Hopper bij ons in bed, en toen ik midden in de nacht hem aan de kant wou duwen leek hij helemaal niet te ademen, ik heb hem liggen porren, schudden, roepen, etc. maar geen een beweging. Ik helemaal in paniek mijn man wakker gemaakt, die deed een zaklantaarn aan en ja hoor toen werd meneer Teckel eindelijk wakker. Hij sliep blijkbaar erg diep. Hier in huis wordt ik er nog steeds om uitgelachen maar men oh men, wat was ik geschrokken!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Kan ik me goed voorstellen hoor Anneke!

Ik heb nu twee keer katten in moeten laten slapen. De eerste was Doortje, een terminale kat uit het asiel. Wat een exemplaar was dat zeg. Heerlijk, doof, mager en vettig lelijkste schildpad die ik ook had gezien maar ook ontzettend lief. Ze stal het vlees van mijn bord als ze de kans kreeg.

Tweede kat had ik overgenomen van een oude dame die er niet meer voor kon zorgen. Ik help haar altijd dus kende de kat ook al jaren. Die is overleden door ouderdom en overgewicht. Ook een waanzinnig lief beest. Beestje kreeg hier eindelijk aandacht en viel af, begon net beter te gaan met de andere katten en toen hield haar lichaam het niet meer vol...
Nog maar wat foto's had het beloofd dus alleen degene onder handbereik

Nu hebben jullie ze allevier gezien!
Etosha, dat waakse kan best even aanhouden. Ook als ze het nest al heeft. Mijn moederpoes was zo waaks, dat mijn moeder bijna mijn huis niet binnendurfde toe ze een keer kwam en wij waren er niet. Alleen Kitty en ik mochten binnen een straal van 2 meter van de doos komen.

Als ik jou was, zou ik mooi die kamer dicht houden, anders is Tunya straks weer wandelen...
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik denk ook nu dat dat is wat er pas geleden is gebeurd: dat Coco Tunya over de muur heeft gejaagd. Er is één plekje waar ze hier de binnentuin uit kunnen, via een muur met van dat glas erin tegen inbrekers.

Nu is het rustig hier. Ingwe slaapt tegen me aan, Tunya en Nelson beiden in de woonkamer en Coco in haar eigen kamer. Ze vindt het gelukkig prima, probeer niet naar buiten te gaan als ik de deur open doe en krabt niet aan de deur of wat dan ook. Volhouden maar!
De eerste weken zal ze niet veel behoefte hebben aan veel ruimte, dan leven ze echt op een paar vierkante meter. Het zxal denk ik niet zo'n probleem zijn als je haar een poosje in de kamer houdt met af en toe een rondje door het huis onder toezicht. Moederpoes is weken niet naar buiten geweest.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Goed om te weten. De DA zei ook al: hou haar maar binnen als het lukt, want als ze de kleintjes buiten krijgt, vriezen ze dood met dit weer. Toen dacht ik: hoe doe ik dat in godsnaam? Want ik heb er vier en als dat luikje dichtgaat breken ze letterlijk de boel af hier (ze gaan echt met luik en al door de deur heen als het moet). Die stress leek me ook niet goed, dus ik had besloten het erop te wagen omdat ze ook al zo vaak in die nest-la heeft gerommeld.

Maar als ze die kamer prima vindt met de deur dicht... opgelost!
MV: Lief! Dank je wel!
Mijn vriend heeft op internet DÉ oplossing gevonden voor alle kattenbezitters hier die 3 hoog wonen!!! Echt, ik vond het super om te zien. Maculata zou zoiets moeten hebben, hoeft ze met haar ouwe botten niet meer van het dakterras te springen.

Klik hier voor filmpje
zo ik was er weer

mijn staafmixer verhaal heeft de ronde al gedaan op het terrein. Iedereen weet ervan. Ach we moesten de groep toch op de kaart krijgen. Dan maar zo

Etosh, ik hoop dat er snel kleintjes zijn

ratteke, een dikke knuffel

Sarah, gefeliciteerd met je kleine meid

Biebs, wat een zus

Voor degene die gaan eten of zijn gaan eten ik hoop dat het lekker is of lekker was

Voor de nieuwkomers, welkom
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Boehoe, mijn afspraak morgen gaat niet door. Meneer heeft besloten de katten toch zelf te houden, heeft ie net per sms doorgegeven. Ik baal....

Ben dus weer zoekende naar een leuk binnenkatten-duo, als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Leuk filmpje trouwens, die lift!
Nou ja, Eli, wat stom zeg! Wat een teleurstelling! Oh, ik zou echt zo balen, ik voel met je mee.

Heb je al in het asiel gekeken trouwens?
Ja ik kijk al weken op allerlei asiel sites en ben ook in mijn woonplaats naar asiel geweest maar daar hadden ze geen binnenkatten voor plaatsing.

Ik zoek dus een duo, die niet naar buiten hoeven, en heb toch wel een voorkeur voor rood, of zo blauw/zilvergrijs gestreept. Maar daar ben ik ook niet heel streng in.

Heb ook niet echt haast, maar het idee leeft steeds meer en daardoor echt op zoek.

Bedankt voor je medeleven en als je nog een thuis zoekt voor de jonge katjes die binnenkort geboren worden, denk dan aan mij
Eli, balen dat het niet doorgaat.

Ik wil je wel de tip geven om niet voor jonge katjes te gaan. Dan weet je namelijk niet of het buitenkatten zijn of niet. Het is niet zo dat katten die nooit buiten zijn geweest automatisch binnenkatten zijn. Een vriendin van mij heeft een kitten gehad die uitgroeide tot een valse nare kutkat (sorry dat ik het zo zeg, maar zo was het). Pas toen ze na een jaar of acht verhuisde naar een huis waar de k*tkat naar buiten kon, veranderde hij in een lief ontspannen beestje.

Dus als je geen risico wilt lopen, neem dan katten waarvan bekend is wat hun voorkeur is.
Sjonge, dat was weer aardig wat leeswerk zeg! Door al het gedoe op het werk was ik eigenlijk zo bekaf dat m´n laptop niet aan is geweest.

Ik weet niet of ik alles heb onthouden, maar in elk geval:

een voor Ratteke. Wat een schok om zo´n mooi persoon zo onverwacht en jong te verliezen. Sterkte....

En voor Mal ook een knuffel. Het is dan niet onverwacht en misschien beter voor je oma dat ze niet meer hoeft te vechten, maar als je van iemand houdt dan is het altijd te vroeg om afscheid te nemen.

En dan nog zoveel tetteraars die nu al hun ouders zijn verloren.... . Gelukkig kan ik me er niks bij voorstellen, het lijkt me afschuwelijk. En dat is het dus ook. Delphi, Anneke, Lokee, koester de mooie herinneringen en laat die tranen maar lekker stromen hoor.

Gelukkig zijn er ook weer hele mooie foto´s geplaatst én zijn er nieuwe tetteraars. Welkom!!

Eli, wat balen dat het nu niet doorgaat! Jeetje, wel een beetje bot hoor, zo via een smsje....

Ratteke, wat voor ´merk´ is Tara eigenlijk? Je hebt het misschien al eens genoemd, maar als ik de foto´s zie dan lijkt er ook wel wat Rottweiler-achtigs in te zitten (niet dat ik ook maar enig verstand van honden heb hoor ). Ze is wel errug leuk!!

Oh, en die lift, die wil ik ook!!!!! Echt geweldig!
Hey Ratteke,

Grappig, ik vind de cotton ook helemaal geweldig van Lampe Berger, hiervoor had ik lelietjes-van-dalen..ook erg lekker.

In de winkel waar ik ze koop hebben ze kleine rollertjes zodat je de geur kunt testen voordat je die koopt.

Ik vind het een geweldig ding maar wat vreemd dat je niets rook de eerste keer..hoop dat ie het nu wel doet.

Verder btje weinig tijd om te spammen, mijn moeder mocht gisteren pas weg uit het ziekenhuis en ik heb de hele dag lopen ruimen en zorgen (met liefde hoor), maar ik lag gisteren

om half negen uitgeteld op de bank en ben om half 10 naar mijn mandje verhuisd, alles gaat nu gelukkig goed.

Als het lukt ga ik van de week weer gezellig plaatjes plakken, ik moet dan wel eerst B achter het behang vandaan halen

Sjemig wat is die aan het puberen..vorige week na de show vroeg de fokker of ik wel zeker wist dat ik hem zou laten castreren...vandaag wel ja...zucht
Lieve meissies.

Ik heb alleen even deze laatste pagina gelezen.

Ben zo'n eeuwigheid niet meer geweest. Maar ik heb wel aan jullie gedacht hoor.

Ratteke even over lampe Berger. Manlief vond tot nu toe de geuren ook niet lekker. Maar ik heb nu Ocean gekocht en die vind hij wel fris ruiken. Dat is voor het eerst. Ik heb mijn lamp al jaaaaren.

Eli wat rot, dus ben je nu op zoek?

Etosha succes met de a.s. bevalling. 't Is erg spannend.

Bengelie wat woon jij gezellig zeg. Ergens midden in de stad zo te zien.

Ik gooi er ook nog maar een paar fotootjes tegenaan.

Siep toen hij zo ziek was.

Lekker buiten in de zon.

Border Collie en een ballentic. Ze denkt vast: "Als mijn baasjes eten mag ik niet bij de tafel komen en bedelen. Waaaaat niet bedelen, dan maar aandacht trekken. Pats, bal laten vallen en dan van de bal naar de mensen aan tafel kijken. Snappen ze nu niet wat ik wil".

Nog even off topic. Ratteke doe je de geur van de Lampe Berger er in zonder te mengen met neutraal? Dan zijn ze ook sterk. Ik meng altijd half geur/half neutraal.
Misschien lag het ook aan de titel bij Poez en Leo?

Ik weet niet wat de topictitel was van Poez maar dat trok vast meer principieel tegen personen aan dan de 'Ik word oma' titel.

Poez ik zei toch dat het een beetje flauw was om die site te plaatsen Ik was hem ooit tegengekomen toen ik flink had zitten googlen op kittens krijgen (i.v..m. eigen kat).

Anneke: Ik heb vannacht de hele nacht ruzie gehad met mijn teckel. Mijn dochter logeert bij mn moeder en teckel houdt niet zo van kinderen dus ruilen we. Ik de hond en zij het kind

maar hij wil altijd bij mij in bed komen liggen en doet dat ook stiekem als ik slaap Hij is nu ook een jaar of negen of ouder. (Ik vind hem trouwens steeds erger gaan stinken)

De poezen doen het redelijk goed met de teckel. De katten zijn zelfs groter dan de hond (de zwarte kat zeker). De zwarte heeft er echt weinig problemen mee. De rooie dame is een stuk feller en wat minder blij.

Eli (volgens mij) mijn kat woont ook bij mijn moeder. Poes wordt in april alweer 15! Ik heb haar sinds ik 11 ben maar toen mijn dochter net geboren was vond ze het echt niet meer leuk om bij mij te wonen. Later nog eens geprobeerd maar ze bleef de hele dag onder het bed zitten tot mijn dochter sliep. Dus was niet echt leuk voor haar.
Grrr, kan niet meer op mijn msn en hotmailemail komen. Ben de hele ochtend al bezig om het op te lossen. Net nu ik nog wat emails de deur uit moet doen. Alle stappen doorlopen om een ander wachtwoord aan te vragen maar niets is gelukt. En die emailadressen ken ik niet uit mijn hoofd dus zit me rot te ergeren. Ik heb het altijd alleen op het emailadres die ik altijd gebruik. Op een reserve emailadres heb ik het nooit.

Ga straks iets lekkers voor de katten maken. Ga ze weer een keertje verwennen.

Ben niet echt vooruit te branden nu alleen. Ik was om 3 uur wakker en me rot verveeld in bed.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goedenmorgen dames, ik heb net de hond uitgelaten, mn eerste koffie naar binnengegoten en nu hopen dat ik wakker wordt. Vriendlief is verkouden en vond het nodig om om half 5 heeeeel erg te gaan snurken! Zo hard dat oordopjes niet meer helpen. Ik ben maar met mn dekbedje op de bank gaan liggen. Taartje heeft alvast mn gezicht gewassen en is daarna lekker bij mn voeten gaan liggen.

Ben ik bijna weer in slaap gaat Medusa haar nieuwe truukje doen... Heel har miauwen om aandacht. Sinds een week ofzo doet ze dit. En dat kan ze heeeeel lang volhouden. Mac zit ook vaak in het luchtledige te bleren. Als ik dan even fluit of roep is het weer stil. Mn meisjes worden oud.

Ff nog een koffie halen, zo terug...

Nu op iedereen reageren. Itsme, succes met de vinger!

Eli, klote hoor dat de poezen niet doorgaan. Je had het toch een beetje verwacht?

Splinter, Tara haar moeder is een collie en paps een kruising Duitse herder/Berner Senner. Ze heeft van alles wat in zich. Vanochtend met uitlaten weer dr collie laten zien. We kwamen Jane tegen op het veldje. Dan gaat ze liggen, poten vooruit en heel geconcentreerd naar Jane staren. De waaksheid is de herder en het lieve en gek zijn op kinderen van de BS. Ik ben heel trots op haar en zou haar het liefste eens aan jullie allemaal willen laten zien.

De Lampe Berger lamp. Ik heb een gewone vierkante fles gekocht, het starterspakket. Mooi ding, heb op internet hele mooie gezien. Ook heel verschrikkelijk duur. Er was er een van meer dan 1300 euro!!! Het feit dat ik niets rook kan aan ons huis liggen. We hebben een redelijk grote woonkamer en een open trap. Ik denk dat alle lucht gewoon gelijk naar boven gaat. Gisteravond heb ik m weer aangehad. Ik rook erg weinig, maar mn vriend rook het prima toen hij thuis kwam. De volgende keer zet ik m ergens anders neer. Ik heb er nu de lavendel in zitten. Ongemengd.

Kat, sterkte met je moeder. En B... niet al te lang achter het behang laten zitten he? Kunnen ze niet zo goed tegen. Maar laat je m echt helpen? Of toch een keer laten eh je weet wel (sex hebben) zodat er kleintjes komen?

Zoebie, die aandachttrekkerij doet Tara ook. Bal pakken, even zelf spelen en dan voor je voeten laten vallen zodat jij m weer moet oppakken. Zo leuk om te zien. Ik speel dan ook altijd ff met haar. Is ze helemaal door het dolle heen.

Kletsmajoor, als de hond van je moeder stinkt doe je m toch in bad? Of is dat de goden verzoeken? Als Tara stinkt of in iets vies heeft liggen rollen gaat ze zonder pardon onder de douche. Ok, zij vindt dat héérlijk. Lekker shampootje er over, inmasseren, dan lekker warm water er over heen, je ziet haar genieten!

En als ie niet in bad wil, gewoon in een stevige regenbui buiten gaan lopen. Een kwartier. Dan is ie goed nat, dan goed afdrogen en voila een (bijna) schone hond.

Tosh, hou mamapoes maar lekker binnen! Heb je misschien nog een foto van dr dikke buik? Is ook zo leuk om te zien. En om aan te zitten. Mijn eerste poes heeft een nestje gehad, ik was toen 14 ofzo. Zo mooi om te zien, heb ze ook geboren zien worden. Wat we wat minder vonden is dat ze na een paar dagen het nodig vond om de hort op te gaan. Hele dag weggeweest. Met veel pijn en moeite hebben we haar weer binnengekregen. En wij zaten daar met 3 kleintjes.

Zo, nu ben ik ff uitgetypt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven