En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
De Zon

Op fietsafstand en zooo lekker (zit net tegen een ster aan)
Wel balen Ratteke als het dan tegenvalt.

Waren jullie nog veel geld kwijt totaal?

Wij gaan ook een veetje op veilig hoor,vorig jaar de eerste keer dat ik van de restaurant week hoorde (ja je leert van alles op het forum )

En toen zijn we ook daar geweest.

Nu gewoon weer...
Bijna 50 euro per persoon en we waren met 5 vrouwen. Ik vond dat veel te duur. Het was goed dat ik geen honger had. Als ik echt honger had gehad was dit bij lange na niet genoeg geweest. Aan groenten deden ze niet. Ja, een plakje van een of andere wortel. Zonde van de centen en ik vond het ook niet zo'n heel gezellige avond.

Dat kwam ten dele omdat ik natuurlijk nog vol verdriet zat over W. en omdat één van de dames in een akelige scheiding ligt en het eigenlijk de hele avond daar over ging. En zij praat ook nog eens zachtjes dus moest ik de hele tijd concentreren op wat ze zei. En ik vond het doodirritant dat ik mijn stoel niet onder de tafel kon schuiven. Je zit dan niet lekker omdat er een poot in de weg zit.

Heel veel plezier vanavond met je vriendinnen, geniet er van! Ik hoor morgen graag álles!
Oh Delph, zie net dat jij ook lekker uit eten gaat, heel veel plezier he. Ik heb ook altijd dat gevoel bij Aziatisch eten dus ben heel benieuwd.

Gatver Rat dat het zo tegenviel. Enerzijds wel te begrijpen met al die ellende. Je zet zoiets toch niet zomaar van je af. En als er nog iemand is met een verdrietige situatie dan wordt het er niet vrolijker op. Ik kan maar heel weinig uit eten en spreek dan altijd af dat ik het niet over vervelende dingen van mij wil hebben. Zo'n uitje is dan ook even genieten en je gedachten op iets anders zetten.

Hopelijk volgend jaar met de restaurantweek leuker. Wie weet met zoveel genieters hier qua eten dat we volgend jaar met de Tetters ergens gaan eten. 25 euro voor een 3 gangen menu is natuurlijk geweldig. En iedereen kan dan zelf bepalen of die wel of geen wijnarrangement erbij neemt.

Hoorde ik nou ergens dat er in september weer een restaurantweek is of is het 1 x per jaar?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het is inderdaad twee keer per jaar, MV. En we hebben blijkbaar veel liefhebbers onder de tetteraars, leuk.

Ratteke, ik kan me voorstellen dat zo'n avondje eten op dit moment misschien wel te veel van je vraagt. Je voelt je al rot, en dan ook nog zo'n gesprek over over het verdriet van een ander.

Ik weet niet hoe je dat zelf hebt gevoeld, maar soms zit je eigen emmer zo vol, dan kun je het leed van een ander er niet bij hebben.

Anderhalf jaar terug ging het niet goed met twee van mijn liefste vriendinnen, die ook samen bevriend zijn. De een had een burnout, de ander verloor een familielid. Ze hadden het allebei zo zwaar, dat ze er niet voor elkaar konden zijn. En dat vonden ze erg, maar gelukkig begrepen ze het wel goed van elkaar. Toen het ergste verdriet over was, en de burnout aan de beterende hand, hebben ze het gewoon weer opgepakt.
Ik weet niet of de link gaat werken. Maar gefeliciteerd Sarah met je "kleintje". Las net je blog.

Fijne dag vandaag ;

GEFELICITEERD
Blog,blog,weer wat gemist?

ff zoeken....

(en dan snel naar de supermarkt..)
Grrrr,net even irritatiepuntje met zus..

Wij hebben 4 fietsen (2 oude en 2 nieuwe) en hebben ze vanavond alle vier nodig.

Gaan samen met vrienden en zus+zwager eten.

Nou staat één van de reserve fietsen met een lekke band.

Sms ik haar of ze nog een fiets over hebben (en die hebben ze)

Krijg ik als antwoord:

ga maar plakken :-)

tssss,soms denkt ze me nog op te moeten voeden en doet ze tegen mij net alsof ik een van haar kinderen ben.

(en ik ben dan meest dwarse kind want ik heb op mijn manier daar geen tijd en zin aan,is fiets van vriend.)
Hallo tetteraars,

Ik wilde mezelf even voorstellen omdat ik al even meelees en ik binnenkort twee lieve katten in mijn huis zal verwelkomen!

Ik ben 29, werk, en heb eigenlijk mijn hele leven met katten geleefd maar sinds mijn studententijd niet meer. Ik had een tijdje nog "mijn" kat op kamers, maar dat ging echt niet meer omdat zij zo enorm avontuurlijk is. Ze sprong/viel van 4 hoog naar beneden (gelukkig had ze niets) en klom later via de balkons een ander (leegstaand) huis in, waar ze een verdieping lager niet meer wist hoe ze eruit moest komen. Vraag me niet hoe ik haar terug heb gekregen...

Toen heb ik gevraagd of ze bij mijn moeder mocht wonen, die had al twee katten en een tuin, en mijn kat was daar al eens in een vakantie geweest. Gelukkig mocht dat, en daar woont ze nu ten volle tevredenheid. Zo blij dat ze lekker buiten kan struinen.

Foto van P. :

Maar goed, ik had nu dus steeds meer de behoefte aan een kat (maar woon nog steeds op een appartement), en omdat ik full-time werk dacht ik dat een duo wel zo gezellig was voor ze. Nu heb ik dus een duo op het oog, twee rode binnenkatten, anderhalf jaar oud, broer en zus. Zo lief, ik ga morgen op bezoek bij ze, en dan hoop ik ze volgende week echt in huis te halen. Ik hoop echt dat het doorgaat, zou zo jammer zijn als de huidige eigenaar zich bedenkt. Hij vindt het erg moeilijk ze af te staan, maar zegt te weinig tijd te hebben voor ze. Dus ik ben benieuwd!

Leuk om jullie dierenverhalen te lezen en al die mooie foto's te zien. Ik zal dus zo nu en dan meetetteren, want ik vind het hier erg gezellig!
Oei Bieb, ik zou dus echt niet gaan plakken. Gelukkig kan ik het ook niet maar het is wel heel onvriendelijk om een ander nog even zo kort van te voren een fietsband te laten plakken. Is het mogelijk te lopen of is dat net te ver?
He Eli, welkom. Wat een blik (kat van je foto) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mooi zeg, die hoef je niets te zeggen. Prachtig.

Ja ik heb mijn hart verloren aan rooie donderstenen, dus maak je borst maar nat, zijn vaak ondeugden. Ik hoop voor je dat het doorgaat. Gezellig weer poezels in je huis.
Hee Eli, welkom. Leuke foto van P. Bijna een menselijke blik, zoals die de camera inkijkt.

Spannend om twee nieuwe katten te nemen. Weet je zeker dat dit echte binnenbeesten zijn? Dat moet in de aard zitten. De ene kat heeft het, de ander niet. Mensen denken soms dat een kat die nooit buiten is geweest daar ook niet naar verlangt, maar dat is niet zo.

Hopen dat het morgen klikt!
Haha MV, die eerste zinnen van ons
Ja leuk he, die eigenwijze blik van P! Die hou je dus echt niet binnen!

Ja, die huidige eigenaar zegt dat ze bij hem in principe wel naar buiten kunnen, maar dat ze dat bijna nooit doen. Bij mij kunnen ze wel op het balkon, dat ga ik dan kat-proof maken

Bedankt voor jullie welkom!
Welkom Eli!

Mooie poezel!

Ik ga ook echt niet meer plakken...ben bekaf van huis poetsen,was doen en boodschappen.

(lopen is wel te ver...een km of 2)

Vriend zn fiets,doet ie maar mooi zelf.

Ik had een lichtelijk kortaf smsje teruggestuurd en er is toch een extra fiets die we van zus kunnen gebruiken
Nog even foto's spammen (dat mag hier gewoon begreep ik Dit was toen P. en mijn moeders kat M. hier van de zomer twee weken logeerden.

P. is toen dat schuine dakje op gesprongen, en gleed heel eng naar beneden, ik kon haar gelukkig op tijd pakken. Toen nog maar extra kippengaas bevestigd en haar alleen onder constante supervisie op balkon gelaten. Binnen houden ging niet, dat bleef ze steeds heel zielig miauwen voor de deur...:(

Ik was blij toen ik ze weer naar huis kon brengen..
quote:Poezewoes schreef op 06 maart 2010 @ 10:06:

Overigens vond ik het heel bijzonder dat Leo daar helemaal geen last van heeft gehad op haar topic over haar nestje.

Ik heb ook geen idee waarom dat is. Heel rot als dat bij anderen wel het geval is.

Er was bij mij ook wel kritiek maar dat was na een paar postings voorbij en niet meer teruggekomen.
Mooie foto's weer van deze en genen.

Toos, gefeliciteerd met je aanstaande gezinsuitbreiding en kom maar lekker veel posten als je zin hebt, dan zijn die vier weken zonder je liefde zo voorbij. Sterkte met de bevalling ook en zo!

Ratteke, ik vind je heel erg lief. Dan weet je dat.

Er zijn ook genoeg forummers die mij niet mogen hoor. Geen idee hoeveel maar ze zijn er.

Delphi, een zoen voor je verdriet

Itsme, fijn dat Ottolientje opknapt!

Nieuwe tetters; welkom. Wat worden we groot he?
quote:biebelie schreef op 06 maart 2010 @ 12:20:

En Lé is wel zo'n bekend e geliefd figuur....er zijn een hoop hielelikkers die al zouden ze het oneens zijn dan nog houden ze hun mond.. (denk ik dan)

Maar Poezewoes hoort ook bij de oude garde toch?

Had niet gedacht dat jij wel tegenwind zou krijgen.

Ik vind juist dat Poez en ik qua postings erg op elkaar lijken. Het is mij ook wel eens gebeurt dat ik helemaal afgezeken werd hoor. Ik opende eens een topic over het bereiden van wild, nou, dat heb ik geweten. Dagenlang was ik aan de beurt.

Het is dus maar net of er op het moment dat jij een topic opent mensen reageren die zin hebben om lekker te hakken. Volgens mij is dat meer aan de hand dan dat mensen niet op (bijvoorbeeld) mij durven/willen reageren.

Ik moet eerlijk gezegd gewoon lachen om het idee dat iemand niet tegen mij in zou durven gaan.
Leo, ik vind jou ook errug lief!

Eli, hi, doe gerust mee. Vooral met foto's Ben ik persoonlijk erg gek op. Ik ben een beetje door mijn foto's heen. Ik moet gaan scannen. En ik heb heeeeeeel veeeeeeel fotoalbums.... Morgen overdag eens doen. (als ik het niet vergeet, help ander ff herinneren)

De Lampe Berger lamp is gekocht. Helaas hebben lief en ik niet dezelfde voorliefde voor lekkere luchten. Ik vind de cotton erg lekker, hij gaat over z'n nek... ik ga gewoon het topic nog eens lezen en de site goed doornemen. Patchouli vind ik lekker (denk ik, die hadden ze niet staan) vroeger had ik daar olie van als parfum. Dat is er nu nog wel maar daar zit zo'n pepermuntgeurtje onder/in. Niet helemaal wat ik wil dus. Ik steek m vanavond nog een keer aan, nu rook ik eigenlijk niks.

Bieb, rare zus heb je hoor. Ga maar plakken... tssss

Delphi, ook voor jou een dikke kus voor je lieve woorden voor me.

MV, ook jij krijgt een dikke smakkerd! Voor jezelf, voor je zere voeten en omdat ik je een wereldwijf vind!

En Bieb ook. Je bent lief. En ik wil je heel graag ontmoeten.

Ik ben een beetje emo hoor vandaag. Zijn bij W. geweest vanmiddag. Stiefdochter had hem nog niet gezien na zijn overlijden én het was de eerste keer in haar jonge leventje dat ze een dode zag. En dan zie je dat bleke smoeltje met dikke tranen... dan hou ik het niet meer hoor.

Later op de avond knalt Tara voor de zoveelste keer weer tegen mijn gezicht (wéér op mn jukbeen) en dat was de druppel. En nu ben ik van slag. De tranen zitten me zo hoog. Bah.

Ik heb nog wel een paar foto's, vanmiddag genomen toen Taar dr nieuwe botje kreeg. Kwaliteit is niet al te denderend, we hebben een erg donker huis.

Tetters, lees net dat volgende week weer van die kortings NS kaarten bij het Kruidvat er zijn. Dan kan je voor 12,50 euro een hele dag onbeperkt door heel NL reizen. Ik ga er een kopen voor onze meeting in mei, als ik gewoon een kaartje koop dan ben ik n.m. meer geld kwijt.

Ik zal het nog wel een keer zeggen maar ik heb zo'n kaartje al vaker gekocht en het is echt ideaal. Ze zijn altijd snel uitverkocht dus er op tijd bij zijn en even goed kijken dat je hem koopt voor de goede datum!!!!
Ratteke, lekker laten lopen die tranen. Heel normaal en gezond en lucht op. Vergeet niet dat het niet een kleinigheidje is waar jullie mee moeten dealen. Praat erover. En lucht je hart hier ook, als het maar even oplucht meis.
hoi Dames,

Ik heb al twee dagen geen tijd gehad om te reageren en vanavond ook niet veel tijd al hoop ik af en toe en blik te kunne werpen.

Heb ik nog iets gemist? Behalve geweldige leuke en lieve dierenfoto's en praat
Ben trouwens ook wezen eten voor de RW. 35 euro bij sterrenrestaurant... lekker!!!

En nog een foto'tje

Wat een heerlijk topic!

Dit is Oscar, helaas vorig jaar september plotseling overleden..

Dit is Ginger, het zusje van Oscar die gelukkig nog bij me is.

En dit zijn ze samen, op de uitkijk op het balkon.

Hier nog een leuke van Oscar, die kon zo heerlijk ongegeneerd languit liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven