Gezondheid alle pijlers

Menstruatie blijft uit

06-03-2010 20:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies!:

Ik ben half juni vorig jaar bevallen en heb tot de kerst borstvoeding gegeven. Tijdens de borstvoedingsperiode heb ik cerazette geslikt, vanaf de kerst ben ik overgestapt naar de yasmin pil, die ik nu nog steeds slik.

Ik ben nu dus bijna 9 maanden verder en niet ongesteld.

Zwanger ben ik niet, ik heb vorige maand een test gedaan.

Is dit normaal? Kan het kwaad?

Ik maak me eigenlijk een beetje zorgen. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
.
Vraag me ook af of het scheelt dat je een keizersnede hebt gehad of niet. Ik had bij onze eerste zoon een "normale" bevalling en was eigenlijk direct na het stoppen met borstvoeding weer ongesteld.

Nu heb ik van onze 2e zoon een keizersnede gehad. Zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?
Eefje, je slikt de pil, toch?

Ik denk dat dat er eerder mee te maken heeft, eerlijk gezegd.
Ik ben december 2008 moeder geworden, in juni ben ik - terwijl ik nog bv gaf - een keer ongesteld geworden. Half augustus stopte ik met bv en begin december werd ik voor de tweede keer sinds mijn zwangerschap weer ongesteld. Sindsdien een cyclus van ongeveer 5 weken. Zo regelmatig heb ik het nog nooit gehad :-)

ik herken het dus.
Oh. Geen pil dus hier. Hai Q!
Ja ik slik de pil inderdaad. Ben dan wel van pil verwisseld van cerazette naar yasmin maar zou het daar niet aan kunnen liggen?
Beter stoppen met de pil??

Ben als de dood om zwanger te worden, vind alleen met condooms vrijen eigenlijk een beetje tricky...
Ik zou me er niet te druk over maken. Maar goed, toen ik in jouw schuitje zat, deed ik dat ook.

Produceren je borsten nog vocht? Dat kan er ook mee te maken hebben...
Als je je echt zorgen maakt, zou ik even hormonen laten prikken.
quote:LiekeLieke schreef op 06 maart 2010 @ 21:14:

Ik zou me er niet te druk over maken. Maar goed, toen ik in jouw schuitje zat, deed ik dat ook.

Produceren je borsten nog vocht? Dat kan er ook mee te maken hebben...Nee geen vocht. Nergens last meer van. Sinds kerst geen voeding meer.
quote:LiekeLieke schreef op 06 maart 2010 @ 21:15:

Als je je echt zorgen maakt, zou ik even hormonen laten prikken.

Wat zou er uit een hormonentest kunnen komen dan? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord!

Was in eerste instantie bang dat er misschien iets bij de keizersnede misgegaan was?
Ehm. Met een hormonentest wordt via je bloed onderzocht in welke samenstelling hormonen aanwezig zijn in je bloed. Bij mij bleek er niks aan de hand te zijn. Mijn lijf moest gewoon even opstarten.

Het lijkt mij stug dat het door de keizersnede komt, maar ik ben geen arts.

Als je je ongerust maakt, zou ik even een afspraak maken met je huisarts of gyn, die hebben er voor geleerd, tenslotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven