Camping de Zanding, Otterlo

18-01-2026 18:07 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie is hier recent geweest en kan mij zeggen of het leuk is hier te kamperen?

Ik heb al gehoord en gezien dat het vooral huisjes zijn, maar wij gaan met de tent.

Er is een recreatie plas waar je kan zwemmen en vissen.

Weet iemand of je hier veel en wat voor vissen je vangt?
Na 4 jaar aan de visvijver waar de hele vakantie om vissen draaide, willen we nu wat anders. Maar de heren willen nog wel even vissen tussendoor.

Wij waren er in 2006 en toen enthousiast, maar dat is lang geleden. We komen met twee kinderen van 12 en 14
Niet helemaal recent maar ik heb er gedurende 2 jaar zomer en winter gestaan.
Helaas is het kampeergedeelte nog maar heel erg klein en weggestopt ergens achter op het park. ik ben vorig jaar nog een keer wezen kijken en wanneer ik het goed begreep zijn er ook geen comfortplaatsen meer, dus geen tappunten bij de plaats of afvoerputjes.
Behalve een zwem- en een visvijver is er ook een overdekt zwembad en een fitnessruimte. Toen ik er stond was het zwembad ook gratis toegankelijk voor kampeerders, voor de fitness moest betaald worden.

Het pannenkoekenhuis dat er in 2006 was, en waarnaast toen de kampeervelden waren, is er niet meer. Volledig afgebroken en de ruimte is nu in gebruik voor huisjes, evenals de voormalige kampeervelden.

Het restaurant op het park is een aantal jaren geleden failliet gegaan maar wanneer ik het goed begrepen heb is daar ondertussen een vervanging voor.

Ik heb vorig jaar nog geprobeerd om er een seizoensplaats te regelen maar dat is zo ongeveer onmogelijk. Ik ben er eerst naartoe gereden en het bij de receptie geprobeerd waar ik te horen kreeg dat ik een mail moest sturen met mijn wensen. Op mijn mail kreeg ik geen reactie. Na een week of 3 gaan bellen en kreeg toen te horen dat ze geen plaatst hadden.

Het kampeer gedeelte is daar echt een sterfhuisconstructie waardoor er weinig tot geen aandacht meer voor is. Helaas voor de uitbaters zijn ze door de gemeente Ede contractueel verplicht om een aantal kampeerplaatsen in stand te houden wat misschien ook verklaart waarom er totaal geen aandacht meer voor is.

Wanneer je een alternatief zoekt, aan de overkant van de provinciale weg zit de camping "De Wije Wereld", dus op loopafstand van de Zanding en het Nationaal Park. Zo ver ik weet is kamperen daar nog wel goed mogelijk maar ook dat resort is de afgelopen 2 jaar overgenomen door dezelfde holding als waar "De Zanding" bij hoort dus het zou kunnen dat daar het kamperen ondertussen ook om zeep geholpen is. Op die camping is alleen een buiten zwembad maar volgens mij wel meer te doen voor de jeugd. En wil je toch vissen dan gok ik er op dat je gewoon naar de visvijver van de Zanding kunt lopen en er ongehindert je hengel uit kunt gooien omdat de visvijver nog voor de receptie te bereiken is.
Niet geschoten is altijd mis
Wij zijn vorig jaar geweest, in een ingerichte tent. Die staan naast de kampeervelden. Ons viel toen wel op dat het "veldje" met de ingerichte tenten het dichtst bij het sanitair was, terwijl wij dat natuurlijk niet nodig hadden met het sanitair in de tent.

Er is een restaurant op De Zanding, wij hebben er zelf niet gegeten, maar wel een keer pizza afgehaald om bij de tent op te eten. Dat was prima! 's Ochtends hebben we telkens verse broodjes gehaald bij het campingwinkeltje.

Wij hebben er wel iemand zien vissen, maar zijn zelf geen vissers, dus geen idee of het wat is.
Voor de leukste wandelingen moet je eigenlijk eerst naar De Wije Werelt lopen, vanaf daar loop je zo het prachtige wandelgebied in. Dus als wandelen ook hoog op jullie lijstje staat, zou ik misschien eerder een plek boeken bij De Wije Werelt.
Er is daar toch nog een recreatiepark? Geen idee of je daar kan kamperen hoor.
Ik bedoel niet het eerder genoemde de Wijje werelt.

https://www.heidekamp.nl/toerisme/

Deze bedoel ik, misschien is dit wat voor jullie?
ladylola2022 wijzigde dit bericht op 22-01-2026 07:02
Reden: aanvulling
25.65% gewijzigd
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven