Jongensnamentopic!
zondag 7 maart 2010 om 11:53
quote:dorinde schreef op 07 maart 2010 @ 11:45:
Marieke, dat zijn veel wensen
Ik doe een poging.
Boaz mwah...nee
Joel saai
Jonne ...mwah
Julian was een optie maar komt wel vaak voor
Martijn nee
Marlon nee
Abel niet helemaal
Dion nee
Alexander helemaal niets voor ons
Valentijn bijna
Leonard nee
Florian net niet
Joran moet ik aan van de sloot denken
Elco nope
Tijmen leuk maar al veel in de omgeving
Loeka is misschien iets!
Thanks ja veel eisen, I know...thanks wat dat betreft...
Marieke, dat zijn veel wensen
Ik doe een poging.
Boaz mwah...nee
Joel saai
Jonne ...mwah
Julian was een optie maar komt wel vaak voor
Martijn nee
Marlon nee
Abel niet helemaal
Dion nee
Alexander helemaal niets voor ons
Valentijn bijna
Leonard nee
Florian net niet
Joran moet ik aan van de sloot denken
Elco nope
Tijmen leuk maar al veel in de omgeving
Loeka is misschien iets!
Thanks ja veel eisen, I know...thanks wat dat betreft...
maandag 8 maart 2010 om 10:20
Dames heb al eerder hier gepost, maar wat vinden jullie van de combi Ronald (zoon 1) en Lucas (zoon in aantocht)?
Ik weet de keus is aan ons, maar soms kan de mening van een ander verhelderend werken. Eerst zat ik erg op Laurens, maar Lucas vind ik toch net wat beter. En dan met een c of met een K, iemand daar nog gedachten over?
Ik weet de keus is aan ons, maar soms kan de mening van een ander verhelderend werken. Eerst zat ik erg op Laurens, maar Lucas vind ik toch net wat beter. En dan met een c of met een K, iemand daar nog gedachten over?
maandag 8 maart 2010 om 10:21
Hallo! Jullie geven allemaal zulke goede tips dat ik mijn heil ook maar hier kom zoeken.
Wij weten dat we een jongen krijgen en zijn op zoek naar een jongensnaam maar vinden het zooo moeilijk (Meisjesnamen zijn echt veel makkelijker!)
De meisjesnaam die met stip op nummer 1 stond bij ons is Elin.
Weten jullie namen die hier bij passen? Wij houden van korte Nederlandse of scandinavische namen.
groetjes Didi
Wij weten dat we een jongen krijgen en zijn op zoek naar een jongensnaam maar vinden het zooo moeilijk (Meisjesnamen zijn echt veel makkelijker!)
De meisjesnaam die met stip op nummer 1 stond bij ons is Elin.
Weten jullie namen die hier bij passen? Wij houden van korte Nederlandse of scandinavische namen.
groetjes Didi
maandag 8 maart 2010 om 11:07
maandag 8 maart 2010 om 11:40
quote:didi1001 schreef op 08 maart 2010 @ 11:07:
Lau, op zich vind ik de naam qua klank en kortheid goed. Maar ik moet toch denken aan Lassie (en dacht ik alleen aan het rijstmerkt dan viel het nog mee. maar het eerste wat me te binnen schiet is likken als lassie
Maar toch het is wel een mooie naam als je die ascociatie niet hebt!haha, ik snap het. Die associatie hebben we zelf helemaal niet. Lasse komt voor in de kinderboeken van Astrid Lindgren 'De kinderen van bolderburen', hoorde wel bij mijn favoriete boeken vroeger. En filmmaker Lasse Halstrom. Maar Lassie niet dus
Lau, op zich vind ik de naam qua klank en kortheid goed. Maar ik moet toch denken aan Lassie (en dacht ik alleen aan het rijstmerkt dan viel het nog mee. maar het eerste wat me te binnen schiet is likken als lassie
Maar toch het is wel een mooie naam als je die ascociatie niet hebt!haha, ik snap het. Die associatie hebben we zelf helemaal niet. Lasse komt voor in de kinderboeken van Astrid Lindgren 'De kinderen van bolderburen', hoorde wel bij mijn favoriete boeken vroeger. En filmmaker Lasse Halstrom. Maar Lassie niet dus
maandag 8 maart 2010 om 11:51
Jala, ik had een paard datr Flint heette, dus dat wordt hem ook niet. Wel een leuke naam
lau, ik neem ook niet aan dat als jullie die associatie hadden gehad dat jullie hem zo dan hadden genoemd! Wat ik zal zei, de naam vind ik mooi, maar de associatie he! Welke namen vind jij verder nog mooi? Want we willen dus wel zoiest, maar dan zonder associatie!
lau, ik neem ook niet aan dat als jullie die associatie hadden gehad dat jullie hem zo dan hadden genoemd! Wat ik zal zei, de naam vind ik mooi, maar de associatie he! Welke namen vind jij verder nog mooi? Want we willen dus wel zoiest, maar dan zonder associatie!
maandag 8 maart 2010 om 11:53
En hier zijn we op zoek naar een jongensnaam voor onze derde. We hebben een dochter Tessel, en dat is de meest lastige naam denk ik om mee te combineren. Zoon heeft een top 10 naam, die wat makkelijker te combineren valt, denk ik.
Op zich neigen man en ik wel naar de bijbelse/hollandse namen, waarbij een wat langere naam wel afgekort zou moeten kunnen worden (zoals Johannes -> Hans, Willem -> Wim, Daniël -> Daan). Bij voorkeur uiteindelijk een naam met 1 lettergreep, gezien de combi met de achternaam.
Ik ben heel benieuwd naar julile suggesties
Op zich neigen man en ik wel naar de bijbelse/hollandse namen, waarbij een wat langere naam wel afgekort zou moeten kunnen worden (zoals Johannes -> Hans, Willem -> Wim, Daniël -> Daan). Bij voorkeur uiteindelijk een naam met 1 lettergreep, gezien de combi met de achternaam.
Ik ben heel benieuwd naar julile suggesties
maandag 8 maart 2010 om 13:12
quote:didi1001 schreef op 08 maart 2010 @ 11:51:
Jala, ik had een paard datr Flint heette, dus dat wordt hem ook niet. Wel een leuke naam
Andere namen die op onze lijst stonden (we waren wel nogal van de scandinavische en de friese namen):
Sten (is 2e naam van zoon geworden)
Ole (afgevallen omdat man daar toch vooral Olé bij dacht )
Stach
Sil
Jens
Sven
Fedde
Auke
Andere namen die op onze lijst stonden (we waren wel nogal van de scandinavische en de friese namen):
Sten (is 2e naam van zoon geworden)
Ole (afgevallen omdat man daar toch vooral Olé bij dacht )
Stach
Sil
Jens
Sven
Fedde
Auke
maandag 8 maart 2010 om 14:05
Jala, Mart is afgekeurd door vriend (maar vind ik wel heel leuk!), Toon vinden we allebei niets
Mariss:
Sven, wel leuk
Bjorn, mwoah
Sverre, leuk!
Torn, nee engels vertaling niet leuk
Jort, leuk!
Nils, neuh
Rune, nee te apart
Jorn, ook leuk!
lau,
Sten, ben ik bang dat iedereen het als stan zal schrijven
Ole, inderdaad, Olé!
Stach, nee, ta apart
Sil, vind ik een leuke naam
Jens, ook leuk!
Sven, wel leuk
Fedde, le grand associatie
Auke, nee niet leuk
Ik heb het idee dat wij (in ieder geval ik) in de namen die beginnen met een J zitten. Jort, Jens en Jorn vind ik leuk!
Mariss:
Sven, wel leuk
Bjorn, mwoah
Sverre, leuk!
Torn, nee engels vertaling niet leuk
Jort, leuk!
Nils, neuh
Rune, nee te apart
Jorn, ook leuk!
lau,
Sten, ben ik bang dat iedereen het als stan zal schrijven
Ole, inderdaad, Olé!
Stach, nee, ta apart
Sil, vind ik een leuke naam
Jens, ook leuk!
Sven, wel leuk
Fedde, le grand associatie
Auke, nee niet leuk
Ik heb het idee dat wij (in ieder geval ik) in de namen die beginnen met een J zitten. Jort, Jens en Jorn vind ik leuk!
maandag 8 maart 2010 om 18:09
Gizz; Lucas vind ik ook leuk erbij! Zou ook met een c doen, is iets liever vind ik ook. Laurens vind ik overigens nóg leuker!!
Didi; Wat vind je van Abe? Lasse vind ik trouwens ook geweldig! En anders misschien nog
Lei, Mingus, Melle, Hugo, Koert, Felix, Harm, Siebe, Wout, Darres, Lode, Kas, Alex, Loek.
Tieger; Samuel (werd al eerder genoemd) = geweldig!
Verder nog; Marten, Thijmen, Tiemen, Florian (Flor), Siemen (Siem), Wouter (Wout), Thomas (Thom), Floris.
Didi; Wat vind je van Abe? Lasse vind ik trouwens ook geweldig! En anders misschien nog
Lei, Mingus, Melle, Hugo, Koert, Felix, Harm, Siebe, Wout, Darres, Lode, Kas, Alex, Loek.
Tieger; Samuel (werd al eerder genoemd) = geweldig!
Verder nog; Marten, Thijmen, Tiemen, Florian (Flor), Siemen (Siem), Wouter (Wout), Thomas (Thom), Floris.
dinsdag 9 maart 2010 om 08:59
quote:Catooo schreef op 08 maart 2010 @ 18:09:
Tieger; Samuel (werd al eerder genoemd) = geweldig! Komt op het lijstje erbij
Verder nog; Marten Nee, ken een niet zo leuke Marten,
Thijmen Mwa,
Tiemen Krijg er een beetje de associatie bij met de partij voor de dieren - niet dus.,
Florian (Flor) Mwa,
Siemen (Siem) Komt op het lijstje erbij, vind ik wel leuk!,
Wouter (Wout) Komt al in de familie voor,
Thomas (Thom) Thomas heb ik al op het lijstje staan, vindt man mwa,
Floris Komt al in de familie voor.
Tieger; Samuel (werd al eerder genoemd) = geweldig! Komt op het lijstje erbij
Verder nog; Marten Nee, ken een niet zo leuke Marten,
Thijmen Mwa,
Tiemen Krijg er een beetje de associatie bij met de partij voor de dieren - niet dus.,
Florian (Flor) Mwa,
Siemen (Siem) Komt op het lijstje erbij, vind ik wel leuk!,
Wouter (Wout) Komt al in de familie voor,
Thomas (Thom) Thomas heb ik al op het lijstje staan, vindt man mwa,
Floris Komt al in de familie voor.
dinsdag 9 maart 2010 om 09:02