Jongensnamentopic!
dinsdag 9 maart 2010 om 10:10
dinsdag 9 maart 2010 om 10:13
quote:Catooo schreef op 08 maart 2010 @ 18:09:
Didi; Wat vind je van Abe mwoah? Lasse vind ik trouwens ook geweldig! En anders misschien nog
Lei, nee klinkt te chinees op een of ander manier
Mingus, nee is hem ook niet
Melle, mwoah,
Hugo, nee nare assocaties
Koert, Nee nog naardere associaties!
Felix, Vind ik meer voor een kat
Harm, nee te oud hollands
Siebe, Eventueel
Wout, leuke naam, maar al te veel in omgeving
Darres, nee te apart!
Lode, Nee
Kas, Kind van goede vriendin heet zo
Alex, familie heet zo
Loek. nee
.
Wij zitten nu een beetje te denken aan Jesse of Jon.
Alemaal veel dank voor het meedenken!
Didi; Wat vind je van Abe mwoah? Lasse vind ik trouwens ook geweldig! En anders misschien nog
Lei, nee klinkt te chinees op een of ander manier
Mingus, nee is hem ook niet
Melle, mwoah,
Hugo, nee nare assocaties
Koert, Nee nog naardere associaties!
Felix, Vind ik meer voor een kat
Harm, nee te oud hollands
Siebe, Eventueel
Wout, leuke naam, maar al te veel in omgeving
Darres, nee te apart!
Lode, Nee
Kas, Kind van goede vriendin heet zo
Alex, familie heet zo
Loek. nee
.
Wij zitten nu een beetje te denken aan Jesse of Jon.
Alemaal veel dank voor het meedenken!
woensdag 10 maart 2010 om 12:27
jala, als ik Ion zou zien staan, zou ik het uistpreken als Iejon denk ik.
Catoo, Ramon vind ik echt helemaal niets! Mats, vind ik leuk, vriend niet, Hidde, nee niet zo, Jan, nee het zal vast weer erg hip worden, maar voor mij nog niet, Faas, Nee, dan denk ik aan een vaas Jos, nee vind ik een naam voor oude manne Chiel, heel erg leuk! Helaas denkt vriend daar anders over Chris, neuh niet zo Rein, nee is hem ook niet
Blogbabe, Jonne, is ook leuk, maar klinkt dat nuiet als een meisje?
mariss, van jouw lijstje vond ik karst wel leuk, maar heb daar heb ik nu toch de susziki swift in de naald associaties bij. Sepp vind ik ook erg leuk, maar (alweer) vriend niet.
Catoo, Ramon vind ik echt helemaal niets! Mats, vind ik leuk, vriend niet, Hidde, nee niet zo, Jan, nee het zal vast weer erg hip worden, maar voor mij nog niet, Faas, Nee, dan denk ik aan een vaas Jos, nee vind ik een naam voor oude manne Chiel, heel erg leuk! Helaas denkt vriend daar anders over Chris, neuh niet zo Rein, nee is hem ook niet
Blogbabe, Jonne, is ook leuk, maar klinkt dat nuiet als een meisje?
mariss, van jouw lijstje vond ik karst wel leuk, maar heb daar heb ik nu toch de susziki swift in de naald associaties bij. Sepp vind ik ook erg leuk, maar (alweer) vriend niet.
woensdag 10 maart 2010 om 12:46
quote:didi1001 schreef op 09 maart 2010 @ 10:18:
Tieger,
Joshua, Daniel, Jurriaan, Jurjen, manuel, Wout, Jelte Merijn, Ties, Jasper Mathijs
groetjes didiDaniel en Wout komen al voor in de familie, verder vooral mwa. Ties vind ik wel leuk, zet ik erbij op het lijstje.
Tieger,
Joshua, Daniel, Jurriaan, Jurjen, manuel, Wout, Jelte Merijn, Ties, Jasper Mathijs
groetjes didiDaniel en Wout komen al voor in de familie, verder vooral mwa. Ties vind ik wel leuk, zet ik erbij op het lijstje.
tieger wijzigde dit bericht op 10-03-2010 12:47
Reden: Duh, het zijn bekende namen, tuurlijk komen die al voor
Reden: Duh, het zijn bekende namen, tuurlijk komen die al voor
% gewijzigd
woensdag 10 maart 2010 om 12:49
woensdag 10 maart 2010 om 21:53
Sinds een week weet ik dat het kindje van wie ik zwanger ben een jongetje is. Het is onze tweede zoon, en net als de vorige keer vinden we een naam bedenken lastig. Wie heeft er suggesties?
Ik houd vooral van korte namen, mijn man van lange, dus waarschijnlijk komen we weer op een naam met twee lettergrepen uit. We zoeken een naam waarvan meteen duidelijk is dat het een jongensnaam is en geen exotisch verzinsel, maar weer geen top 20 naam. Het is een groot voordeel als de naam ook voor niet-Nederlanders uit te spreken is.
Ik houd vooral van korte namen, mijn man van lange, dus waarschijnlijk komen we weer op een naam met twee lettergrepen uit. We zoeken een naam waarvan meteen duidelijk is dat het een jongensnaam is en geen exotisch verzinsel, maar weer geen top 20 naam. Het is een groot voordeel als de naam ook voor niet-Nederlanders uit te spreken is.
woensdag 10 maart 2010 om 22:10
quote:Sanmi schreef op 10 maart 2010 @ 22:02:
Ik blijf Rogier leuk vinden. Of Rutger... ook leuk.
Rogier is wel een naam waarvan niemand verbaasd zou zijn als we 'm zouden kiezen, maar ik word er nog niet heel enthousiast van. Rutger valt af omdat ik een minder leuke Rutger ken.
Misshopping, van jouw lijstje komen bijv Julian en Jonah wel in de richting, maar die vallen af omdat ze te dichtbij in onze omgeving al gebruikt zijn.
We zoeken eerder in de richting hockeynaam (maar dat is zeker geen criterium!) dan in de richting Wesley, zeg maar.
Ik blijf Rogier leuk vinden. Of Rutger... ook leuk.
Rogier is wel een naam waarvan niemand verbaasd zou zijn als we 'm zouden kiezen, maar ik word er nog niet heel enthousiast van. Rutger valt af omdat ik een minder leuke Rutger ken.
Misshopping, van jouw lijstje komen bijv Julian en Jonah wel in de richting, maar die vallen af omdat ze te dichtbij in onze omgeving al gebruikt zijn.
We zoeken eerder in de richting hockeynaam (maar dat is zeker geen criterium!) dan in de richting Wesley, zeg maar.
woensdag 10 maart 2010 om 22:17
quote:Marriss schreef op 10 maart 2010 @ 22:07:
Hmm... ik vind rogier en rutger wel een beetje jaren 80 / 90.
Miffy:
Jesper leuk, maar lijkt teveel op een familielid,
Jarne nee
Killian gaat op het lijstje opties, maar ik denk dat man niet erg enthousiast gaat zijn (MissShopping had 'm ook al )
Boaz z aan het einde vind ik minder mooi
Tycho man wijst alles met een harde g klank af
Jorrick nee, dat wordt 'm niet
Morris ook niet.
Maxime Verhagen.... doe maar niet
Jonah leuk, maar al in gebruik
Samuel zou eventueel gekund hebben, maar ook al in gebruik Had ik al gezegd dat het nog niet heel gemakkelijk ging worden?
Hmm... ik vind rogier en rutger wel een beetje jaren 80 / 90.
Miffy:
Jesper leuk, maar lijkt teveel op een familielid,
Jarne nee
Killian gaat op het lijstje opties, maar ik denk dat man niet erg enthousiast gaat zijn (MissShopping had 'm ook al )
Boaz z aan het einde vind ik minder mooi
Tycho man wijst alles met een harde g klank af
Jorrick nee, dat wordt 'm niet
Morris ook niet.
Maxime Verhagen.... doe maar niet
Jonah leuk, maar al in gebruik
Samuel zou eventueel gekund hebben, maar ook al in gebruik Had ik al gezegd dat het nog niet heel gemakkelijk ging worden?
woensdag 10 maart 2010 om 22:52
MissShopping, in je laatste lijstje zitten twee van de drie namen die bij onze eerste zoon op de shortlist stonden Oh, en allebei mijn zwagers heb je ook te pakken!
Roderick is weer iets te hockey, trouwens
Van je lijstje vind ik Ewout (of -d) leuk, maar die heeft als bezwaar dat je er moeilijk mee kunt emigreren. Lennart (zonder de extra e) vind ik ook leuk, maar eigenlijk wel pas voor een volwassene, of evt een puber. Nou is hij straks hopelijk natuurlijk ook het grootste deel van zijn leven geen klein kind, maar toch...
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen...
Roderick is weer iets te hockey, trouwens
Van je lijstje vind ik Ewout (of -d) leuk, maar die heeft als bezwaar dat je er moeilijk mee kunt emigreren. Lennart (zonder de extra e) vind ik ook leuk, maar eigenlijk wel pas voor een volwassene, of evt een puber. Nou is hij straks hopelijk natuurlijk ook het grootste deel van zijn leven geen klein kind, maar toch...
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen...