Gezondheid alle pijlers

gebroken neus en correctie

07-03-2010 19:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb inmiddels al 3 keer mijn neus geboken en vandaag kreeg ik er weer een klap op.

nu doet het weer pijn, is het wat dik en kan ik moeizaam in en uit ademen door 1 neusgat terwijl het bij het andere neusgat wel goed gaat.

ik wil me dus toch maar gaan laten opereren, want fluiten met een neusgat is komisch maar ook heel benauwend.

heeft een van jullie ervaring hiermee en kreeg je het vergoed van je verzekering?
Misschien toch maar eens het boksen verruilen voor een wat veiliger hobby?

Mijn broer heeft zijn neus gebroken en hem een jaar later weer operatief recht laten zetten omdat hij het benauwd had bij het sporten. Hij werd door de huisarts doorverwezen, is geopereerd in een kliniek voor plastische chirurgie en heeft het volledig vergoed gekregen. Hij vond het wel een erg pijnlijke ingreep.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als je een geweldadige man hebt, zou ik je scheiden adviseren ()

En als je sport en het gebeurt telkens, kun je dan zorgen dat het wat veilger wordt?

Is je neus bekeken door een (kno) arts nu? Echt even laten doen, als er bloed in je tussenschot staat, dan moet dat echt eruit gehaald worden. Bel de huisartsenpost anders even.

Op termijn kun je het laten opereren, als de zwelling weg is. Het ligt eraan wat er exact gebroken is hoe het hersteld moet worden. Je tussenschot zal wrs rechtgezeyt moeten worden en mogelijk ook je neusrug. Elke neusbreuk is anders en operatie en herstel dus ook.

Normaal gesproken wordt het wel vergoed trouwens, als het door een breuk komt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ai..pijnlijk! Ik heb ook mn neus gebroken 2 keer. Na de eerste keer stond hij een beetje scheef, daar heb ik een aantal jaar meegelopen omdat ik nog jong was, op mn 18e heb ik m recht laten zetten. Althans, dat was de bedoeling. Ze hebben hem wederom gebroken en "recht" gezet, alleen hij staat nu nog schever. Hoe vaker je een operatie laat doen hoe moeilijker het schijnt te worden om je neus mooi te krijgen. 1e keer kreeg ik het vergoed ( toen zat ik nog bij azivo) nou ben ik onlangs naar de KNO geweest en die vond dat ze toch wel prutswerk hadden afgeleverd en hij vond t ook wel medisch noodzakelijk dat hij nou ht recht werd gezet, want ik fluit ook en 1 neusgat zit standaard dicht. En het is gewoon lelijk. Maargoed, mn huidige verzekeraar (Agis) wil niet betalen. Maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Het is sowieso van belang dat je KNO arts schriftelijk vastlegt dat het medisch noodzakelijk is. Dan heb je volgens mij best wel een grote kans dat het vergoed wordt!
Ik heb mijn neus eens verbrijzeld nadat iemand me met een hockeystick in mijn gezicht heeft gemept. Hij staat weer keurig recht, operatie duurde volgens mij maar een uurtje (volledige narcose) uiteraard is alles volledig vergoed door de verzekering.
quote:Vl43inder schreef op 07 maart 2010 @ 19:30:

Ik heb mijn neus eens verbrijzeld nadat iemand me met een hockeystick in mijn gezicht heeft gemept. Hij staat weer keurig recht, operatie duurde volgens mij maar een uurtje (volledige narcose) uiteraard is alles volledig vergoed door de verzekering.

Ooooh, Vl43inder wat zal dát zeer hebben gedaan! Shit man, een hockeystick....

verder geen ervaring met gebroken neuzen...
boksen doe ik niet, want die sport trekt me niet en gelukkig is mijn man heel lief voor me.

de eerste keer is hij gebroken doordat ik heel hard met mijn neus op de onderkant van de glijbaan kwam, de tweede keer door een bal omdat ik op handbal zit, de derde keer omdat ik tijdens een actie met mijn neus tegen iemands schouder kwam.

toen ging ik naar de huisarts die het eventjes heen en weer bewoog, er toen achter kwam dat het kraakte en dus gebroken was :S en vandaag kreeg ik per ongeluk die klap tijdens wederom een potje handbal.

maar nu zit mijn neusgat dus een beetje dicht. ik zal morgen de ha even bellen voor een verwijzing en dan ga ik maar naar de kno arts inderdaad.

ik hoop dat het vergoed wordt.

behalve pijn en een beetje blauw voel ik er verder niets aan. hij staat nu wel scheef overigens
Ook even een vraagje.

Ik heb mijn neus ook eens gebroken. En sindsdien kan ik geen bril meer op. Ik krijg dan na een paar uur gruwelijke hoofdpijn.

Ik vraag me af of hier iets aan te doen is?
ik kan ook geen zonnebril op want dat doet idd zeer en ik denk dta het idd te maken heeft met een breuk.

ik denk dat er weinig aan te doen is.
Ik heb een half jaar geleden mijn neus gebroken, is gezet en kreeg zo'n kapje maar het tussenschotje staat nog scheef. M'n gezicht ziet er anders uit en sindsdien snurk ik heel erg.

Ik heb nagevraagd of dat nog gecorrigeerd kan worden, maar volgens de chirurg word mijn neus er dan niet mooier op. Als je neus eenmaal gebroken is geweest, krijg je hem bijna niet meer recht, aldus hem..
Ik heb het geluk gehad dat ie mooi gebroken was. Je zag er niks van. Stond helemaal niet scheef. De dokter heeft het ook helemaal niet gezien, mijn vader (3 keer zijn neus gebroken) moest het constateren dat ie gebroken was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven