krabben/slaan

07-03-2010 18:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een dochter van bijna 14 maanden die het ontzettend leuk vindt om haar nagels in ons te zetten, doet echt best pijn! Daarnaast vindt ze het ook het einde om ons af en toe een rake mep te geven. We hebben geprobeerd dit te negeren, te corrigeren, boos te worden, maar ze blijft het een heel leuk spelletje vinden. Soms krabt ze ons als ze iets van ons wil, bv een schone luier of slapen, maar meestal is het gewoon voor haar lol.

Hebben jullie tips?

Dank. Kim
Nagels kort en wachten tot het over is , volgende fase is bijten , dat is wat moeilijker te negeren.
quote:lien schreef op 07 maart 2010 @ 19:00:

Nagels kort en wachten tot het over is , volgende fase is bijten , dat is wat moeilijker te negeren.1 keer goed terugbijten en dat is ook over...> Was bij ons tenminste wel zo
Aliquando et insanire lucundum est
Zoek maar dekking Rembo
Hier ook een dochter van 14 maanden die met regelmaat de heks uithangt en overgaat op lijfstraffen richting ons of zussen.

Wij zeggen met z'n allen rustig, maar consequent; 'NEE!' als ze zoiets doet. Inmiddels gaat ze zelf al op d'r handen zitten als ze mepneigingen heeft.

Mijn zoontje van 18 maanden heeft het ook door. Knijpen en slaan vooral. Hij smackt je recht in je gezicht en vraagt dan auw?

Heb nog geen oplossing gevonden helaas..
Wat R&R blijkbaar heeft gedaan, zou ik denk ik ook doen. Nu ben ik nog gezegend met een zoet engeltje van 12 weken, dus geen last van dat soort perikelen.

Jennen en klieren kan ik negeren, maar krabben en bijten gaat mij te ver. Dan krijg je wat mij betreft net zo lang straf tot je het wel snapt, of je krijgt eens een bijt in je arm terug!
Dat deed mijn dochterje van nu bijna 2 ook toen ze 14 maanden was. Het gaat wel weer over. Ik pakte haar handjes en vertelde dat het "auw" deed. Het is ws. een manier om te uiten ofzo. Of te ontdekken wat je met die handjes en nageltjes kan.

Daarna kwam het hoofdbonken, dat deed ze voornamelijk als ze zich niet kon uiten of boos was, of gewoon aandacht wilde.

Nu krijg ik bij onvrede of boosheid "De Uiterst Kwade Blik" dan kijkt madam onder haar pony door naar boven en héél boos.

Ik denk dat kleintjes een manier zoeken om onvrede te uiten.
Mijn dochter gaat heel hard lachen als wij auw zeggen. En als we nee zeggen dat giechelt ze wat. Schiet dus echt niet op. Als ze helemaal overenthousiast wordt laten we haar afkoelen in haar bed of box maar dat lost het probleem niet definitief op. Ik moet haar ook maar leren op haar handen te gaan zitten!
Ik zou stoppen met de box of bed als afkoel/strafplek te gebruiken. Zo gaat ze die twee plaatsen waar ze zich juist veilig moeten voelen en als prettig moeten gaan ervaren misschien zien als een plek waar ze niet wilt zijn met alle gevolgen van dien.

En voor de rest; tis een fase, nee, nee en nog eens nee blijven zeggen en apart zetten/negeren en ondertussen uitleggen waarom je dr wegzet enz.
Floor en Noahtb
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wij hebben de box hier enkel en alleen nog staan om haar even te laten afkoelen.

Als ze slaat/krabt/haren trekt/schopt dan zeg ik 2 keer 'nee!' (al driftig nee-schuddend), als ze dan weer aanhaalt gaat ze in de box. Dat weet ze inmiddels, bij de tweede keer nee, gaat ze dus inmiddels op haar handen zitten (driftig nee-schuddend).

Dat heeft ze zelf bedacht, maar ze spat bijna uit elkaar van frustratie op zo'n moment.
Haha, mijn zoontje begint ook al met z'n vingertje te zwaaien inderdaad, "maniej". Nee, dat mag niet inderdaad, maar dan lig ik al krom van het lachen, dus straffen lukt dan ook niet meer..
@floortje72, ik denk niet dat wij onze meiden bij elkaar moeten zetten.... hahaha dat wordt 1 grote heksenketel!

Ik vind het ook heel moeilijk om boos te worden als ze dan zo'n ongelooflijk ondeugend gezicht opzet, zodra ik lach gaat ze heerlijk overdreven mee zitten lachen. En als ze ECHT ondeugend doet, zegt ze oh-oh.
Oeh, herkenbaar .Zoon 17 maand hier heeft er ook een handje van. En ook bijten plus expres met speelgoed gooien ja.

Wij zetten hem idd even weg, gaat hij door, zetten we hem nog iets verder weg. En we vertellen hem wat hij wel mag.
quote:kimmake schreef op 07 maart 2010 @ 19:48:

@floortje72, ik denk niet dat wij onze meiden bij elkaar moeten zetten.... hahaha dat wordt 1 grote heksenketel!

Wij hebben onze heks prinses heel bewust voor 1 dagdeel in de week op een KDV geplaatst. Ze heeft 3 grote zussen die haar op handen dragen. Ik denk dat het goed is voor haar dat ze zo nu en dan een keer een mep terugkrijgt wat weerstand ondervindt van leeftijdsgenootjes.
Dat lijkt iets te helpen nu.

De volgende fase is hier aangebroken: als iets niet mag je gewoon op de grond storten, zowel thuis als in winkels.

De aanpak thuis is: negeren (tot hij er in blijft hangen), buiten: 2 keer proberen hem staand/lopend mee te krijgen, zo niet, horizontaal onder de arm (als in: dat gekke gedrag levert je vooral niets leuks/comfortabels op)
oma's weten raad : http://www.youtube.com/watch?v=g5Rp08BS30Y
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
LOL

BGB, dat gaan we doen als dit allemaal niet helpt.
hier ook een peuterpubertje die dat deed... meppen etc! consequent op dezelfde manier laten blijken dat het niet mag en dat echt volhouden. hier is het nu over! inmiddels is ze 2,5!
LEEF!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven