Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Robo, ik vind je zo'n mooi en krachtig mens.

Ik lees hier, ik schrijf en voor ik het plaats heb ik het al weer weggehaald. Floor met d'r grote waffel weet niet wat ze tegen je moet en wil zeggen.

Ik heb dan ook besloten dat ik je gewoon iedere dag even een knuffel kom geven, om te laten weten dat ik aan je denk.

Wat een mooie theorie heb je Robo. Hoewel ik net als jij een bepaald beeld heb bij hoe de wereld en alles daar om heen in elkaar zit. Ben ik van nature een twijvelkont. Het lijkt me fijn om zo'n zeker gevoel over zo iets te hebben als jij het verteld.
Robo, wat een prachtige post (12.00 uur), zet me wel even aan het denken als ik eerlijk ben..
Dat is inderdaad een heel mooi stuk om nog eens te lezen en over na te denken.
Van een stille meelezer met niet de goede woorden
Robo, wat weet je jouw manier van geloven mooi onder woorden te brengen.

Weet iemand eigenlijk hoe het met Luonto is? Ik volg dit topic al tijden als *vaak* stille meelezer en heb sinds het bericht dat ze last had van uitval (en daardoor onderzoeken moest ondergaan) volgens mij geen bericht meer van haar gezien? Ik hoop dat het goed met haar gaat!
*Komt op de zondagavond suf en in huispak het topic binnenvallen en is meteen klaarwakker na het lezen van de post van 12:00*

Mooi, Robo. Echt mooi. En ik hoop echt dat je het zo kunt blijven zien en voelen.

Knus en kuffels Bo, ik ga naar bed met de Grote Dikke Berenpoes.

Terusten, ik hoop dat je goed slaapt, met of zonder chemische steun in de rug.

Non dualiteit, het is in veel religies aanwezig. Ik voel me goed met die theorie. Iets is...niet goed, niet slecht

Ik heb veel met de boeken van Tolle, dat is misschien meer van andere orde, maar voor mij zo waar...

Robo zoals jij het onder woorden kunt brengen, prachtig.
Ik heb de website van Truth of Yoga opgezocht en lees daar mooie dingen.

While you may feel yourself

to be inside your body

does it not actually exist

separately from you

outside of you?

How can you be it?

En deze spreekt me ook aan:

You cannot lose this silent inner peace

as it is always present.

You can only forget about it

by identifying with all the noise you make.

Mediteer je ook, Robo? Ik doe het af en toe (ik deed het een tijdlang elke avond maar op de een of andere manier heb ik er nu vaak geen zin in). Mijn gedachten razen helaas maar door ik zou graag eens innerlijke stilte ervaren. Maar oefening baart kunst, hoop ik.
Ga in therapie!
Robo, ik ken je niet maar wil je bedanken voor de tekst die je schreef over wat jij gelooft. Tis heel mooi geschreven en ik deel je overtuiging. En, ook dank voor het noemen van de Advaita. Ik kwam op een website terecht en vond een mooie tekst van Hermann Hesse, waar ik groot fan van ben:

Voor het slapen gaan:

Nu heeft de dag mij moe gemaakt en is mijn diepst verlangen

om de vriendelijk gesternte nacht als een moe kind te ontvangen

Handen .. laat je werk in ruste Hoofd ... vergeet dat ijdel denken

laat al mijn zinnen nu in sluimering vervagen

En de ziel onbewaakt, zweeft weg in vrije vlucht

om in de toverkring der nacht

duizendmaal intens te leven.

Ik lees dat jij een enorm spannende week tegemoet gaat, ik wens je alle sterkte van de wereld toe.
Het is hier rustig geweest.

Bo ben je blij dat het weekend voorbij is of zie je toch wel tegen morgen op? Je wilt natuurlijk wel weten hoe het is. Krijg je gelijk de uitslag? Je zult er toch ook niet weer een week op moeten wachten hoop ik. Hoe is het nu met Ro? Kan hij al het een beetje bevatten?

Vanmorgen ging de wekker en ik was niet uit bed te branden. Raar hoor want daar heb ik normaal geen moeite mee. Toen ik op stond en beneden kwam was het nog ijskoud en manlief was ook nog niet weg. Maar die was het hele weekend al niet lekker dus ik dacht dat hij dan niet ging werken. Ik zet dus de verwarming aan en koffie. Maar toch was het raar. Kijk ik op de klok is het pas kwart voor vijf???? En niet kwart voor acht. Heb ik gisteren met de wekker zetten denk ik het verkeerde knopje ingeduwd en de uren vooruit gezet. Het was wel lekker dat ik nog terug naar bed kon. De tweede keer opstaan ging zonder moeite.

Goedemorgen lieve Robo,

Zoebie dus dan slapen jullie niet in hetzelfde bed?

af en toe zou ik ook willen dat ik even weg kon uit de zagerij,

maar wij hebben gewoon geen kamertje over.

Nu is hier alles wit..... blegh, niks aan zeg, maar ik heb begrepen dat het goed gaat komen van de week, woensdag zou het 9 graden worden !

Dat was een goeie van merder, ik vraag het me ook steeds af en ik ben bang dat ze misschien slecht bericht heeft gehad, maar dat hoeft niet, ze is wel vaker wat langer niet op het forum, ze heeft het ook druk. Hopelijk komt ze weer eens langs.

Lieve Robo, precies de vragen die Zoeb al stelde hoe is het met je vandaag, konden jullie nog lekker samen zijn afgelopen weekend?

liefs
goedemorgen Robo

een nieuwe dag dus een nieuwe knuffel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen lieve Robo.

En
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mogge Robo!

Heb je plannen voor vandaag? Beetje afleiding kan je wel gebruiken nu. Vraag anders aan de buurman of 'ie nog een ree heeft liggen in de schuur.

Borodini, hoe was het?
We hebben een soort latrelatie Gelukkeling. Manlief slaapt inderdaad nog steeds alleen. Hij slaapt erg slecht en moet 's nachts vaak op en is dan bang dat hij mij wakker maakt. Ik vind het geen probleem. Want ik voel me dan weer bezwaard als ik op moet en hij dan weer meteen wakker is. Ik kruip toch wel zo af en toe bij hem in bed hoor. 't Is toch wel fijner om samen te slapen tuurlijk, maar ik snap hem helemaal. We hebben kamers genoeg en we hebben toen hij zo ziek was een kamer ingericht voor hem.
Heel toepasselijk Bosaap. Half Nederland is weer ingesneeuwd. Hier gelukkig nog niet, maar ze zeggen dat het deze kant uit komt. Blugh.
Goedemorgen Robo,

Heb je een goede nacht achter de rug?.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hoi allemaal,

redelijk geslapen maar echt zo duf als een konijn van die pillen.

Net een gestresst ochtendje gehad want ik heb het recept niet gehad van het product voor de scan (in FR moet je dat zelf afhalen bij de apotheek) en mijn apotheek moet het bestellen, dus hget zou er pas morgen zijn.

Maar morgen ben ik in Straatsburg, dus probleem.

Nu geregeld dat ze het recept doorfaxen naar een pharmacie in Straatsburg die het dan voor me klaarlegt, maar ik heb geen idee waar die pharmacie zit (er zijn er nogal wat in de stad).

Kortom, als door een stomme fout van de post de scan morgen misloopt dan denk ik dat ik verander in een moordmachine.

Ik hoop dat het gaat lukken zo, ik wil die scan echt grààg achter de rug hebben.

Verder is het hier nog altijd heel erg koud: vanochtend -10 toen mijn man vertrok!

Nu wel zonnig, maar de wind snijdt. Het blijft dit weer tot eind van de week helaas.

Ik heb het vandaag aardig druk gelukkig; ik kom de dag wel door.

Ik heb ook veel aan Luonto gedacht, maar ik denk (en kan me levendig voorstellen) dat ze het te confronterend vindt om hier nu te reageren. Tweede mogelijkheid is dat haar eigen uitslagen ook niet goed waren... maar daar wil ik eigenlijk maar niet aan denken.
Oh vervelend zeg Robo, de stress rondom de scan en wat daaruit komt, en nu de vraag erbij of het allemaal goedkomt met dat product, of het er op tijd is, en van een andere pharmacie afhankelijk zijn enzo.

Verdorie wat is dat toch vervelend met die apotheek en dat faxen enzo........... er is dan niks zeker en je moet gewoon alleen maar aan die scan hoeven denken en niet van alles er omheen. Moet je helemaal alleen? je man kan ook maar beperkt vrij nemen natuurlijk, ik wilde dat ik taxi voor je kon zijn.

Heb je temazepam? ik slik die ook en voel er geen hout meer van. Lig er ook nog vaak genoeg mee wakker, maar ja ik slaap naast een cirkelzaag af en toe dus wat wil je.............

Fijn dat je ''lekker'' bezig bent vandaag, beetje afleiding heb je wel nodig. Als je nu aan die agressieve chemo moet, ga je dan weer een portacath krijgen? die bacterie is nu toch wel weg of sluimert dat nog steeds?

weer een knuffeltje voor jou.
Wat vervelend dat het nu weer zo loopt met die vloeistof. Krijg je meteen de uitslag? Heb de afgelopen dagen even wat minder geschreven omdat ik zo zenuwachtig was voor mijn moeder. We hebben slecht nieuws gehad. Ze hebben inderdaad een paar kwaadaardige cellen gevonden. Binnen nu en 4 weken wordt ze geopereerd, een amputatie. Hopelijk is dan daarmee de kous af. Ik voel me vreselijk en moet steeds aan jou denken en hoe moeilijk het voor jou is...
Ja, ik zit niet lekker hier vanwege die apotheek.

Ik bel vanmiddag nog even de apotheek zelf om het te bevestigen en dan pluis ik even uit via de routeplanner welke tram ik moet nemen.

Ro heeft geen vrij genomen, dat kan ook bijna niet meer. Hij is nu al aan het interen op de vrije dagen vanaf mei, dus sowieso moeten we er spaarzaam mee omgaan.

Over de site (port-a-cath maar dan anders) weet ik niks, ik bespreek dat soort dingen volgende week dinsdag, als ik Petit weer zie.

Ik hoop dat ik morgen meteen een uitslag krijg, maar dat zal wel, ik vraag altijd om een gesprek met de radioloog.

Ik heb nu ook pijn op de rib achter mijn borst dus ik vrees met grote vreze dat daar ook iets zit, maar we zien het wel.

Ik heb Temesta, volgens mij is dat ook zoiets als Temazepam, in ieder geval word ik er even suf van :-)

Hoe slaap jij nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven