Wie denkt mee? American Party, nagerecht 20 pers.

09-03-2010 11:44 55 berichten
Ideetjes gevraagd!!

Over enkele weken heb ik een etentje... de organisatie heeft er een american party van gemaakt, iedereen legt 6,50 euro in, de groep (20 pers.) is opgedeeld in 5 groepjes, en ieder groepje maakt een gerecht.

Ik zit in het groepje 'nagerecht' en het thema is ijs.

Ik ben zelf niet zo'n ijsliefhebber, en heb dan ook niet echt inspiratie mbt ijs (ik zou zelf voor een trifle, tiramisu oid gaan) Het moet thuis bereid worden, en mee worden genomen naar de locatie (10 min. rijden) Op de locatie is trouwens wel een vriezer, koeling, magnetron, gasfornuis en frituur aanwezig.

Iemand leuke, lekkere ideetjes? Het is een vrij grote groep... dus ik denk dat het óf iets moet zijn wat over het algemeen iedereen wel lust, óf juist iets wat aan verschillende wensen voldoet...

Wie wil er met me meedenken??
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van: ijstaart?
Uhm ja, dat kan... alleen geen idee hoe ik zoiets maak

Misschien een domme vraag, maar als je dat in een taartvorm maakt, is dat toch veel te weinig voor 20 personen? Dan zou ik iets van 4 van die taarten moeten maken?
Getver ijs! Wat een onhandig en beperkend thema voor een toetje voor een grote groep. Want na een paar minuten worden veel ijstoetjes al niet mee zo mooi/lekker.

Maar goed:

Een paar dozen bevroren slagroomsoesjes kopen. Als een pyramide opstapelen op een groot bord en op het laatste moment een flesje choco saus er over heen gieten en wat poedersuiker. Spectaculair! En na een tijdje is de slagroom ontdooit en lekker om te eten en zal niemand klagen over een beetje smokkelen.
deze!

Echt superlekker, apart, zwaar (=amerikaans ;))

Moet er alleen niemand bijzitten met een pinda-allergie...
Warme brownies met een bolletje ijs? Amerikaans en errug lekker!
668, the neighbour of the Beast
Milkshakes maken van vanilleijs, scheutje melk en vers fruit.

Je kan bv aardbeien, ananas, banaan meenemen en een paar bakken vanilleijs en 2 pakken melk. Zijn er 3 keuzemogelijkheden.

Je moet alleen een paar blenders regelen, maar misschien kunnen een paar andere gasten er ook een meenmen.
Ik maak zelf nooit ijsgerechten. Maar ik heb wel eens wat voorbij zien komen wat misschien wat is. Google op ijsbombe of alleen bombe. Dan heb je al de vorm van een iglo, en dan even zelf iets leuks van maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik weet het petrokia, ben ook niet zo blij met dit thema, maar goed...

De slagroomsoesjes is een goed idee, maar denk dat er dan nog wel iets van ijs bij moet.

Heb even gegooglet op ijstaart, maar sjeesus, zie mezelf dit nog niet maken hoor:

Altijd handig: Google: op Smulweb: 36 ijs desserts (veel 20 soorten saus, dus eigenlijk 16 recepten, haha)

http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=ijs desserts&type-recepten=recept&type=recepten&sorteer=relevantie&tpp=15&page=1
quote:Marriss schreef op 09 maart 2010 @ 11:58:

Ik weet het petrokia, ben ook niet zo blij met dit thema, maar goed...

De slagroomsoesjes is een goed idee, maar denk dat er dan nog wel iets van ijs bij moet.

Heb even gegooglet op ijstaart, maar sjeesus, zie mezelf dit nog niet maken hoor:

[afbeelding]

[afbeelding]Ik zou zelf ook nooit een ijstaart maken. Tenzij je kunt werken in een hele koude ruimte (brrr). Volgen mij ga hier toch wel wat andere ideeen krijgen hoor! Succes,
Oh, had alweer wat posts gemist.

Milkshakes vind ik wel leuk, maar niet écht een nagerecht eerlijk gezegd.

Brownies met een bolletje ijs vind ik nog wel een goeie! *noteert*

Die taart van Lau ziet er goed uit, maar dan zal ik er wel meerdere moeten maken denk ik... is geen ijstaart toch?
Volgens mij zijn er ook soesjes met ijs. Kijk eens in het vriesvak van een grote supermarkt.
Kant en klare apfelstrudel halen.

Bakken met een bolletje vanilleijs er bij.

Lekker en makkelijk.
Niet Marriss? Flauw joh
Ik weet heust dat ik kan google-en, maar heee, ik vind jullie ideeen veeel leuker dan die van internet!!!
Zeker als het zelfgemaakte brownies zijn, dan doe je het toch nog zelf. Van tevoren maken, vlak voor het nagerecht nog even in de oven om warm te maken en dan lekker een bolletje ijs erbij. Makkelijk en toch lekker.

IJs zou ik overigens niet zelf maken, daar ben ik te lui voor
Ik ook Marels en misschien ben ik zélfs nog te lui om zelf brownies te maken... maar ik zit natuurlijk in een groepje, dus dat kan ik uitbesteden

Ik vind brownies met ijs en slagroom in ieder geval het beste idee tot nu toe, maar andere ideeen blijven van harte welkom!
kun je niet een lekkere fruitsalade maken....met verschillende smaakjes ijs....wat lekkere koekjes/wafels erbij en een lekker (choco) sausje...ik ben gek op het maken van (ijs)toetjes

dan afmaken met lekkere fudge blokjes/smarties/hageltjes...dan ziet het er ook nog heel vrolijk uit!
quote:lau72 schreef op 09 maart 2010 @ 11:56:

deze!

Echt superlekker, apart, zwaar (=amerikaans ;))

Moet er alleen niemand bijzitten met een pinda-allergie...foek. nu heb ik nog meer honger.
je kunt, als je er iets meer zelf aan gedaan wilt hebben, ook cappuchino ijs bij de brownies maken. Dat doe je door vannille ijs een beetje zacht te laten worden, en per bak een klein theelepeltje oploskoffie in een minischeutje water op te lossen. Vervolgens roer je dat door het zachte ijs. Zorg dat het niet helemaal homogeen wordt, zodat je wat marmerstructuur krijgt. Je kunt er ook nog chocosnippers bij gooien. Maak niet te veel bakken tegelijk, ik heb gemerkt dat het roeren van twee liter wat zachter ijs al een opgave is.

Serveer met een brownie (heel makkelijk, brownies, je kunt heel veel tegelijk maken in een grote oven) en een chocolade frutsel er op.
als je er dan nog papieren vrolijke bordjes bij doet...ziet het er helemaal vrolijk uit!
appeltaart met kaneelijs. voordeel is net als bij de brownie dat bijna iedereen het lust of minimaal één van de twee en dan geef je alleen het ijs of de taart.
Het eerste wat mij opvalt, wat een beperkt budget. Anders had je wat met verschillende smaken B&J-ijs kunnen doen.

Verder qua Amerikaanse twist, kom ik niet verder dan de cinnamon-sticks, maar maak je ook niet iedereen blij mee.

Of chocolate sunday

Chocolade sundae

Ingrediënten voor 4 personen

1 tl maizena, 2 el cacao, 25 gr boter 1 kopje stroop, 60 ml water, vanille ijs, of ander ijs, gehakte walnoten, als je dat lekker vindt

Voorbereiding

Zet alle ingredienten klaar

Haal het ijs uit de vriezer

Bereidingswijze

Meng maizena met cacao in een steelpan

Voeg boter en stroop toe

Doe water erbij

Langzaam laten smelten op laag vuur

Al roerend zachtjes laten sudderen

Verdeel het ijs over 4 ijscoupes

Schenk warme saus over elk bolletje

Bestrooi met walnoot

Je kunt er ook nog een wafeltje, of koekje inzetten
DIT!! Super makkelijk (wel wat voorbereidingstijd) en ontzettend lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven