Wie denkt mee? American Party, nagerecht 20 pers.

09-03-2010 11:44 55 berichten
Ideetjes gevraagd!!

Over enkele weken heb ik een etentje... de organisatie heeft er een american party van gemaakt, iedereen legt 6,50 euro in, de groep (20 pers.) is opgedeeld in 5 groepjes, en ieder groepje maakt een gerecht.

Ik zit in het groepje 'nagerecht' en het thema is ijs.

Ik ben zelf niet zo'n ijsliefhebber, en heb dan ook niet echt inspiratie mbt ijs (ik zou zelf voor een trifle, tiramisu oid gaan) Het moet thuis bereid worden, en mee worden genomen naar de locatie (10 min. rijden) Op de locatie is trouwens wel een vriezer, koeling, magnetron, gasfornuis en frituur aanwezig.

Iemand leuke, lekkere ideetjes? Het is een vrij grote groep... dus ik denk dat het óf iets moet zijn wat over het algemeen iedereen wel lust, óf juist iets wat aan verschillende wensen voldoet...

Wie wil er met me meedenken??
Berg pannenkoekjes maken (kleintjes), zo dun mogelijk.

En paar bakken ijs kopen (kaneel altijd lekker) en na het eten even de crepes/pannenkoekjes beetje lollig vouwen op het bord en daar tussen één of twee bolletjes ijs.

Paar besjes op rand van het bord en als het vanille ijs is nog een lekker siroopje erover doen.
Alle reacties Link kopieren
Peacan pie, lauw warm opdienen met bolletjes ijs en slagroom (niet te stijf kloppen) zefde met bijvoorbeeld appeltaart, lauwwarm met ijs. Heel erg Amerikaans.
aaah american pancakes, ook lekker!! En applepie, óók goed idee.

Ik ga eerst even een broodje eten, krijg enorme trek van dit topic.
is het budget dan 4* ¤6,50 = ¤26?

voor een dessert van 20 personen?

koop voor ¤10 fruit...(op de markt)

¤5 versiering (saus en hageltjes etc.)

¤11 voor ijs (heb je toch wel 3-4 bakken ijs voor)

of gebakken banaan met ijs?

ijs met warme kersen?

hou zelf wel van de combinatie warm/koud
Als het voor 20 man is kun je misschien een mix doen; apple pie, brownies.... dan kan iedereen nemen wat ze het lekkerst vinden.

Is het een buffet-idee of echt een diner?
668, the neighbour of the Beast
Wat het bij ons altijd heel goed doet:

Aantal grote schalen met verschillende monatoetjes erop, vers fruit erbij, slagroom, van die opgerolde wafeltjes en versiersing (bijv. zo'n strooibus prinsesseversiersel van Dr Oetker). Heel simpel en succes verzekerd!
Ohoh... lezen is ook een vak....

Zie net dat het thema ijs is.

Grote schaal apple crumble maken, kan je van tevoren doen hoef je dan alleen nog even op te warmen (zie smulweb, ik gebruik de variant met walnoten en kokospoeder erdoor vaak) en daar een paar bakken kaneelijs (huismerk appie, die is zzzzoooo lekker!) en slagroom bij serveren.
quote:Marriss schreef op 09 maart 2010 @ 12:02:

Oh, had alweer wat posts gemist.

Die taart van Lau ziet er goed uit, maar dan zal ik er wel meerdere moeten maken denk ik... is geen ijstaart toch?

Nou ja, het is bevroren, dus technisch gezien is het dan ijs toch

Die brownies met ijs zijn wel heel amerikaans inderdaad, heb nog een superlekker brownierecept voor je als je wilt...
Ook heel erg amerikaans zit ik me net te bedenken: coffee float of cola float:

bolletje ijs in een glas en overgieten met koffie of met cola, simpeler kan bijna niet, en erg lekker ook.
Of je koopt een stuk of 15 van de ijsstafen zoals vienneta en maakt aan de hand daar van een ijs taart.
graag lau!!!

Thee, heb even nagevraagd, het budget is 35 euro. (maar ik vind het geen ramp om daar een paar euro bij te leggen als het nodig is)

Wat zal je kwijt zijn voor 20 brownies?? (ben heel slecht in dergelijke begrotingen)
budget voor het maken van 20 brownies of het kopen van 20 brownies?
Zelfgemaakt zijn ze wel echt 100 keer lekkerder hoor!

300 gram roomboter

300 gram pure chocola (minstens 60%) in stukjes

5 eieren

450 gram suiker

1 eetlepel vanille-extract (ik laat deze vaak weg moet ik zeggen)

200 gram bloem

1 theelepel zout

Oven voorverwarmen 180 graden of hete lucht 160. bakblik van ongeveer 34x25x6 invetten met boter en bodem bedekken met bakpapier.

boter en chocola au bain marie smelten en af en toe roeren.

Eieren, suiker en vanille met de mixer mixen tot het een dikke romige substantie is. Boter-chocolademengsel door het eiermengsel mixen, bloem en zout erbij zeven en mixen tot het een mooi glad mengsel is.

In het bakblik gieten en 25 minuten in de oven tot de bovenkant een lichtbruine korst vormt die begint te barsten.

Uit de oven halen, 20 minuten laten afkoelen en dan in het bakblik in stukken snijden (de binnenkant is nog vrij smeuig.

Verder af laten koelen.

eet smakelijk!
Gevulde sinasappelen/grapefruit.

Kapje er af snijden. Fruit uithollen. Dan het vruchtvlees mengen met een bijpassende smaak sorbijtijs. Daarmee de uitgeholde vrucht weer vullen. Kapje er weer op en nog ff in de viezer.

Maar misschien is het wel een beetje veel werk om dit x 20 te doen.
Het totale budget voor het nagerecht is 35 euro.

En ik vroeg me zo even af wat je kwijt zal zijn voor 20 brownies.
Dat weet ik Lau, maar ook dat kost geld En dat vroeg ik me dus af... wat 20 (zelfgemaakte) brownies zouden kosten.

Ik moet nu weg, maar kom later vanmiddag weer. Alvast bedankt voor alle tips, super!
Een eenvoudige en lekkere ijstaart:

http://www.smulweb.nl/807 ... jstaart-met-lange-vingers

Als je twee grote maakt is dat voldoende voor 20 personen.

Brownies voor 20 personen;

250 gr boter, 250 gr basterdsuiker, 3 eieren, 350 gr donkere chocolade, 80 gr bloem, beetje bakpoeder. Voor minder dan 10 euro ben je klaar.

http://www.smulweb.nl/111 ... t/Brownies--de-lekkerste-

Superlekker en eenvoudig! In het recept staat voor 16 personen, ik denk dat je er makkelijk 20 stukken van snijdt, het vult namelijk uitstekend!
quote:lau72 schreef op 09 maart 2010 @ 12:52:

Zelfgemaakt zijn ze wel echt 100 keer lekkerder hoor!

300 gram roomboter

300 gram pure chocola (minstens 60%) in stukjes

5 eieren

450 gram suiker

1 eetlepel vanille-extract (ik laat deze vaak weg moet ik zeggen)

200 gram bloem

1 theelepel zout

Oven voorverwarmen 180 graden of hete lucht 160. bakblik van ongeveer 34x25x6 invetten met boter en bodem bedekken met bakpapier.

boter en chocola au bain marie smelten en af en toe roeren.

Eieren, suiker en vanille met de mixer mixen tot het een dikke romige substantie is. Boter-chocolademengsel door het eiermengsel mixen, bloem en zout erbij zeven en mixen tot het een mooi glad mengsel is.

In het bakblik gieten en 25 minuten in de oven tot de bovenkant een lichtbruine korst vormt die begint te barsten.

Uit de oven halen, 20 minuten laten afkoelen en dan in het bakblik in stukken snijden (de binnenkant is nog vrij smeuig.

Verder af laten koelen.

eet smakelijk!

en dan gehakte noten zakje studentenhaver of notenmix), stukjes witte en melkchocola, rozijnen etc toevoegen.

je hebt maar kleine stukjes (4 x 4 of zo) nodig.

dit formaat bakvorm lijkt me meer dan genoeg!!!
een brownie van 4*4cm is wel heeeel erg klein hoor! Denk dat een 'normaal' formaat brownie eerder 6*6cm -8*8cm is...

qua ingrediënten kun je natuurlijk euroshopper materialen gebruiken of Amerk ingrediënten...dat scheelt nogal voor de totale prijs van de brownies...maar ¤1 per stuk zou moeten lukken lijkt mij....
Bij Lidl kosten 4 brownies 1,70 ofzo.

Bij Bakker Bart (de lekkerste ) kosten 4 brownies 5 euro.
...
Wat betreft voor 20 man maken, maak jij voor jouw hele groepje, of maakt iedereen in jouw groep voor 20 man een nagerecht. want bij dat laatste krijg je 20 man die voor 20 man aan eten meeneemt = genoeg voor 400 man...

Bij een 'potluck' neem ik dus meestal niet mee voor het aantal mensen dat komt, want dan heb je echt veel te veel eten hoor.
Je kunt ook brownie mix kopen en dat maken/bakken. Vind ik persoonlijk net zo lekker als zelf alle ingredienten kopen ( en het is goedkoper)
Ik zou de ideeën met betrekking tot de brownie en de chocolate sundae bij elkaar voegen om uit te komen op een Sinful Hot Fudge Brownie. Naam gejat van de menukaart van het Hardrock Cafe, dus Amerikaanser kun je het bijna niet krijgen... calorierijker overigens ook niet .

De brownie en fudge saus (stroperiger dan onze chocoladesaus) kun je zelf maken. Ijs en slagroom erbij en garneren met chocaladesnippers, nootjes (indien geen allergieën) en zo'n rood kersje...
ik denk dat een stukje brownie van 4x4 prima genoeg is als nagerecht met ijs er bij en evt slagroom. Mensen hebben al een heel diner op en krijgen er dan ook nog ijs bij... Ik vind in alle gevallen 8x8 veel te groot, voor een toetje dan.
@allis haha dan hou ik vast veeeel te veel van toetjes...(vind toetjes in restaurants meestal ook veel te klein) maar hey...'moet' voor tweee eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven