Wie denkt mee? American Party, nagerecht 20 pers.

dinsdag 9 maart 2010 om 11:44
Ideetjes gevraagd!!
Over enkele weken heb ik een etentje... de organisatie heeft er een american party van gemaakt, iedereen legt 6,50 euro in, de groep (20 pers.) is opgedeeld in 5 groepjes, en ieder groepje maakt een gerecht.
Ik zit in het groepje 'nagerecht' en het thema is ijs.
Ik ben zelf niet zo'n ijsliefhebber, en heb dan ook niet echt inspiratie mbt ijs (ik zou zelf voor een trifle, tiramisu oid gaan) Het moet thuis bereid worden, en mee worden genomen naar de locatie (10 min. rijden) Op de locatie is trouwens wel een vriezer, koeling, magnetron, gasfornuis en frituur aanwezig.
Iemand leuke, lekkere ideetjes? Het is een vrij grote groep... dus ik denk dat het óf iets moet zijn wat over het algemeen iedereen wel lust, óf juist iets wat aan verschillende wensen voldoet...
Wie wil er met me meedenken??
Over enkele weken heb ik een etentje... de organisatie heeft er een american party van gemaakt, iedereen legt 6,50 euro in, de groep (20 pers.) is opgedeeld in 5 groepjes, en ieder groepje maakt een gerecht.
Ik zit in het groepje 'nagerecht' en het thema is ijs.
Ik ben zelf niet zo'n ijsliefhebber, en heb dan ook niet echt inspiratie mbt ijs (ik zou zelf voor een trifle, tiramisu oid gaan) Het moet thuis bereid worden, en mee worden genomen naar de locatie (10 min. rijden) Op de locatie is trouwens wel een vriezer, koeling, magnetron, gasfornuis en frituur aanwezig.
Iemand leuke, lekkere ideetjes? Het is een vrij grote groep... dus ik denk dat het óf iets moet zijn wat over het algemeen iedereen wel lust, óf juist iets wat aan verschillende wensen voldoet...
Wie wil er met me meedenken??

dinsdag 9 maart 2010 om 11:56
Getver ijs! Wat een onhandig en beperkend thema voor een toetje voor een grote groep. Want na een paar minuten worden veel ijstoetjes al niet mee zo mooi/lekker.
Maar goed:
Een paar dozen bevroren slagroomsoesjes kopen. Als een pyramide opstapelen op een groot bord en op het laatste moment een flesje choco saus er over heen gieten en wat poedersuiker. Spectaculair! En na een tijdje is de slagroom ontdooit en lekker om te eten en zal niemand klagen over een beetje smokkelen.
Maar goed:
Een paar dozen bevroren slagroomsoesjes kopen. Als een pyramide opstapelen op een groot bord en op het laatste moment een flesje choco saus er over heen gieten en wat poedersuiker. Spectaculair! En na een tijdje is de slagroom ontdooit en lekker om te eten en zal niemand klagen over een beetje smokkelen.

dinsdag 9 maart 2010 om 11:58
dinsdag 9 maart 2010 om 11:58

dinsdag 9 maart 2010 om 12:00
Altijd handig: Google: op Smulweb: 36 ijs desserts (veel 20 soorten saus, dus eigenlijk 16 recepten, haha)
http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=ijs desserts&type-recepten=recept&type=recepten&sorteer=relevantie&tpp=15&page=1
http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=ijs desserts&type-recepten=recept&type=recepten&sorteer=relevantie&tpp=15&page=1
dinsdag 9 maart 2010 om 12:01
quote:Marriss schreef op 09 maart 2010 @ 11:58:
Ik weet het petrokia, ben ook niet zo blij met dit thema, maar goed...
De slagroomsoesjes is een goed idee, maar denk dat er dan nog wel iets van ijs bij moet.
Heb even gegooglet op ijstaart, maar sjeesus, zie mezelf dit nog niet maken hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]Ik zou zelf ook nooit een ijstaart maken. Tenzij je kunt werken in een hele koude ruimte (brrr). Volgen mij ga hier toch wel wat andere ideeen krijgen hoor! Succes,
Ik weet het petrokia, ben ook niet zo blij met dit thema, maar goed...
De slagroomsoesjes is een goed idee, maar denk dat er dan nog wel iets van ijs bij moet.
Heb even gegooglet op ijstaart, maar sjeesus, zie mezelf dit nog niet maken hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]Ik zou zelf ook nooit een ijstaart maken. Tenzij je kunt werken in een hele koude ruimte (brrr). Volgen mij ga hier toch wel wat andere ideeen krijgen hoor! Succes,

dinsdag 9 maart 2010 om 12:02

dinsdag 9 maart 2010 om 12:03
Zeker als het zelfgemaakte brownies zijn, dan doe je het toch nog zelf. Van tevoren maken, vlak voor het nagerecht nog even in de oven om warm te maken en dan lekker een bolletje ijs erbij. Makkelijk en toch lekker.
IJs zou ik overigens niet zelf maken, daar ben ik te lui voor
IJs zou ik overigens niet zelf maken, daar ben ik te lui voor
668, the neighbour of the Beast

dinsdag 9 maart 2010 om 12:14
dinsdag 9 maart 2010 om 12:16
je kunt, als je er iets meer zelf aan gedaan wilt hebben, ook cappuchino ijs bij de brownies maken. Dat doe je door vannille ijs een beetje zacht te laten worden, en per bak een klein theelepeltje oploskoffie in een minischeutje water op te lossen. Vervolgens roer je dat door het zachte ijs. Zorg dat het niet helemaal homogeen wordt, zodat je wat marmerstructuur krijgt. Je kunt er ook nog chocosnippers bij gooien. Maak niet te veel bakken tegelijk, ik heb gemerkt dat het roeren van twee liter wat zachter ijs al een opgave is.
Serveer met een brownie (heel makkelijk, brownies, je kunt heel veel tegelijk maken in een grote oven) en een chocolade frutsel er op.
Serveer met een brownie (heel makkelijk, brownies, je kunt heel veel tegelijk maken in een grote oven) en een chocolade frutsel er op.
dinsdag 9 maart 2010 om 12:24
Het eerste wat mij opvalt, wat een beperkt budget. Anders had je wat met verschillende smaken B&J-ijs kunnen doen.
Verder qua Amerikaanse twist, kom ik niet verder dan de cinnamon-sticks, maar maak je ook niet iedereen blij mee.
Of chocolate sunday
Chocolade sundae
Ingrediënten voor 4 personen
1 tl maizena, 2 el cacao, 25 gr boter 1 kopje stroop, 60 ml water, vanille ijs, of ander ijs, gehakte walnoten, als je dat lekker vindt
Voorbereiding
Zet alle ingredienten klaar
Haal het ijs uit de vriezer
Bereidingswijze
Meng maizena met cacao in een steelpan
Voeg boter en stroop toe
Doe water erbij
Langzaam laten smelten op laag vuur
Al roerend zachtjes laten sudderen
Verdeel het ijs over 4 ijscoupes
Schenk warme saus over elk bolletje
Bestrooi met walnoot
Je kunt er ook nog een wafeltje, of koekje inzetten
Verder qua Amerikaanse twist, kom ik niet verder dan de cinnamon-sticks, maar maak je ook niet iedereen blij mee.
Of chocolate sunday
Chocolade sundae
Ingrediënten voor 4 personen
1 tl maizena, 2 el cacao, 25 gr boter 1 kopje stroop, 60 ml water, vanille ijs, of ander ijs, gehakte walnoten, als je dat lekker vindt
Voorbereiding
Zet alle ingredienten klaar
Haal het ijs uit de vriezer
Bereidingswijze
Meng maizena met cacao in een steelpan
Voeg boter en stroop toe
Doe water erbij
Langzaam laten smelten op laag vuur
Al roerend zachtjes laten sudderen
Verdeel het ijs over 4 ijscoupes
Schenk warme saus over elk bolletje
Bestrooi met walnoot