Sauna met badkleding?
maandag 24 september 2007 om 13:54
Er zijn sauna's met speciale vrouwendagen. Maar daarnaast heb je soms ook speciale dagen waarop badkleding is toegestaan (naakt mag dan uiteraard ook). Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Thermen Holiday in Schiedam (zoeken via Google, mag hier geloof ik geen links zetten?) onder 'openingstijden' onder het nummertje 2. Volgens mij zijn er trouwens veel meer complexen waar dat mogelijk is hoor.
Ik maak er zelf trouwens nooit gebruik van. Ga altijd 'gewoon naakt'. Als je flink gaat transpireren (en dat is nou juist de bedoeling in de sauna) zit een badpak of bikini ook niet lekker lijkt me. Ga anders eerst een keer naar een vrouwendag, misschien vind je dat wel te doen? En ga anders een keer met je vriend/man/partner naar een gemengde dag, dan zal je zien dat het 'bekijken en bekeken worden' gehalte aanzienlijk kleiner is dan op een gemiddeld strand!!
Succes ermee!
Ik maak er zelf trouwens nooit gebruik van. Ga altijd 'gewoon naakt'. Als je flink gaat transpireren (en dat is nou juist de bedoeling in de sauna) zit een badpak of bikini ook niet lekker lijkt me. Ga anders eerst een keer naar een vrouwendag, misschien vind je dat wel te doen? En ga anders een keer met je vriend/man/partner naar een gemengde dag, dan zal je zien dat het 'bekijken en bekeken worden' gehalte aanzienlijk kleiner is dan op een gemiddeld strand!!
Succes ermee!
maandag 24 september 2007 om 14:07
Hoi Sisa,
In de Zwaluwhoeve (bij Harderwijk) is het iedere 1e dinsdag van de maand badkleding-dag.
Toevallig: gister ben ik lid geworden van het Viva-forum (dit is m'n eerste berichtje) en ik had net informatie opgezocht over de Zwaluwhoeve toen ik je berichtje zag staan.
Zelf lijkt het me overigens juist niet prettig om met m'n bikini in de sauna te gaan. De eerste keer dat ik naar een 'echte' sauna ging zag ik er behoorlijk tegenop om uit de kleren te gaan, maar na een paar minuten was ik alleen nog bezig met ontspannen. Nu ben ik fan! Wel grappig dat het per sauna verschilt hoe makkelijk mensen zijn in naakt rondhuppelen; in het ene resort slaan ze zo snel mogelijk een handdoek om, terwijl ik ook eens ergens geweest ben waar mensen naakt door de tuin liepen =D.
Veel plezier iig!
Imare
In de Zwaluwhoeve (bij Harderwijk) is het iedere 1e dinsdag van de maand badkleding-dag.
Toevallig: gister ben ik lid geworden van het Viva-forum (dit is m'n eerste berichtje) en ik had net informatie opgezocht over de Zwaluwhoeve toen ik je berichtje zag staan.
Zelf lijkt het me overigens juist niet prettig om met m'n bikini in de sauna te gaan. De eerste keer dat ik naar een 'echte' sauna ging zag ik er behoorlijk tegenop om uit de kleren te gaan, maar na een paar minuten was ik alleen nog bezig met ontspannen. Nu ben ik fan! Wel grappig dat het per sauna verschilt hoe makkelijk mensen zijn in naakt rondhuppelen; in het ene resort slaan ze zo snel mogelijk een handdoek om, terwijl ik ook eens ergens geweest ben waar mensen naakt door de tuin liepen =D.
Veel plezier iig!
Imare
maandag 24 september 2007 om 14:09
In preutsere landen zoals VS en UK is badkleding in de sauna vrij normaal. Betekent wel dat de saunatemperatuur omlaag moet want die badkleding verhindert het zweten van de huid op die plek. Bij een te hete sauna kan je zelfs te maken krijgen met zg. warntestuwing. Als je helemaal naakt bent kan je in een droge sauna zelfs temperaturen van meer dan 100 graden verdragen, met badkleding aan is dat ronduit gevaarlijk.
In een echte sauna ga je naakt, en inderdaad: dat went heel snel. Iedereen is naakt in de saunacabine en in het zwembad, daarbuiten draag je een badjas en slippers. Geeft best een huiselijk sfeertje.
In een echte sauna ga je naakt, en inderdaad: dat went heel snel. Iedereen is naakt in de saunacabine en in het zwembad, daarbuiten draag je een badjas en slippers. Geeft best een huiselijk sfeertje.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 24 september 2007 om 14:41
maandag 24 september 2007 om 14:42
Ja en wat misschien ook nog zal gebeuren.
Als je in een badpak aanhouden mag ook' sauna gaat voel je je waarschijnlijk al heel snel ongemakkelijk. Iedereen naakt en jij niet.
Heb het vaker gezien, de badkleding gaat zo uit hoor want juist met badkleding word je nog wel eens bekeken (in een sauna waar beide mag dan)
Als je in een badpak aanhouden mag ook' sauna gaat voel je je waarschijnlijk al heel snel ongemakkelijk. Iedereen naakt en jij niet.
Heb het vaker gezien, de badkleding gaat zo uit hoor want juist met badkleding word je nog wel eens bekeken (in een sauna waar beide mag dan)
maandag 24 september 2007 om 14:59
als je met badkleding de sauna ingaat beleef je niet al het goede van de sauna. De badkleding belemmert de zweetgang. Is bovendien onhygienisch, want ik neem aan dat je niet bij elke ronde een schone bikini aantrekt. Bovendien verpest het de luchtvochtigheid in de cabine.
Bloot in de sauna is alleen maar "gek" als je het de eerste keer doet, en binnen 5 minuten ben je vergeten dat je bloot bent. Gewoon bloot gaan
Bloot in de sauna is alleen maar "gek" als je het de eerste keer doet, en binnen 5 minuten ben je vergeten dat je bloot bent. Gewoon bloot gaan
maandag 24 september 2007 om 15:00
Dat van het Sanadome ben ik ook tegengekomen .. er zullen vast nog wel meer zijn. In ieder geval ben je daar dan niet de enige die badkleding draagt.
Ik zelf moet er ook niet aandenken kleding in de sauna ....
Maar goed dat heb ik zelfs al buiten de sauna dus helemaal objectief ben ik niet
In ieder geval veel suc6 en geniet ze !
Ik zelf moet er ook niet aandenken kleding in de sauna ....
Maar goed dat heb ik zelfs al buiten de sauna dus helemaal objectief ben ik niet
In ieder geval veel suc6 en geniet ze !
maandag 24 september 2007 om 21:47
Het mistige hok wordt een "Turks Bad" genoemd. Met sauna wordt de "Finse Sauna" bedoeld, waar een kachel de temperatuur lekker opstookt, tot een graad of 96 Celsius, mijn favoriete temperatuur.
En GATVERDAMME wat smerig en onhygiënisch, met badkleding in de sauna. Na de sauna moet je je namelijk eerst afdouchen voordat je in het dompelbad gaat. Ik neem aan dat je dan met een handdoektentje om eerst je badkleding uitdoet, met een handdoektentje om jezelf afspoelt en vervolgens snel weer onder je handdoektentje nieuwe badkleding aantrekt om vervolgens in het dompelbad te gaan ????
Jakkes. Zweten en afdouchen gaat veel beter als je bloot bent. Laat dan een saunaatje in je eigen huis inbouwen. Kun je zelfs in je skipak in gaan zitten.
http://www.frankonia.de/i...ro/1/aaa506x02.jpg~[/img]
En GATVERDAMME wat smerig en onhygiënisch, met badkleding in de sauna. Na de sauna moet je je namelijk eerst afdouchen voordat je in het dompelbad gaat. Ik neem aan dat je dan met een handdoektentje om eerst je badkleding uitdoet, met een handdoektentje om jezelf afspoelt en vervolgens snel weer onder je handdoektentje nieuwe badkleding aantrekt om vervolgens in het dompelbad te gaan ????
Jakkes. Zweten en afdouchen gaat veel beter als je bloot bent. Laat dan een saunaatje in je eigen huis inbouwen. Kun je zelfs in je skipak in gaan zitten.
http://www.frankonia.de/i...ro/1/aaa506x02.jpg~[/img]
maandag 24 september 2007 om 23:19
maandag 24 september 2007 om 23:31
Geloof me, (want ik ben precies hetzelfde); iemand die met nadruk vraagt om een sauna-met-bedekking vertikt het vierkant om daar naakt rond te lopen. Echt, iedereen put zich al jaren uit om preutse zienswijzen als de mijne te bekeren, maar dames, dat willen we niet, daar peinzen wij niet over. We willen gewoon een paar stukjes stof, echt, ECHT waar
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 25 september 2007 om 15:18
in de thermen holiday in Schiedam, is 1 keer per maand badkleding toegestaan en iedere dinsdag is het vrouwendag.
Maar eerlijk gezegt zul je al snel merken dat het echt lekkerder is zonder badkleding, zelfs een elastiekje in je haar is nog teveel, en in het turksestoombad is het erg mistig en heerlijke geur, niemand die je dar ziet, en niemand die er op let of je naakt bent echt waar.
Maar eerlijk gezegt zul je al snel merken dat het echt lekkerder is zonder badkleding, zelfs een elastiekje in je haar is nog teveel, en in het turksestoombad is het erg mistig en heerlijke geur, niemand die je dar ziet, en niemand die er op let of je naakt bent echt waar.
dinsdag 25 september 2007 om 22:56
Sanadome in Nijmegen is al genoemd. In Nieuwegein is een Beautyfarm genaamd A-style, daar mag je ook met badkleding in de sauna en ook nog alleen met degene met wie je bent (je gaat om de beurt). Er zijn ook nog heel veel andere dingen te doen (gezichtsbehandelingen, massagestoel, etc). Het is wel een andere sfeer dan een groot saunacomplex maar ik vind het erg fijn.
donderdag 27 september 2007 om 14:05
Ik kan me voorstellen dat een sauna zonder badkleding best prettig kan zijn. Maar dat er niet gelet wordt op als je naakt bent is een illusie of plaat voor je kop (willen hebben).Vrienden van mij gaan regelmatig, en als ik die soms hoor praten, "mooi geschoren, hangborsten, neptieten, lekker wijf, die wil ik wel eens in het bubbelbad nemen, "goh, ze ging wijdbeens liggen terwijl ik er naar zat te kijken". En dan het verhaal dat een man zich begon af te trekken heeft mij doen overtuigen dat er wel degelijk gekeken wordt!
donderdag 27 september 2007 om 14:12
En met een bikini of badpak zou er dan niet meer gekeken worden ? Dat noem ik pas een bret voor de kop hebben. "Oooh, dat model dóe je toch niet, en die kléur, hoe durft ze het aan te trekken..........."
Gelul.
Je moet je pas zorgen maken als er NIET MEER naar je gekeken wordt.
P.S.
Het zijn vrienden van je die zo praten ? Daar kun je trots op zijn. Houd ze in ere.
Gelul.
Je moet je pas zorgen maken als er NIET MEER naar je gekeken wordt.
P.S.
Het zijn vrienden van je die zo praten ? Daar kun je trots op zijn. Houd ze in ere.