Kom niet over ex heen

10-03-2010 00:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal!

Ik heb een probleem :( 2 jaar geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan. Dit op een hele rotte en lullige manier door mijn schuld. Ik ben verliefd geworden op iemand anders en heb hem hier veel pijn mee gedaan. We waren 5 jaar bij elkaar.

In de periode dat ik verliefd werd op iemand anders, ging het slecht met mij en ben absoluut mezelf niet geweest. Pas toen wij ons huis hebben verkocht en ik dus moest verhuizen begon ik me te realiseren wat ik had gedaan.

Nu 1 jaar verder na de verhuizing ben ik nog steeds samen met de jongen waar ik destijds verliefd op werd, maar is er tussen ons ook al veel ellende voorgevallen. En blijf ik alles maar vergelijken met hoe het vroeger was, en mijn ex ontzettend missen.

Eigenlijk vind ik dit belachelijk, ik hoor er toch overheen te zijn na 2 jaar? Niet dus :(

Heeft iemand hier ook zoiets mee gemaakt? Voel me inmiddels een aardige mislukking in de liefde te voelen.

Dank jullie in ieder geval al voor het lezen ;)

X Gwen
Gwen, wat vervelend voor je.

Jij kiest voor een andere leven en het blijkt toch niet te zijn wat jij gehoopt had. En achteraf gezien oude leven misschien nog lang niet zo slecht was, denk jij.

Maar bij jouw ex was duidelijk ook niet alles koek en ei, anders wordt jij niet op een andere verliefd.

Wat ik mij afvraag, is of jij zelfvertrouwen in jezelf hebt om aan een relatie te geven wat nodig is. En dat het niet aan jouw relaties ligt maar aan stukje zelf ontdekking die jij nog wil doen.

En als jij weet wat te doen dan lopen relaties met mannen veel makkelijker, is dat wat het is?
Ik denk: je ex was het niet voor je, je vluchtte in een andere relatie en die is het ook niet.

Dan is het een kwestie van afstand en afscheid nemen van allebei, tijd voor jezelf nemen, waarin je lief bent voor jezelf en van jezelf leert houden, en uitzoeken wat je echt wilt in een relatie voor je weer in een volgende stapt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Sowieso: Je huidige relatie verbreken!!!

Verder heb ik ook ooit zoeits meegemaakt. Na, niet vreemd gegaan of voor een ander weg gegaan, maar vlak na het verbreken van de relatie had ik een ander. In de kroeg kwam ik ex toen tegen. Hij had niet in de gaten dat ik met een ander was, en begon voluit te kletsen. Hij was duidelijk blij mee te zien. Ineens kwam nieuwe vriend me om mn nek hangen en kuste me. Ik zag ex door de grond zakken en 2 minuten later was hij weg uit de kroeg.

Ik heb het altijd vreselijk gevonden voor ex! Tien jaar later kwam ik hem op een verjaardag tegen. Ik kon alleen maar denken aan hoe rot ik het toendertijd vond voor hem. Na die verjaardag heb ik hem opgebeld om een x af te spreken ( ik was inmiddels getrouwd met een ander, had 2 kids). We hebben afgesproken en ik heb hem verteld hoe vervelend ik het al die jaren heb gevonden dat hij toendertijd zo schrok, dat ik hem hiermee pijn had gedaan. Ook nog even uitgelegd dat ik echt niet tijdens onze relatie al wat had met nieuwe vriend ( ik kend hem toen nog niet eens).

Ik voelde me erg opgelucht dat ik uiteindelijk dit uit heb kunnen spreken!
Het gras is dus niet altijd groener aan de overkant. Er zit niets anders op dan je gedachten verzetten en te gaan bedenken of je met deze relatie zo gelukkig bent. Succes
Eens met poezewoes.

Ik kom ook net uit een achtbaan aan emoties en maak nu echt tijd om mijn ex los te laten waar ik nog veel van hou, maar tussen hem en mij zat het zo vreselijk scheef dat ik ook niet meeer mezelf was.

Dat heeft nog best gevolgen gehad, waarmee ik hem maar ook mezelf pijn heb gedaan.

Maar dat kan de tijd niet meer terug draaien.

En als hij van mij gehouden had, en me genomen had voor wie ik was had het ook nooit zo ver gekoemen. Dat is de andere kant van de medaille.

Dus nu ben ik alleen, zorg ik dat mijn leven vol leuke dingen zit en ik mer dat ik me soms alweer goed begin te voelen over wie ik ben, al mens. En dat ik mezelf weer ga accepteren. Dat is al zolang geleden dat ik dit echt nodig heb om van alles bij te komen en mezelf weer te vinden.

Het werkt.

Ik vind het rot voor je dat je spijt hebt van je stappen. en nu niet gelukkig bent.

Het zou niet eerlijk zijn naar je ex toe om hem nu te benaderen denk ik. Niet zonder dat je volledig los bent geweest van allebei.

Sterkte
..popcorn?
Ik denk dat je beter een tijdje alleen kan zijn, als je uit een relatie komt.

Zoals ik het lees, ben je van de ene relatie in de andere gedoken en als het ware 'op dezelfde voet' doorgegaan, maar wel met een compleet ander persoon! Jij hebt in je huidige vriend iets gezien, wat je miste bij je ex. Daar werd je verliefd op, omdat je dat waarschijnlijk niet kon vinden tijdens je huidige relatie en nog waarschijnlijker: wat je in JEZELF op dat moment niet kon vinden.

De verliefdheid heeft je verblind, zodat je met je oude zelf gewoon bent doorgegaan in iets compleet anders (namelijk: IEMAND ANDERS). Je bent niet 'gereset' van de vorige relatie en de dagelijkse dingen - die in je voorgaande relatie normaal waren - ben je gaan voortzetten in je nieuwe relatie. waarschijnlijk stuitte je op weerstand van je nieuwe partner: hij is namelijk een ander persoon dan jouw ex.

Nee, je kunt de tijd niet terug draaien. Wat je mist van je ex, is waarschijnlijk de dingen, die je leven wat gemakkelijker maakten destijds, de dingen die je fijn vond tijdens die relatie.

Ondertussen ben je nu al 7 jaar niet alleen geweest en heb je in emotioneel opzicht niet op eigen benen gestaan.

Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik ervoor kiezen om een tijdje alleen verder te gaan: zonder relatie. Je hebt de relatie met je ex duidelijk nooit echt verwerkt. Pak voor jezelf leuke dingen op, leer jezelf kennen zonder iemand om je heen: wie is Gwen dan? Weet je dat eigenlijk wel?

Baken rust in en zoek naar je echte zelf, zonder vast te zitten aan de verplichtingen van een relatie. Je was er duidelijk nog helemaal niet klaar voor om met nieuwe vriend een relatie aan te gaan.
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven