onzeker over auto

10-03-2010 11:06 68 berichten
t slaat weer nergens op om over te piekeren (vandaar dat ik het ff op het forum gooi )

maar goed. ik woon nu bijna 2 jaar in een 'vinex-wijk'.

ongeveer iedereen heeft hier een auto. ik heb wel een rijbewijs

maar geen auto. wou er tijdje terug wel 1 aanschaffen, maar is duur en onhandig omdat ik vlakbij het centrum werk. heb daarom tijdje terug een scootertje aangeschaft waar ik erg blij mee ben.

maar ik merk toch dat ik de neiging heb om onzeker te worden omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden dat ik geen auto heb. terwijl ik dit typ realiseer ik me dat het nergens op slaat maar dat moet ik ff van andere horen geloof ik

(tenzij iemand het terecht vind. dan ook meteen de vraag; is het dom om geen auto te hebben??)

volgens mij moet ik de topics die ik aanmaak bullshit topics noemen of zo
Alle reacties Link kopieren
Laat ze lekker denken allemaal. Geniet van je scootertje en doe iets leuks met het geld dat je spaart omdat je geen auto hebt....
Nee geen auto is niet raar. Wel een auto voor de deur die 29 van de 30/31 dagen van de maand stil staat das pas raar.
ik heb niet eens een rijbewijs. Als mensen zeggen dat ze dat raar vinden, vraag ik doodleuk om een bijdrage voor de lessen. Tja, ik vind het te duur en als zij het nou raar vinden, willen ze er vast wel wat aan doen.

Ik vind het juist raar om een dure aanschaf te doen (om nog maar te zwijgen over bijkomende kosten elke maand) omdat de buren wel eens iets zouden kunnen denken.
Ik ben bijna 30 en ik heb pas kort geleden een auto gekocht; enkel en alleen omdat ik een kind heb gekregen en geen zin had het wurm in de trein te vervoeren naar opa en oma die op 3 en 4 uur reizen wonen. In tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander heb ik geen lening voor mijn auto afgesloten en rijd ik dus in een bak van 11 jaar oud omdat ik die wèl contant kon betalen.

Geen auto hebben is niet raar. Maandelijks krom liggen voor de afbetaling van een auto die je alleen hebt voor het oog van de buren, dat is pas raar
Zou in jouw geval waarschijnlijk ook geen auto nemen. En nee, ik vind het niet raar als mensen geen auto hebben.

Als je alleen zo nu en dan een auto nodig hebt, zou je kunnen denken aan Greenwheels.
Ik heb ook geen auto en geen rijbewijs en al mijn collega's wel en buren en ouders en vrienden en familie ook. Ik vind het heerlijk en het kan me niks schelen dat ze het raar vinden. Hoef nooit de bob te zijn en het spaart heel veel geld. Ik overweeg nu om (in het diepste geheim) te gaan lessen, maar dan ook alleen omdat mijn vriend een nieuwe auto heeft gekocht die ik zo mooi vind dat ik er wel in wil rijden). Verder interesseert het me niks, en ik denk dat het jouw buren ook niks uitmaakt hoor!
En dan koop je een auto 'voor de buurt' en dan ga je je weer zorgen maken of het wel het juiste merk is 'voor de buurt' en of je hem wel vaak genoeg wast 'voor de buurt' etc.

Gewoon lekker geen auto nemen en genieten van je scooter!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het totaal niet raar. Wel wordt het raar als je continu gebruikt maakt van andere mensen die wel een auto hebben maar dat idee heb ik niet.

Je komt overal waar je wil komen,... nou dan is het toch goed??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:zakdoekjeopviva schreef op 10 maart 2010 @ 11:10:

Nee geen auto is niet raar. Wel een auto voor de deur die 29 van de 30/31 dagen van de maand stil staat das pas raar.

Dan ben ik dus raar

Nog raarder: ik heb geeneens een rijbewijs en wel een auto

(hij staat dan nu dus ook te koop)

TO, een scooter is veel hipper en handiger dan een auto dus kijk jij je vinex-buurtjes maar raar aan.

Zeker op zaterdag als ze met z'n allen staan te autopoetsen!
Nooit, maar dan ook nooit iets kopen omdat je je zorgen maakt over wat de buren van je denken!

Wat kan jou het nou schelen, je moet doen wat je zelf wil. Mensen die doen wat ze zelf willen en zich daarbij niets aantrekken wat anderen daarvan vinden oogsten meestal juist het meeste bewondering (niet dat je het daarom moet gaan doen, maar je snapt mijn punt)
Trouwens, ik weet van maar 3 auto's in de straat bij welk huis die horen. Ik zou dus echt niet weten welke buur wel of geen auto heeft (maar gezien de parkeerdruk, hebben ze allemaal wel 3 auto's lijkt me).

Je vind jezelf veel te belangrijk, de buren boeit het echt niks.
Gewoon lekker doen wat je zelf wil TO. Als jij een auto onnodig en onhandig vindt, is dat toch zeker je goed recht? En idd, met het geld dat je nu bespaart kun je een heleboel andere leuke dingen doen!

Ik heb zelf trouwens een oude auto die ik zo kon afrekenen, zou er iig nooit een lening voor afsluiten.
Geen auto, raar?

Welnee. Nooit gedacht dat iemand zich daar onzeker over zou kunnen voelen.

Ik zou niet weten waarom je een auto zou moeten hebben als je hem niet gebruikt.
Als je echt maar af en toe een auto nodig hebt zou ik idd Greenwheels proberen.

Ik heb wel een (Nieuwe) auto, die overigens ook geheel betaald is, maar die ik voor mijn werk dagelijks gebruik. Ik bezoek clienten thuis in Noord-Oost Brabant. Maak dus nogal wat kilometers.

Mn 1ste auto was niet nieuw, die was 4 jaar oud toen ik hem kocht, heb er 10 jaar in gereden dus 10 jaar kunnen sparen omdat ik wist dat het ding niet een leven lang mee zou gaan.

Ik heb geen grote auto, maar een kleine, zuinige die makkelijk te parkeren is in de stad auto.

Heb ook nog een fiets, die gebruik ik in mn eigen woonplaats, voor de boodschappen enzo. Ik krijg dan als reactie ben je niet met de auto. Nee want dat vind ik net zo onzinnig als een auto aanschaffen en hem nooit gebruiken.
quote:mamalief schreef op 10 maart 2010 @ 11:17:

[...]

Dan ben ik dus raar

Nog raarder: ik heb geeneens een rijbewijs en wel een auto

(hij staat dan nu dus ook te koop)

Grappig. Nou ben ik wel heel benieuwd, waarom heb je geen rijbewijs maar wel een auto?
Ik ben opgegroeid zonder auto (wel huurauto's in de vakantie) en ik heb zo'n ding in mijn 29-jarig bestaan zelden gemist. Woon nu in de stad en ben zó blij geen parkeerperikelen te hebben. Een auto is hartstikke duur (benzine, onderhoud, verzekering, etc.) en niet goed voor het milieu -- waarom zou je daar aan beginnen als je er eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebt? Niet raar over voelen dus!
quote:gazelle schreef op 10 maart 2010 @ 11:21:

[...]

Grappig. Nou ben ik wel heel benieuwd, waarom heb je geen rijbewijs maar wel een auto?

Nou...

Euh...

Sjah... heb auto van Man gehouden omdat ik ook wel "even" een rijbewijs zou halen.

Maar na 3 jaar heb ik de hoop opgegeven dat ik zelfs maar begin dus nu gaat ie weg.

TO, belang bij?
quote:glitterzzzzzzzz schreef op 10 maart 2010 @ 11:21:

Heb ook nog een fiets, die gebruik ik in mn eigen woonplaats, voor de boodschappen enzo. Ik krijg dan als reactie ben je niet met de auto. Nee want dat vind ik net zo onzinnig als een auto aanschaffen en hem nooit gebruiken.

Ja, dat vind ik ook altijd zo stom. Mijn man heeft sinds 2 jaar een auto (tja, ik rijd er niet in, dus zie ik het ding niet als 'van mij') en als we sindsdien een keer ergens heen gaan op de fiets, krijg je meteen die vraag.

Hallo, alsof je meteen iets aan je lijf mankeert als je een auto koopt.
Dan even een héél ander (waarschijnlijk dom ) vraagje van mij: wat is een "vinex-wijk?
anoniem_33340 wijzigde dit bericht op 10-03-2010 11:39
Reden: venix --> vinex
% gewijzigd
Geen auto hebben is niet raar.

Wat wel raar is, is dan altijd een beroep op anderen doen voor afhalen, meerijden, thuisbrengen, spullen vervoeren, etc. Incidenteel is niet erg, maar als je dat vaak doet kan het irritant worden, vooral als je dan verwacht dat mensen met wie jij meerijdt dan ook wel even omrijden om jou thuis af te halen of hun tijden aanpassen aan jouw voorkeuren.

Maar zolang je dat niet doet, zou ik me vooral niks aantrekken van wat anderen vinden.
quote:Helene69 schreef op 10 maart 2010 @ 11:37:

Dan even een héél ander (waarschijnlijk dom ) vraagje van mij: wat is een "vinex-wijk?Google al eens geprobeerd? Een grote nieuwe wijk dus, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinex
quote:Helene69 schreef op 10 maart 2010 @ 11:37:

Dan even een héél ander (waarschijnlijk dom ) vraagje van mij: wat is een "vinex-wijk?

Ik vind Venix mooier!

Een Vinex-wijk is een wijk met nieuwbouwhuizen; in het dagelijks gebruik ook synoniem met een tikje deprimerend en heel veel van hetzelfde
Snormel kent mij?
quote:mamalief schreef op 10 maart 2010 @ 11:24:

[...]

Nou...

Euh...

Sjah... heb auto van Man gehouden omdat ik ook wel "even" een rijbewijs zou halen.

Maar na 3 jaar heb ik de hoop opgegeven dat ik zelfs maar begin dus nu gaat ie weg.

TO, belang bij?

Oké ik snap het. Ben nogal nieuwsgierig aangelegd

Lijkt me lastig voor je om 'm weg te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven