50 jaar getrouwd
woensdag 10 maart 2010 om 11:17
Eind mei vieren mijn ouders hun gouden bruiloft. Gezien hun leeftijd en gezondheidsproblemen kiezen ze ervoor om het allemaal een beetje eenvoudig te houden en ik heb aangeboden om me te ontfermen over de uitnodigingskaarten. Ik zou die kaarten dan wel even zelf ontwerpen.....
En daar zit ik dan, totaal geen inspiratie. Ik kom niet veel verder dan een foto van toen en nu en het standaard riedeltje over het huwelijksbootje en al die jaren en dat samen vieren en bladiebladiebla. Zo ontzettend niet origineel.
Is hier misschien iemand die een leuk idee heeft voor een uitnodigingskaart die net even anders is? Wie helpt me op weg?
En daar zit ik dan, totaal geen inspiratie. Ik kom niet veel verder dan een foto van toen en nu en het standaard riedeltje over het huwelijksbootje en al die jaren en dat samen vieren en bladiebladiebla. Zo ontzettend niet origineel.
Is hier misschien iemand die een leuk idee heeft voor een uitnodigingskaart die net even anders is? Wie helpt me op weg?
woensdag 10 maart 2010 om 11:51
Mijn opa en oma hadden een hele mooie klassieke. Het was een dubbele kaart (duh) van dik papier met een soort afgebrokkeld randje. Op de voorkant stond alleen in het goud '50' in mooie letters. Op de binnenkant stond in hetzelfde klassieke lettertype dat ze dus 50 jaar getrouwd zijn en nouja het programma van de dag en dat je welkom bent daar en daar en zo laat.
Simpel, niet oubollig en ik vond m heel mooi!
Simpel, niet oubollig en ik vond m heel mooi!
woensdag 10 maart 2010 om 12:13
woensdag 10 maart 2010 om 12:21
woensdag 10 maart 2010 om 12:29
Whopper, die site is inderdaad leuk, daar ga ik straks eens wat uitgebreider op neuzen.
Lonkaa, dankjewel voor dit voorbeeld. Ziet er mooi uit en geeft me weer wat inspiratie. Alleen dat afgebrokkelde randje vind ik niet zo'n goed idee.
Elninjoo, het wordt een klein feestje hoor, zo'n 25 man, alleen hun broers en zussen met aanhang, koud en warm buffet, je kent dat wel. Maar ze vonden het toch leuk om uitnodigingen te sturen. En die andere voorstellen van je staan al in de planning.
Ik zal ook eens nadenken over het materiaal. Dus geen papier, maar iets anders.
Lonkaa, dankjewel voor dit voorbeeld. Ziet er mooi uit en geeft me weer wat inspiratie. Alleen dat afgebrokkelde randje vind ik niet zo'n goed idee.
Elninjoo, het wordt een klein feestje hoor, zo'n 25 man, alleen hun broers en zussen met aanhang, koud en warm buffet, je kent dat wel. Maar ze vonden het toch leuk om uitnodigingen te sturen. En die andere voorstellen van je staan al in de planning.
Ik zal ook eens nadenken over het materiaal. Dus geen papier, maar iets anders.
woensdag 10 maart 2010 om 15:02
Ik vind een mooie vormgeving en materiaalkeuze de belangrijkste ingrediënten voor een geslaagde kaart. Als je een origineel idee hebt, prima, maar per sé origineel willen zijn resulteert vaak in flauwe humor, mank lopende gedichtjes en het soort beeldspraak dat je zelf al noemt.
Een foto van toen gebruiken, vind ik een leuk idee. Je kan ook overwegen om een echte foto af te laten drukken. Die kan je dan in een fotokaart steken (te koop, of van zelfgekozen karton te maken - vier schuine sneetjes in een kaart waarin je de hoeken van de foto kan steken), zodat de ontvangers de foto eventueel kunnen inlijsten. Verder zou ik de tekst simpel houden. Gewoon dat ze al 50 jaar gelukkig getrouwd zijn en dat graag samen willen vieren.
Een foto van toen gebruiken, vind ik een leuk idee. Je kan ook overwegen om een echte foto af te laten drukken. Die kan je dan in een fotokaart steken (te koop, of van zelfgekozen karton te maken - vier schuine sneetjes in een kaart waarin je de hoeken van de foto kan steken), zodat de ontvangers de foto eventueel kunnen inlijsten. Verder zou ik de tekst simpel houden. Gewoon dat ze al 50 jaar gelukkig getrouwd zijn en dat graag samen willen vieren.