Mode & Beauty alle pijlers

Wax!

16-02-2010 12:03 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik weet niet of ie hier hoort of in lijf&lijn? Maar waxen dus! Ik heb net een afspraak gemaakt voor mn eerste brazilian wax ooit, maar heb nu toch de huivers

Heeft iemand ervaring?

Doet t erg pijn?

Hoe lang blijft t mooi?

En nu zei iemand anders net ineens 'als je de eerste keer maar geen bultjes krijgt'. Bultjes? Kan dat? Want dat kan ik niet gebruiken!

Misschien als ik daar toch ben dat ik in een moeite door mn benen maar laat waxen ooit, dus ervaringen daarmee zijn ook welkom.

(oh, en ik wil waxen in plaats van scheren. Ontharingscrème kan ik niet gebruiken omdat ik allergisch ben voor een van de ingrediënten daarvan)

To wax or not to wax?

Totaal aantal stemmen: 27

Doen, ideaal! (63%)
Niet doen, gewoon ouderwetsch het scheermesje hanteren. (37%)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
PFB? Nee, ik had iets anders, prep. Dat heb ik er een keer op gesmeerd, voor ik ging slapen die avond. Omdat de huid toen wat rood en gevoelig was. Daarna heb ik er niets opgesmeerd want het voelde gewoon ok en zag er ook goed uit.

Sommige plaatsen zijn wel pijnlijk ja, maar zij is goed he? Had je haar verteld dat ik over haar gejuicht heb op een forum?
ja ik heb over je verteld.....hahaha....en ze moest heel erg lachen. Ze vroeg of je een soort van blog schreef, zoiets zei ik.

Ze is echt goed, heel aardig. Ze stelt je echt goed op je gemak. You're doing fine honey.... Dit was de ergste: Ok...take a deep breath. Au...hahahah

Ik moest steeds erg lachen (van de "pijn")

Het resultaat is verbluffend vind ik, mooi recht streepje en zooo zacht!
Wat grappig snico
hoe is t met Bassist...nog gesproken na jullie avontuur?
quote:snico schreef op 05 maart 2010 @ 08:14:

ja ik heb over je verteld.....hahaha....en ze moest heel erg lachen. Ze vroeg of je een soort van blog schreef, zoiets zei ik.

Spijker in "Smachten op afstand"

Hier ook dan maar een linkje. Voor wie t leuk vind om mn Bassistenverhalen te lezen
Ik krijg nu pas weer een heel klein beetje stoppeltjes. Nou, dat was zeker de moeite waard!
Ja, goed he... Ik ben om, al zie ik wel een beetje tegen de 2e keer op.... Jij?
Probeer het anders zelf bij te houden met een epilator. Tja, alleen de bikinni-lijn natuurlijk... de rest zou ik niet proberen.

Zelf doe ik dat ook.. gaat prima. Van de zomer ga ik weer voor de wax.
Maar hoe lang moet je dan weer wachten totdat jet lang genoeg is om te waxen? Volgens mij loop je dan best lang behaard rond..

Ik ga het trouwens wel doen bij die Britse vrouw in Utrecht hoor, na zulke positieve verhalen! Nog even sparen (geld dat is, geen haar, dat duurt maar 2 weken)
Neuh ik zie niet zo op tegen de 2e keer, want ik ben altijd heel slecht in dingen onthouden die ik niet fijn vond. Ik vergeet ook altijd meteen de prijs als ik iets heb gekocht dat eigenlijk te duur was.

Volgens mij moet je best lang wachten tussen twee keer waxen in ja. Dat zou ik ook een heel groot nadeel vinden, ware het niet dat ik momenteel een leuke man op afstand heb zitten die ik toch de komende maand nog niet terug zie, dus ik kan er behaard als een holbewoner bijlopen zonder gene

Ze zeggen wel dat er na een paar keer waxen steeds minder haartjes teruggroeien. Daar hoop ik dan maar op. Ik heb nu overigens al het idee dat de stoppeltjes die er zijn veel minder ruw en scherp aanvoelen dan scheerstoppeltjes zouden doen.
quote:goudvis30 schreef op 10 maart 2010 @ 21:58:

Probeer het anders zelf bij te houden met een epilator. Tja, alleen de bikinni-lijn natuurlijk... de rest zou ik niet proberen.

Zelf doe ik dat ook.. gaat prima. Van de zomer ga ik weer voor de wax.Je kunt alles bijhouden met een epilator hoor, hoewel het qua bochten ed wel lastig kan zijn. Ook kun je, die paar haartjes ook zelf harsen. Doet bijzonder weinig pijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Niet om heel dom te lijken hoor.... Maar wat is een epilator?
Dat is zoiets, Spijker:

De kop bestaat uit roterende schijfjes, die werken als pincetten en zo je haar uittrekken. Zou ik nevernooitniet in mijn schaamstreek of oksels gebruiken, maar heb ik wel jarenlang voor mijn benen gebruikt. Ik kreeg alleen steeds meer ingegroeide haren, dus ben er weer mee gestopt.
quote:Spijker schreef op 10 maart 2010 @ 22:25:

Ik heb nu overigens al het idee dat de stoppeltjes die er zijn veel minder ruw en scherp aanvoelen dan scheerstoppeltjes zouden doen.Dat klopt ook wel volgens mij, omdat je met scheren gewoon de bovenkant van je haartjes eraf haalt en dus een halve stompe haar voelt (stoppel) en bij waxen er een heel nieuw haartje groeit. Ik kan eigenlijk niet wachten om te gaan, 't is alleen zo duur (hoewel dat dus in Utrecht ook nog wel mee valt)...
Een epilator..... ...nou nooit van zijn lang zal ze leven in mijn schaamstreek. Ik heb zo'n ding voor mijn benen gehad. op mijn schenen vond ik t nog wel toe doen, maar mijn kuiten...mennnnn. Dus nooit van zijn lang zal ze leven "down under"......

Ik had ook al bedacht om t een beetje met van die strips bij te houden..... eens kijken of dat lukken wil. Maar liever bij mijn waxvriendin. Ze is leuheuk!
Strips? Mijn waxmevrouw zegt dat als iemand ooit waxstrips bij je schaamstreek wilt gebruiken, wat je dan keihard weg moet rennen omdat je óf de huid meetrekt of dood zal gaan van de pijn.

En die epilator.... Die ziet mij er veel te eng uit. Bovendien geef ik me liever over aan de kundige handen van een ander dan dat ik mezelf ga zitten martelen!
Mmmm...als jouw waxmevrouw dat zegt, dan zal de mijne dat ook wel zeggen spike ....

Ik durf t eerlijk gezegd ook niet. Ik wacht gewoon tot t weer "lang genoeg is" (klinkt nou niet echt "je van het"...)
Zeg spijker, vind jij t ook zo lang duren voor je weer kan. Ik ben in staat om mijn scheermesje weer te pakken. Maar dan heb je weer van die harde stoppels. Maar om nou weer tot die ene centimeter te moeten wachten...pffffff. Duurt best lang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven