FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Ik was dan met de auto LLL en heb dan ook stress, want BNJMN hier in bed en buurvrouw weet het, maar ik vind het toch niet fijn. Maar meenemen nog minder .
En is de auto dan nog kaduuk? Irritant!
Ja nog steeds, sterker nog, ze zijn er nu net pas achter wat ermee is. Het is de computer van de inspuitingsmotor. Geen idee, maar gaat veel geld kosten. En moet weer door een ander bedrijf gemaakt worden dus gaat ook nog lang duren. Mega-irritant echt. Maar goed, ben allang blij dat het niet regent, daar was ik pas echt sjacherijnig van geworden.

En wel lekker hoor, dat je BNJMN gewoon in bed kunt laten met de buurvrouw als achterwacht. Ik snap wel dat het niet heel relaxt is, maar wel beter dan dat die slaapjes overal omheen gepland moeten. Vind ik met Poppetje echt lastig de laatste tijd.
En dochter alweer terug. Had nu stress omdat ze aan de weg aan het werken waren en zo'n verkeersregelaar echt de hele boel langdurig tegenhield. Dochter maar meegenomen in balletpak, panty en haar laarzen, heel charmant .
En vervelend zeg, van de auto, vind dat altijd gezeik en zo zonde van het geld. En dan merk je ook ineens hoe vaak je de auto eigenlijk gebruikt.
Haha, nou maar goed dat je niet met de fiets was dan .
Het is wel echt heel erg lekker fietsweer hoor. Nu.

En echt, als je op de fiets aangewezen bent dan valt het reuze mee met regen enzo. De keren dat ik jaarlijks met regenpak op de fiets zit zijn echt op 1 hand te tellen.

Ik werk. Pebbeltjes en Kefpep zijn bij schoonouders. En Pebblo? Die zit in bad, slaapt, koopt boeken en slaapt. Hij heeft een opgelegde rustdag. Wilde het eerst niet aannemen maar geniet er enorm van. Hij zal er wel van opknappen.

Hij moet zo wel met Groot Pebbeltje naar GGD voor DTP en BMR inenting. Zou een 8 jarige daar nog ziek van worden eigenlijk?

Verliefde Morrie en Harrie zijn leuk.

En Nathje even alleenstaand bikkelen, gaat vast lukken. Arme Apie. Telefoongesprekje was wel heel kort. Maar mezelf horen echo-en is heel naar. Ik ben volgens mij al slechthorend, want hoor steeds vaker de deurbel niet. Thuis niet en in de winkel niet als ik boven ben, tot ergernis van Pebblo die niet begrijpt dat ik het niet hoor.

Gisteren gesprek gehad met juf en IB-er. En na gesprek had ik goed gevoel. Nu heb ik gespreksverslag en daar staat opeens in dat GP gaat drammen en driftig wordt. Is in gesprek niet genoemd, zijn termen die niet bij mijn kind passen... Ook is de tendens van het verslag dat GP vervelend gedrag vertoond en conflicten zoekt op het schoolplein, terwijl mijn insteek was dat er door de school niet voldoende aandacht is voor de verveling van GP en hij door gebrek aan uitdaging gaat hangen en gemakzuchtig en verveeld gedrag vertonen. Hm. Ga verslag dan ook niet tekenen, want komt toch in zijn dossier.

Overigens ben ik het wel eens met de acties: duimschroef wat strakker, minder gemakzucht accepteren (hij maakt sommig werk gewoon niet of maar half want 'hij weet het allemaal al', maar schuift het verrijkingswerk waar hij moeite voor moet doen vervolgens aan de kant) en leren ergens een uitdaging in te zien en die aan te gaan door meer uitdaging te bieden. Kind moet meer laten zien wat hij in zijn mars heeft.

Ga de bestellingen klaarmaken. Toch altijd lekker, zo'n dag alleen werken. Alleen kolven vind ik lastig en a-relaxed, met gespitste oren op kantoor en als ik wat hoor snel tiet opbergen en klant te woord staan.
Lekker dat Pebblo zo rustig aan doet Pebb, zal hem vast goed doen!

Ik vind fietsen normaal ook heerlijk hoor, maar als ik al zo vroeg naar zoveel verschillende plekken moet merk ik gewoon dat mijn conditie bagger is, ik ben er echt moe van. Maar ben dus al met al ook een uur en een kwartier 'on the move' geweest, en dan met huilende zeurende kinderen tussendoor, pfff. Ben daar niet voor in de wieg gelegd. Het is ook zoveel werk in de winter, ik had vanochtend vast alle jassen, mutsen, wanten en sjaals verzameld en toen ik die enorme berg op de bank zag liggen verheugde ik me ineens zó op de zomer.
Oh, ik ben echt ontaard. Ik draag nu zelf geen handschoenen, en een muts sowieso nooit. Dus vergeet ik dat vaak ook bij Pebbeltjes. Die zitten dan ook zonder muts, sjaal of handschoenen op de fiets en hebben het kkkkoud. Moshje daarentegen gaat natuurlijk nog niet zonder muts de deur uit, zo ontaard ben ik dan ook weer niet.

Ga afsluiten en eten bij schoonouders!
Ik vind je een bikkel, ik overleef het echt niet zonder handschoenen op de fiets nu.

Ik zit te wachten op vriendinnetje die komt eten, alles is al klaar maar ze is te laat. Die mensen zonder kinderen ook...
Wij hebben al gegeten, hopelijk zitten jullie nu ook aan tafel. Hier iedereen boven pyjama aan het aantrekken en ik ga na het voorlezen naar de zonnebank, lekker warm .
Hier lag iedereen, incluis Harrie, om 19 uur in bed. Relaxed. Harrie had gekotst vannacht, die heeft nu wat ik vorige week had denk ik. En dan moet hij nog fysiek zwaar werk leveren ook, zielig. Maar er is een eerste betaling binnen sinds maanden, dus ik ga nu kijken wie van de 'leveranciers' ik het aardigst vind en dus ga betalen .

Ben benieuwd hoe het je vergaat Nathje, gaat vast wel lukken zo in je eentje tot maandag, maar ik denk wel dat het aanpakken word!

En LLL, dat je al zo lang onderweg bent voor je op je werk bent vond ik altijd heel frustrerend. Dat je om 9 uur binnenkomt en dat je al vanaf kwart voor 7 wakker bent, terwijl sommige van je collega's echt net hun bed komen uitrollen....

Goed idee trouwens Lien, kinderboerderij. Die tijd wordt het nu weer dat dat soort dingen leuk zijn. Ik ben eigenlijk de hele dag binnen geweest, achter het glas was het heerlijk warm .
Ik lees je mail nu Nath. Als Harrie straks wakker is dan zal ik het hem laten lezen en vragen om een prijsopgaaf!
Zo de kinderen liggen op bed en ik zit lekker met een kop soep achter de computer

Ik ga het wel redden hoor, tot en met maandag, kindjes zijn doorgaans superlief als 1 van ons weg is, Apie helpt me dan extra, scheetje. Maar ik mis Aap nu al

Fijn Morrie! Maar als Harrie niet lekker is, dan komt het gewoon later wel hoor.

Lien, ik ga je mailen. Ik heb je diensten weer eens gepromoot dus wie weet.

Lekker weekje zo met zaken doen met Pebbles, indirect Morrie en ook aan het netwerken voor Lien.

Fietsen is heerlijk! Ik ga een nieuwe oma-fiets kopen (ik heb mijn oude fiets verkocht) en lekker vaker fietsen. Nu al zin in, zeker met dit weer.

Pebbles is wel een bikkel hoor! Zonder muts en handschoenen!
Zo, rekeningen betaald, dat geeft rust. Ik vind het echt niet fijn als mensen nog geld van je krijgen. Nu is alles gelukkig weer aardig bij.

Schorrie fietst wel altijd met handschoenen maar heeft nooit een muts of sjaal om/aan. Dat wil hij niet en ik hoor hem er nooit over klagen. Een muts heb ik zelf alleen als het echt vriest op, een sjaal wel altijd en handschoenen ook. Ook met lopen met de kinderwagen vind ik handschoenen een must.

Lien, vergeet het steeds te zeggen, maar mijn nichtje heeft jouw tas met kleren hier weer neergezet. Volgens mij heeft ze er maar heel weinig uitgehaald, de broeken waren haar allemaal te groot en er zitten ook nog shirts in zag ik. Je had toch een onverwachts zwangere vriendin die er misschien nog iets aan heeft?
Thanks Nath, ben benieuwd!

Jongens, heb een dilemma: er ligt een uitnodiging in de bus voor dochter. Volgende week vrijdagavond een partijtje van meisje uit haar klas: discozwemmen van 18.10-21.30. Ze heeft haar C diploma, dus dat is het probleem niet, maar zoals jullie weten , onze kinderen gaan vroeg naar bed. En op zich gun ik het haar, maar ik vind het echt heel laat en ik vind het zwemmen ook niet helemaal fijn geloof ik. Al die kinderen op vrijdagavond... Vind haar nog erg jong geloof ik.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb trouwens vanmiddag mijn hart weer even opgehaald. Samen met Schorrie een brandblushelicopter van Lego in elkaar gezet. Wat is dat toch leuk. Schorrie is er echt al goed in vind ik (maar misschien is dat wel normaal hoor, voor een 5-jarige ), hij heeft haast geen hulp nodig van mij. Dat is dan gelijk ook wel weer jammer, want ik vind het ook zo leuk om te doen.

Ik ben nog steeds aan het verzinnen hoe we de Lego bouwsels nou een beetje leuk en handig kunnen uitstallen. Zodat je ze niet na een paar dagen alweer uit elkaar moet halen omdat ze in de weg staan, maar wel zo dat het niet 1 stofnest wordt.
Oeh, lastig Lien.

Ik kan me er nog niet zo goed in verplaatsen, omdat ik geen dochter heb van die leeftijd. Maar het lijkt me aan de late kant.

Ik denk dat ik zou informeren hoeveel kinderen er mee gaan en hoeveel begeleiding. Die info vind ik wel belangrijk.

En ik zou niet snel zeggen dat iets niet mag, maar dan wel uitleggen aan dochter dat het een uitzondering is.

Behalve als je echt denkt dat het onverantwoord is, dan zou ik haar niet mee laten gaan.
Hmmm, ik zou ook mijn bedenkingen hebben, Lien.

Meer voor het grut wat ook op vrijdagavond gaat zwemmen. En vergeleken bij hen is dochter dan wel weer klein en dan vind ik half tien ook best wel laat. En hoeveel begeleiding zou er meer gaan, denk je?
Ja, dat vind ik dus ook het moeilijke, dochter is best jong, dit meisje is een zittenblijver en daarmee dus een jaar ouder. En er komen ook andere grotere kindjes. Maar dat is niet het probleem op zich, want gewoon kindjes van het partijtje. Meer de rest die daar in het zwembad rondhangt... op de site staat dat ouders niet in het zwembad mogen, op zich is dat wel weer goed op de een of andere manier, dan zijn de badmeesters dus echt degenen die alles in de gaten houden. Althans, ouders kunnen wel in in het zwembad (niet achter glas waar ik altijd zit bij al die lessen , maar echt naast het zwembad is er ook mogelijkheid te gaan zitten). Vraag me af wat de partijtjes-ouders van plan zijn. Kan me ook voorstellen dat ze echt in kantine gaan zitten en dan heb je dus niet eens rechtsstreeks contact met de kinderen.... Ik heb er 's avonds wel gezwommen en dan zitten er allerlei opgeschoten tieners in het bubbelbad. Dat was dan weer niet tijdens het discozwemmen, maar dat zal dan juist nog erger zijn lijkt mij? Mmmmm, vind het echt wel sneu voor dochter, dus wellicht toch maar een keer laten gaan, maar ik zou geloof ik het liefst meegaan. Ook zo aan het eind van de week en zo laat is niet echt een combinatie. Ik zie al een heel pips kindje voor me, maar voor hetzelfde geld is ze laaiend enthousiast en helemaal hieper.
Gezellig, dat lego-en Morrie!

Ik heb warme oren van de zonnenbank .
Zijn ze ook bruin geworden, je oren?

Lien, kan je die moeder niet even aanspreken bij het ophalen van de kinderen van school? Want ik ben wel benieuwd hoe zij het voor zich hadden gezien. Het lijkt me helemaal niks eerlijk gezegd, zo met die 13 jarigen die je niet kent erbij in dat zwembad. En als ouders er ook niet in mogen, dan zou ik het ook niet fijn vinden geloof ik.

Over pips zijn enzo zou ik me niet zo'n zorgen maken. Het is vrijdagavond en dan kan ze zaterdag en zondag bijkomen van haar avond uit .
Dansen in je badpak?

Dat kan tijdens de Aquadisco! Elke vrijdagavond toveren we de zwemzaal om tot een heuse disco. Lekker dansen op de nieuwste muziek en af en toe een duik in het water of een ritje door de glijbaan. Ouders mogen het bad niet mee in en jij moet tenminste in het bezit zijn van diploma A. Tussen 19.00 uur en 21.30 uur kun je met al je vrienden en vriendinnen terecht!

Verzoeknummertje? Schiet een van onze medewerkers van het Aquadiscoteam aan en de kans is groot dat we 'm hebben!
En oren zijn rood, maar dat komt door de warmte .
Ik zie nu dus dat ouders echt niet meer naar binnen mogen.... Ingewikkeld hoor... Voel me tikje te overbeschermend, maar heb werkelijk geen idee hoe het daar is. Als ik nou wist dat het tot 21.00 uur open was voor kinderen tot en met 10 jaar ofzo en daarna pas voor pubers, dan zou ik daar nog wel vrede mee hebben. En waar ben ik dan bang voor? Sja... laatst zei vriendje van dochter dat hij haar wilde zoenen (ze had verkering, is alweer uit trouwens) en toen zei ze meteen dat ze dat dus echt niet ging doen. Ze vond het maar vies idee. Dus ze kan ook best voor zichzelf opkomen, maar goed, dit is een jongetje van 8 en bovendien was het hier thuis waar ik ook op roepafstand ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven