Werk & Studie alle pijlers

stage zoeken

10-03-2010 20:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben op zoek naar een stage in een administratief-financiele functie. Ik heb een lange tijd niet meer gewerkt, volg momenteel een nieuwe opleiding als Assistent Controller, heb in mijn land (ik kom uit Roemenie) WO in de richting Management gestudeerd. Ik zou graag deze opleiding met een stage willen combineren om nederlandse ervaring op te doen. Misschien werkt iemand bij een bedrijf waar mogelijk zou zijn zo een stage te lopen. Ik woon in Breda.

Alvast bedankt!
WO is in Roemenie qua niveau hetzelfde als hier MBO.

Maar niets te min overigens.
quote:101tje schreef op 10 maart 2010 @ 21:15:

Maar niets te min overigens.

Dat was de vraag toch niet?

Dit is een oproepje, dat moet eigenlijk op het prikbord
quote:101tje schreef op 10 maart 2010 @ 21:15:

Is dat zo?
Mijn diploma werd in Nederland als Master in het WO in de richting Business Administration gewardeerd. Maar dat was inderdaad niet de vraag. Als iemand mij kan helpen, goed. Gratis commentaren vind ik nutteloos.
Ik weet dat er voor MBO-opleidingen soort bedrijven zijn waar een stagebedrijf aangemeld moet staan als "Leer/stagebedrijf". Daar heb je dan ook alle bedrijven in jouw woonplaats in staan in een soort register. Ik weet niet of dat voor jou opleiding ook bestaat?
Danez, wat voor opleiding volg je nu? MBO/HBO/WO?

Kan je niet helpen aan een stage maar krijg bijna wekelijks studenten/scholieren aan de telefoon op zoek naar een stage.

Mijn advies:

check vacaturesites als nationalevacaturebank.nl. Hier staan ook vaak stage's aangeboden.

Ga bedrijven "koud" bellen. Zorg dan dat je duidelijk kan vertellen:

Doel van je stage (doelen van de opleidingen en je persoonlijke doel).

Niveau van de stage.

Duur van de stage.

Waarom denk je als stagiair een goede aanvulling te zijn, oftewel: wat heb je een bedrijf te bieden?

Check welke subsidiemogelijkheden er binnen de branche zijn voor bedrijven. Veel brancheorganisaties werken met opleidingsfondsen waar bedrijven een vergoeding krijgen per stagiair.

Kortom: net als bij het zoeken naar een baan zal je jezelf moeten verkopen. Bedrijven enthousiast maken voor jou.
even een snelle google-actie met "stage financieel administratief breda" levert o.a. dit op:

stage bij GM in Breda

meeloopstage in R'dam

Er zijn veel websites waar bedrijven stageplaatsten aanbieden.

Wellicht kan je in de regio R'dam handelsbedrijven vinden die zaken doen in Roemenië. Met jouw tweetaligheid een super pluspunt voor een bedrijf.

ministerie van Economische zaken heeft ook veel initiatieven voor bedrijven in NL om internationale handel (met o.a. oostblok) te stimuleren.

link Economische Voorlichtingsdienst

Voor de sectie Roemenie zou je een goede ondersteuning kunnen zijn.
dank je wel, mips, voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven