Vreemdgaan opbiechten of niet?
donderdag 11 maart 2010 om 14:46
Ik heb een korte affaire gehad met een andere man. In die periode heb ik een aantal keer sex met hem gehad.
Mijn man weet van niets maar vind me sinds die periode wel leuker, vrolijker en beter gekleed. Ondanks dat ik geen contact meer heb met mijn minnaar en zeker weet dat ik niet nog eens een misstap zal begaan, voel ik me erg schuldig.
Biecht ik alles op aan mijn man en wacht ik de consequenties af óf moet ik mijn mond houden en mijn schuldgevoel een plaats zien te geven?
Graag jullie mening of ervaring...
Mijn man weet van niets maar vind me sinds die periode wel leuker, vrolijker en beter gekleed. Ondanks dat ik geen contact meer heb met mijn minnaar en zeker weet dat ik niet nog eens een misstap zal begaan, voel ik me erg schuldig.
Biecht ik alles op aan mijn man en wacht ik de consequenties af óf moet ik mijn mond houden en mijn schuldgevoel een plaats zien te geven?
Graag jullie mening of ervaring...

donderdag 11 maart 2010 om 14:52
Maar een schuldgevoel slijt wel. Als je het eenmaal hebt verteld kan je niet meer terug en het zou goed kunnen dat je ontzettend spijt krijgt als je het wel zegt.
In elk geval niet in een opwelling vertellen, maar pas als je er helemaal aan toe bent en bereid bent de consequenties ervan te aanvaarden.
In elk geval niet in een opwelling vertellen, maar pas als je er helemaal aan toe bent en bereid bent de consequenties ervan te aanvaarden.
donderdag 11 maart 2010 om 14:52
Regels: Doe het veilig - niet vertellen. Nooit vertellen ook niet als je er aan onderdoorgaat van het schuldgevoel. Waarom zo nodig iemand anders pijn doen? Leef lekker met jezelf en elke keer als je je schuldig voelt denk je: Dit zijn de consequenties van mijn acties en daar moet ik mee leven. Geen spijt hebben, op dat moment dat je bij die ander in bed lag dacht je ook niet aan je man. Waarom nu dan ineens wel?
donderdag 11 maart 2010 om 14:55
donderdag 11 maart 2010 om 15:04
Sta even verbaasd dat iedereen hier zegt het niet op te biechten. Het feit dat je met een ander meerdere malen de koffer induikt zegt naar mijn idee genoeg over hoe je in je relatie staat. Ik vind dat je partner het recht heeft het te weten. Maar dat is mijn mening en daarin ben ik schijnbaar alleen! Succes ermee!
donderdag 11 maart 2010 om 15:11
@ ladygaga; hoe bedoel je?
De ex van mijn man is ook vreemdgegaan, niet alleen mbt sex, ze woonde tijdens haar rustpauze al bij de ander in. Ik ben er van overtuigd dat als je dus open staat voor anderen je relatie niet helemaal goed zit en je eerlijk moet zijn. Ben echt geen heilige hoor, heb de nodige partners gehad voor ik mijn man tegenkwam. Nu 6 jaar samen en zou zodra ik de behoefte zou voelen andere mannen te leren kennen dit eerlijk opbiechten voordat ik het daadwerkelijk zou doen.
De ex van mijn man is ook vreemdgegaan, niet alleen mbt sex, ze woonde tijdens haar rustpauze al bij de ander in. Ik ben er van overtuigd dat als je dus open staat voor anderen je relatie niet helemaal goed zit en je eerlijk moet zijn. Ben echt geen heilige hoor, heb de nodige partners gehad voor ik mijn man tegenkwam. Nu 6 jaar samen en zou zodra ik de behoefte zou voelen andere mannen te leren kennen dit eerlijk opbiechten voordat ik het daadwerkelijk zou doen.
donderdag 11 maart 2010 om 15:15
Als het achter de rug en afgesloten is, en niemand weet het verder: houd het voor je.
Opbiechten lijkt zo nobel maar is vaak ook een soort egoisme: ik kan het niet voor me houden dus zadel ik mijn partner maar met de ellende op. Allemaal onder het motto "openheid en eerlijkheid boven alles".
Als er nu toch niks meer aan te doen is en je wilt met je partner verder, en er is ook geen kans dat hij het van anderen hoort, deal er dan zelf mee.
Opbiechten lijkt zo nobel maar is vaak ook een soort egoisme: ik kan het niet voor me houden dus zadel ik mijn partner maar met de ellende op. Allemaal onder het motto "openheid en eerlijkheid boven alles".
Als er nu toch niks meer aan te doen is en je wilt met je partner verder, en er is ook geen kans dat hij het van anderen hoort, deal er dan zelf mee.
donderdag 11 maart 2010 om 15:16
quote:ladygaga4026 schreef op 11 maart 2010 @ 15:12:
@Mamalijntje wat ik bedoel te zeggen dat je soms hele super sex kan hebben met een ander, maar dat het niet betekent dat je man minder belangrijk is, volg je me?
Ja, maar als je samen de afspraak hebt dat dit niet gebeurt, het buiten de deur neuken, dan DOE je dat gewoon niet..
Hoe lekker de sex ook is met die ander.
@Mamalijntje wat ik bedoel te zeggen dat je soms hele super sex kan hebben met een ander, maar dat het niet betekent dat je man minder belangrijk is, volg je me?
Ja, maar als je samen de afspraak hebt dat dit niet gebeurt, het buiten de deur neuken, dan DOE je dat gewoon niet..
Hoe lekker de sex ook is met die ander.
donderdag 11 maart 2010 om 15:16
quote:Mamalijntje schreef op 11 maart 2010 @ 15:04:
Sta even verbaasd dat iedereen hier zegt het niet op te biechten. Het feit dat je met een ander meerdere malen de koffer induikt zegt naar mijn idee genoeg over hoe je in je relatie staat. Ik vind dat je partner het recht heeft het te weten. Maar dat is mijn mening en daarin ben ik schijnbaar alleen! Succes ermee!Ik ben het wel met je eens vroeg of laten komen dit soort dingen uit, met als gevolg naast het vreemd gaan ook de leugen erg zwaar zal gaan meewegen.
Sta even verbaasd dat iedereen hier zegt het niet op te biechten. Het feit dat je met een ander meerdere malen de koffer induikt zegt naar mijn idee genoeg over hoe je in je relatie staat. Ik vind dat je partner het recht heeft het te weten. Maar dat is mijn mening en daarin ben ik schijnbaar alleen! Succes ermee!Ik ben het wel met je eens vroeg of laten komen dit soort dingen uit, met als gevolg naast het vreemd gaan ook de leugen erg zwaar zal gaan meewegen.
donderdag 11 maart 2010 om 15:19
quote:Snormel schreef op 11 maart 2010 @ 15:15:
Als het achter de rug en afgesloten is, en niemand weet het verder: houd het voor je.
Als er nu toch niks meer aan te doen is en je wilt met je partner verder, en er is ook geen kans dat hij het van anderen hoort, deal er dan zelf mee.mee eens
Als er nu toch niks meer aan te doen is en je wilt met je partner verder, en er is ook geen kans dat hij het van anderen hoort, deal er dan zelf mee.mee eens
donderdag 11 maart 2010 om 15:24
In vorige relatie gingen we op een gegeven moment allebei vreemd. Kwam uit omdat je, als je echt om elkaar geeft (mijn mening) het er natuurlijk toch over gaat hebben. Je kan het niet tegenhouden. Het is te oneerlijk.
Als ik nu weer vreemd zou gaan dan is dat weer het geval (einde relatie). Maar het zit er (gelukkig) niet in. Samen vreemd gaan (pc) is leuker.
Denk dat je het gaat zeggen, dat doe je hier al: kan je meteen aan de oorzaak gaan werken of conclusies trekken.
Als ik nu weer vreemd zou gaan dan is dat weer het geval (einde relatie). Maar het zit er (gelukkig) niet in. Samen vreemd gaan (pc) is leuker.
Denk dat je het gaat zeggen, dat doe je hier al: kan je meteen aan de oorzaak gaan werken of conclusies trekken.
donderdag 11 maart 2010 om 15:32
Opbiechten:
+ Je bent eerlijk tegenover je partner
+ Je laat hem de keuze waar hij recht op heeft
+ Je zult je opgelucht voelen
- Kans bestaat dat hij het uit maakt
Niet opbiechten:
+ Relatie is veilig
- Je bent niet eerlijk tegenover je partner
- Je maakt zijn keuze voor hem
- Schuldgevoel (in elk geval de komende tijd)
Zo, dat eerst even op een rijtje. Als je alle punten even zwaar vindt wegen dan is de keuze nogal duidelijk.
Vind je iets belangrijker, dan maak je die keuze naar jou normen en waarden.
Mijn punt: besef dat de keuze die je hier maakt iets over jouw normen en waarden zegt.
Je kunt je ook afvragen: zou ik het van hem willen weten?
+ Je bent eerlijk tegenover je partner
+ Je laat hem de keuze waar hij recht op heeft
+ Je zult je opgelucht voelen
- Kans bestaat dat hij het uit maakt
Niet opbiechten:
+ Relatie is veilig
- Je bent niet eerlijk tegenover je partner
- Je maakt zijn keuze voor hem
- Schuldgevoel (in elk geval de komende tijd)
Zo, dat eerst even op een rijtje. Als je alle punten even zwaar vindt wegen dan is de keuze nogal duidelijk.
Vind je iets belangrijker, dan maak je die keuze naar jou normen en waarden.
Mijn punt: besef dat de keuze die je hier maakt iets over jouw normen en waarden zegt.
Je kunt je ook afvragen: zou ik het van hem willen weten?