Vreemdgaan opbiechten of niet?

11-03-2010 14:46 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een korte affaire gehad met een andere man. In die periode heb ik een aantal keer sex met hem gehad.

Mijn man weet van niets maar vind me sinds die periode wel leuker, vrolijker en beter gekleed. Ondanks dat ik geen contact meer heb met mijn minnaar en zeker weet dat ik niet nog eens een misstap zal begaan, voel ik me erg schuldig.

Biecht ik alles op aan mijn man en wacht ik de consequenties af óf moet ik mijn mond houden en mijn schuldgevoel een plaats zien te geven?

Graag jullie mening of ervaring...
Maar er zijn hier vrouwen en mannen wellicht die hard roepen dat hun partner het niet doet en dan ben ik nogmaals benieuwd waar dat vertrouwen vandaan komt. Ik heb ook ooit een ex gehad waarvan ik heilig overtuigd was dat hij nooit zou vreemdgaan en puntje bij paaltje bleek dat toch niet het geval. Ik denk dat het zeer zeldzaam is dat men een partner heeft waarbij dit niet gebeurd
quote:stout1975 schreef op 11 maart 2010 @ 19:40:

Er schiet me eigenlijk nog een vraag binnen voor de dames die altijd 100% eerlijkheid wensen van hun partner. En daarna die viezerik waarschijnlijk de straat op zouden schoppen..

Als je man een prostituee bezoekt, is het dan ook over?

En weet je echt 100% zeker dat jouw man dat niet doet?

Vraag 1: 1000x ja. Als je zo zielig/fantasieloos/wanhopig/lui bent dat je naar de professionals zakt, kan ik er geen respect meer voor opbrengen. Waar ik geen respect voor kan opbrengen...

Vraag 2: Ja, ik doe de administratie, en archiveer dus loonstrookjes t/m kassabonnen t.b.v. jaar- en maandoverzicht. Ik zie het nog als er 10 euro ontbreekt, niet dat ik daar actief naar op zoek ga. De enige manier voor man om aan 'zwart' geld te komen, is om zijn eigen anus/penis te verhuren. Dat zou dan nog een optie zijn, maar ik denk niet dat hij de tijd daarvoor heeft.

Dat er mannen zijn die het doen met medeweten en goedkeuren van partner: prima. Maar zulke dingen bespreek je vooraf.

En m.b.t. tot little white lies (ja, die rok staat fantastisch/nee die broek maakt je niet dik): is voor mij gevoelsmatig een heel ander verhaal dan je leuter in een ander steken en vervolgens in mijn bed kruipen...Zit niet te wachten op sex met tig anderen (SOA/gevoelsmatig).
Nou Lella.... als ik een paar biertjes in mijn vrienden giet en even serieus doorvraag dan zit er geen enkele bij die in al zijn relaties áltijd monogaam is geweest. Helemaal geen een.

Het zijn wel allemaal hele leuke mannen die oprecht van hun vriendin/vrouw houden. Als dat niet meer zo is gaan ze wel uit elkaar.

Als hun partners er achter kwamen dat hun man eens een enkele keer gecheckt had of het gras aan de andere kant van de schaamheuvel nog steeds allemaal kaal en nat is..

Dan zouden ze toch niet goed bij hun hoofd zijn als ze die liefhebbende man ineens de deur wezen?

Misschien is hij wel een hele lieve betrokken vader, of buiten zijn slippertje een fantastische partner..
Ik ben er dus anders over gaan denken doordat ik het advies van relatie therapeuten vaak las waarin men aanraadde een slippertje niet te vertellen, Dat het indedaad was om van je schuldgevoel af te komen maar dat je een ander met een last opzaldelde.

Ik heb me tegen die stelling vaak verzet, omdat ik ook vond dat je altijd eerlijk moet zijn naar elkaar, maar inderdaad hoe vaak zijn we nu echt zo eerlijk naar elkaar en zullen we niet vaker tegen elkaar liegen om elkaar niet te kwetsen?

Ik ben er dus niet helemaal uit en het zal ook wel van stel tot stel verschillen, Ik weet wel dat veel het niet zouden willen weten,die kiezen voor de leugen. Ik weet ook dat het niet altijd iets oplost en onnodig verdriet en leed geeft waarhet probleem er allang niet meer is.

en daarom heb ik bij een slippertje meer begrip en sympatiek gekregen voor verzwijgen. (wat inderdaad niet liegen inhoud want ik vind dat je bij directe vragen eerlijk moet zijn) ik geloof ook zeker niet dat het altijd uitkomt, het komt vaak uit als je andere erover in vertrouwen neemt of het onder oog van collega\s doet, maarik geloof zeker niet dat die affarie op een zakenreis een bedreiging vormt als niemand er verder van weet.

Het gaat me meer om wat het nu oplost en wat het aanvaarden van je consequentie voor nut heeft. Als het speelt of als het een frequente behoefte is ben ik zeker voor eerlijkheid, maar dat slippertje bij een zakenreisje waar je enorm veel spijt van hebt en waar je je schuldig over voelt., daar denk ik dat de relatie therapeuten gelijk hebben, dat je om je relatie te redden je beter je mond kan houden, dat dan opgaat dat wat niet weet ook niet deerd.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2010 @ 19:43:

[...]

Bedrogen worden? Nee, lijkt me geen reet aan. Maar ik zou liever niets weten van een tijdelijke stommiteit /bevlieging / zwakte dan dat ik of ( schat ik even in ) een kutjaar tegemoet ga of een scheiding na meer dan 25 jaar samen te zijn geweest.

het is natuurlijk ieder voor zich, het heeft er ook mee te maken hoeveel waarde je eraan hecht.

ik zou het echt niet kunnen, dan is de relatie in mijn ogen gebaseerd op leugens en bedrog. ik heb een geweten.

en je bent toch samen in een relatie. ik vind het niet meer dan normaal als je de partner ook een keuze in jou veroorzaakte rotzooitje geeft en als hij dan de keuze maakt om bij je weg te gaan, tjeh, zelf schuld, dikke bult.
quote:lemoos schreef op 11 maart 2010 @ 19:48:

[...]

Vraag 2: Ja, ik doe de administratie, en archiveer dus loonstrookjes t/m kassabonnen t.b.v. jaar- en maandoverzicht. Ik zie het nog als er 10 euro ontbreekt, niet dat ik daar actief naar op zoek ga. Jij bent Frau Flick von die Gestapo?
cappi, mijn man heeft geen reden gegeven om hem niet te vertrouwen. Dus waarom zou ik mezelf kwellen door te denken dat hij toch niet te vertrouwen is?
quote:MissHappy schreef op 11 maart 2010 @ 19:45:

[...]

Dus jij kan er met bijna met 100% zekerheid vanuit gaan er nooit achter te komen dat je man is vreemd gegaan.. En dit zou voor minimaal 25% het geval kunnen zijn!

Er hoe dan ook achter komen is in de realiteit heel erg klein!!

Jij kent mijn man natuurlijk niet, maar het is het type dat het al opbiecht dat hij de nieuwe secretaresse wel heel aantrekkelijk vindt. Dat vindt hij al 'erg van zichzelf'. Verder heeft hij nogal een lage drempel voor schuldgevoel, dus aan zijn houding e.d. zou ik (denk ik) al iets merken. Het ballen-afknippen-en-door-strot-rammen-verhaal is geen 'stok achter de deur' om het te vertellen, maar een serieuze optie.

Maar ja, hij valt op de gepassioneerde types
quote:stout1975 schreef op 11 maart 2010 @ 19:50:

[...]

Jij bent Frau Flick von die Gestapo?Nee, ik ben de sjaak die deze huishoudelijke taak op zich neemt, omdat anders alles in 1 schoenendoos belandt. De kassabonnen zijn op verzoek van dhr. Lemoos om meer inzicht te krijgen in het uitgavepatroon.
.
quote:stout1975 schreef op 11 maart 2010 @ 19:48:

Nou Lella.... als ik een paar biertjes in mijn vrienden giet en even serieus doorvraag dan zit er geen enkele bij die in al zijn relaties áltijd monogaam is geweest. Helemaal geen een.

Misschien heb je gewoon een slechte vriendenkeus?

Het zijn wel allemaal hele leuke mannen die oprecht van hun vriendin/vrouw houden. Als dat niet meer zo is gaan ze wel uit elkaar.

Als hun partners er achter kwamen dat hun man eens een enkele keer gecheckt had of het gras aan de andere kant van de schaamheuvel nog steeds allemaal kaal en nat is..

Dan zouden ze toch niet goed bij hun hoofd zijn als ze die liefhebbende man ineens de deur wezen?

Misschien is hij wel een hele lieve betrokken vader, of buiten zijn slippertje een fantastische partner..Mijn man is ook een betrokken vader enzovoorts. En dan zou ik maar niet goed bij mijn hoofd zijn, bij mij zou het over en uit zijn.
quote:lemoos schreef op 11 maart 2010 @ 19:48:

[...]

Vraag 1: 1000x ja. Als je zo zielig/fantasieloos/wanhopig/lui bent dat je naar de professionals zakt, kan ik er geen respect meer voor opbrengen. Waar ik geen respect voor kan opbrengen...

Vraag 2: Ja, ik doe de administratie, en archiveer dus loonstrookjes t/m kassabonnen t.b.v. jaar- en maandoverzicht. Ik zie het nog als er 10 euro ontbreekt, niet dat ik daar actief naar op zoek ga. De enige manier voor man om aan 'zwart' geld te komen, is om zijn eigen anus/penis te verhuren. Dat zou dan nog een optie zijn, maar ik denk niet dat hij de tijd daarvoor heeft.

Hij gaat nooit een keer op stap met 50 euro?

Of haalt een cadeautje voor iemand?

Neemt hij zelfs een bonnetje mee van bijv voetbalkaartjes die hij gekocht heeft of de afrekening van een avondje drinken in de kroeg met vrienden??
Of zijn vrienden horen dat jij alle uitgaven tot op de euro nauwkeurig bijhoudt en organiseren in een aanval van mannenhumor een inzamelingsactie in de kroeg en trakteren hem op een fraaie Thaise tweeling...
ga haar nou niks aanpraten.

wat is dat voor flauw gedoe.
Als je toch een grote knul of een grote meid bent, dan kan je toch zeggen dat je eigenlijk eens leuk met een ander het bed in wil duiken? Ik zou mijn man echt een trieste vent vinden als hij stiekem eens met een ander het bed in duikt en voor eventjes lol zijn gezin op het spel zet. Met zo iemand zou ik niet kunnen leven.
quote:lemoos schreef op 11 maart 2010 @ 19:52:

[...]

Jij kent mijn man natuurlijk niet, maar het is het type dat het al opbiecht dat hij de nieuwe secretaresse wel heel aantrekkelijk vindt. Dat vindt hij al 'erg van zichzelf'. Verder heeft hij nogal een lage drempel voor schuldgevoel, dus aan zijn houding e.d. zou ik (denk ik) al iets merken. Het ballen-afknippen-en-door-strot-rammen-verhaal is geen 'stok achter de deur' om het te vertellen, maar een serieuze optie.

Maar ja, hij valt op de gepassioneerde types

Ik ken jouw man inderdaad niet, dat is zo..

Maar toch hoor je zo vaak dat vrouwen nooit zullen verwachten dat hun vriend/man vreemd gaat en het toch gebeurt..

Ik verwacht het ook niet van mijn vriend, daar niet van..

Maar zeker weten zal ik dit nooit doen!

Soms hebben we het hier wel eens over en dan zeg ik hem wel te vertrouwen, maar het nooit zeker te weten.. Hij is dan verontwaardigd, wat ik niet begrijp.. Misschien dat hij het verschil niet ziet!
Ik persoonlijk zou het opbiechten, ik denk niet dat ik met het schuldgevoel zou kunnen leven. En, wat zou je zelf graag willen als je man was vreemdgegaan?

Als je antwoord is dat hij het niet opbiecht, dan denk ik dat er toch iets misgaat in de relatie want dan laat het je koud wat je partner doet.

Een relatie is toch gebaseerd op vertrouwen, en je bent toch elkaars vriend en je wilt toch alles vertellen.

Ik zou het niet niet kunnen vertellen, maar ik zie wel aan andere berichten dat sommigen dus met zo´n leugen in de relatie willen leven. Ik begrijp het persoonlijk echt niet, maar respecteer ieders mening.

Wens je veel sterkte met je beslissing!
quote:stout1975 schreef op 11 maart 2010 @ 19:58:

Of zijn vrienden horen dat jij alle uitgaven tot op de euro nauwkeurig bijhoudt en organiseren in een aanval van mannenhumor een inzamelingsactie in de kroeg en trakteren hem op een fraaie Thaise tweeling...Hahaha, iets in die richting wilde ik eigenlijk ook al plaatsen...
Ik zeg trouwens niet dat mijn man het nooit zal doen, ik ben niet wereldvreemd ik zie om me heen genoeg gekkigheid. Ik vertouw erop dat hij het niet doet. En als ik me vergis dan zie ik het dan wel weer.
quote:MissHappy schreef op 11 maart 2010 @ 19:57:

[...]

Hij gaat nooit een keer op stap met 50 euro?

Of haalt een cadeautje voor iemand?

Neemt hij zelfs een bonnetje mee van bijv voetbalkaartjes die hij gekocht heeft of de afrekening van een avondje drinken in de kroeg met vrienden??

Cadeau's koop ik, aangezien hij nog niet de verjaardag van zijn bloedeigen moeder kan onthouden.

Voetbal: seizoenskaart

Kroeg/stappen: het is geen kroegtijger, meer het type 'omgebouwd-zuiphok-in-vinexwoning' (al zijn vrienden hebben complete relaxruimtes, wij ook).

Festivals e.d. vindt hij het leuk als ik mee ga.

Maar nogmaals: ik ben niet actief op zoek naar 'onverklaarbare' afboekingen . Zolang hij nog met tranen in zijn ogen opbiecht dat de nieuwe secretaresse heul interessant is... (dat er iets was merkte ik wel aan zijn overdreven manier van drinken/lekkers in huis halen e.d.).

Ik heb vooralsnog in 15 jaar nooit het idee of gevoel gekregen dat ik ergens naar op zoek moet. En schijnbaar ben ik zo wispelturig dat ie altijd het idee heeft dat hij mij nog steeds niet helemaal kan doorgronden/voorspellen
Girlie, ben je een jaar of 22?

Ik snap best dat wanneer je een véél kortere relatie hebt dan ik heb daar al anders in staat. Dan heb je om te beginnen al een minder lang gedeeld verleden , dan ben je hoogstwaarschijnlijk ook nog niet zo vertrouwd met je partner dan ik met de mijne omdat je simpelweg nog niet zo lang samen bent.

Ik zie aan mijn vrienden/kennisen/familie kring ( veertigers ) dat er na jaren huwelijk heel veel toch voor de bijl gaan en een keer buiten de deur neuken. ( en wat een ellende dat geeft als dat uit komt , ook als de vreemdganger helemaal niet de bedoeling heeft te gaan scheiden )

Hoe langer ik getrouwd ben, hoe meer ik van mening ben dat een goed huwelijk wel tegen een stevige stoot kan en dat sex zowel " het is wél sex, hoor " als " het is máár sex, hoor " is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
er is maar 1 ding zeker, dat je aan het eind van je leven over jezelf kunt zeggen dat je altijd trouw bent geweest, en behaalde succen tot nu beloven nog niets over de toekomt, met andere woorden "zeg nooit nooit" het kan iedereen overkomen dat hij vreemd gaat of dat hij bedrogen wordt.

Ik heb toen we pas verkering hadden een gesprek gehad met een meisje dat extreem jaloers was en erg hamerder op trouw, ze zei me " als hij ook maar aan een ander denkt of naar haar kijkt kan hij al vertrekken, hij moet niet met zijn verstand trouw zijn maar met zijn hart en hele lijf."

Ik zei haar, "als jij er zo in staat ben jij de eerste die vreemd gaat" want trouw zijn is een verstand kwestie is een keuze. en ik ben nog steeds van mening dat er momenten in je leven kunnen zijn dat je minder in staat bent tot verstadige keuze's

maar mensen die zo gepassioneerd enmet gevoel en hart leven die zullen als eerste hun verstand laten varen.

Ik ben dus ook voorstander van dit eerlijk bespreken met elkaar, wat zou je in zo'n geval van me willen?

En dan moet je je realiseren dat uitlatingen als "dan pak je je koffers maar en dan kun je oprotten " gelijk elke openheid hierover de kop zal indrukken, Het feit dat wij zeiden dat het onze relatie niet zou kosten als 1 van ons zou vreeemgaan gaf ons ook vertrouwen er eerlijk over te zijn, want geloof me geen man of vrouw waagt het nog eerlijk te zijn als er ooit gezegt is dat bij vreemdgaan het ook betekend dathet het einde van de realtie is, die vragen nu al om oneerlijkheid mocht het ooit zover komen, je kijkt dan wel uit het te bekennen.

Dat is vaak ook gelijk jammer, want veel stellen zullen (beide!) naar zo'n 20 jaar relatie best wel eens anders kunnen denken dan in het begin van hun relatie, ze moeten er vaak niet aan denken de ander kwijt te raken, ze hebben inmiddels ook wel eens fantasieen over een trio of spannende dingen, maar uitspraken uit de jonge prille realtie jaren geeft ze het idee dat ze dat echt niet hoeven te bespreken,

Ik merk die felheid over trouw ook vaker bij jonge stellen, het zal me ook niet verbazen als die gene die daar voor staan en voor die eerlijkheid (en ook einde relatie als het zo mocht zijn) jonge stellen zijn, Vaak met de jaren wordt je milder, heb je meer begrip kun je je meer verplaatsen en zal een slippertje zeker niet meer betekenen dat je daarvoor een jarenlange relatie van 25 jaar samen met een paar kinderen gaat opgeven, Dan is de relatie inderdaad heel wat meer waard dan die misstap.
quote:girlie22 schreef op 11 maart 2010 @ 20:00:

ga haar nou niks aanpraten.

wat is dat voor flauw gedoe.Waarschijnlijk heel lief bedoeld, maar ik maak mij geen zorgen. Ik zeg ook niet dat het mij nooit kan gebeuren.
nou ja bianca, we denken er weer hetzelfde over.
quote:Lella schreef op 11 maart 2010 @ 20:01:

Als je toch een grote knul of een grote meid bent, dan kan je toch zeggen dat je eigenlijk eens leuk met een ander het bed in wil duiken? Ik zou mijn man echt een trieste vent vinden als hij stiekem eens met een ander het bed in duikt en voor eventjes lol zijn gezin op het spel zet. Met zo iemand zou ik niet kunnen leven.

Zou je er wel mee kunnen leven als hij het vooraf zegt dan?

Is het dan wel een optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven