advies gevraagd.....

10-03-2010 17:48 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb met Kerst mijn bovenbuurman een kaartje gestuurd (lees in de brievenbus gedaan) met alleen de tekst "groetjes van mij". Nu met valentijnsdag heb ik em een kaartje gestuurd via de post met de tekst "Hey naam, Fijne Valentijnsdag, groetjes van mij". Nu heeft hij ook hyves en het houdt em volgens mij nogal bezig....... Je kunt bij On my mind verschillende teksten invullen en nu stond er eerst: Nieuwsgierig, daarna: nog nieuwsgieriger en toen: zit ik in de goede richting of lig ik op ramkoers? en nu staat er: Een aanwijzing zou fijn zijn, een berichtje nog fijner en dan een smiley met please.....

Wat moet ik nou... nog een kaartje sturen? Hij heeft geen idee dat het van mij af komt. Ik durf ook niet bij em aan de deur te gaan om te vertellen dat ik die kaartjes heb gestuurd, terwijl ik em wel beter wil leren kennen..........

Advies is erg welkom!!! Alvast bedankt voor het meedenken......
quote:MarlaSinger schreef op 10 maart 2010 @ 19:55:

Wat leuk met die kaartjes. Heb je al eens met hem gepraat?

Denk je dat hij ook interesse in jou zal hebben?

In dat geval zou ik gewoon met hem in gesprek gaan maar nog niks door laten schemeren en kijken of hij wel een beetje flirt en na een aantal gesprekken als jullie elkaar wat beter kennen toegeven dat jij het was.

Ik heb vroegah (ben niet oud, maar het was wel een ander leven ) wel eens een sms gestuurd naar iemand die ik leuk vond, zonder mijn naam eronder te zetten. En dan steeds wat hints geven en leuke dingen sturen totdat hij het niet meer uithield (en voordat het niet meer leuk was haha, there's a fine line!) en toen een sms gestuurd van waar en wanneer hij me zou kunnen zien. Hij vond het erg leuk hoe ik dat aangepakt had.

Je zou bijvoorbeeld als je hem nog nooit gesproken hebt een kaartje kunnen sturen met iets als: ik zie op je hyves dat je nieuwsgierig bent, naar mij? (dan weet hij dat het een van z'n hyvesvrienden is). Maar dat kan ook weer overkomen als een stalker... Lastig..

Mijn tip is in ieder geval houd goed in de gaten wanneer het nog leuk is!we zeggen alleen "hoi" tegen elkaar als we elkaar in de garage tegenkomen, meestal komt hij dan thuis en ga ik weg........
Kaartje sturen met de text,

Ik lig nu al elke nacht onder je....... groeten van mij
Koop een spreekwoordentegeltje waarop staat dat een goede buur beter dan een verre vriend is.
quote:mastermind schreef op 10 maart 2010 @ 21:06:

Koop een spreekwoordentegeltje waarop staat dat een goede buur beter dan een verre vriend is.

Of beter nog, een kaartje waar dat op staat, in delftsblauw natuurlijk!

Oh geweldig! Ik heb geen advies, maar als t er van komt he... moet je wel een "maar buurman, wat doet u nu?" erin gooien hoor!
hahaha leuke ideeen allemaal hier, die laatste is lachwekkend!
Je kan altijd een extra nep account aanmaken op hyves...gewoon met een ander email adres. Dan stuur je hem een berichtje 'Bel aan bij degene waarvan je zou willen dat het was en je zult weten of je goed zit.....'

Door dat 'bel aan' zou hij iig al kunnen denken dat hij het redelijk 'in de buurt' moet zoeken!

Spannend, hoor!!! Heb je enig idee of hij jou ook leuk zou kunnen vinden?????

of dit kaartje
Inmiddels is er een laatste kaartje onderweg naar hem, daarna moet ik mezelf wel bekend maken...... Ik wil hem niet al te lang ermee bezig houden.

De tekst op het kaartje is als volgt: "Hoi naam, Dichtbij en toch ver weg....... groetjes van mij" Als het goed is komt het kaartje morgen bij hem in de bus. Hou iig zijn hyves in de gaten en dan op het juiste moment (wat ik denk dat het juiste is dan) maak ik mezelf bekend.

Ik vond die van die luidruchtige buurman wel een goeie..... alleen jammer dat het een rustige jongen/man is!!
Spannend hoor Lovely!

Weet je al hoe je jezelf dan bekend aan hem gaat maken op hyves?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ow wat spannend ! Leuk zeg , ik ben heel benieuwd
Oh maar dat is meteen een goeie voor het bekend maken!

Als hij op hyves weer laat zien dat hij nieuwsgierig is. Dan kun je vriendschap aanvragen (als je dat nog niet gedaan hebt, sorry heb er vast overheen gelezen)

En dan bij je vriendschapsverzoekje zetten: Ik zie dat je een nieuwsgierig persoon bent, als je op onderzoek uitgaat moet je altijd dichtbij beginnen en nooit ver weg. (of iets dergelijks)
Misschien kan jij dan 'groetjes van mij' in je hyves 'on my mind' zetten?

Of je stuurt hem een kaartje met je huisnummer.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:choca schreef op 10 maart 2010 @ 18:49:

Of iets uit elkaar draaien (thermostaatkraan vd douche) en dan aanbellen dat iets het niet meer doet en dat je dacht dat hij misschien wel zou willen helpen?

Heeft vriendin bij haar bijnabuurman gedaan en die zijn nu - 5 jr later - getrouwd en zij is zwanger vd tweede

Zij deed het trouwens vol overtuiging met natte haren en een badjas aan, hihi!

Die vind ik leuk!!! Knap gedaan. Zo krijgt hij alle ruimte om "er op in te gaan " of niet . En voor beide, zonder in de benauwde positie te komen, "nee" te zeggen of te ontvangen.
Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte ;)
Grappig hoe leuk iedereen dit schijnt te vinden. Ik vind het onnozel en weinig functioneel, mensen anonieme kaartjes sturen. Zou hier linea recta in de prullenbak gaan.

* rider moet erkennen onromantisch te zijn.
en/.? heb je al wat gehoord?
op zijn hyves staat nu een smiley die knipoogt (superwink)...... dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet......

wil nog even een paar dagen afwachten om verdere stappen te ondernemen......
Waarom stuur je kaartjes naar hem???
Ik vind het best een risico, deze kaartjes-aanpak. Als ik zoiets kreeg, zou ik in mijn hoofd al een heel lijstje hebben van potentiële aanbidders. Mannen waarvan ik hoop dat ze het zijn dus. Als het dan niet iemand uit dat lijstje is maar een buurman die ik af en toe in het voorbijgaan groet, dan zou ik waarschijnlijk teleurgesteld zijn. Hij heeft ook iemand op het oog, daar ben ik vrij zeker van, iemand die op zijn Hyves zit.
hij heeft 5 vrienden op hyves, 3 daarvan zijn familie en 2 daarvan mannelijke collega's........ dus het is niet iemand van zijn hyves....
Vind je het niet kinderlijk wat je doet?
quote:Brown_Eyes schreef op 13 maart 2010 @ 18:55:

Vind je het niet kinderlijk wat je doet?nee
Hoe staat het ervoor? Weet hij al dat jij het bent die deze kaartjes stuurt?
quote:Lovely78 schreef op 13 maart 2010 @ 18:00:

wil nog even een paar dagen afwachten om verdere stappen te ondernemen......Waarom eigenlijk?
Stuut hem de dvd "You got mail", of hoe die film ook heten mag,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven