En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:biebelie schreef op 11 maart 2010 @ 23:12:

[...]

Ik blijf vanaf nu "ergens in de dertig"

Weiger gewoon om veertig of zelfs nóg ouder te worden.

(mijn zus zegt altijd; "boven de 40 geen dag meer zonder piene *" )

* dialect voor : pijnEen avondje doorzakken vraagt ook meer hersteltijd... En ik ga eens kijken of ik nog weg kan komen met ergens in de dertig. Ik heb het nu nog wel eens over 18 met ervaring .
talkinghead wijzigde dit bericht op 11-03-2010 23:21
Reden: Nieuwe tekst onhandig tussen de quote gezet
% gewijzigd
18 met ervaring is ook een goeie!

En nu ga ik mn schoonheidsslaapje houden

morgen om 6.30uur de wekker.

truste
slaap lekker!
quote:biebelie schreef op 11 maart 2010 @ 23:17:

Darling Nikki Mijn Bibi (9 jaar) heeft ook hele gevoelige darmen en verliest vaak een druppel bloed/slijm/poep.

Als ze ergens zit laat ze vaak een vlekje achter..

Vies maar wel schoon te maken,is ook niet zo erg als bij jou als ik het zo hoor..

Jij weet zelf het beste waar voor jou én je kat de grens ligt denk ik.

Ik zou persoonlijk niet een kat laten inslapen die nog kwaliteit van leven heeft en met prednison kun je haar leven wel leuker maken toch.

(kunnen ze best lang slikken hoor)

Ik heb Bibi een paar maand op dieetbrokken gehad voor katten met gevoelige darmen maar daar werd ze ook niet zo blij van want die vond ze niet zo lekker.

Nu heeft ze soms wat last maar wel lol in haar leven en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste (ik dweil wel wat vaker)

Hoi Biebele, volgens mijn dierenarts mag ze 5mg per 2 dagen(prednison) en ze krijgt nu 10mg per dag, dat is bijna net zoveel als een grote hond.

Ze is wel nog steeds bij maar ik merk ook dat ze krampen heeft, dan trekt haar buik samen en geeft ze een poezenkraai.

Ohh het is zo moeilijk, ik wil namelijk helemaal geen afscheid van haar nemen, ze is mijn oogappeltje.

bedankt voor je advies, ga er maar weer eens een nachtje over slapen.

Thanks all
DarlingNikki, veel sterkte! Wat een moeilijke beslissing om te nemen. Want oogappeltjes wil je voor altijd bij je hebben. Zit hier brok in mijn keel weg te slikken.
DarlingNikkie, wat naar! Ik kan je geen wijze raad geven, anders dan wat de anderen al gezegd hebben.

Maar wat betekent dat, dat ze kennelijk veel meer krijgt dan ´zou mogen´? Beetje vage uitspraak van de da.....zeker als ze het er wel goed op doet. Moet je dan maar stoppen omdat het ´eigenlijk niet mag´? Hoe lang heeft ze al deze dosering? Zijn er soms risico´s op de lange termijn van deze dosis?

Bah, lijkt me een k* beslissing..... ben benieuwd wat de da zegt morgen! Hou je ons op de hoogte?

Winniethepooh, wat gek, dat blazen. Kan het zijn dat hij blaast op het moment dat ie vindt dat je zijn bakje met brokjes maar eens moet neerzetten voor hem?
Joehoe, iedereen op 1 oor?

Nou, dan tetter ik gewoon in m´n uppie door, ook gezellig.

Etosha, voor jou even een baby-uitdrijf-dingetje!

Ik gok trouwens dat ze er gewoon morgen overdag uitgepoept worden. En dat er dan 5 kleine wereldmonstertjes bijkomen. In elk geval 2 zwart-witte, 1 rooie en de rest lapjes.

Nu ga ik zelf ook maar naar mijn mandje. Beetje laat, maar morgen ben ik lekker vrij, en overmorgen en overovermorgen ook en alle dagen daarna tot 23 maart. Joepie, vakantie!!!

Ik slaap nog niet hoor. Leg de laatste hand aan het werkplan in mijn onderzoeksvoorstel. Maar heb geen idee hoe dat moet. Ik moet nu een specifieke indeling maken van hoe ik vier jaar onderzoek ga doen. Maar ik heb nog nooit vier jaar onderzoek gedaan, dus ik heb echt geen idee!

Mijn plan ziet er nu ongeveer als volgt uit:

- dingen lezen

- andere dingen verzamelen

- verzamelde dingen bestuderen

- conclusies trekken uit de bestudering

- conclusies opschrijven

Nou, dat is al bijna af, toch?

Hoe dan ook, nu op een oor. Hopelijk komt Poef er gezellig bij liggen. Heb mijn bed vandaag verschoond, en meestal vindt hij dat net zo fijn als ik

Fijne vakantie, Splinter!
Hoi allemaal,

Etosha, nog steeds geen kittens? Onze poes heeft ooit een een nestje gemaakt onder een oude boom en wat struiken in de tuin. t' Gekke beest wou gewoon een "buiten bevalling", tja daar zaten wij dan met onze mooie doos met handdoeken en dekentje...

Olijfje, gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! Hebben jullie het leuk gevierd (hoef geen intieme details hoor) zijn jullie lekker op stap geweest om het te vieren? En hoe ging het slapen vannacht?

Darlingnikkie, veel sterkte met jou zieke poezebeest. Naar als je voor zo;n beslissing staat, helaas geen advies.

Leo, hoe is het met jou DGDB, ik hoop toch zo dat hij snel weer bij jou aan komt mauwen. Wij hadden in NL ook altijd heel veel poezen, we woonden buitenaf en hadden plek zat. Supergezellig maar inderdaad ook veel "verloop". Vreselijk vond ik dat.

Hier heb ik op dit moment een hele verdrietige Rozemarijn. Haar boyfriend heeft het net uitgemaakt. Ze is nog maar 14 en een heel gevoelig deerntje. Enorm trouw en aanhankelijk, je zou ook niet zeggen dat ze al 14 is. Het was een leuk joch, ook nog jong in zijn manier van doen. Hij kwam hier al een half jaar veel over de vloer. Wij zullen hem ook nog gaan missen het leek wel een extra broertje. Ze leken eigenlijk meer broertje/zusje dan de "real deal".

Bah, vind er niks aan om haar zo verdrietig te zien. Nog tips vanuit jullie kant hoe ik hiermee het beste om kan gaan. 't Gekke is dat ik op mijn werk regelmatig met huilende tieners te maken heb maar dit is toch wel anders. Ik was sowieso van plan om te gaan shoppen dit weekend maar ik denk dat ik dat nu maar vanavond ga doen, de jongens gaan samen naar een autoshow dus die missen ons toch niet.

Ik moet nog een betere manier vinden om het topic beter bij te houden, het gaat zo snel. Vind het wel erg gezellig, 't is gewoon het tijdverschil wat het soms moeilijk maakt.

Oh ja, ik las nog ergens katten die mee lopen als je naar de wc gaat. Errug bekend. Als wij de deur vd badkamer dichtdoen zien we elke keer vd pootjes onder de deur door komen. Erg leuk entertainment trouwens voor tijdens het toiletgebeuren.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
En, zijn er al poesjes? Etosha, ben je al wakker?

En Leo, is je Beer al weer terug?
Ha meissies, wat zijn jullie toch engelen allemaal.

Ik lees gewoon mee, heb niet zoveel postpuf maar dat komt vast wel weer. Ik vind even geen troost bij mijn andere katten.

Over Lotje maakte ik me altijd het meest ongerust, nog steeds trouwens, waarom weet ik ook niet precies.

Beer is voor mij de ultieme kater. De beste die ik ooit heb gehad, al heb ik ze allemaal lief.

Beer is stevig, ondernemend, nooit vals, vrolijk, aanhalig en stapelgek op mij.

We zijn een soort van setje en dat al vanaf dat hij heel jong is.

Hij is niet thuisgekomen en ik heb inmiddels alweer posters gemaakt die ik vanmiddag op ga hangen als hij dan nog niet terug is. Ook ga ik (eerst) even bij de boer langs waar Lotje zat, je kunt niet weten.

Amivedi is alweer ingeseind en ik zal straks een marktplaats bericht plaatsen.

Ik moet er niet aan denken hem niet meer terug te zien. Ik ben veel wanhopiger dan met Lotje en ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom. Beer is gewoon mijn favoriete poes aller tijden en hoewel ik probeer te relativeren en erg meeleef met het meisje Millie wat vermist is en ik dondersgoed weet dat dat veel erger is, ik kan het niet van me afzetten. Mijn jongen weg. Het doet me ontzettend zeer gewoon.
He, wat een deprimerend verhaal Lee. Ik ben dr ff stil van. Ik wil met je meezoeken. Maar houdt nog even moed. Het kan ook zijn dat ie gewoon aan de zwier is. En vanavond hongerig weer op de stoep staat. Hou vol meis!
Get, Lee, ik had gedacht dat berenpoes wel weer aan zou zijn komen wandelen. Nou doet hij dat waarschijnlijk ergens in de komende dagen gewoon, maar ik kan me je zorgen zo voorstellen.

Heb je nog een foto van hem, om hier te posten. Je weet nooit wie er allemaal meeleest, toch?

Houd vol, want hij komt gewoon weer thuis. Alleen die tussentijd is zo enorm naar. Sterkte!
Sorry, inderdaad een dippig verhaal voor een kat die eigenlijk net een nacht weg is.

Ik heb hem gisterenmorgen nog gezien en wie weet heeft hij tot in de middag op mijn bed liggen slapen zoals hij zo vaak doet, geen idee. Ik 'mis' hem fysiek pas vanaf gisterenmiddag.

De buurvrouw belde net, haar kat was ook sinds gisterenmorgen weg en die kwam terwijl we aan de telefoon zaten net binnenwandelen. Zij zegt heel droog 'ach, het is lente.....'

Op mijn voorgevoelens kan ik wat dit betreft ook al helemaal niet bouwen want met Lot dacht ik ook dat ik haar niet meer terug zou krijgen en die ligt nu gewoon als een baal klitten op haar krabpaal, bij te komen van een nachtje jagen.

Met andere woorden: ik moet me niet zo aanstellen.......

Het is en blijft een rotgevoel, een wegge poes maar het is niet het einde van de wereld en er is nog geen week voorbij of zo.
Leo ook al is het maar een nacht, het is een nacht teveel, en ik snap heel goed dat het gewoon ff klote is. En dat mag natuurlijk.

ik werd toenstraks wakker, Loki zat me aan te kijken en mept weer naar de lichtjes in mn ogen, dit keer raak want ik was net wakker en niet snel genoeg, *auw, mn oog* maar daarna lag ie zo lief naast me te spinnen en miauwen dus dan vergeet ik het gelijk......

Etosh, al nieuws?
goedemorgen,

etosh zijn er al kleintjes,ik vind het zo spannend

darlingniki, ik zou hou moeilijk ik het ook zo vinden ervoor kiezen om de kat geen pijn meer te laten lijden. Het is niet leuk en heel verdrietig maar een diertje mag in mijn ogen geen pijn hebben

Leo, die gekke dikke beer toch ook. Snapt hij nu niet dat zijn baasje hem het liefste dicht bij zich heeft. Ik snap heel goed dat je verdrietig bent en in de stress. Ik ben pluk een keer kwijt geweest vlak voordat ik na een afspraak moest. Ze komen nooit buiten maar ik kon hem echt nergens meer vinden. Na een half uur stressen kwam meneer doodleuk aanzetten. Had ie onder de trap gezeten.

olijf, gefeliciteerd met het post-it huwelijk. Hielp de dipiridon een beetje. Ik hoop van wel

Met ottelientje is alles goed, ze gebruikt allebei haar pootjes weer woohooo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Moge,

En al nieuws Lé? Sterkte, wat vervelend zeg steeds een nachtje weg. Is het een idee om als ze s'avonds thuis komen om te eten dat je ze erna niet meer naar buiten laat? Dat je het luikje op slot doet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh, Leo, nog steeds geen nieuws? Damn, wat doen die kattenbeesten je toch aan! Kom op Beer, terugkomen, nu!

Hier nog niks. Coco zit wel zeer regelmatig te proberen bij haar staart en omgeving te komen maar geeft het dan ook weer snel op, kijkt wat rond, laat zien dat ze effe ongemakkelijk is maar gaat dan weer door met waar ze mee bezig was. Ik heb er verdorie al drie nachten slecht van geslapen! Kom op beessies, kom druut!
Jullie zijn weer eens geweldig, as usual trouwens.

Nee, MV, dat is echt geen optie, een luik dichtdoen hier, er zijn hier katten bij die al in geen 10 jaar op een kattenbak hebben gezeten, een ouwe en demente kater die te pas en te onpas zijn prostaat leeg moet gooien en ik ben dolblij dat hij dat buiten doet en niet over/naast/achter een bak.

Daarbij is Beer 'm gewoon overdag gesmeerd, dus 's nachts de boel dichthouden heeft eigenlijk geen zin. Ze kunnen op elk moment van de dag verdwijnen en de nacht is hier bijzonder veilig (geen of nauwelijks verkeer). Ik vind het dus prima dat ze 's nachts buiten zijn.

Poeh Toos, wat spannend he, zo'n bevalling?

Voor mij is het over twee weken alweer een jaar geleden maar ik vond het helemaal geweldig, dat nest en die kittens en die moeder en hoe dat allemaal gaat.
Lé, ik blijf duimen voor je hoor!! Dikke Berenpoes komt gewoon terug vandaag, let op mijn woorden!! Maar ik kan me je gevoel zooo goed voorstellen...hier een hele dikke knuffel voor jou: Omdat je ook gewoon een ontzettende lieverd bent!

En johooo voor Ottelientje!! Wat fijn dat het zo goed is afgelopen!!

Etosh, kan je die ukkies er niet uitkijken?? Het kan nu echt niet lang meer duren hoor. Spannend!!!

Hier qua slapen nog steeds geen verbetering... Ik heb braaf een half uur voordat ik naar bed ging 5 druppels genomen en vervolgens weer tot half 4 wakker gelegen... Net weer even met de neuroloog aan de telefoon gehangen en ik moet voorzichtig wat gaan spelen met meer druppels, dus vanaaf 7 druppels ofzo. Ik mag niet teveel verhogen omdat het eigenlijk een anti-psychotica middel is (bij hogere dosering dan) en het niet de bedoeling is dat ik vannacht ineens aan de gordijnen ga zwieren ofzo.

Maar goed, vannacht was dus geen succes en daar baal ik van. Ik heb me ook voorgenomen om niet te lang met dit middel te hannessen omdat het me al helemaal niet lekker zit dat ik dit überhaupt moet nemen.

*einde zeurmodus*
Ik ben mijn eigen bananenschil
Etosha, het aantal kanshebbers voor de poule is danig geslonken, alleen Splinter zit nog op koers. En ik hoop dat ze gelijk krijgt zodat je in de loop van de dag de geboorte van een heel leuk nestje kan melden . En vannacht weer rustig kan slapen.

Its, wat fijn dat Ottelientje weer helemaal in orde is!

Leo, we duimen verder vandaag! Probeer hier aan de katten uit te leggen hoe dat moet .
Ik had nog geen opties gegeven voor de geboorte van de kleintjes. Ik schat dat ze na 7 uur vanavond geboren worden. En als ze er dan nog niet zijn dan spreek je die megabuik maar streng toe, dat ze er nú, nú uit moeten komen! Want er zijn heel veel vrouwen die ze willen bewonderen.
Zooo, het is echt zo spannend! Ik hoorde net een ijselijke mauw, maar dat bleek van twee van de anderen te komen die aan het stoeien waren. Grrr.... hartverzakking!

Ze zit nu weer in haar eentje in 'haar' kamer, met alles bij de hand, zelfs een opgeladen fotocamera. Net een kopje thee bij haar gedronken en geknuffeld en gekletst. Ze ligt nu steeds helemaal languit op haar zij, met een enorme bultbuik omhoog. Net was een van de kleintjes weer echt enorm aan het bewegen, zo gaaf om te zien!

Wel leuk ook, ik kan niemand meer bellen of ze vragen als eerste: en? en??? Haha, alsof ik zelf op alle dagen loop.

Leo, ik blijf enorm vingeren duimen!
Ik moet hier altijd in "opdracht" typen. Dus wij duimen hier thuis ook;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV wat cute!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven