Vlooien?!?!!

12-03-2010 13:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn grote verbazing trof ik gister de oortjes van mijn kat onder de vlooien aan. Ze zaten alleen op de oortjes voor zover ik kon zien, en het waren er zeker 15.

Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat er nu al vlooien zijn?

En weet iemand een probaat middel ertegen?? Heb vorig jaar tientallen euro's aan verschillende merken pipetjes uitgegeven, maar steeds kwamen ze terug.

Alvast bedankt! (ook namens mijn kat)
bij onze katten werken die pipetjes ook niet. we hebben ze nu gewoon altijd een vlooienbandje om.
Die pipetjes werken alleen als je huis echt vlooienvrij is. Het is dus van belang dat je nadat je de pipetjes hebt gebruikt het hele huis goed stofzuigt (met zo'n anti vlooien middel in je stofzak) en sopt zodat er nergens eitjes meer kunnen liggen.

Als je alleen je kat aanpakt maar niet je huis zul je altijd weer vlooien terugkrijgen. Helaas....
quote:Lunax schreef op 12 maart 2010 @ 13:23:

Die pipetjes werken alleen als je huis echt vlooienvrij is. Het is dus van belang dat je nadat je de pipetjes hebt gebruikt het hele huis goed stofzuigt (met zo'n anti vlooien middel in je stofzak) en sopt zodat er nergens eitjes meer kunnen liggen.

Als je alleen je kat aanpakt maar niet je huis zul je altijd weer vlooien terugkrijgen. Helaas....Helemaal mee eens, na goed gebruik van het anti-vlooien middel op onze katten en een goede schoonmaakbeurt in ons huis, nu 2 jaar later geen vlo meer gezien.
Vlooien die binnen "overwinteren", kunnen het hele jaar actief worden. Is dus in principe normaal dat ze er nu al zijn - buiten nog niet, maar binnen is het lekker warm.

Ik haal voor mijn katten altijd een anti-vlooienmiddel bij de dierenarts (en heb dus effe géén idee hoe dat heet!!) - meestal krijg ik een groter pipetje dat eigenlijk voor honden bedoeld is en verdeel dan de inhoud over alle 4 poezen.
Knoflook door het katten-eten en je hebt geen vlooien.
wie de mens kent houdt van dieren
Ik gebruik 2 keer per jaar zo'n omgevingsspray die je op je drempels/ plinten etc moet spuiten en zuig dagelijks. Deze spray is echter wel extreem agressief (ook tegen wespennesten) dus gebruik het liever niet dan wel.

Toen ik net verhuisd was kregen ze ook vlooien (vorige eigenaar had een hond.. jolly). Toen heb ik ze behandeld met antivlooienshampoo.

Mijn katten krijgen pipetjes van advantage. Niet vaak ofzo, alleen wanneer ze er last van hebben.
Poelepoelepoelepoes!
Stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen.

Hoekjes, plinten, meubels, een aantal keer per dag. Een middel voor vlooien bij katten weet ik helaas niet.
Ik gebruikte voor mijn kat trouwens altijd de pipetjes van Frontline (ook via de dierenarts). Die werkte hier heel goed.
quote:Lunax schreef op 12 maart 2010 @ 13:23:

Als je alleen je kat aanpakt maar niet je huis zul je altijd weer vlooien terugkrijgen. Helaas....

De kat is practisch de hele dag buiten en komt alleen op de bovenverdieping. Hier ligt laminaat en wordt zeer regelmatig gstofzuigd/stof gezogen (huh).

Kan me eigenlijk niet voortstellen dat we binnenshuis vlooien hebben
quote:anthro schreef op 12 maart 2010 @ 13:43:

Knoflook door het katten-eten en je hebt geen vlooien.knoflook is giftig voor katten
quote:Titsandwits schreef op 12 maart 2010 @ 14:04:

[...]

De kat is practisch de hele dag buiten en komt alleen op de bovenverdieping. Hier ligt laminaat en wordt zeer regelmatig gstofzuigd/stof gezogen (huh).

Kan me eigenlijk niet voortstellen dat we binnenshuis vlooien hebben De kat heeft ook geen mandje of dekentje waar wellicht wat eitjes in zouden kunnen blijven liggen? Het zijn gewoon hardnekkige kolere beestjes

[...]

Kan me eigenlijk niet voortstellen dat we binnenshuis vlooien hebben Je heb waarschijnlijk ook geen vlooien binnen, maar eitjes liggen overal. Er hoeft maar iets zachts te zijn waar je kat wel eens tegenaan schurkt en het ding is besmet. Zolang je een kat hebt (en het niet te warm is) zul je er geen last van hebben, dan springen de vlooien op de kat. Maar ik denk niet dat je er ooit helemaal vanaf komt, zeker niet als je kat buiten komt.
hier ervaring met een vlooien plaag... poetsen poetsen! we hebben echt alles geprobeerd, van ouderwetse vlooien band (0 resultaat) pipetjes (beetje resultaat) huis doorspuiten met heftig vlooien gif (nog iets resultaat) en uiteindelijk kwamen we bij de pipet van 'stronghold' terecht.

geen enkele vlo meer hier. (met 5 binnen katten)

stronghold werkt bij verschillende fasen van de vlo, en dat doen andere middeltjes niet. alleen de cocon kan ie niet doden, omdat die te goed afgesloten is gok ik.
Die pipetjes werken wel maar je moet om het jaar/2 jaar een ander merk gaan gebruiken, anders is de werking idd minder!
Onze katten kregen altijd een middel via bij de huisarts ingespoten. Dat moest iedere 6 maanden nooit geen vlo meer gezien.

[...]

Kan me eigenlijk niet voortstellen dat we binnenshuis vlooien hebben

Uit onderzoek is gebleken dat 99% van de vlooien in de omgeving zitten en slechts 1 % op uw huisdier.

De vlo die u bij uw dier ziet is dus het topje van de ijsberg!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geen goed nieuws vlooien! Bijna zeker is dit het topje van de ijsberg. Zoek nog eens goed in de vacht, vooral op de rug bij de staart. Ik zou zeggen, neem direct maatrgelen: zuigen, vlooienspray (bus) voor tapijt/kleedjes/bankstel/kussens. Eventueel kun je dingen in de vriezer leggen (kussen kat). Zorg voor een goed ontvlooiingsmiddel voor de kat (Frontline bij dierenarts en ja is duur) en vergeet niet je kat te ontwormen. En google anders eens op vlooien, dan snap je wat ik bedoel.
Vlooien en teken zijn er tegenwoordig het hele jaar, het zijn er alleen meer in de zomer.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik krijg spontaan jeuk
quote:mylenevalerie schreef op 12 maart 2010 @ 15:10:

[...]

Uit onderzoek is gebleken dat 99% van de vlooien in de omgeving zitten en slechts 1 % op uw huisdier.

De vlo die u bij uw dier ziet is dus het topje van de ijsberg!!

Oh my god!!!! Dat ga je niet menen.....

Gatver de gatver de gatver!!!

**gaat poezenmandje verwijderen van bovenverdieping en zwaaaaaare maatregelen treffen!!!!!**
Ik heb een huis vol dieren maar geen vlooien. De honden krijgen Revolution, duur spul maar het werkt wel.
wie de mens kent houdt van dieren
hier werkt advantage (?) heel erg goed...kost geloof ik 20-25 euro voor 3-4 pipetjes....krijgen ze van april tot augustus ongeveer (daarna is het niet meer nodig en zijn ze de hele winter vlovrij)
Gewist. .

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Courage schreef op 15 maart 2010 @ 18:01:

Ben je al aan de slag gegaan T&W?

Ja, bij één vlo moet je eigenlijk al direct draconische maatregelen nemen. Bij 15 al helemaal. En dat ze alleen bij de oren zitten... neehoor echt niet.

Als er iets achter blijft van eitjes, kan daaruit weer een vlo komen en dan begint het hele circus overnieuw. En heb je vlooien, dan hebben ze zéker eitjes gelegd. Het is heel simpel.

Buiten- of binnenvlooien bestaan niet. Heb je ze op je dier gezien en je dier komt binnen, dan heb je ze binnen ook.

Tenzij je gezegend bent zoals ik: dan zitten ze op jou.

(vlooien lopen bij mij spontaan over van kat naar moi ).

Dus inderdaad: grondig aanpakken!

Volgens mij klopt het niet dat je van vlooienmiddel moet wisselen. Als je kat vlovrij is, moet je gewoon tijdig opnieuw een pipetje doen. Dan blijft de kat ook vlovrij. Het is niet zo dat er 1 resistent vlo'tje blijft zitten die dan toevallig wel door het andere middeltje om zeep wordt geholpen.

Wel heb je regionaal misschien verschillen tussen wel en niet resistente vlooien.

Ja, zeker ben ik aan de slag gegaan!!!!!

Heb de kat een pipetje gegeven (Bolfo Gold, is minder, maar er was niks anders bij deze winkel) en naar buiten gedaan.

Hele bovenverdieping grondig gezogen (stofzuigerzak weggegooid daarna) vooral langs de plinten en daarna gesprayd.

Moet vandaag (na 3 dagen) weer grondig zuigen.

Geen vlooi meer gespot op de kat. Nu afwachten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven