1e date.... nu is het stil.... wat nu?

07-02-2010 16:57 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Er zullen vast meer topics hierover zijn, maar ben zelfs te ongeduldig om er rustig voor te gaan zitten om die te vinden, haha.

Situatie:

Via datingsite een date gepland. Eerdere ervaringen zijn me steeds tegengevallen. Maar vrijdag was het zover. We zagen elkaar en het klikte meteen. We hebben enorm met elkaar gelachen, hebben zelfs serieuze zaken besproken, maar erna ook weer flink gelachen. Hij moest vroeg op, maar we hebben het toch tot in de late uurtjes volgehouden, waarna ik het initiatief nam om naar huis te gaan (ieder z'n eigen huis ;)).

Tijdens het gesprek gaf hij o.a. aan dat hij het heel belangrijk vond dat je de tijd moest kunnen nemen om iemand goed te leren kennen (gekwetst?? niet gevraagd). Ik was het daar zeker mee eens. Einde van de date was dat we elkaar 3 kusjes op de wang gaven (paste wel bij zijn uitspraak en is ook beetje mijn ding...;))

Beiden zeiden we dat we het erg gezellig hadden gevonden, tegen alle verwachtingen in (hij had ervoor ook een heel foute date gehad, net als ik). Bij thuiskomst kon ik 't niet laten en heb gesmst dat ik het leuk had gevonden. Paar uur later kreeg ik de reactie dat hij het ook erg leuk had gevonden.

Gisteren als een puber afgewacht, maar geduld verloren, dus bericht gestuurd via de mail (was ons medium tijdens voorfase ook) waarin ik schreef dat ik woensdag een vrije avond had met vraag of hij iets leuks wilde doen. Hij reageerde hier al snel op. Had al andere afspraak die avond. Ik miste het voorstel voor een ander moment. Heb zelf toen ook maar ff niet meer gereageerd. Vriendinnen van me hoorden mijn verhaal aan (volledige versie) en vonden het super positief klinken. Maar ze vonden dat ik nu ff geen contact meer moest zoeken (ik heb eerste sms gestuurd en ik heb eerste mail gestuurd) om het initiatief bij hem te leggen. Dit onder het motto 'mannen moeten kunnen jagen'. En aangezien ik ook echt het gevoel heb dat er een wederzijdse klik was, wil ik dat ook een kans geven.

Maar ben zoooo ongeduldig en wil dus zoooo graag iets laten weten. Maar verspeel ik dan de kans om hem nog eens te zien... bedoel, leg ik het er dan te dik bovenop dat ik hem leuk vind? Maar als ik niet sms overmant me het gevoel dat ie me misschien toch niet echt leuk vindt. Maar als ik dan terug denk aan die super avond dan weet ik bijna zeker dat hij het ook top vond. Maar ja, wat is rustig aan doen voor mannen??

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Hahaa, pubergedrag he.

HELP ;)

C
Het open te laten gaat je nog veel verdriet kosten. Die jij jezelf aandoet. Als je dat aankunt, dan veel plezier.

Mijn tip zou zijn om wel de adviezen te volgen en er niet meer open voor te staan. Ook niet over een tijdje.
Jaa ben ook ontwaakt uit mijn winterslaap..

@ vlinder.. Ben benieuwd waar t heen gaat bij jou en hem.

@ chelsey, NEXT!! En totaal niet kort door de bocht!

En ik, ik leef op mijn roze wolk.. Mijn date is gisteravond zomaar ff langs gekomen en is inmiddels aan t werk en komt vanavond weer (en dan blijft ie slapen!!)..
@ Lily: Wat leuk! Haha, lekker blijven zweven op je roze wolk!

We zijn een nieuwe date aan het plannen. Maar dat is niet erg gemakkelijk omdat hij doordeweeks aan de andere kant van het land zit. Heb het hem trouwens gevraagd, en hij reageerde dus weer positief!;) Ben ook erg benieuwd waar het heen gaat..
Heej,

Jaa bij ons gaat t daten door de afstand ook wat lastiger hoor.. We wonen zo'n 2,5 uur bij elkaar vandaan..

Volgens mij zijn we trouwens de enige 2 die hier nog schrijven,. hahah.. Alleen t onderwerp klopt niet echt ;)

Hij is net vertrokken na 2 nachten bij elkaar slapen.. Moet zeggen dat ik m echt nu alweer mis..

Heb de indruk dat t wel goed komt tussen hem en mij, maar wil hem nog niet om bevestiging vragen en geniet van het hier en nu. Vind het ook vreselijk eng om mezelf helemaal mee te laten nemen door mijn gevoelens.. Ben altijd bang dat het uiteindelijk tot mis gaat of weet ik wat.. Dat hangt denk ik samen met mijn 'rugzak'.. So be it, haha.. Nu maar loslaten al die 'negativiteit'.. Want vind hem helemaal geweldig!!
Haha, volgens mij ook!;)

Maar wat goed om te horen dat het zo leuk is! Heb zelf ook moeite om me echt mee te laten nemen door mijn gevoelens en er op dit moment van te genieten. Ik kijk al weer te ver in de toekomst en ben bang om dan toch gekwetst te worden. Maar inderdaad wat je zegt, weg met de negativiteit en genieten!

Gelukkig heb ik dat smsen nu wel wat meer los kunnen laten. Merk dat ik zelf ook minder behoefte heb om steeds te smsen, maar niet dat mijn gevoel veranderd is. Wie weet is dat bij hem ook wel zo.. Ben zo benieuwd hoe het de volgende date gaat! Al is die nog niet helemaal gepland :(
Heej Vlinder,

Hier ben ook ik weer ;)

Bel hem anders een deze dagen voor een date? Of mailen/smsen? Gewoon doen toch? T is nu alweer een tijdje geleden toch..

Ik werd vanmorgen wakker en vond t maar leeg naast me.. haha.. Ik was na die 2 dagen al bijna gewend aan hem.. Gek he? Dat je zo snel gehecht aan iemand kan raken..

Ik kijk ook altijd heel snel naar de toekomst en heb ook zoveel angst om gekwetst te worden! Om die reden ga ik t meestal zelf verpesten lees: een controlefreak worden, achterdochtig zijn, overal iets achter zoeken.. Op dit moment heb ik alleen echt niets om achterdochtig over te zijn (gelukkig). Bij mijn vorige partners had ik dat wel en bleek het ook niet onterecht te zijn (helaas). Maar dat maakt nu wel dat je wat minder 'zorgeloos' ergens in kan stappen. Wat overigens wellicht positief is want dan ben je minder naief?? hihi.. Ik moet zeggen dat hij me een goed gevoel geeft en ik er wel wat meer vertrouwen in durf te hebben..

Bij mij staat er ook geen vervolg date gepland hoor.. Hij zei bij het afscheid "tot heel snel". Sja, wat is dan weer heel snel he.. Wat mij betreft morgen, hahaha. Maar ik denk zelf pas weer over 2 weken (sowieso gelet op mijn eigen agenda).. pfff laanngg..

Dat smsen heb ik ook steeds minder behoefte aan hoor.. Dan kan je t gemakkelijker los laten he? T voelt iets minder 'beklemt'. Wat dat betreft is die gsm misschien niet eens een positieve uitvinding.. hahah.. Als ik denk aan vroeger, dan moest je maar hopen dat je iemand weer gewoon tegenkwam, veel moeite doen om in contact tekomen, hahahah en als hij de huistelefoon niet op nam was er niets aan de hand.. haha als je nu geen reactie krijgt op een sms of iemand zn gsm niet opneemt nou, dan denk ik gelijk hmmm wat is ie aan het doen.. haha
Heey!

Ik heb het een aantal dagen geleden gevraagd, en weer was hij positief! Nu zijn we een beetje aan het kijken wanneer het weer kan. Geeft me toch wel een goed gevoel.. hij is me toch niet langzaam aan het weg werken!

Wat leuk om te horen dat het zo goed voelt allemaal! Denk dat het vooral belangrijk is dat je er een goed gevoel bij hebt. En natuurlijk wordt je daar minder naief van, niet verkeerd toch? Vind ik in iedergeval niet. Je zorgt er gewoon voor dat je je niet weer aan dezelfde steen stoot. Ben er zelf ook erg voorzichtig in merk ik. Zorg dat het allemaal nog niet zo dichtbij komt dat hij me heel hard kan kwetsen. Beetje zelfbeschreming kan geen kwaad, toch?

Het maakt het echt 10 keer zo makkelijk om het los te maken. En het wordt ook alleen maar leuker als je wel een smsje krijgt! ;) Haha, dat herking ik helemaal. Kan er ook nooit zo goed tegen als mensen dan niks terug sturen als het moet!

Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen.. zou er bijna mee naar een helderziende gaan!;) Bij jou wel een serieuse relatie kandidaat?
hahah jaaaa, ik zou ook bijna naar een helderziende willen gaan.. Maar die voorspellen t ook niet altijd goed hoor! hihi..Ben toevallig 2 jaar geleden geweest :P klopte vrij weinig van.. Hoewel...mogelijk in de verre toekomst ofzo..

Ohhh wat heeerlijk dat jou date wederom postief was!!! Nu nog een datum vinden, lastig he? Maaaar t geruststellende gevoel is in ieder geval binnen! hahaha

Of mijn date relatiemateriaal is.. Ohhh I Wish!! hahaha. T is nog te vroeg denk ik om daar een echte conclusie aan te verbinden.. Ik merk dat ik nog onzeker ben in de zin van 'sms ik niet teveel, wanneer kan ik bellen' Ik wil namelijk niet claimen en vooral mijn eigen leven ook behouden.. Ben namelijk wel iemand die zo in een sneltrein kan gaan springen!! hahah.. Relatiemateriaal is hij wat mij betreft wel, maar ja wanneeeeeer wet je nou of t zo is!? Ik haat deze fase van daten eigenlijk echt vreselijk.. WEet ik gelijk waarom ik dit nooit deed! Kost zoveel energie, onzekerheid en gedachten.. haha Heb jij daar al wel zicht op?
Inderdaad wel geruststellend! Altijd moeilijk om een gaatje te vinden in mijn drukke planning!;) Mja, waar een wil is.. is een weg!

Ik weet het ook nog niet zo goed. Hij is erg leuk en voel me erg op mijn gemak. Maar ben na een relatie van 4 jaar nu weer een half jaar vrijgezel, en vind die rust nu ook wel even prettig. Het niks moet alles mag gevoel.. Ik zie het wel! Kan het steeds meer loslaten en gewoon zien hoe het gaat.

Jij al weer nieuws? ;)
Heej,

wat een heerlijk weer he? haha

Jaa herkenbaar, drukke agenda en ook gewoon je leven willen behouden :P

Oh jaa idd een half jaar single na 4 jaar.. Hmm... hihi Weet natuurlijk niet hoe graag je een relatie wil? Ik heb ook een relatie van 4 jaar gehad, maar ben inmiddels wel alweer 5 jaar of langer(??) single (met wat tussenposes hahah)

Gelukkig kan je t wel loslaten, dat is zoveel fijner!!

Jaaa, ik heb wel nieuws. Ik zie m volgend weekend weer.. Dit weekend ga ik lekker een paar dagen weg!! Hij belde me gisteren en zei dat ie me "best wel erg" miste. Eigenlijk denk ik dat we elkaar wel heel leuk vinden. Tijdens een smsje zei hij ook 'gek op me te zijn' niet echt mijn woorkeuze, maar in de context van de zin was het wel erg lief.
Dat heb ik mezelf ook al afgevraagd. Ik wil in iedergeval niet meer terecht komen in het soort relatie die ik heb gehad. En verder ben ik er niet zo meebezig. Lekker mijn eigen ding blijven doen en ik merk het wel.

Ik heb ook nieuws, volgende week vrijdagavond is de vervolg date gepland. Hij ging bedenken wat we gaan doen.. ben benieuwd!;)

Dat klinkt heel erg goed! Hopelijk is het dan volgend weekend net zo'n lekker weer! Laat de lente maar komen, en de mannen! :P
Ben ik weer, (long time he )

Ohh jij hebt dit weekend je date!! Had ik ook maar hij is ziek :( Hij wil nu maandag langskomen.. Ook niet erg, maar dan ben ik weer aan t werk, maar jaaa.. Je moet er wat voor over hebben.. Ben benieuwd naar je date!!!

En inderdaad laat de mannen maar komen, of misschien 1 speciale ;) Ben nog steeds in de ban van mijn date..
Hey ladies,

Ik dacht 'toch nog maar ff spieken'. Zo leuk voor jullie. Ben stiekem wel jaloers hoor ;). Maar om er maar een cliché in te gooien 'mijn tijd komt vast ook nog wel'.

Maar geniet ervan dames :):):)

Groetjes
*Zweeft rond op een roze wolk*

Het was echt super gezellig! Hebben bij hem thuis een filmpje gekeken. Ja, echt gekeken!;) Heerlijk om weer lekker tegen iemand aan te kruipen..

Ben benieuwd hoe het verder gaat. Blijft lastig om echt vaak af te spreken door de afstand.. maar hopelijk is de volgende date snel!

Hmm, dat is minder! Hopelijk is hij maandag weer beter en wordt het wederom weer super! Veel plezier alvast!
Al dat ge-sms en ge-mail maken dat mensen ongeduldig worden en opgefokt. Rustig aan....wacht af, zei zij die zelf ook vaak zo is, maar nu niet meer! Ik heb er van geleerd.
voer eendjes geen oorlog!
* hier de andere roze wolk *

Heeeerijk om lekker tegen iemand aan te kruipen! En idd, om dat dan ook echt te doen ;)

Het lijkt er op dat we precies in dezelfde fase en situatie zitten! Benieuwd hoe t verder gaat en door de afstand moeilijk af spreken!

Ik heb m gisteravond nog eventjes gesproken en vanavond zal hij weer wel ff bellen.. Hij voelde zich gisteravond iets beter, maar nog wel wat zwak.. Hij is van plan om er direct na mn werk te zijn morgen, dus ik heb wel goede hoop.. Hoeveel reisttijd hebben jullie ongeveer? Bij ons ongeveer 2,5 van deur tot deur.. Hebben jullie het er al wel over gehad? Of het een issue is of niet? Wij wel, gelukkig.. hihi.. Gister zei hij toevallig dat hij wel zal gaan 'pendelen' tussen ons in, maar weet wel dathij het een drama vindt..

@ petite, thanks... Ik heb er inmiddels zelf ook al een beetje van geleerd :P ondanks dat t moeilijk blijft..
We hebben het er nog niet echt over gehad. Hebben ook nog niet echt naar elkaar uitgesproken dat we elkaar leuk vinden. Ben daar niet erg goed in.. denk dat bij mij nog erg mee speelt dat ik bang ben om weer gekwetst te worden. Maar aan alles is te merken dat het wel zo is. Het afscheid nemen duurde niet voor niks zo lang!;)

Weet ook nog steeds niet of ik al weer echt een relatie wil. Vind dit nu ook wel prettig. Nog geen verplichtingen maar wel de leuke kanten.. alleen is het dan niet echt ofzo.

Maar goed.. allemaal maar weel los laten. Er van genieten en zien wat de tijd brengt! Hoeft ook allemaal niet van de een op de andere dag... heb tiet zat!;)

Fijn dat hij aangaf dat hij wel wilde pendelen! Klinkt al redelijk serieus allemaal! Maar wel heel leuk..

Veel plezier!
haha je verhaal klinkt zo herkenbaar! Ik vind het ook doodeng om 'er een naam aan te geven'. En inderdaad als ik het zo na lees denk ik, sja t klinkt al zo 'serieus'... Maar ik ben ook bang om gekwetst te worden en het geen naam hebben is zo veilig.. Gelijktertijd wil ik t ook wel weer, ben er erg dubbel in.. Maar ik ga inderdaad mee met de flow, gewoon omdat ik ook 'tiet zat heb'' hahaha.. Morgen maar eens zien hoe het dan loopt..

Wij hebben t wat mij betreft niet echt echt uitgesproken (geloof ik??) maar wel dat we elkaar erg leuk vinden ofzo.. hihi. Sja wat wil ik eigenlijknog meer?? T lijkt er inderdaad op dat ik weer dubbel en tegenstrijdig ben (hmm)

Jij ook veel plezier ;) ik hou je op de hoogte hihi
Hoe was het?? Hopelijk heb je het gezellig gehad!

Ik zweef nog steeds vrolijk om mijn roze wolk rond.. hopelijk zie ik hem snel weer. Maar dit keer wil ik het wel een beetje van zijn kant laten komen.. geef wel een voorzetje!;)
Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik werd getriggerd door TO omdat het zo herkenbaar is. Al is mijn situatie anders. Ik kom uit een lang huwelijk en ben al meer dan een jaar alleen. Het verschil met vroeger (haha, ik lijk oma wel) was dat, in de tijd dat ik verliefd werd op mijn ex, het allemaal zo makkelijk en vanzelfsprekend ging. Ik vind die onzekerheid nu echt vreselijk.

In de zomer heb ik iemand ontmoet op het strand en hij is met mij mee naar huis gegaan (lang en grappig verhaal). Het was natuurlijk voornamelijk lust, we hebben alles gedaan en hij bleef gewoon slapen. Hij zei toen hij 's morgens wegging dat hij niet van het sms-en was en hij ging 3 weken op vakantie. Die drie weken waren vreselijk voor mij (ik ben ook van het ongeduldige type) en uiteindelijk na 4 weken heb ik hem een sms gestuurd. Een week later kreeg ik er een terug. Het is nu 7 maanden verder en het is nooit tot een 2e date gekomen. Ik hield er in het begin rekening mee, hield mijn weekend vrij etc, maar liet het na een tijdje los. Maar elke keer krijg ik toch weer een sms als ik het niet meer verwacht. Of hij belt me ineens vanuit het niets. Wat een rare vogel, niet?!

Het is natuurlijk wel duidelijk dat hij niet 'into me' is, maar ik wil maar even demonstreren hoe vreemd sommige mannen zijn.

Intussen heb ik wel een vrijer, maar door onze situatie (kinderen en werk) zien we elkaar maar weinig. Daar werd ik ook heel onzeker van, maar na verschillende dates kan ik dat nu wel beter loslaten. Maar ook dit is een man die ik niet helemaal kan volgen soms.

Vlinder en Lilly, zo'n grote afstand lijkt me ook waardeloos!
@ Vlinder.

Ben ik weer, ook met een roze wolk om me heen.. Ik heb m zelfs aan en vraag me af of ik niet zelf een roze wolk ben geworden.. hihi..

T is leuk met m.. hihi.. En het is inderdaad serieus geworden in de zin van dat we elkaar 'niet kwijt willen' en dus elkaar blijven leren kennen en niet met meerdere daten etc. Ondanks de afstand :P Ik moet zeggen dat ik dat helemaal geen issue vindt, geeft juist wel lucht en ruimte voor de vrije momenten ben je niet gelijk zo helemaal in elkaar opgeslokt? Dat kan mij namelijk nogal beangstigen (met alle gevolgen vandien).. hihi

Hahah jaa mannen hebben soms een voorzetje nodig.. En wat mij opvalt bij mijn mr.. Als ik niet bel of wat later reageer nou doet ie moeite als nooit tevoren, bel ik hem zoek ik vaak contact dan neemt t bij hem wat af.. haha.. Rare snuiters die mannen ;) maar zeker en voorzetje moet kunnen en hebben ze zo nu en dan ook nodig..
Wat leuk! Weer een stapje verder! En heerlijk dat die afstand toch niet zo'n groot issue is.

Vrijdag had ik hem uitgenodigt om langs te komen. Helaas had ie zijn mobiel niet bij zich, en las hij het smsje te laat. Hij gaf aan dat hij het wel heel erg jammer vond. En dat we zeker snel wat moesten afspreken, maar er komt vanuit hem niks concreets..

Heb je raad voor mij. Zal ik nu maar weer het proberen concreet te maken of echt een keer van hem laten komen? Wil me niet aan hem opdringen..maar wil hem wel graag weer zien! Tips?

Laatt weten hoe het gaat! Ben zo benieuwd..;) En geniet van die roze wolk!
quote:Vlinder005 schreef op 05 april 2010 @ 21:02:

Vrijdag had ik hem uitgenodigt om langs te komen. Helaas had ie zijn mobiel niet bij zich, en las hij het smsje te laat. Hij gaf aan dat hij het wel heel erg jammer vond. En dat we zeker snel wat moesten afspreken, maar er komt vanuit hem niks concreets..

!

Hallo @Vlinder,

Mag ik me er even mee bemoeien?

Ik heb meegelezen (het is ook een onuitputtelijk onderwerp: daten, scharrelen, sms, msn, wel of niet serieus? ).

Ik heb een stukje uit je post gequote, omdat dit stukje mij zegt, dat die man niet serieus met je is en dat hij smoesjes verteld, maar dat hij je ook warm wil houden, voor als hij zich verveeld of zich alleen voelt.

Ik zeg het niet om je te kwetsen, het is mijn ervaring en nu ben ik toch wat voorzichtiger geworden : ik bescherm mezelf voor teleurstelling. Mannen liegen zo ontzettend vaak en makkelijk.....
Ik sluit me aan bij een eerder al gelezen zin hier: maybe he's just not that into you?? Heb weleens in een tijdschrift hierover de mannelijke visie geschreven, die meneer gaf aan dat als een man echt interesse heeft, hij echt wel contact opneemt, desnoods via een postduif. Vond het wel een eyeopener.
quote:Vlinder005 schreef op 05 april 2010 @ 21:02:

Wat ik geleerd heb is als een man je heel leuk vindt hij zeker snel wat wil afspreken. En dit heb ik niet zo bij hem...

Succes, ik hoop toch dat het wat wordt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven