1e date.... nu is het stil.... wat nu?

07-02-2010 16:57 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Er zullen vast meer topics hierover zijn, maar ben zelfs te ongeduldig om er rustig voor te gaan zitten om die te vinden, haha.

Situatie:

Via datingsite een date gepland. Eerdere ervaringen zijn me steeds tegengevallen. Maar vrijdag was het zover. We zagen elkaar en het klikte meteen. We hebben enorm met elkaar gelachen, hebben zelfs serieuze zaken besproken, maar erna ook weer flink gelachen. Hij moest vroeg op, maar we hebben het toch tot in de late uurtjes volgehouden, waarna ik het initiatief nam om naar huis te gaan (ieder z'n eigen huis ;)).

Tijdens het gesprek gaf hij o.a. aan dat hij het heel belangrijk vond dat je de tijd moest kunnen nemen om iemand goed te leren kennen (gekwetst?? niet gevraagd). Ik was het daar zeker mee eens. Einde van de date was dat we elkaar 3 kusjes op de wang gaven (paste wel bij zijn uitspraak en is ook beetje mijn ding...;))

Beiden zeiden we dat we het erg gezellig hadden gevonden, tegen alle verwachtingen in (hij had ervoor ook een heel foute date gehad, net als ik). Bij thuiskomst kon ik 't niet laten en heb gesmst dat ik het leuk had gevonden. Paar uur later kreeg ik de reactie dat hij het ook erg leuk had gevonden.

Gisteren als een puber afgewacht, maar geduld verloren, dus bericht gestuurd via de mail (was ons medium tijdens voorfase ook) waarin ik schreef dat ik woensdag een vrije avond had met vraag of hij iets leuks wilde doen. Hij reageerde hier al snel op. Had al andere afspraak die avond. Ik miste het voorstel voor een ander moment. Heb zelf toen ook maar ff niet meer gereageerd. Vriendinnen van me hoorden mijn verhaal aan (volledige versie) en vonden het super positief klinken. Maar ze vonden dat ik nu ff geen contact meer moest zoeken (ik heb eerste sms gestuurd en ik heb eerste mail gestuurd) om het initiatief bij hem te leggen. Dit onder het motto 'mannen moeten kunnen jagen'. En aangezien ik ook echt het gevoel heb dat er een wederzijdse klik was, wil ik dat ook een kans geven.

Maar ben zoooo ongeduldig en wil dus zoooo graag iets laten weten. Maar verspeel ik dan de kans om hem nog eens te zien... bedoel, leg ik het er dan te dik bovenop dat ik hem leuk vind? Maar als ik niet sms overmant me het gevoel dat ie me misschien toch niet echt leuk vindt. Maar als ik dan terug denk aan die super avond dan weet ik bijna zeker dat hij het ook top vond. Maar ja, wat is rustig aan doen voor mannen??

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Hahaa, pubergedrag he.

HELP ;)

C
Ik leef met je mee, ook last van hetzelfde pubergedrag!!

Vraag anders of hij nog eens iets af wil spreken, of dat hij liever even wacht of misschien helemaal niet meer wil. Dat is de enige manier om duidelijkheid te krijgen (op korte termijn dan).

Kans bestaat natuurlijk idd dat je hem daarmee afschrikt, maar als jij niet tegen die onzekerheid kan.. Dit is dan toch hoe jij bent? Take it or leave it.. ;)

Maar nogmaals, ik weet hoe lastig het is!!
Wat is rustig aan doen voor mannen (en in mijn geval ook voor vrouwen hoor).......niet meteen gaan overstelpen met sms-jes, mailtjes en nieuwe date-verzoekjes!

Ik, als vrouw zijnde, zou er vlgs mij al meteen klaar mee zijn als een man meteen zo wanhopig doet (in mijn ogen dan). Relax.......als hij je ook leuk vindt, dan laat ie vanzelf wel van zich horen en zo niet, op naar de volgende date.

Het leven kan soms zo simpel zijn
Wat is er mis met een mailtje terug met: "jammer, ik hoor wel van je wanneer je wel kunt, groetjes Chelsea" ?

Waarom altijd dat spelletje van niet reageren?

Snap dat nooit.
Ik snap dat smsverhaal niet (sorry, let op details). Jullie hebben tot in de late uurtjes gedate, hij moest vroeg op, jij stuurt hem bij thuiskomst sms (= dus laat) en paar uur later reageert hij.. hoe laat was dat dan wel niet/??

Verder zou ik ook even afwachten, niks onaantrekkelijker dan iemand die je meteen overstelpt met berichten.
Ik zou nu de bal bij hem laten liggen, bij wijze van spreken. Ofwel: bedelf hem niet onder berichten e.d. en laat hem nu maar met een initiatief komen.

Trouwens, vaag altijd, dat ge-sms!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ben zelden zo zeker van iets. Het was duidelijk, we vonden elkaar leuk. Hij vond de date zelfs 'erg leuk'. Dus ik zit nog in t positieve gevoel hoor. Maar heb gewoon geen idee wat voor een man rustig aan doen is... is dat een week niet smsen (ik snap dat niet alle mannen hetzelfde zijn). En hoe zit het ermee dat mannen graag willen veroveren? Is een vrouw die laat zien dat ze hem leuk vindt onaantrekkelijker??
Hallo, de date was vrijdag en het is nu zondag. Doe ff chill.
Als iemand tijdens een eerste date al iets zegt in de trant van: "goed de tijd nemen om elkaar beter te leren kennen", dan is dat 9 van de 10 keer een vertaling van "ik ben toch niet zo geïnteresseerd".

Dat smsje zonder tegenvoorstel doet me hetzelfde denken.
Tsjee, even rustig! Die jongen heeft ook weekend en is lekker z'n ding aan het doen;

moet jij ook doen. Tsjonge, het is niet alsof jullie date al een week geleden is.
Maar hij neemt blijkbaar wel de moeite om snachts uit zn slaap te komen om haar terug te sms-en. Of ik zie dat nog steeds verkeerd.
Ik begrijp dat je hem erg leuk vindt, en hem het liefst snel weer wil zien, maar geef het even de tijd joh!

Als hij je echt leuk vindt, komt hij vanzelf over de brug.

We praten over eergisteren...

Succes met geduld oefenen!
Ik heb Vrijdag ook mijn eerste date gehad, heel gezellig geweest en hij ging pas om 4.30u naar huis.

De volgende ochtend kreeg ik een sms van hem met is de mooie princes al wakker, en daarna heeft hij ook nog gebeld en we zijn gisterenavond gezellig uit eten geweest, en hij had een mooie bos bloemen bij zich voor mij. Nu wacht ik gewoon af wanneer ik hem weer hoor, ik laat dit in eerste instantie aan de man over.
*denkt terug aan de tijd zonder mail en mobieltjes*

Hopen dat je "hem" weer zag in de disco de volgende zaterdag, smachtend bij de brievenbus en toevallig door zijn buurt fietsen zonder reden....

*zucht*
quote:mamalief schreef op 07 februari 2010 @ 17:37:

*denkt terug aan de tijd zonder mail en mobieltjes*

Hopen dat je "hem" weer zag in de disco de volgende zaterdag, smachtend bij de brievenbus en toevallig door zijn buurt fietsen zonder reden....

*zucht*Inderdaad! dat waren nog eens tijden...
Gnoompje....

Je bent toch niet Gnome van jaren geleden hier he?

Toch?
Hoi Chelsea,

Wat leuk dat je date zo goed verliep!

Je hebt al van hem gehoord dat hij het ook leuk vond en hij heeft je terug gesmst. Jij hebt hem een mail gestuurd met een plan voor een vervolgdate, hij kan niet op die avond. Prima. Hij heeft vast wel andere dingen te doen.

Wacht nou gewoon even rustig af, hij smst/mailt van zelf wel.

Als jij je er bovenop stort, is dat heel benauwend en kan zijn positieve gevoel omslaan tot iets negatiefs.

Spreek met jezelf af dat je pas dinsdag weer iets laat horen. Als je tussendoor iets van hem hoort, kan je natuurlijk reageren. Hoor je niks, dan kan je het zelf dinsdag nog eens proberen.

Klamp je niet aan hem vast alsof hij een reddingsboei is. Werkt alleen maar negatief!
Hmmm, ik hoopte altijd ook dat een man even moest wennen of tijd nodig had als ie niet snel reageerde op sms of mail. Uiteindelijk kwam het er toch vaak op neer dat hij niet into me was zeg maar. Nu iemand ontmoet die wel gewoon moeite doet qua sms, mail en de rest. M.a.w als het goed zit hoef je je niet af te vragen waarom hij dingen wel en niet doet, dan gebeuren dingen gewoon. Echt.
quote:rascalles schreef op 07 februari 2010 @ 17:46:

Hmmm, ik hoopte altijd ook dat een man even moest wennen of tijd nodig had als ie niet snel reageerde op sms of mail. Uiteindelijk kwam het er toch vaak op neer dat hij niet into me was zeg maar. Nu iemand ontmoet die wel gewoon moeite doet qua sms, mail en de rest. M.a.w als het goed zit hoef je je niet af te vragen waarom hij dingen wel en niet doet, dan gebeuren dingen gewoon. Echt.

Heb je op zich gelijk in natuurlijk. Maar voor iemand (als TO) die wilt spurten, zal het nooit goed zijn, vrees ik.

@TO: wacht nu eens rustig af, je moet maar denken enige tijd terug kende je de man in kwestie nog eens niet!

Laat het nu van hem komen, als je er op zich een goed gevoel bij had, hou dat gevoel dan aan.

Ga nu niet door jouw eigen onzekerheid hem beginnen te bombarderen met smsjes ed., want dat gaat averechts werken.
quote:Chelsea26 schreef op 07 februari 2010 @ 16:57:Maar ja, wat is rustig aan doen voor mannen??Mannen hebben hun eigen tempo en laten zich niet opjagen; door niemand. Als hij je echt -maar dan echt- leuk vindt dan alleen maar voor één date of een one night stand, dan laat hij je dat wel merken. Vrouwen daarentegen denken na één date al de man van hun dromen te hebben ontmoet en zijn dan zo gelukkig dat ze het wel van de daken kunnen schreeuwen. Go with the flow en biedt niet al je geld op één paard. Gewoon ook daten met andere mannen en gun jezelf de vrijheid om te kiezen, in plaats van alleen maar te zitten wachten totdat er iemand komt die jou uitkiest. .
quote:Chelsea26 schreef op 07 februari 2010 @ 16:57:

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Als je Lief date zondagsmorgens om half negen liever de was gaat doen....dán moet je je zorgen gaan maken...
quote:mamalief schreef op 07 februari 2010 @ 17:55:

[...]

Als je Lief date zondagsmorgens om half negen liever de was gaat doen....dán moet je je zorgen gaan maken... godsamme heb jij dat? nah!
Volgens mij kan het alle kanten op. Kan zijn dat ie toch niet zo 'into you' is, maar het kan ook zijn dat ie t ech rustig aan wil doen. Nu blijven mailen en smsen gaat averechts werken. Ik heb ook niet veel geduld, haha, maar houd je echt in!!!!

Ik zou donderdag een mailtje sturen, gewoon luchtig ' Heb je zin en tijd om ergens in t komend weekend even af te spreken'. Zou hij dan weer andere dingen te doen hebben zou ik er wel een mailtje achteraan sturen 'Oke, prima, ik wens je een fijn weekend. Vind je het op zich wel leuk om nog eens af te spreken? ' Dan maar duidelijkheid vragen dan nog eens 3 weken af te moeten gaan wachten of hij nog met een voorstel komt!

Ondertussen: Je eigen ding doen, niet teveel aan hem denken, gewoon lekker je leventje leiden en nog even genieten van je 'vrijheid'!
Ik zou niets meer sturen. De bal ligt in zijn hoek. Laat 'm maar komen met een voorstel. En kan je niet, dan geef je dat gewoon aan ipv je afspraken te verschuiven. Ga nou niet niets plannen met vriendinnen, zodat je zijn eventuele voorstel sowieso kan accepteren, want dat is sneu.

Mijn vriend en ik hadden na onze eerste date zoiets van: ja, was gezellig en leuk en jij bent ook leuk, dus dat gaan we nog 's een keer doen.

Aangezien ik niet zo'n haast had en door werk vaak in het buitenland zat, is er een maand overheen gegaan voor we weer contact hadden. De 2e date werd gepland en was 2 weken daarna. Dus 6 weken na de 1ste date. Zo kan het dus ook gaan.

Inmiddels zijn we 3 jaar samen en samenwonend. Hij heeft later meer dan eens aangegeven dat hij het heel relaxt vond dat ik niet zo aan het pushen was - eigenlijk helemaal niet zelfs. Gewoon 1 sms'je dat het gezellig was en that's it.
quote:mamalief schreef op 07 februari 2010 @ 17:42:

Gnoompje....

Je bent toch niet Gnome van jaren geleden hier he?

Toch?Nee, dat ben ik niet. Is me een hele poos geleden ook al eens gevraagd. Maar die "gnome" was een man volgens mij toch? Ik ben een vrouw, maar niet zo heel erg actief op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven