Heb hem de deur gewezen!

13-03-2010 11:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen februari schreef ik in dit forum nog wanhopig een topic over het 'vermoedelijke vreemdgaan van mijn vriend'. Allerlei hartverwarmende reacties, ook zeer directe adviezen: eruit met die foute man enz, zorgde er NIET voor dat ik van hem af wilde.

Diep in mijn hart wist ik dat deze man mijn leven niet mooier zou maken, maar toch hoop je het..... Zijn mooie praatjes destijds zorgde ervoor dat ik volledig voor hem wilde gaan. Ik kon geen afscheid van hem nemen...

Helaas had ik toen nog oogkleppen op, en wilde voor de 100%gaan voor deze foute man! Ik wilde de adviezen niet horen en geloofde deze foute man.. Wat een energieverspilling!

Maar ja, mannen zijn niet te veranderen..En dat weet ik nu! Mijn ex ( godzijdank!) ging nl gewoon door met zijn praktijken om 'vrouwtjes' te scoren voor in zijn (wederom) nieuwe GEHEIME account. Hij ontkende het steeds maar weer: hij had een nieuw account nodig om mij een cadeautje te sturen, hij wist het wachtwoord niet meer, enz. Allemaal smoesjes om dat nieuwe account wederom niet te hoeven openen..

Totdat hij van de week even op mijn pc bezig was en snel alle informatie die hij had opgezocht had verwijderd. Ik werd daar razend om en heb hem meteen de deur gewezen! Een fikse ruzie volgde! Tijdens die ruzie verweet hij mij dat ik 'ziek' in mijn hoofd was en dat ik dingen zag die er helemaal niet zijn. Ongelooflijk! Ik ben echt niet gek. Deze meneer wil graag van meerdere walletjes eten! Opeens opende hij mijn oogkleppen! Het enige wat ik dacht was: wegwezen jij!

En dat deed ik...

Foute mannen zijn niet te veranderen. Dat is een advies aan alle vrouwen die nog steeds de 'escapades' van hun foute mannen blijven accepteren!

Ben blij (maar ook diep gekwetst) dat ik van deze man af ben. Al doet het natuurlijk wel pijn. Het voelt even goed om dit zo van mij af te schrijven.. Een luisterend oor is al voldoende: vandaar mijn verhaal.

Liefs,

Chanel
Hey Chanel goed van jou dat je staat voor wie je bent.

Je verdient een man die gaat voor jou.

Tijd zal boosheid en verdriet laten wegebben.
Goed zo!

En nu volhouden he!
Hij verwijt je dat je 'ziek' bent omdat je hem hebt betrapt op dingen waarvan je al het vermoeden had dat ze niet klopten. En wat is dan makkelijker voor hem om joúw daar de schuld van te geven?

Hij gaat ook nog zeggen dat je hem niet vertrouwd en dat hij toch écht alleen maar dingen deed voor júllie. En dat hij toch ook recht heeft op privacy. En dat jij dat geschonden hebt.

En dat hij spijt heeft, zal hij ook nog wel een keer zeggen. Dan wel in de zin van 'spijt dat hij betrapt is' en jij hem de deur uit hebt gezet.

Kortom, hij maakt van zijn fouten joúw fouten. Been there, heard that. Opzouten met die man.

En natuurlijk ga je je de komende weken nog afvragen of je er wel goed aan hebt gedaan, dat hij ook leuke kanten heeft, en dat je hem misschien toch nog een kans moet geven... ook dat is herkenbaar. Maar het is een vos die wel zijn haren, maar niet zijn streken verliest.

Huil uit, word boos, schreeuw je longen uit je lijf. Het verdriet wordt écht minder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Enneaaa schreef op 13 maart 2010 @ 11:07:

Hey Chanel goed van jou dat je staat voor wie je bent.

Je verdient een man die gaat voor jou.

Tijd zal boosheid en verdriet laten wegebben.Ja, het zal wel eventjes duren voordat ik over hem heen ben. Maar ik wil hem voor geen goud terug. Hij heeft mij in dat jaar dat wij een relatie hadden, diverse malen voorgelogen. Gelukkig ben ik nu zo dat ik dat durf in te zien. En ja, ik verdien een man die voor mij gaat!
Mooi zo. Sterkte.
quote: himalaya schreef op 13 maart 2010 @ 11:12:

Hij verwijt je dat je 'ziek' bent omdat je hem hebt betrapt op dingen waarvan je al het vermoeden had dat ze niet klopten. En wat is dan makkelijker voor hem om joúw daar de schuld van te geven?

Hij gaat ook nog zeggen dat je hem niet vertrouwd en dat hij toch écht alleen maar dingen deed voor júllie. En dat hij toch ook recht heeft op privacy. En dat jij dat geschonden hebt.

En dat hij spijt heeft, zal hij ook nog wel een keer zeggen. Dan wel in de zin van 'spijt dat hij betrapt is' en jij hem de deur uit hebt gezet.

Kortom, hij maakt van zijn fouten joúw fouten. Been there, heard that. Opzouten met die man.

En natuurlijk ga je je de komende weken nog afvragen of je er wel goed aan hebt gedaan, dat hij ook leuke kanten heeft, en dat je hem misschien toch nog een kans moet geven... ook dat is herkenbaar. Maar het is een vos die wel zijn haren, maar niet zijn streken verliest.

Huil uit, word boos, schreeuw je longen uit je lijf. Het verdriet wordt écht minder.

Dank je wel! Zo'n reactie doet mij goed!

Het klopt zo wat jij zegt! Hij geeft constant mij de schuld dat ik 'ziek' ben en dat het allemaal niks voorstelt. Hij zegt: 'je zoekt gewoon dingen en dan is het logich dat je wat vindt?!'. Wat een onzin praatjes! In een relatie hoor je niks te vinden, ook al zoek je de hele hooiberg af.

Ik ga huilen, schreeuwen, harde muziek opzetten en gillen! Even mijn verdriet en woede van mij afblazen. wellicht doet het mij goed. Want ja, ik denk dat ik er nooit overheen ga komen.. Daarom vond ik je advies zo fijn, Himalaya ! Dank je wel!
Beter zo (hoewel misschien nog een beetje tegen beter weten in)! En ja, nu volhouden... er komt een tijd, dat je met weemoed terug denkt aan die, die, die... l*l!

Sterkte meid!
Ja meis, sterkte

Dit is niet hoe jij eringestapt bent, zeg maar.

Maar soms kan/gaat het niet anders.

Je hebt de juiste beslissing genomen.

Wees trots op jezelf.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Oho wat goed van je!!!

IK heb hetzelvde gedaan,was ook zo vrouw die maar bleef en bleef in de hoop dat hij zou veranderen,en ook ik ging langzaam denken dat het aan mij lag,dat ik paranoide was.

Nu zijn we in echtscheiding,en het is zeer moeilijk allemaal.

ik moet nog opnieuw leren om voor mijzelf op te komen.

Maar ik kom er wel,ik heb tijden op het topic geschreven doorgaan na vreemdgaan,maar het zette geen zoden aan de dijk,mijn man bleef doorgaan met zijn stiekume praktijken en mij maar beschuldigen van dat ik spoken zag hij zo trouw als een hond is enz.

Kijk als zoiets een keer voorkomt,dan is er nog een kans van slagen na het bedrog,maar bij willens en wetens iemand blijven bedonderen en voorliegen,en ondertussen ook niets willen opgeven,dat werkt niet daar ga je aan onderdoor.

heel veel geluk gewenst!!!
[quote]daisybloempje schreef op 13 maart 2010 @ 13:15:

Nu zijn we in echtscheiding,en het is zeer moeilijk allemaal.

ik moet nog opnieuw leren om voor mijzelf op te komen.

Ook ik ben 10 jaar geleden gescheiden,alleen om andere redenen.

Ik vond het doodeng om die stap te nemen,vooral omdat we een zoontje van 5 hadden.

Heb toch doorgezet,was niet gemakkelijk,maar ik ben er echt VEEL STERKER uitgekomen.

Vroeger durfde ik nergens tegenin te gaan,maar dat is nu wel anders.

Veel sterkte Chanel73 en Daisybloempje
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven