Schoonouders..

13-03-2010 15:23 51 berichten
..
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me erg vervelend. Ik heb hele lieve schoonouders, maar ik hoef ze echt niet dagelijks over de vloer. Vreselijk. Maar dat zou ook voor mijn eigen vader gelden overigens.

Je hebt je eigen gezin en dat moeten ze respecteren. Ik denk dat de band inderdaad anders wordt dan bij de neefjes en nichtjes, maar dat is natuurlijk ook niet te voorkomen als ze dagelijks bij elkaar zijn.

Ik denk toch dat je tijdelijk op je strepen moet blijven staan en dit iedere keer weer aangeven totdat ze het beseffen. En wellicht zelf ook mee in het gesprek en niet alleen je man. Verhuizen zou zonde zijn... ze moeten leren accepteren dat jullie het anders willen.
Vreselijk dit soort opdringerig gedrag van (schoon)ouders! Waarom vinden sommige opa's en oma's dat ze 'recht' hebben op hun kleinkinderen, en waarom wordt de wens van de ouders van dat kleinkind niet gerespecteerd?

Bah!

Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat ze jullie wens gaan respecteren op een volwassen manier.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik moet er niet aan denken Maar ik vrees dat, hoe moeilijk het ook is, je op je strepen moet staan. Als je het nu laat gebeuren wordt het later alleen maar moeilijker om er nog af te komen.
..
Heb je al bij de hand gehad dat ze steeds onaangekondigd op de stoep staan? Of respecteren ze jullie manier en geven alleen aan dat ze het jammer vinden?
crosspost... beetje flauw wel zo'n opmerking ja...
Moeilijk.....het enige dat hier "geholpen" heeft is duidelijkheid met als gevolg een verstoorde verstandhouding....

Jammer maar het was niet anders.

Ik zou je man nog een gesprek laten voeren en duidelijke afspraken maken.

Laat ze één dag per week voor je kindjes zorgen als je weer gaat werken ( er van uit gaande dat je werkt) en verder moeten ze het maar een beetje rustig houden.
..
Ben je wel helemaal jezelf bij je schoonouders? Of ben je terughoudender dan bij je eigen ouders?
het is hier binnen beter dan buiten
En wat die opmerkingen betreft; vraag hem letterlijk wat hij daar mee wil bereiken. Op deze manier raakt de verstandhouding alleen maar meer verstoord en trekken zij aan het kortste eind.

Ik heb dat geprobeerd bij mijn schoonmoeder uit te leggen maar ze wilde het niet horen.

Nu heeft zij de pech want ziet haar kleindochter veel te weinig.

Omdat wij niet meer uit onszelf gezellig bij haar langs gaan vanwege altijd die steken onder water.

Dochter heeft er geen last van want heeft nog twee oma's en een hele hoop vrienden van ons die kinderloos zijn en als echte ooms en tante's voor haar zorgen.

Schoonma is de enige met de last nu.

Probeer man dat echt aan ze duidelijk te maken....
Je laatste opmerking vind ik echter wel een beetje bot.

Als ze iets komen brengen is het toch logisch dat ze even naar de baby willen kijken?
quote:Neele01 schreef op 13 maart 2010 @ 15:40:

Moeilijk.....het enige dat hier "geholpen" heeft is duidelijkheid met als gevolg een verstoorde verstandhouding....

Jammer maar het was niet anders.

Ik zou je man nog een gesprek laten voeren en duidelijke afspraken maken.

Laat ze één dag per week voor je kindjes zorgen als je weer gaat werken ( er van uit gaande dat je werkt) en verder moeten ze het maar een beetje rustig houden.--
..
Zelf ben ik erg van "wat oma doet moet oma weten" maar met zo'n kleintje is dat natuurlijk anders.

Mijn kind mag bij oma dingen die bij mij niet mogen maar daar is het ook een oma voor.
Laat je man/vriend dit aanpakken. Zijn ouders, dus hij gaat het gesprek aan. En dan moet hij het natuurlijk niet zo brengen dat hij er ook niks aan kan doen, maar dat jij degene bent die het zo vervelend vind oid.

Gewoon aangeven wat jullie prettig vinden, dat jullie ze niet van jullie kinderen weg willen houden maar wel prijs stellen op privacy, een gezin met kinderen waarbij niet altijd een ander bij is (hoe close ook).

Hou het rustig, ga er geen ruzie over maken, maar maak duidelijk wat de grenzen zijn. Soms moet je (schoon)ouders ook gewoon opvoeden
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou je man het laten regelen, zijn zijn ouders.

Maar gaan ze wel oppassen als jij werkt? Daar zou ik dan ook niet aan beginnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Duidelijke afspraken maken want zo te lezen zijn jullie op weg naar de derde wereld oorlog. En zij gaan die verliezen. Maar het zijn wel de ouders van je man....
Het lijkt me heel irritant als schoonouders er van uit gaan dat je net als hun dochter geen moeite hebt met dagelijks contact en onverwachte bezoekjes. Ik zou ik me behoorlijk in m'n privacy aangetast voelen. Jullie hebben toch recht op een eigen leven.

Ik vind dat het de taak is van je man om het gesprek met z'n ouders aan te gaan en duidelijke afspraken te maken. Als schoondochter maak je minder indruk denk ik.
quote:nouschi schreef op 13 maart 2010 @ 15:49:

Ik zou je man het laten regelen, zijn zijn ouders.

Maar gaan ze wel oppassen als jij werkt? Daar zou ik dan ook niet aan beginnen.

Is toch een ideale methode om kleinkind en schoonouders een band op te laten bouwen zonder dat je daar zelf last van hoeft te hebben?

Ik gun mijn schoonmoeder en mijn dochter met alle liefde een leuke band met elkaar maar liever niet waar ik bij ben.
Hoogstwaarschijnlijk doen ze alles uit liefde, het zijn vast geen slechte mensen want ze hebben jouw man opgevoed?

Wees voorzichtig met hoe je dit aanpakt.

En als je net een kindje hebt, voelt alles ook anders dan wanneer dat kind een jaar of 2 is.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:bettypage schreef op 13 maart 2010 @ 15:51:

Hoogstwaarschijnlijk doen ze alles uit liefde, het zijn vast geen slechte mensen want ze hebben jouw man opgevoed?

Wees voorzichtig met hoe je dit aanpakt.

En als je net een kindje hebt, voelt alles ook anders dan wanneer dat kind een jaar of 2 is.

Helemaal mee eens!

In het begin ben je een soort leeuwin die om het minste geringste in de stress raakt. Later trekt dat gelukkig (een beetje) bij
Uit 'liefde' worden vaak de meest kwetsende dingen gezegd en gedaan omdat mensen over grenzen gaan.

Zoals mijn ex-schoonmoeder, die van mening was dat wij niet aan kinderen moesten beginnen omdat haar zoon dat niet aan zou kunnen. (hij had autisme) Ze vond het zelfs nodig om hem te wijzen op het risico van een ongeplande zwangerschap.

Helaas was ik er niet bij anders had ik er beslist iets van gezegd.
Is er voor jou een manier om toch gedeeltelijk tegemoet te komen aan hun wens? Ik snap dat het opdringerig is en vervelend maar de situatie die nu ontstaat is ook niet echt bevorderlijk voor zowel jullie, het kindje en opa en oma. Ga gezamenlijk om tafel zitten om te kijken of er een middenweg mogelijk is. Een kind kan naar mijn idee niet genoeg familie om zich heen hebben en hoe meer liefde des te beter. Maar goed, dan moet het wel werken natuurlijk.

Vraag je schoonouders wel om bepaalde opmerkingen achterwege te laten. Die zijn onnodig kwetsend en zorgen niet bepaald voor een sfeer om ze met open armen te ontvangen. Hier moeten jullie toch uit zien te komen lijkt mij?
Wat een moeilijke situatie he,

Heb zelf ook moeilijke situaties gehad met mijn schoonvader.

Toen ik bij mijn vriend ging wonen,vond schoonvader het normaal om hier zo binnen te komen,ook als wij thuis waren (hij had een reservesleutel)

Ik vond dit helemaal niet fijn,we hadden totaal geen privacy.

Mijn vriend zei tegen mij dat hij er wat van zou zeggen,maar hij ondernam niets (durfde hij niet)

Na een aantal maanden was ik het zo zat dat ik tegen schoonvader gezegd heb dat ik niet meer wilde dat hij dat deed,dat wij privacy wilden.

Ik heb het beleefd gezegd,maar hij was hier helemaal niet blij mee.

Hij heeft een paar maanden niet tegen mij gesproken.

Maar ja,ik vind dat je het recht hebt om je grenzen te stellen.

Hij woonde (en nog steeds) naast ons,dat vond ik wel moeilijk.

Op een gegeven moment hebben wij een andere voordeur genomen,en natuurlijk heeft hij geen reservesleutel meer gekregen.

Dus,mijn tip,blijf bij je standpunt!

Jullie bepalen zelf hoe jullie je leven willen leiden.

Doe je dit niet dan zullen er nog vele andere probleempjes om de hoek komen kijken in de toekomst.

Dan bepalen anderen jullie leven,en dat is niet de bedoeling toch?

Succes
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven