bizarre wens van ex van vriend...

13-03-2010 23:35 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet eventjes mijn ei kwijt, het zit me momenteel erg hoog:

Ik ben inmiddels al een aantal weekjes zwanger en vriend en ik zijn daar erg gelukkig mee.

Mijn vriend heeft uit een vorige relatie al een kind en momenteel is de verstandhouding tussen hem en zijn ex erg bekoeld. Dit heeft te maken met mijn komst in zijn leven. Dat is overigens geen reden dat het uit tussen hem en zijn ex, het ging gewoon niet meer. Dat ik kort daarna in zijn leven ben gekomen (anderhalve maand later) en niet meer ben weggegaan, neemt zij hem erg kwalijk. Sindsdien wordt er een machtstrijd gevoerd; Zij bepaalt de gang van zaken, dreigt met rechtzaken en om het contact tussen vriend en zijn zoon te verbreken. Soms lijkt het een beetje beter te gaan, totdat er weer iets voorvalt wat zij niet wil en komen de dreigementen en de chantages boven tafel en begint het weer van voor af aan. (Mijn vriend heeft overigens een advocaat, die hij om advies kan vragen) Niet alleen zij, ook haar vader kan behoorlijk wat neer zetten. Ex wil niet dat ik in contact kom met hun zoon, ondanks dat we samenwonen. Ik mag althans niet alleen met hem zijn, omdat ze dan bang is dat ik de moederrol teveel op me zal nemen. Dit is niet aan de orde, in mijn ogen..Ik zal nooit de moederrol op me kunnen nemen en heb respect voor haar rol als moeder. Ze heeft tevens een aantal weken geleden aangeven mij te willen leren kennen. Ik heb aangegeven hier zeer zeker voor open te staan. Het leek me een stapje in de goede richting. Volgende week zouden we kennismaken.

In eerste instantie wilden we mijn zwangerschap nog eventjes voor ons houden, tot na de drie maanden. Maar nu is zij via via (geen idéé hoe) er toch achter gekomen dat ik zwanger ben.

Vanmiddag belde ze mijn vriend op, schreeuwend en krijsend. Mijn vriend heeft haar geprobeerd te kalmeren, maar dit werkte alleen maar averechts. Uiteindelijk heeft hij haar weggedrukt en daarna haar telefoontjes/smsjes (in korte tijd 20 telefoontjes en 8 smsjes) genegeerd.

In de avond kreeg hij een mail van haar waarin ze schreef dat ze hoopte dat ons kindje dood geboren zou worden of met een ziekte. Mijn vriend wilde me dit niet vertellen, maar nadat ik toch graag wilde weten wat er aan de hand was (hij was stil, leek wel een beetje verdrietig) kwam de aap uit de mouw. Ik reageerde eerst een beetje lacherig, kon moeilijk begrijpen dat iemand zo kan reageren maar na het lezen van haar mail is dit omgeslagen in boosheid en verdriet.

Ze is in mijn ogen nu echt veel te ver gegaan, zonder dat ik haar ooit heb leren kennen. Ik heb daar op dit moment ook totaal geen behoefte meer aan.

Wanneer ze dit in haar boosheid zou schreeuwen, zou ik dit nog eventueel kunnen zien als impulsieve uitspraak door boosheid...maar een mail vind ik anders. Ze heeft er over kunnen nadenken en had eventueel de mail kunnen wegklikken. Maar dat heeft ze niet gedaan en dat maakt me boos.

Mijn vriend is op dit moment weg, zal morgenochtend pas weer thuis komen. En leek ik het eerst wel van me af te kunnen zetten, momenteel zit het erg hoog.

Die kennismaking die gepland staat voor volgende week, gaat wat mij betreft niet meer door. Ik ben echter wel erg bang, dat wanneer ik dat annuleer zij wederom gaat dreigen met het contact tussen vriend en zijn zoon.

Dames, hebben jullie adviezen?
Tja...succes met alles!
Tja, dat kun je wel vinden, maar feit blijft dat ze de ex van jouw vriend is en ze hebben samen een kind. Je kunt haar maar beter fatsoenlijk behandelen omwille van je vriend en zijn eerste kind.
Traincha, heb je de hele OP wel gelezen?
Beste Ex,

We hebben voor volgende week een afspraak staan om elkaar te leren kennen. Ik ging er vanuit dat dit vanuit de beste bedoelingen was, om de hele situatie wat makkelijker te maken. ik heb echter uit een mailtje begrepen dat jij mijn zwangerschal als ongewenst ziet.

Graag zou ik een en ander duidelijk hebben voor we elkar spreken. Ik heb behoefte aan een positieve insteek om onze onenigheden uit te spreken en op te lossen, en zie alleen een mogelijkheid tot dit soort oplossingen als we beiden met dezelfde intentie het gesprek ingaan.

Ik hoor graag van je,

groet,

etc.
gewoon doorgaan met die kennismaking in het belang van het kind van je vriend. Kind kan er niks aan doen. Jouw vriend heeft ervoor gekozen om van de ene relatie naar de ander over te stappen, dit soort drama's is daar een gevolg van.
Hoelang zijn zij eigenlijk uit elkaar, en hoe oud is het kind van je vriend?
Hmmm.. Zit in een soort gelijke situatie, alleen ben ik niet zwanger, maar lees sowieso mee..

Maarre..? Wat voor een kennismaking? Met haar?

Zo ja, hoe zou deze eruit zien?
Traincha, Sorry hoor iemand die je kind de dood of een ernstige ziekte wenst fatsoenlijk behandelen. Negeren en niets mee te maken willen hebben.

TO. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Laat de rare ex de rare ex zijn met hare rare ideeen en geniet van jullie gezin met deze ruis op de achtergrond...
Heb ik dat?!
quote:Haley schreef op 13 maart 2010 @ 23:43:

Traincha, heb je de hele OP wel gelezen?Ja. En mijn standpunt blijft hetzelfde.
Tjonge zeg dat is wel echt heel erg vervelend.

Maar ze is zo boos (op en af en nu dan ontploft) dat ik wel heel erg het idee heb dat er nog iets anders is.

Is er iets wat je hier nog niet vertelde of misschien iets wat je zelf niet weet dat er speelde tussen je vriend en haar?

Haar reactie is echt buitenproportioneel, afgezien van het begrijpelijke feit dat ze het moeilijk vindt dat jij in de toekomst stiefmoeder zou gaan "spelen", dat kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant, ook daar moet ze uiteindelijk toch aan wennen.
Ten eerste: kalmeren.

Ik raad je aan om afstand te nemen, voor zover dat kan natuurlijk. Het is ver onder de gordel om dergelijke mailtjes te sturen maar dat getuigt alleen maar van onfatsoen van moeders kant.

Daarnaast zou ik je vriend aanraden om een omgangsregeling schriftelijk vast te leggen. Dit kan door naar de rechter te stappen, maar jullie kunnen bijvoorbeeld ook naar een mediator gaan. Dat is iets minder formeel maar de contracten die daar getekend worden zijn wel rechtsgeldig.

Wat je betaalt aan een mediator is inkomensafhankelijk, dus ook met een laag inkomen is dat te doen.

Is moeder echt niet aanspreekbaar is de rechter een optie. Vader kan een omgangsregeling afdwingen waaraan zowel moeder als hij zich moeten houden. Vader heeft zo te lezen een stabiele thuissituatie en heeft gewoon recht op omgang met zijn kind, of moeder dat nou leuk vindt of niet.

Ze kan dreigen wat ze wil, maar als hij het kindje erkent heeft hebben ze allebei evenveel rechten.

Moeder zal jou wel moeten accepteren als "stiefmoeder" voor haar kind, hoe moeilijk dat ook is. Jij en je vriend hebben nu eenmaal een relatie en een kindje op komst, dus jij hoort er ook bij. Ik vind dat je al goed je best hebt gedaan door zo open te staan voor moeder. Probeer, ondanks dat mailtje, toch niet helemaal die deur dicht te gooien. Waarschijnlijk hebben jullie nog jaren met elkaar te maken en voor het kind is het veel beter als dat in harmonie gaat.

Ik begrijp dat je boos bent en moeder had niet zulke uitlatingen mogen doen, maar vanuit haar emotie is het wel begrijpelijk. Ze voelt zich waarschijnlijk bedreigd en dat mag ook, als ze het maar binnen de perken houdt. Laat de situatie even bekoelen en probeer toch open dat gesprek in te gaan.

Verder: gefeliciteerd met je zwangerschap en veel succes ermee.
trouwens mails kunnen net zo impulsief zijn als gesproken woorden, daarbij komen ze veel harder aan omdat je de lichaamstaal niet kan lezen. Het is misschien moeilijk maar ga er boven staan. Het gaat niet over jou, het gaat over je vriend en zijn ex.
quote:Haley schreef op 13 maart 2010 @ 23:43:

Traincha, heb je de hele OP wel gelezen?

Inderdaad!

Valt me hier sowieso vaak op dat je de ex maar omwille hebt te accepteren vanwege het kind.. BULLSHIT!!!
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:46:

Traincha, Sorry hoor iemand die je kind de dood of een ernstige ziekte wenst fatsoenlijk behandelen. Negeren en niets mee te maken willen hebben.

TO. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Laat de rare ex de rare ex zijn met hare rare ideeen en geniet van jullie gezin met deze ruis op de achtergrond...Niks mee te maken willen hebben? TO heeft er alles mee te maken. Het is in het belang van het eerste kind dat de verhoudingen goed blijven.
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:46:

TO. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Laat de rare ex de rare ex zijn met hare rare ideeen en geniet van jullie gezin met deze ruis op de achtergrond...Er is nog een kind hoor. Laat ruimte voor excuses, zodat er inderdaad ruimte blijft voor het gezin (dat er al is!)
eens, het kind moet hier voorop staan
quote:MissHappy schreef op 13 maart 2010 @ 23:47:

[...]

Inderdaad!

Valt me hier sowieso vaak op dat je de ex maar omwille hebt te accpeteren gezien het kind.. BULLSHIT!!!

Tuurlijk joh....laten we vooral het belang van het kind op de laatste plaats zetten. Zolang TO maar gelukkig is toch?
quote:MissHappy schreef op 13 maart 2010 @ 23:47:

[...]

Inderdaad!

Valt me hier sowieso vaak op dat je de ex maar omwille hebt te accepteren vanwege het kind.. BULLSHIT!!!Kind gaat voor. Kind kan het niethelpen, kind heeft geen invloed, je wist waar je aan begon met een nieuw vriendje met kind, dus ja, kind gaat vòòr!
Ik snap dat niet, ben ik nu een van de weinige mensen die echt hoopt dat mijn ex een leuke lieve vriendin vind en gelukkig wordt.............
Heb ik dat?!
Heftig. Snap jouw reactie. Het is vandaag allemaal gezegd en gebeurd, laat er even een paar dagen overheen gaan. Praat met je vriend als hij weer terug is.

Maar laat je niet in de hoek duwen waar ze jou graag wil hebben. Laat haar maar komen volgende week, sta er boven. Jij bent sterker. Laat haar maar die lelijke heks zijn en jij niet! Jij krijgt over een paar maanden een mooi kindje.

Zij heeft een probleem. Laat dat probleem ook bij haar, trek het je niet aan.
@ Sgaapie: Waarschijnlijk de enige......
De discussie van TO gaat niet om het kind maar om de EX vrouw van partner... Het kind is geen enkel probleem de houding van de EX daarintegen is schokkend te noemen
Heb ik dat?!
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:50:

Ik snap dat niet, ben ik nu een van de weinige mensen die echt hoopt dat mijn ex een leuke lieve vriendin vind en gelukkig wordt.............Nee hoor, ik hoop ook dat mijn zoontje een geweldige stiefmoeder krijgt. Ik was gek op m'n "liefmoeder" vroeger.
schokkend....jaja......en t kind vergeten we gemakshalve maar even....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven